- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Deze is het in liliput formaat ben ik nog niet tegengekomen hangt ook zwaar prijskaartje aan, 200 euro?

Spirou á-la recherche de Bocongo
• Scénario :Chaland, Yves
• Dessin :Chaland, Yves
• Couleurs :
• Dépot légal : 01/1984
• Estimation : non coté
• Editeur : Pirate
• Format : A l'italienne
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Gisteren nog wat comics (cbr's) gelezen en achterstand wat ingehaald. Conan the Barbarian 13-15 en Warlord Dejah Thoris 23-26.
Vandaag ook Murena 9 gekocht en ga ze volgende week eens allemaal herlezen en de Thorgal - Wolvin spin-off ook alle 3.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
La Riviére Volante
scenario; Peter Van Gucht
Tekeningen: Luc Morjaeu
Vanmorgen meegenomen uit Liége Franstalig
Prima avontuur verhaal van onze vrienden, met uitstekend tekenwerk van Luc Morjaeu
Het Vliegende Rivier cbr digitaal Nederlands talig.

Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Vanmorgen meegenomen uit Liége Franstalig
Met die cover? Wat apart, die cover is uiteindelijk niet gebruikt, omdat het niet klopt met het verhaal (Jerom doet niet mee in het verhaal en Lambik zit op dat moment niet in dat bootje)
Ook die kop van de watergod klopt niet, die bestaat in het verhaal compleet uit water (wat een prachtige scéne is overigens)
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik ben benieuwd naar het vorige album, Het ijzeren Duel.
Door de enthousiaste opmerkingen van sommigen hier heb ik het maar eens besteld.
Verwacht het binnenkort in de brievenbus te vinden.
Dat wordt mijn eerste nieuwe S&W album sinds lange tijd.
De Vliegende Rivier kan dan eventueel volgen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik koop ze nog altijd, een tijdje terug alleen maar om mijn verzameling compleet te houden, maar ik begin nu weer steeds enthousiaster te worden. Nee, het zijn niet meer de prachtige verhalen van Vandersteen, en niet meer de sublieme tekeningen van Paul Geerts, maar de stijgende lijn is zeker ingezet, vooral de laatste twee albums zijn heerlijk leesvoer.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik ben nog steeds enorm blij met die S&W heruitgaven, met originele Vlaamse tekst, van enkele jaren geleden, als bijlage van Het Nieuwsblad.
Een stuk of vijftig albums waren dat.
Die teksten zijn niet te overtreffen 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
De oude Vlaamse uitgaven zijn inderdaad fantastisch. Ik heb onlangs een box gekocht (van Knack) met 10 Vlaamse heruitgaven, die zijn echt heel leuk om te lezen. Dat taalke is zo plezant! 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Na "Bravo de broers" en "De beurs aan gangsters", is het de beurt van dit juweeltje
Met de deelname van Isabelle Franquin, de dochter van de auteur. Een nog niet afgemaakt album van Franquin
De verzie word hersteld met tekeningen en becommentarieerd door José-Louis Bocquet en Serge Honorez.
De titel luid Franstalig La Peur au Bout du Fil

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Uncanny Avengers
01-09 up to date cbr digitaal Engelstalig.
Voor de kleinkinders met het behalen van hun diploma’s

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
STAR WARS: LOST TRIBE OF THE SITH - SPIRAL
CBR DIGITAL ENGENLTALIG
Writer:
John Jackson Miller
Penciller:
Andrea Mutti
Inker:
Pierluigi Baldassini
Colorist:
Michael Atiyeh
Cover Artist:
Paul Renaud
Vanwege mooie cijfers voor Engels nogmaals voor de kleinkinder.
Franstalig kan beter.

