- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
En een paar dagen terug nog een fikse bestelling gedaan....allemaal Engelstalige trade paperbacks.....flink wat "game"-comics.

Uncharted.

Godstorm.

Robyn Hood.

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nogal veel comics gekregen als verjaardagscadeau:
Buffy, the Vampire Slayer Season 9 - Volume 2
Buffy, the Vampire Slayer Season 9 - Volume 3
X-Men: The Complete Age of Apocalypse Epic, Book 2
X-Men: The Complete Age of Apocalypse Epic, Book 3
Marvel Zombies Destroy!
Ik kan weer even voort 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Metalfist
Proficiat met je verjaardag.
En veel lees plezier.
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Gefeiliciteerd en veel leesplezier.....Age of Apocalypse...brings back memories. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Thanx, heel benieuwd naar de AoA reeks maar eerst het laatste deel nog op de kop tikken. De zombies heb ik al gelezen trouwens, met Howard the Duck als teamleider 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Kaanga cbr 1940 compleet digitaal Engelstalig
Frank Riddell
Tot nu toe nog nooit van gehoord ,maar voor die tijd schitterende tekeningen van dieren en
ieder plaatje de achtergrond mooi verzorgd,een lust voor het oog

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
@madmax1
De serie was mij bekend, maar ik denk niet dat ik er iets van heb liggen in mijn stripkasten.
Erg leuk.
Mooi tekenwerk.
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes

Interessante comic over de oorsprong van Shredder en the Footclan. Vol ninja-gevechten, reïncarnaties en onsterfelijke magie.

Geweldige Conanstrip wederom.
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Gelezen nu tot het laatste issue (24) van de Teenage Mutant Ninja Turtles.

Prachtig getekend en verhaallijn is zeer boeiend. benieuwd hoe het zich verder afspeelt Leonardo is gebrainwasht door Shredder en strijd nu tegen zijn Turtle-broers en vader Splinter
Nu heb ik enkel nog de Micro Villain series doen om alle IDW Teenag Mutant Ninja Turtles series en spin-offs gelezen te hebben.
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes

Dejah Thoris is ondergedoken en zoekt een manier om de haar vader en grootvader te redden uit het gladiatorgevecht te bevrijden, nadat dezen door de machinemen van Senneth Dor gevangengenomen zijn.

De langverwachte crossover tussen Tarzan en John Carter. Leuk 1e issue. De Therns zijn op aarde en met een list lokken ze tarzan en jane naar een grot en zullen ze naar Barsoom getransporteert worden. Terwijl is John Carter op Barsoom bezig de White Apes aan het uitroeien, maar de Therns zijn hier tegen omdat ze geloven dat de geesten van hun overledenen reïncarneren in de White Apes. Belooft spannend te worden.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Cleavage is momenteel een groot probleem op en voor de BBC (en Britse kranten). Let maar op, bijna alle dames die momenteel op de Britse tv-zenders verschijnen, dragen hooggesloten kleding. En 'glipt' er es 1 doorheen, dan biedt de BBC meteen excuus aan.
Ook de stripwereld lijkt niet aan de puriteinse revival te ontkomen. In deze in Spanje verschenen strip moet bij publicatie van deze oorspronkelijk (gedateerde) Franse pilotenstrip, de jongedame een verhullend badpak aan (censuur):

Dit zijn de oorspronkelijke tekeningen:

Let ook op de verplaatsing van die transistorradio en tekstballon!
De Amerikanen kunnen er ook wat van. Bovenstaande afbeeldingen zijn ge-upload via Amerikaanse tinypic en zouden eveneens gecensureerd kunnen worden. Afbeeldingen onder voorbehoud dus. (Wat lijken de ongedwongen jaren 60 en 70 toch ver weg...)
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
De langverwachte crossover tussen Tarzan en John Carter. Leuk 1e issue. De Therns zijn op aarde en met een list lokken ze tarzan en jane naar een grot en zullen ze naar Barsoom getransporteert worden. Terwijl is John Carter op Barsoom bezig de White Apes aan het uitroeien, maar de Therns zijn hier tegen omdat ze geloven dat de geesten van hun overledenen reïncarneren in de White Apes. Belooft spannend te worden.
Yep, prima start van het verhaal.
Met plezier gelezen
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Hier zijn ze weer bijna gelijk tijdig .
Album 34 van de lopende reeks

