- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik heb 'm ook gekocht. Het ziet er geweldig uit. (heb hem voor de helft uit nu)
Ja, hij is "ietwat" gewelddadiger dan de reguliere Suske en Wiske, maar toch is het heel herkenbaar. Ik vind het knap gedaan.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Even wennen maar ziet er goed uit. Nieuwsgierig geworden eens kijken of ik hem morgen in Franstalig kan kopen,prijs valt ook mee,zo te merken.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Hij kost slechts € 6,95.
Voor de verzamelaars is er ook een hardcover voor 50 euro en een hardcover met linnen kaft en een gesigneerde oplage van 150 voor 100 euro.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Dat vraag ik me af. Ik ken een verhaal van rond 1980 over Vandersteen, Er verschenen toen twee parodieën op Suske en Wiske. De een met geweld (De Keizerkraker) de ander met seks (De Glunderende Gluurder). Standaard Uitgeverij ging naar de rechter om ze uit de handel te krijgen. Vandersteen scheen helemaal geen problemen met de albums te hebben en vond het juist wel leuk. Standaard verloor het proces trouwens. De strips mochten alleen niet teveel lijken op reguliere albums.
Zo lang het duidelijk buiten de reguliere reeks bleef had hij het wel eervol gevonden denk ik.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik weet het niet, maar ik heb het lijvige boekwerk 'Studio Vandersteen, Kroniek van een Legende 1947-1990' (Ronald Glossey) in huis (en gelezen)
Daarin staan talrijke interviews met de man zelf en vele van zijn medewerkers.
De indruk die ik daardoor krijg van Vandersteen kan ik niet rijmen met deze S&W versie.
We zullen het echter nooit zeker weten.
Dit is wat ik over de parodie De Glunderende Gluurder vond:
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
De glunderende gluurder (en die andere ook) heb ik gewoon in de verzameling.....mag niet ontbreken natuurlijk. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ik vond Vandersteens reactie op de parodie online:
Natuurlijk is dit geen parodie, maar toch, ik heb niet het gevoel dat hij zich zou omdraaien in zijn graf.
Ben trouwens opgegroeid met Suske en Wiske en heb een tijdje nog wat verzameld (speciale albums enzo). Dat is inmiddels een jaar of 20 geleden, ben mijn belangstelling toen wel verloren.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik heb hem zojuist uitgelezen en het is gewoon een heel goed stripalbum. Tot november wachten om het vervolg te lezen....dat ze maar lang met de reeks door zullen gaan. Ik ben overtuigd. (en ook nog steeds van de reguliere reeks, ondanks de tegenwoordig zwakkere verhalen)
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ja, het is een leuke opzet. Ietwat gehaast misschien, maar dat is ook weer van nu eigenlijk. Ik ben zeker benieuwd naar meer.
Ik heb vaak mijn zoon aan de Suske en Wiske proberen te krijgen maar hij wil er niks van weten...te kinderachtig is het commentaar. Maar hij zag dit album liggen en zei meteen dat dat er wel leuk uit zag....dus wie weet. Maar een lezer is het verder niet, dus ik moet het nog zien.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Tot november wachten om het vervolg te lezen....dat ze maar lang met de reeks door zullen gaan.
Ik dacht dat er maar 6 delen gingen komen?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb hem eindelijk ook gelezen (twee dagen wachten en hij lag in de Colruyt voor €4.90) en ben ook overtuigd. Het is een meer volwassen versie van Suske en Wiske geworden en dat kan ik alleen maar toejuichen. November is wel erg lang wachten..
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
twee dagen wachten en hij lag in de Colruyt voor €4.90
Ik dacht dat de Hollanders zuinig waren. 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Inmiddels ook digitaal gelezen.
Ben van mening als ze hier niet de naam Bob en Bobbete bij hadden vermeld ,.
en dit album niet zo geheimzinnig hadden gebracht de lol er al vanaf was .
Of het een succes wordt bij de echte verzamelaars ,ook al van wegen het vervolg verhaal op zich laat wachten ,heb ik mijn twijfels.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Nieuwe strip aanwinsten...

