• 178.221 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.198 votes
Profile

Strips

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lefgozer wrote:

Denk dat de jeugd tegenwoordig genoeg heeft aan het Donald Duck weekblad. Die wordt nog wel veelvuldig gelezen.

Dat wordt ook minder.

De papieren oplage van Donald Duck daalt, zoals bij alle bladen. Van ongeveer 300.000 in 2008 naar 278.000 nu. "Te weinig", vindt Roep, die de oplage nooit eerder onder de 300 duizend zag.

Hoofdredacteur na 40 jaar weg bij Donald Duck | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

mjk87 (moderator films)

• 14518 messages
  • 4517 votes

Ach, het niveau en invloed van Don Rosa of Carl Barks zullen ze niet snel meer evenaren.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

The Oceanic Six wrote:

Dat wordt ook minder.

Dat gaat alleen over de papieren versie. Vergeet niet dat magazines tegenwoordig ook digitaal gelezen kunnen worden. Sinds oktober 2011 is de Donald Duck digitaal te lezen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lefgozer wrote:

(quote)

Dat gaat alleen over de papieren versie. Vergeet niet dat magazines tegenwoordig ook digitaal gelezen kunnen worden. Sinds oktober 2011 is de Donald Duck digitaal te lezen.

Don@ld Duck?

Overigens lees ik via via nog vrij regelmatig de DD. Dat blijft toch elke keer weer een minuut of 10 erg fijn vermaak. Maar de mooiste verhalen zijn wel van Carl Barks en Don Rosa, die net al door iemand hier genoemd werden. Wat een kwaliteit zeg, die tekeningen zijn bijna pure kunst, zo mooi en zo vol details.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

The Oceanic Six wrote:

Don@ld Duck?

Overigens lees ik via via nog vrij regelmatig de DD.

Idem, vrijwel dagelijks zelfs (dat krijg je wanneer je dat weekblad kilo-gewijs per jaargang opkoopt )

Ik weet zeker dat veel volwassenen dat blad nog lezen.

Een groot deel van de teksten gaat volledig aan kinderen voorbij.

Ik heb het idee dat men zich op die redactie zelf enorm vermaakt met die verhalen over de driftige eend.

Ik weet nog goed dat wij dat blad thuis, vanaf de allereerste uitgave, iedere week in de brievenbus kregen.

Helaas niet bewaard toen

Abonnee ben ik niet, maar de jaargangen opkopen is ook veel goedkoper.

Zelden duurder dan € 9,- of € 10,- voor zo'n heel jaar.

Ik kan nog even vooruit, er liggen nog kilo's in de kelder te wachten.

Donald alias "Woerdje Snater" (zoals hij heel vroeger genoemd werd in Nederland)

(afbeelding)

mjk87 (moderator films)

• 14518 messages
  • 4517 votes

Woerd Snater Duck, de vader van Donald inmiddels.

@ A&L: vooral die tekeningen van Don Rosa zitten barstensvol - vaak humoristsche- details. Zoekplaten haast. Barks was veel sierlijker en kaler in zijn vlakken maar wel mooi gekleurd allemaal.

Barks:

(afbeelding)

Keno Don Rosa:

(afbeelding)

Dat levensverhaal van Dagobert Duck is echt fantastisch, zoveel diepgang en gelaagdheid ook en Dagobert zeer menselijk en interessant.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ha, dat levensverhaal is werkelijk fantastisch, ik heb destijds helaas veel oude DD's verkocht maar ik heb de dikke specials met het levensverhaal bewaard. Zo in de jaren 90 had je er een serie van in de winkel liggen, die ik allemaal heb gehaald. En in de oude DD Extra's stonden ook veel verhalen van Rosa en Barks, waarbij het echt geweldig leuk was om ze te lezen. Zeker de delen in het oude Schotland waren super.

Ik heb er nu wel spijt van dat ik al die weekbladen verkocht heb. Ik had er zo 1500 tot 2000 denk ik, ook een hele hoop uit de jaren 60 en 70.

Sowieso merkte je wel vrij veel verschil in kwaliteit. De DD pockets zagen er altijd vrij matig getekend uit, de DD weekbladen waren gemiddeld en de oude Barks en Rosa strips waren prachtig gemaakt en zaten ook bomvol details. Zeker bij dat levensverhaal waren de achtergronden en voorgronden vaak erg grappig, gebeurde altijd wel wat.

Vorig jaar kwam ik de albums eens een keer tegen in een kast bij me (samen met De beste verhalen van DD luxe albums) en ik ben ze toen lekker weer een weekje gaan lezen. Blijft top.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Brix wrote:

Ik weet zeker dat veel volwassenen dat blad nog lezen.

Een groot deel van de teksten gaat volledig aan kinderen voorbij.

Ik heb het idee dat men zich op die redactie zelf enorm vermaakt met die verhalen over de driftige eend.

Ja, er zitten best veel grapjes over technologie, pop en tv cultuur (Bintje Spiers, de ei-Pod etc) in, wat ik erg kan waarderen. Al blijft het wel vrij netjes, een seksuele of gewelddadige verwijzing zul je nooit vinden, zelfs niet stiekem.

Als kind onderzocht ik die tekstballonnen trouwens altijd goed, ik kon maar niet geloven dat elke zin eindigde met een !-teken of een ?-teken, probeerde altijd een zin te vinden die eindigde met een punt, maar is nooit gelukt. Daarmee was de redactie wel erg consequent

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Ik begon zo'n 8 jaar terug weer wekelijks de Donald Duck te kopen en sinds een jaar of 5 alweer abo....wekelijks een portie lol op de mat. Met name geniet ik er van als ik onverhoeds een portie moet bouteren....echt. Heerlijk even uit de broek, strippie er bij en niemand die me op dat moment stoort en nog minder zou willen storen.

