• 179.419 movies
  • 12.316 shows
  • 34.171 seasons
  • 650.143 actors
  • 9.401.128 votes
Profile

Weertopic

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Mochten mensen trek hebben in een goede horror dan raad ik ze aan om de jongste pluim te bekijken.

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Splinters wrote:

Mochten mensen trek hebben in een goede horror dan raad ik ze aan om de jongste pluim te bekijken.

Je bedoelt komende week middagtemperaturen tussen 17 en 20 graden, eind van de week weer wat warmer, en geregeld een buitje? Tja, voor eind september is dat prima weer. Maar eerst nog even van het zonovergoten WARME weekend genieten natuurlijk.

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Je bedoelt komende week middagtemperaturen tussen 17 en 20 graden, eind van de week weer wat warmer, en geregeld een buitje? Tja, voor eind september is dat prima weer. Maar eerst nog even van het zonovergoten WARME weekend genieten natuurlijk.

nou het werd uiteindelijk niet zo warm als je voorspelde he ?

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Dat is het zeker niet nee. Op 21 september leven we nog steeds 1C onder de norm voor september. Geen seconde hebben we erboven gezeten deze maand. Buiten dat is die norm voor september gewoon koel, zeker aan het eind van de maand, en daarnaast zeggen gemiddelden überhaupt niks zolang je minima, maxima, dagen met neerslag en uren aan zonneschijn niet afzonderlijk van elkaar bekijkt.

Enne, meneer met de graaf machine, waarom marchanderen wanneer je tegelijkertijd van mening bent dat je in de ultieme klimaatzone woont?

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Geralt of rivia wrote:

(quote)
nou het werd uiteindelijk niet zo warm als je voorspelde he ?

"Komend weekend op en top nazomer. Temperaturen ver boven de 20 graden."

Hier waar ik woon is het weekend net begonnen.

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

"Komend weekend op en top nazomer. Temperaturen ver boven de 20 graden."

Hier waar ik woon is het weekend net begonnen.

nou hier loop ik nog met een trui aan .

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Geralt of rivia wrote:

(quote)

Grootste deel van het land ruim boven de 20, in België nog warmer. Een trui aantrekken kan natuurlijk altijd. https://www.mupload.nl/img/soflxhbkl9.png

606

• 23882 messages
  • 12286 votes

Was heerlijk weer, heb ruim 30km gefietst vandaag

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Vandaag prima weer inderdaad. Ben snel, nu het nog kan na dat wanstaltige rapport van remkes waar vandaag delen van zijn gelekt, naar het strand gereden, was top. September heeft veel te weinig van deze dagen gegeven, dat is jammer.

Lange termijn blijft prut, prut, en nog eens prut. En niet alleen omdat het toevallig eind september is.

Maarten0402

• 804 messages
  • 533 votes

Was erg lekker weer inderdaad. Met mijn ouders, oom en tante op Tiengemeten natuureiland geweest.

Erg leuk

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Geralt of rivia wrote:

(quote)

En vandaag nog een schepje er bovenop:

https://www.mupload.nl/img/7id203.png

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

En vandaag nog een schepje er bovenop:

(afbeelding)

nah vond het wel lekker maar nog niet zo wamr om naar het zwembad te gaan

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

606 wrote:

Was heerlijk weer, heb ruim 30km gefietst vandaag

Top, en welkom terug in dit topic!

606

• 23882 messages
  • 12286 votes

Dogie Hogan wrote:

Top, en welkom terug in dit topic!

thx ja het topic dat ik gestart ben ?

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Splinters wrote:

Lange termijn blijft prut, prut, en nog eens prut. En niet alleen omdat het toevallig eind september is.

Nou, even de pluim bekeken. Zoals jij weet is alles na dag vijf al behoorlijk onbetrouwbaar, maar tot die tijd ziet het er prima uit. Beetje nat natuurlijk, maar dat is helemaal niet erg. Temperatuur zit er goed bij. Voor midden Nederland maandag, woensdag en donderdag rond of net boven de 20, en, met name, dinsdag en misschien donderdag iets eronder. En geen koude nachten, dus geen koude ochtenden. Prima start van de astronomische herfst.

https://www.mupload.nl/img/c3oixixgrqaiu.png

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Die 'hoge' minima kunnen mij gestolen worden. De komende week is het veelal grijs, zeer nat en koel, en kunnen we derhalve spreken over een zeer ranzig weerbeeld wat ons te wachten staat.