The sixth gun stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, nu alle tpb's maar eens besteld.
Eerste nummer is hier gratis te zien/lezen....western/fantasy/horror...bevalt me wel... Miss Free Comic Book Day? Read Oni's 'The Sixth Gun' #1 Here For Free - ComicsAlliance | Comic book culture, news, humor, commentary, and reviews
Nbc schijnt hier trouwens een pilot van besteld te hebben, dus een tv-serie behoort tot de mogelijkheden.

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes

Warlord Of Mars 24 gelezen, het voorlaatste deel en dan zit de adaptatie van Warlord Of Mars (3e boek uit de Barsoom serie) er op. Geweldig getekend en terug wat de interesse herwonnen, want de laatste maanden zijn er niet veel issues verschenen in de hoofdreeks en de spin-off Dejah Thoris begint wat tegen te steken.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes

Dat lijkt toch totaal niet op de Marsupilami!??
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
http://www.oostnederlandsestripboekenbeurs.nl/
Gaat hier nog iemand van de moviemeterstripfanaten naar toe? Aanstaande zaterdag, een gratis beurs waar je een hoop bekende tekenaars aan het werk kunt zien. Ik ga er zeker even kijken!
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@
Hannibal
Veel plezier op de beurs,voor mij te ver van huis maar lijkt me wel een interessant gebeuren
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dank je, Nico. Ik ben benieuwd, ik kom er ook voor het eerst.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Veel plezier en succes Jeroen.
Ik bezoek zelf sinds jaren geen stripbeurzen meer.
Ik heb alles al zo'n beetje dat ik in mijn verzameling wil hebben, behalve wat lopende series, en die kan ik makkelijk bijhouden.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dank je Brix, voor mij is het ook minstens 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een stripbeurs bezocht. Ik vind het vooral leuk om de tekenaars aan het werk te zien, en ga niet zozeer om te "scoren" hoewel ik vast niet met lege handen huiswaarts zal keren. 
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
De enige keer dat ik naar een stripbeurs ging was de brooklyn comic and graphic festival maar die is gestopt ondanks dat je er over de hoofden kon lopen. Daar gaat mijn nyc tripje van dit jaar.
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Lees nu juist dat Dynamite een 6 delige cross-over serie gaat uitbrengen met John Carter of Mars en Tarzan Of The Apes! Geweldig idee was ook wel wat naar gehint want in de laatste Lord Of The Jungle comic moest Tarzan het opnemen tegen een White Apes die van Barsoom kwam. In augustus komt het 1e deel uit. Link

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Dat had ik inmiddels ook vernomen.
Het idee is niet echt nieuw, want reeds in 1955 schreef John Bloodstone (alias Stuart J. Byrne) daar een boek over, getiteld Tarzan on Mars, dat niet eens slecht was, maar wel verboden werd door de erfgenamen van Edgar Rice Burroughs.
Desondanks is het in diverse uitvoeringen op de (verzamelaars)markt gebracht.
Ook in strips is het al eerder aan de orde geweest, in 1996, toen er bij Dark Horse comics een 4-delige serie verscheen, Tarzan/John Carter, Warlord of Mars.
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden, en in hoeverre het echt een andere insteek is.
Er zijn overigens ook ooit plannen geweest, in de jaren ' 90, om met de TV serie Tarzan the Epic Adventures, met Joe Lara in de hoofdrol, iets in die richting te gaan doen.
Er was al een hele lading merchandize op de markt gebracht met Tarzan in Mars outfit etc.
Ook hier in Nederland in de speelgoedwinkels te koop geweest.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Die Dark horse serie heb ik inderdaad, leuk spul. 
Stripbeurs is wat ver.....ook zo'n 15 jaar geleden dat ik naar een stripbeurs ben geweest.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Bezoek nog jaarlijks de strippen beurs in het Mecc Maastricht
Maar de laatste keer was het een sfeer loze bedoeling en heb mijn bedenkingen voor dit jaar .
In de jaren 70- 80 was ik vaste beurs ganger,in Duitsland België Nederland
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Update vanaf de stripboekenbeurs. Al een paar mooie tekeningen ontvangen, sta nu al een uur in de rij voor een Suske en Wiske tekening van Luc de Rop. De man maakt er werk van en is 20 minuten bezig met een tekening. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Reporter Hannibal, "Live verslag" van de stripbeurs!!
Schitterend, haha! 
Succes en plezier gewenst.