- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
@Bakema NL :
Ik heb die ook nog lang niet kompleet.
Maar ook nooit echt actief achteraan gezeten.
Het is een kwestie van bij elkaar sprokkelen denk ik.
Op rommelmarkten kom ik die boeken vaak tegen, goedkoop.
Marktplaats, boekwinkeltjes etc. zijn andere mogelijkheden, maar duurder.
Met wat geluk kom je iemand tegen die er een aantal tegelijk verkoopt.
@Hannibal: Zeg dat wel
Ik heb een stuk of 10 inmiddels besteld.....boekwinkeltjes.nl 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Daadkrachtig, zoals Johan zelf
Ik heet ook John....scheelt maar 1 letter... 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Heeft iemand van jullie deze Rode Ridder strip, uit 1990 ooit gelezen?
De tekenaar was Marvano.
Het verhaal was gebaseerd op een van de eerste Rode Ridder strips van Vandersteen.
Het was de bedoeling om een Rode Ridder versie voor volwassen lezers in het leven te roepen, maar het bleef bij dit ene album.
Jaren later overwoog de Standaard uitgeverij om de serie nieuw leven in te blazen, maar het plan verdween uiteindelijk van de baan.

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik krimp momenteel mijn stripvoorraad in.
Bied momenteel via Marktplaats mijn complete collectie exclusieve albums van 'Terry and the Pirates' van Milton Caniff te koop aan. 25 1e drukken uit 1986, U.S. import.
In nieuwstaat, totaalgewicht 5 kg.
Caniffs The Dragon Lady'

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ga me ook eens storten op die boekenserie, heb daar nog helemaal niets van. Nog tips waar het beste (goedkoop) te vinden?
Heb je het over de boekenserie van Vermeiren? Ik heb ooit eens in De Slegte de eerste 10 delen op de kop getikt maar ben er eerlijk gezegd niet zo'n enorme fan van. Degelijk geschreven en al maar mijn hart ligt wel meer bij de stripreeks.
Ik zou dus sowieso eens bij De Slegte gaan zien (vroeger hadden die een handige site die nu op niet veel meer trekt) maar ook op rommelmarkten kom je regelmatig wel eens tegen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
In mijn jonge jaren maakte ik eerst kennis met de Rode Ridder boeken van Vermeiren, en pas later met de strip.
Dat was wel even wennen, want er zijn opmerkelijke verschillen, maar al gauw was ik verknocht aan de stripverhalen.
Ik vind beide versies nog steeds leuk.
Ik heb ook de allereerste korte RR verhalen van Vermeiren uit het weekblad de Kleine Zondagsvriend in mijn verzameling.
Deze zoek ik overigens nog >

Binnenkort brengt een goede Belgische vriend van mij de 75 eerste RR albums, in herduk versie van Het Nieuwsblad, langs.
Vooral leuk omdat die er net zo uit zien als de originele 1e drukken.
Die wist hij voor mij voor een zacht prijsje op de kop te tikken, in uitstekende staat.
Van je vrienden moet je 't hebben 
Ik heb de originele serie ooit gehad, maar verkocht 
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Dan ga ik zeker even in de Slegte kijken ergens in de komende weken....woon dichtbij genoeg tenslotte.
En dat Rode ridder album ken ik niet Brix....maar ziet er verdraaid goed uit, vreemd dat ik die ooit gemist heb, ik zat destijds bovenop elke strip die er maar uit kwam ongeveer, hahaha.
Ik ontdek trouwens net een fantastisch leuke tekenaar via facebook. Ik wil graag albums zien van deze gast want ik vind het artwork om van te smullen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Zo zie je maar weer dat er altijd nog iets te ontdekken valt.
Die tekenaar (Des Taylor) kende ik ook nog niet.
Apart stijltje, dat is zeker.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Strip :
Eindelijk gevonden, de strip van de film!

bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
Gaaf!
Wist helemaal niet dat er een strip van was.
Film was verbluffend goed in ieder geval.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Gaaf!
Wist helemaal niet dat er een strip van was.
Film was verbluffend goed in ieder geval.
Ja, die film is echt geweldig. En pas later wist ik ook dat die graphic novel er was. Me suf gezocht, maar eindelijk gevonden. En tip voor als je hem wilt hebben, je kunt hem hier bestellen nu... Anjan Sarkar - Dead Man's Shoes - Limited Edition Graphic Novel (Warp Films) on Bleep ? Your Source for Independent Music ? Download MP3, WAV & FLAC ? Buy Vinyl, CD & Merchandise
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Door de nieuwe film weer actueel > The Lone Ranger
Hier een beknopt overzichtje van Lone Ranger strips en series die ooit in Nederland en België verschenen.
Incompleet, want ook in weekbladen als het Vlaamse jeugdtijdschrift 't Kapoentje, liep de strip jarenlang.
Aanvankelijk was de eenzame ranger hier alleen onder de naam De Onbekende Stille bekend.
Dat mag nu een wat vreemde betiteling lijken, maat "Stille" was destijds een veel gebruikte andere naam voor undercover detective, of speurder.
Vanaf de jaren '50 bracht uitgeverij ATH bracht de strips met veel succes op de Nederlandse markt, in wisselende formaten, en in meer dan 100 deeltjes.

Door een rechtenkwestie moest de uitgeverij na verloop van tijd echter stoppen met de uit Amerika overgenomen strip.
De uitgever vond er iets op door een aanpassing.
De titel van de serie bleef ongewijzigd, maar het masker en de Indiaan Tonto verdwenen.
Dat was geen groot succes.

De gemaskerde held beleefde echter een glorieuze comeback onder de oorspronkelijke naam van de strip, bij de Zuid Nederlandse Uitgeverij, in de jaren '60.
Vele covers werden gesierd met prachtige foto's van de populaire TV serie met Clayton Moore als The Lone Ranger.

Silver, het paard van de ranger kreeg zelfs een eigen serie : Hi-Yo Silver.

Ook toen die uitgeverij er na een aantal jaren mee stopte was het einde van de ranger als stripheld nog niet in zicht.
Uitgeverij Classics bracht diverse series op de markt.

Er was ook nog een VIVO album, onder de titel De Eenzame Ruiter, in de jaren ' 70.

In de USA is de Lone Ranger altijd als strip door blijven gaan.
Momenteel verschijnt hij bij Dynamite comics.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Mooie presentatie. Brix
Die lilliput serie waren in duistere zwart wit tekeningen het sfeer volste .
Ook de nieuwe omnibus 1 -25 compleet van Dynamite is goed getroffen.
THE LONE RANGER 0-1- 25cbr digitaal Engelstalig
Two Eisner 2007 nominations! BEST NEW SERIES and BEST COVER ARTIST! BROUGHT TO YOU BY BRETT MATTHEWS AND JOHN CASSADAY; WRITTEN BY BRETT MATTHEWS, ART BY SERGIO CARIELLO

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Red Sonja Unchained 1-3 en Murena 9 gelezen deze week.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
CONAN THE CIMMERIAN #0-25 compleet cbr % cbz digital Engelstalig
2008-2010 [DARK HORSE]
Writer:
Tim Truman
Penciller:
Tomàs Giorello, Richard Corben
Inker:
Richard Corben
Colorist:
Jose Villarrubia
Cover Artist:
Frank Cho
Goed tekenwerk prima verhaal lijn ziet er goed uit, met bijdragen van Joe -Schuster
Nog niet geheel gelezen maar neem hem wel mee op vakantie,als ik tijd voor te lezen krijg?

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Conan the Cimmerian, net als de eerste reeks Conan (0-50) is zeker goed. Conan: Road Of Kings en de huidige reeks Conan the Barbarian vind ik wat minder. King Conan miniseries (Phoenix on the Sword, Scarlet Citadel en Hour Of The Dragon) zijn wel het beste dat Dark Horse van Conan heeft uitgebracht. De Conan comics van Marvel Comics waren ook goed, tot zover ik ze gelezen heb (1-121, verder is er digitaal nog niets uitgegeven), vooral de verhaallijn met Belit, Queen Of The Black Coast (58-100) was sterk.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Inmiddels heb ik het album The Red Knight gekocht en gelezen.
Het is wel degelijk Johan, de Rode Ridder die we daarin zien, we horen zelfs hoe hij aan zijn (bij) naam komt.
Toch is het ook wat bevreemdend, door de totaal andere tekenstijl en benadering.
Niet slecht, zelfs beter dan de gewone serie destijds, maar nogal sober getekend.
Ik kan wel zien waarom de serie niet op kon boksen tegen de reeds bestaande van Vandersteen.
De Engelse benaming Red Knight komt in het album nergens voor, het is gewoon Rode Ridder.
Een vloekende Johan vind ik ook niet zo passend bij het personage.