En natuurlijk waren de oude Barks en Rosa fantastisch. Maar ook nu is het gewoon nog erg lollig en heerlijk flauw.....de ei-pad, snoetboek waarop staat dat baby DaDa komt optreden....altijd goed voor een grijns.

En je kunt nu je eigen DD album bestellen, met je foto op de voorkant, in een lijst vastgehouden door de neefjes en in het verhaal wordt aan jou gerefereerd en je woonplaats. Ik ga dat echt bestellen....fantastisch, gewoon met mijn 43 jaar die foto insturen en dat boek krijgen....die gasten moeten dan ook in een deuk liggen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

(afbeelding)

Ik heb hem vandaag gelezen, met een brok van ontroering in mijn keel, wat een ongelofelijk mooi boek.

Dat belooft wat voor de film.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mijn Ridder Bauknecht boek zat vandaag netjes bij de Humo. Heerlijke humor weer van Jeroom (zie ook het Just a Joke topic).

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Mededeling: cookies - vpro.nl

Lotje Ijzerman over Wayward Girls! Plus: een radio interview is te vinden in de link.

Remember Nozems A GoGo?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Gefeliciteerd met de positieve kritieken en belangstelling voor Wayward Girls mikey!

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Yep, felicitaties zijn hier zeker op hun plaats.

Dat is niet niks zo'n positieve belangstelling in de US.

Congrats mikey !

bozzy

• 2161 messages
  • 670 votes

Ik vind het ook erg vet voor je mikey.

Geweldig gewoon

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Nice!

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Thanx you guys . MoRgen signeren bij lambiek. Amsterdam

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Upward & onward -edit- dat heeft de verkeerde betekenis zie ik nu, 'gewoon' gefeliciteerd dan maar mikey!

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Dank u! Hmm kan ik wel eens gebruiken mr bungel.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Proficiat mikey! heeel fijn dat je werk geapprecieerd & verspreid wordt.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Ik zit momenteel in 't ziekenhuis te wachten waar gewoon strips liggen uit 1990 van Donald Duck!

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

De nieuwe Suske en Wiske, de Viegende Rivier, is weer erg leuk. Het verhaal is niet zo origineel, maar wel spannend en goed getekend. Het lijkt de goede kant weer op te gaan met S&W, de vorige, "het ijzeren duel", is ook erg leuk. Ik hoop dat deze stijgende lijn zicht voortzet.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

@ Hannibal

Het -IJzeren -Duel kon me wel bekoren , de Vliegende Rivier is hier nog niet te koop ,maar wil ik wel hebben alleen al voor het goede doel très bien fait.

Heftige strip, Blauw is een Warme Kleur ((La vie d'Adèle')

Na heel wat puzzel werk,toch nog iets gevonden van Gerald- Forton, TEDDY- TED Nederlandstalig.

Zwarte wolf 1-10 compleet cbr digitaal Nederlands talig.

(afbeelding)

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

madmax1 wrote:

@ Hannibal

Het -IJzeren -Duel kon me wel bekoren , de Vliegende Rivier is hier nog niet te koop ,maar wil ik wel hebben alleen al voor het goede doel très bien fait.

Zou er toch moeten zijn inmiddels, sinds gisteren te koop.

Heftige strip, Blauw is een Warme Kleur ((La vie d'Adèle')

Heftig, inderdaad. Er zijn weinig strips die me zo hebben weten te ontroeren.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Zou er toch moeten zijn inmiddels, sinds gisteren te koop.

Even compenseren,moet ik voor naar kiosk met tabak verkoop ,maar de kinderen hadden me rijkelijk bedacht met vader dag aan rookerij,even uitstel

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Thorne’s verblijf bij Marvel 1975- 1978,met voornamelijk Red-Sonja schept zijn

eigen creatie' in Ghita van Alizzar'

Deze vol erotische fantasie verhalen werden gepubliceerd in Playboy-'The- Iron Devil' en'Moonshine McJuggs'

In dit album staan de verhalen van Ghita met veel informatie en schetsen voor de liefhebber

een erebetoon aan de oude meester.

'Ghita van Alizzar cbr digitaal compleet Engelstalig

(afbeelding)

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Tja erg tragisch

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Freddy Lombard cbr digitaal Engelstalig

(afbeelding)

Nog weinig bekend hier op strip MM Yves -Chaland

Niet bewust dat deze Franse tekenaar in zijn korte leven,werd benaderd een gekoesterde wens

de overname van Robbedoes in 1980.

In spirou 2297-2380 verschijnen diversen afleveringen in de vroegere stijl van Jije.

De titel Spirou á-la recherche de Bocongo ,word echter van vele kritiek niet gepubliceerd ,en Tome & Janry krijgen de voorkeur.

Het verhaal is verschenen in een inofficieel album,in de 1990 jaren gelegateerde onder Yann le Penneter waarin het verhaal duidelijk wordt.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Chaland ken ik zeker wel.

Prachtige retro tekenstijl.

Ik had enorm graag Robbedoes albums van hem willen zien verschijnen.

De hoofdpersonages in zijn eigen strips bevallen mij helaas niet best.

Freddy Lombard lijkt teveel op Kuifje, en Albert (uit Bob Fish) lijkt een oudere versie van Marc Sleen's Bolleke.

Maar die decors van Challand ! Grote klasse

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.