Lange termijn, alle onzekerheden in acht nemend, laat afnemende wisselvalligheid zien. Aan koel weer ontkomen we in deze fase van het jaar vrijwel niet, maar voor de tijd van het jaar kan het tegen die tijd redelijk uitpakken.

Ben je trouwens bekend met de uitdrukking over smaak valt niet te twisten? ?

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Splinters wrote:

Die 'hoge' minima kunnen mij gestolen worden. De komende week is het veelal grijs, zeer nat en koel, en kunnen we derhalve spreken over een zeer ranzig weerbeeld wat ons te wachten staat.

Lange termijn, alle onzekerheden in acht nemend, laat afnemende wisselvalligheid zien. Aan koel weer ontkomen we in deze fase van het jaar vrijwel niet, maar voor de tijd van het jaar kan het tegen die tijd redelijk uitpakken.

Ben je trouwens bekend met de uitdrukking over smaak valt niet te twisten? ?

Jij bent wel heel weinig gewend. Gewoon een rustig nazomerweekje, met af en toe een buitje. Misschien 1 koele dag, de rest rond de 20 graden. Te beginnen met vandaag. Net wandelingetje met de kat gedaan, op bankje gezeten en genoten van de temperatuur en de zon. Gewoon in een t-shirt. Dit weer is perfect voor de tijd van het jaar.

https://www.mupload.nl/img/946o2wgr3o7a.png

koel? zeer ranzig?

Over smaak valt overigens prima te twisten.

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Wacht de rest van de week maar even af. Regen, regen, en nog meer regen zal ons deel zijn.

Je laatste opmerking vind ik interessant. Ben je stiekem van mening veranderd door mijn mening over lekker weer? Of is het zo dat niet iedereen van hetzelfde weertype houdt?

Tot slot kan ik zeggen dat vandaag tov de verwachtingen inderdaad is meegevallen. Heb de hond uitgelaten in t shirt en met een korte spijkerbroek aan. Dat kan op dit moment door hoge dauwpunten icm meer zonneschijn dan eerder verwacht. We leven echter in nl, waar we vaak af moeten wachten in dergelijke situaties. Want reken maar dat het hier evengoed vies tegen kan vallen tov de verwachtingen. En daar zal ik je tzt graag aan herinneren. ?

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Splinters wrote:

Wacht de rest van de week maar even af. Regen, regen, en nog meer regen zal ons deel zijn.

Je laatste opmerking vind ik interessant. Ben je stiekem van mening veranderd door mijn mening over lekker weer? Of is het zo dat niet iedereen van hetzelfde weertype houdt?

Tot slot kan ik zeggen dat vandaag tov de verwachtingen inderdaad is meegevallen. Heb de hond uitgelaten in t shirt en met een korte spijkerbroek aan. Dat kan op dit moment door hoge dauwpunten icm meer zonneschijn dan eerder verwacht. We leven echter in nl, waar we vaak af moeten wachten in dergelijke situaties. Want reken maar dat het hier evengoed vies tegen kan vallen tov de verwachtingen. En daar zal ik je tzt graag aan herinneren. ?

Tuurlijk is het zo dat niet iedereen van hetzelfde weertype houdt.

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Je laat jezelf niet eens overtuigen aangaande smaak, laat staan een ander. Kortom, wat valt er dan te twisten over smaak? En eigenlijk wil ik ook nog weten waarom je in het 'beste klimaat ter wereld woont maar tegelijkertijd marchandeert met opmerkingen als 'voor de tijd van het jaar is het lekker weer'. Ik maak dergelijke opmerkingen ook, maar ik ben niet degene die van mening is dat het nederlandse klimaat het beste, mooiste etc ter wereld is.

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Ik marchandeer niet.

Ik geniet van de seizoenen. Als het hartje zomer 18 graden max is, dan vind ik het maar zozo weer, maar als het eind september/begin oktober 18 graden is dan vind ik het prima. Is het hartje winter 18 graden, dan geniet ik van de extremiteit ervan. Is het hartje winter max 9 graden, dan is het flutweer. Is het hartje zomer max 9 graden, dan is dat bizar genieten van een extreme onwaarschijnlijkheid. Begin maart of eind oktober 9 graden? Daar is prima mee te leven.

