• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.261 votes
Profile

Strips

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Nou, een uur verder, en nog 4 wachtenden voor me. Je moet er wat voor over hebben.... Ik heb al mijn aankopen inmiddels bijna uitgelezen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Omdat ik toch niets beter te doen heb: mijn uitzicht.

Microsoft services - skydrive.live.com

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Hannibal wrote:

Ik heb al mijn aankopen inmiddels bijna uitgelezen.

Ik hoorde via via het gerucht dat Tarzan (Dark Horse > Rivers of Blood mini-serie) tekenaar Igor Kordey ook op die stripbeurs zou zijn.

Of het klopt weet ik echter niet.

Heb je die toevallig gezien?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Nee niet gezien.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Jammer.

Het was een van de beste Tarzan mini-series van Dark Horse Comics.

Helaas stopten ze destijds middenin de serie met Tarzan, en is die dus nooit voltooid

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Het was trouwens Eric de Rop en niet Luc. In ieder geval ik heb vier uren zitten (gelukkig) wachten maar het resultaat is zeer de moeite waard.

Twitpic - Share photos and videos on Twitter

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Dat is een heel mooie tekening geworden Jeroen.

Ik weet niet of ik het geduld op had kunnen brengen, nee, ik weet het wel...ik had het niet gekund

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Als ik het van tevoren had geweten had ik het wellicht ook niet gedaan, hoewel ik achteraf blij ben dat ik wel gewacht heb.

Overige tekeningen:

Aimee de Jongh (Snippers)

(afbeelding)

IJsbrand Oost (Max Miller)

(afbeelding)

Dick Heins (40 Hours, klein Suske en Wiske)

(afbeelding)

Gerard Leever (Gleevers Dagboek, Oktoknopie, Suus en Sas)

(afbeelding)

Eric de Rop (Suske en Wiske, Familie Snoek, de Geuzen)

(afbeelding)

Verder nog een bijna perfecte eerste druk op de kop getikt van Suske en Wiske 65

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Mooie oogst

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

(afbeelding)een van de betere stripcollecties die ik tegenkwam op het net

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Weer een strip GIGANT naar de eeuwige jachtvelden.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Begonnen aan deze:

(afbeelding)

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Fred-Funken R.I.P

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Genoten van de diverse strips van Funcken.....heerlijk spul!

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Mijn vriendin attendeerde me hierop van week. Mooi bericht en tragisch....zoooooo zonde!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

La vie d'Adèle, de film die gisteren de Palme D’Or won op het filmfestival van Cannes, is een verfilming van de grafische roman van Julie Maroh, Blauw is een warme kleur, uitgegeven door Glénat.

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@Hannibal:

Toevallig kwam juist op het moment dat ik dit bericht van jou las een journaal item op TV5 Monde langs over deze film

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Heren, in Alkmaar is een nieuwe stripwinkel geopend. Ik heb even foto's gemaakt van een deel van de etalage voor jullie, want ik zag dat er ook openingsaanbiedingen zijn (ik als leek heb echter geen idee of dit goede aanbiedingen zijn of niet). En blijkbaar was gister Thierry Gioux aanwezig om te signeren (is die bekend?). Hierbij de foto's:

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Dat vergt veel moed, om in deze tijd nog met een stripwinkel te beginnen.

Hopelijk heeft het succes.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Zeker. Ik zie het ook niet goedkomen eigenlijk. Ook omdat het echt midden in de stad ligt dus voor mensen buiten Alkmaar is het lastig om er "zomaar" even langs te wippen. Hiervoor zat er een kledingzaak in.

(Overigens staat er op dat A4'tje dat je bij een besteding van €50 een goodiebag krijgt t.w.v. €100. Is slecht te zien op de foto zie ik nu.)

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Ook van mijn kant veel succes gewenst.

Had een gesprek zondag morgen op La Batte te Liegé,met een stand houder die er

zo’n 40 jaar staat.

Na dat het gesprek wat vorderde,verteld hij dat het nog puur een hobby was om hier nog te staan

want in sommige weken haalt hij nog niet het staan geld van de kraam.

Ik zeg nou het staat er wel lekker vol, zegt hij ga maar eens kijken,en inderdaad het meeste volk staat bij die vreselijke getekende xxx pockets á een euro

Een originele strip winkel vandaag te dag ik durf er niet aan te denken.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Jammer eigenlijk, het was (en is) ook altijd een droom van mij geweest een stripwinkel te runnen. Toch denk ik dat het nog wel kan, de strip is best nog wel populair. Nog wel tenminste, totdat de volgende generatie het voor het zeggen heeft. De jeugd van nu leest veel minder strips dan vroeger. Ik merkte het op de stripbeurs, waar de gemiddelde leeftijd erg hoog lag. 40+ mannen zijn de huidige striplezers, maar waren ook de striplezers van vroeger. Straks zijn er alleen nog strips te vinden in de bejaardentehuizen. Bizar eigenlijk dat een kleuterstrip als mini-Suske en Wiske door volwassenen wordt verzameld, terwijl de jeugd zich alleen maar druk maakt om de nieuwste smartphones en spelcomputers.

Laten wij onze stripboeken maar meenemen in ons graf, de volgende generatie is er toch niet in geïnteresseerd...

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Hannibal wrote:

Laten wij onze stripboeken maar meenemen in ons graf, de volgende generatie is er toch niet in geïnteresseerd...

Wow, mijn laatste grote "kampvuur"

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Mocht ik me t.z.t. nog onder de levenden bevinden, zal ik een gitaar meenemen.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Bij mij geen haar beter.

Heb geen opvolger,totaal geen interesse,de kleinkinderen willen nog wel eens die Amerikaanse

Comics, die blader ik nog niet meer door vreselijk voor het merendeel die superhelden .

Maar ja wil je nog iets beginnen in die branche,moet je deze en die xxx troep wel in het assortiment

hebben. Ik raad het niemand aan de tijden zijn voorbij ,ook de digitale opkomst van de laatste jaren

werkt niet mee.

Zoals Hannibal zegt kan het nog,met een boeken zaak en een striphoek gelijk aan de stripverkoper op la Batte die heeft nog een family zaak gecombineerd bibliotheek boeken-strips in Huy.

Maar een bestaande zaak met naam is toch wel heel anders als nu te beginnen ik geef het je te doen.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Denk dat de jeugd tegenwoordig genoeg heeft aan het Donald Duck weekblad. Die wordt nog wel veelvuldig gelezen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.