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
De laatste twee Suske en Wiske's gelezen.
Het IJzeren Duel en De Vliegende Rivier.
Het eerste van de twee deed mij weer denken aan de betere tijden van de strip, en ik ben blij dat ik het album gekocht heb.
De Vliegende Rivier heb ik alleen digitaal gelezen, en dat blijft ook zo.
Wat een teleurstelling in vergelijking met Het IJzeren Duel 
Maar ik blijf alert nu, want als het één keer kan lukken, dan zou het wellicht nog een keer kunnen.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Heb je "Suske de Rat" al gelezen? Erg leuk album, de beste van de laatste jaren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Nee, nog niet.
Ga ik dan maar eens doen.
Dank voor de tip.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Even een vraagje aan de Nederlanders hier
Ik ben van plan om met een kameraad naar de Manga tentoonstelling in Rotterdam te gaan maar is daar in de buurt nog iets van goedkope comicshops? Dan bedoel ik geen stripwinkels maar echte Amerikaanse comics.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Anime en games behoren niet tot manga, en een affiche met een blauwogig iemand, Anderson & Low klinkt ook niet echt Japans........ tja
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Anime en games behoren niet tot manga
Dat staat er toch ook niet? Verschijningsvormen...oftewel "Manga komt ook voor in...."
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
mwah, vind ik toch niet echt juist, manga is op z'n simpelst gezegd gewoon puur stripverhaal, wat er voor animatie toegepast wordt in anime en games staat er toch los van, andere manier van ontwikkeling
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Kuifje is ook een pure strip, maar verschijnt ook in games (en een animatiefilm). Dat maakt de game (en film) geen stripverhaal, maar is wel een verschijningsvorm van een strip in games (en films), wat hier vermoedelijk ook bedoeld wordt.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
SECRET AVENGERS 01-37 (2010-2013) (Marvel) COMPLETE
Cbr digitaal engelstalig
Geheime Avengers werd gelanceerd als een nieuwe maandelijkse reeks in 2010, geschreven door Ed Brubaker en getekend door Mike Deodato. verzameld een team van superhelden om op te treden als zijn geheime agenten, vergelijkbaar met de "Mission: Impossible" concept.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
DJANGO UNCHAINED #4cbr digital Engelstalig
Based on the screenplay by QUENTIN TARANTINO
Art by R.M. GUERA and JASON LATOUR

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes

Paar dagen geleden. Weer een fantastische leesbeurt. Dikke aanrader. Als je iets van Dark Horse moet lezen zijn het wel de King Conan mini-series.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Het eerste Rode Ridder boek van Marc Legendre, die de bedenker van de Vlaamse Ridder, Leopold Vermeiren, opvolgt >
De cover illustratie is, vreemd genoeg, gemaakt door een New Yorkse artiest, genaamd Randy Gallegos.

brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Inmiddels is m'n mening over Kuifje wel veranderd, ik hoef nu nog maar één album: Vlucht 714 naar Sydney
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Toevallig dat je het over Kuifje hebt brymj...
Gisteren zo maar gekregen van een vriend, dit prachtige album, in linnen gebonden, en voorzien van een massa interessante extra's. (61 extra pagina's met info en foto's!
)

(foto is een beetje fout bijgesneden, vandaar dat de titel er niet helemaal opstaat)
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Het eerste Rode Ridder boek van Marc Legendre, die de bedenker van de Vlaamse Ridder, Leopold Vermeiren, opvolgt >
De cover illustratie is, vreemd genoeg, gemaakt door een New Yorkse artiest, genaamd Randy Gallegos.
(afbeelding)
Ik ga me ook eens storten op die boekenserie, heb daar nog helemaal niets van. Nog tips waar het beste (goedkoop) te vinden?
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
@Bakema NL :
Ik heb die ook nog lang niet kompleet.
Maar ook nooit echt actief achteraan gezeten.
Het is een kwestie van bij elkaar sprokkelen denk ik.
Op rommelmarkten kom ik die boeken vaak tegen, goedkoop.
Marktplaats, boekwinkeltjes etc. zijn andere mogelijkheden, maar duurder.
Met wat geluk kom je iemand tegen die er een aantal tegelijk verkoopt.
@Hannibal: Zeg dat wel 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Let op!! Groot PDF bestand --->