Abum 4 van de cross- over

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Haha, ik heb juist een inhaalslag gedaan om de reeks weer compleet te krijgen (nummer 3 van Kriss Van Valnor reeks, nummer 2 van Wolvin en nummer 1 van de Jonge Jaren van Thorgal) en dan komen er weer nieuwe uit 
Die Kriss van Valnor reeks is wel heerlijk trouwens! Wolvin moet ik nog herlezen
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Verbazingwekkende blijk van vriendschap: 
Een (zeer) goede Belgische vriend (die ook nog ziekjes was) had er vanmorgen een autorit van bijna twee uur heen, en nog eens bijna twee uur terug voor over, om mij deze stapel met de eerste 75 Rode Ridder albums te komen brengen.
Allemaal in prachtige staat ook nog.
Het zijn de herdrukken, uitgegeven door Het Nieuwsblad, Het Volk en De Gentenaar, in originele opmaak van de oorspronkelijke 1e uitgaven.
Allemaal opnieuw lezen dus 

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Spannende strip ,geschreven door een oorlogs reporter die ter plaatse notities nam
Rauw vezelige tekenwerk in zwart wit
VIETNAM JOURNAL cbr digitaal Engelstalig.
Don Lomax

Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Spannende strip, geschreven door een oorlogs reporter die ter plaatse notities nam
Rauw vezelige tekenwerk in zwart wit
Lijkt me interessant madmax.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Africa Dreams Na bezoek van koning Léopold aan de jonge Belgische journalist Henry Morton Stanley,start de laatste grootse expeditie Emin Pasha in 1903 naar het hart van Afrika . Duidelijker wordt het gedrag van Stanley naar Afrikanen , het barbaarse geweld openbaart in bloedige afschuw
Derde deel van de Afrikaanse saga, gesteund door een solide historische re-enactment
de wrede geschiedenis van Congo-Brazzaville ingesteld door de koning van de Belgen en zijn meest meedogenloze vertegenwoordiger, de Explorer Stanley .
mooi op waarheid berust album met prachtige plaatjes.(Hannibal)
Parution le 28 Août 2013
Album de la Série : Africa Dreams
Dessinateur : Frédéric Bihel
Scénaristes : Jean-François Charles, Maryse

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
SARABANDE AU TONKIN
Na een jaar onderbreking arriveert USS Constellation opnieuw op het strijdtoneel ,in de Golf van Tonkin .
Vanwege de eerste verliezen van de conventioneel geladen B-52’s lange afstand bommenwerpers , acties in het gebied de ijzeren driehoek ,operationeel en als thuis basis Okinama Japan .
Hun missie ; het begeleiden en beschermen van plotselinge Mig 21 fighter attacks .
Met inbreng van Samuel –Pretat journalist van defensie
Prachtig album met precisie tekeningen.
Scénariste : WallaceWallace
Dessinateur : Jl-CashJL

Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Verbazingwekkende blijk van vriendschap:
Dat zijn nog eens vrienden 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
mooi op waarheid berust album met prachtige plaatjes.(Hannibal)
Ziet er interessant uit inderdaad 
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
Gisteren de Micros Vilains serie van Teenage Mutant Ninja Turtles (IDW) gelezen. Leuke origin verhalen voor Krang, Old Hob, Baxter Stockmann en Alopex

Juist Dejah Thoris and The Green Men of Mars 5 gelezen. Beetje detective, op zoek naar terroristengroep die de vrede tussen Tharks en de Heliumites willen tenietdoen.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Suske En Wiske - .. - De Bloedbroeder cbr digitaal Nederlands talig.
Dit is de Vlaamse uitgave. Er is ook een Nederlandse en Engelse uitgave.
Niet in de handel verkrijgbaar. Enkel voor bloeddonoren, zolang de voorraad strekt!
Vaste bloeddonoren kregen een persoonlijke uitnodiging
Een kort verhaal met leuke dialogen en prima tekenwerk.

Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Er worden nu al hoge bedragen betaald voor de Bloedbroeder. Het schijnt een erg gewild album te zijn onder de verzamelaars. Binnenkort krijg ik een gratis exemplaar omdat ik lid van de S&W fanclub (járen geleden lid geworden in de tijd dat ik nog een échte fan was
)
Morgen ga ik overigens weer naar een stripbeurs (Kampen)
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Toen ik googelde naar ''Paling en Ko'' kwam ik deze video opeens tegen. Het nadeel van strips die worden verfilmd naar een tekenfilm is dat zij vaak niet echt grafisch goed onderlegd zijn en het eigenlijk gewoon plaatjes zijn die met wat kunst en vliegwerk van bewegingen worden voorzien. Maar het idee is niet onaardig en wel leuk.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
R.I.P. Gerrit Stapel (92)
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Nog een keer wat aandacht voor de onlangs overleden Gerrit Stapel, toch een van de betere Nederlandse striptekenaars.

Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Stapel....fantastische tekenaar, ik heb heel wat albums van zijn hand. Respectabele leeftijd gehaald. En zo gaan een hoop legendarische artiesten zo langzamerhand heen. Artiesten van de oude stempel, de ambachtsmannen die het medium groot hebben gemaakt.