Aardig om erbij te hebben voor de verzameling, maar echt uitkijken naar een vervolg...nee toch maar niet.
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes

Vandaag mijn eerste IDW comics gelezen (cbr). Eerste volume 'Change is Constant' van Teenage Mutant Ninja Turtles (1-4) (ben als kind met de animatieserie opgegroeid en deze comics waren erg leuk).
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Ik heb nog enkele turtles comics usa van eastman en simon bisley. Wil ik wel wegdoen.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Kid-Congo cbr digitaal Nederlands. Talig
• Scénario
aringaux, Philippe
• Dessin :Loustal
Mooi album in 4 gedeeltes
Een afro man meegesleurd voor zijn geliefde naar Europa maakt indruk in de boks wereld,en word vervolgens invalid in de 1ste wereld oorlog, ,met prachtige achtergrond tekenigen
Iets voor onze Afrika kenner Hannibal

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Nu al tot Teenage Mutant Ninja Turtles 11 aanbeland. Cool gevecht met Master Splinter die moet strijden tegen de Foot clan, nadat ze hem ontvoerd hebben. Volgende comic wordt het Shredder vs Master Splinter
Heb ook de Micros-series binnengehaald (cbr) die focussen op elk apart karakter. Na de turtles heb ik wat Godzilla strips gereed om te lezen van IDW.

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes

Conan the Barbarian 16 tot 18 gelezen. Dacht dat deze arc me niet ging bevallen omdat Conan en Belit hier in feite één grote hallucinatie hebben nadat ze Yellow Lotus (soort drugs) gebruiken. Maar zaten best interssante ideeën in.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ik had bijna 2 weken geleden nog een stuk of 8 strips gekocht, enkele uren voordat ik in het vliegtuig stapte....die ochtend was er een stripbeursje in Purmerend die ik toch nog even snel bezocht heb. De albums zijn meegegaan op vakantie en inmiddels geconsumeerd onder het genot van aardig wat glazen sangria, bier en bananenlikeur.
Groeten vanuit Tenerife, later volgen de titels/pics van de strips (oa Game of thrones en Ravine)....ga ik niet zo op de foon doen. 
Helaas bijna alweer terug naar huis...hoewel ik me daar ook wel vermaak. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
N.a.v. de 80e verjaardag van de Nederlandse striptekenaar Dick Vlottes, is er onlangs een prachtig hardcover album verschenen.
Het bevat een herdruk van alle vier de delen van zijn 'Senmoet de Egyptenaar' stripserie.

Ik heb even getwijfeld over de aanschaf van dat album, maar uiteindelijk vandaag toch besloten om de vier originele albums maar te kopen.
Alhoewel ik toch al een fan van de immer sympathieke Dick Vlottes ben, heeft de aanschaf wellicht ook iets te maken met de huidige "woestijntemperatuur "

Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Afgelopen dagen als cbr gelezen:

Helium die gaat vechten tegen de Machine Men, duidelijk geïnspireerd door Terminator. Leuk verhaal tot nu toe.

Tars Tarkas en John Carter die samen een complot onderzoeken van de Okarians en Therns om de Green Men uit te roeien. Nog 5 delen dus benieuwd hoe het afloopt.

Nieuwe reboot serie. Was wel eens nodig, eens wat meer diepgang en drama.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Gail Simone is ook een zeer goede schrijfster. Een op het oog oninteressante comic als Birds of prey was juist een topper toen zij het schreef.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Iedere strip liefhebber nog een prettige vakantie gewenst .
Ben inmiddels terug en nog nooit zoo weinig strips gelezen op de vakantie als nu
@ Bakema NL
Ook met de nieuwe scripter Birds of Prey ; Duane Swierczynski, doet onze Nederlandse
tekenaar Romano Molenaar, van zich spreken,,zover dat (DC -GROUP) hem de tekeningen van BATMAN toevertrouwd ,knap werk en veel suxxes.

Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Goed bezig die Molenaar.....krijgen we ook nog Storm strips? 
De strips die meegingen op vakantie na aankoop op de ochtend van vertrek....