Vandaar de toevoeging "voor de tijd van het jaar".

Lijkt me geen hogere wiskunde.

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Duidelijk. Iedereen die ik ken zegt met het is prima voor de tijd van het jaar eigenlijk dat het matig weer is, maar dat het meevalt/geaccepteerd wordt omdat het nu eenmaal .... is.

Verder kijk jij duidelijk anders tegen het weer aan dan ik. 9C is nooit lekker, zeker niet in de zomer. Vandaag was geen topweer, hooguit aardig voor de tijd van het jaar. 18C is niet warm genoeg om als warm omschreven te worden; die grens ligt bij 20C. Ik geniet ook niet van alle seizoenen of beter gezegd van alle facetten daarvan. De herfst vind ik goeddeels niks, warme en rustige dagen uitgezonderd. De winter vind ik leuk, schaatsen, droge sneeuw, maar na half februari wil ik niks meer van winterese toestanden weten. Guur weer (waterkoud, maartse buien enz) pruim ik ook niet. Hetzelfde geldt voor dagen met veel wind. Regen is een noodzakelijk kwaad, laat dat maar vallen in de nacht en buiten het zomerseizoen.

Zo. Mocht ik mezelf ooit aanmelden op weerwoord (doe ik niet te weinig tijd), dan schrijf ik mezelf in als De Recreant. ?

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Weerwoord is een vreselijk forum, vol met weerhaters en andere autisten.

Splinters

• 2630 messages
  • 1391 votes

Heb je daar ruzie zitten maken of zo?

Kijk toch een beetje door die persoonlijke voorkeuren heen. Zelf sport ik bijvoorbeeld graag buiten, lagedrukgebieden die regen en wind brengen komen mij dus altijd slecht uit, al laat ik me er ook niet door tegenhouden. En zo heeft iedereen zijn bezigheden en persoonlijke voorkeuren die daaruit voortvloeien.

606

• 23882 messages
  • 12286 votes

Graaf Machine wrote:

ik ben een autist, maar zit er niet

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Splinters wrote:

Heb je daar ruzie zitten maken of zo?

Kijk toch een beetje door die persoonlijke voorkeuren heen. Zelf sport ik bijvoorbeeld graag buiten, lagedrukgebieden die regen en wind brengen komen mij dus altijd slecht uit, al laat ik me er ook niet door tegenhouden. En zo heeft iedereen zijn bezigheden en persoonlijke voorkeuren die daaruit voortvloeien.

Ik ben daar geen lid, dus ruzie maken is moeilijk. Maar al die mensen die altijd maar een eigen voorkeur doordrammen.... Stefan met zijn regen, Wim met zijn hitte, Katya met haar hittefobie, Jan Gerke met zijn koukleumerij, Frank met zijn droogteangst... man, man, man wat een zeurforum.

Ik lees daar wel eens wat mee omdat er ook enkele relevante posters zijn. Jan Workum bijvoorbeeld, of Jorge Middelburg. Of zelfs Timothy uit Merelbeke.

Bovendien is het verdiepingsforum erg interessant.

Overigens: in de tijd dat ik nog redelijk vaak ging hardlopen, was ik juist blij met regen en wind. Dat gaf me altijd een extra boost om nog een kilometertje extra te gaan. Maar ook dat is voorkeur.

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

606 wrote:

(quote)
ik ben een autist, maar zit er niet

Ja sorry, dat had ik ook niet mogen schrijven. Mijn excuus daarvoor. Gemeend.

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

tuurlijk zou eerst maar eens naar jezelf kijken in verband met stephen king en andere goede dingen

Graaf Machine

• 9909 messages
  • 1438 votes

Geralt of rivia wrote:

(quote)
tuurlijk zou eerst maar eens naar jezelf kijken in verband met stephen king en andere goede dingen

Ja, Stephen King. Erg relevant in het weertopic. (Zucht)

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Ja, Stephen King. Erg relevant in het weertopic. (Zucht)

nah bedoel meer dat je op elk topic iets aan het afzeiken bent dan is het weer it dan is het weer iets anders hou er dan gewoon mee op die films te kijken en kijk dan kortere films . Ben geen weerhater maar ik denk alleen erg realistisch en ik verwacht altijd het ergste dan kan het alleenmaar meevallen ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.