- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Brix
-
- 19701 messages
- 5136 votes
(Mescaline schreef: volgens het KNMI zware sneeuwval niet van de baan.)
Maar wel óp de baan

Mescaline
-
- 7100 messages
- 3278 votes
606 schreef dat, haha 
606
-
- 23882 messages
- 12287 votes
(Mescaline schreef: volgens het KNMI zware sneeuwval niet van de baan.)
Maar wel óp de baan (afbeelding)
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Viel alles mee vandaag gelukkig, maar ik heb gehoord dat het -14 gaat worden vannacht? Morgen dus totale terror.
606
-
- 23882 messages
- 12287 votes
Viel alles mee vandaag gelukkig, maar ik heb gehoord dat het -14 gaat worden vannacht? Morgen dus totale terror.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ben postbode. Paar keer met fiets onderuit, maar landde gelukkig op mijn voeten. Hierdoor wel een slag in mijn voorwiel en de posttassen midden op straat (maar op hulp hoef je dan niet te rekenen, mensen blijven gewoon binnenzitten - en geef ze eens ongelijk). Elke keer dat je je remmen kort indrukt is het al te veel en slip je weg met zulke zware tassen achterop. Paar keer lopend bijna onderuit gegaan. Ja, ik weet meteen weer waarom ik zo'n schijthekel heb aan die kutsneeuw!
Gimme five bro
Ben ook postbode om de vrije uurtjes naast de studie te besteden. Al kan die sneeuw me weinig maken en boeien (daar kun je jezelf tenminste nog op kleden), het is de gladheid die het werken haast onmogelijk maakt. Dan heb ik ook nog zo'n villawijk erin zitten, 25 meter tussen ieder huis met oprit en al. Man man.
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
veel postbodes alhier
vannacht ijzel, ook leuk :/ maar morgen hoeft geen post bezorgd te worden gelukkig (neem ik aan)
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Gimme five bro
Ben ook postbode om de vrije uurtjes naast de studie te besteden. Al kan die sneeuw me weinig maken en boeien (daar kun je jezelf tenminste nog op kleden), het is de gladheid die het werken haast onmogelijk maakt. Dan heb ik ook nog zo'n villawijk erin zitten, 25 meter tussen ieder huis met oprit en al. Man man.
Ja, oké. Sneeuw zelf heb ik niet zo'n hekel aan inderdaad, dan is regen in principe nog erger. Ik bedoel de negatieve effecten die eruit voortkomen zoals gladheid of Turken en Marokkanen die je (en bejaarden die met rollators lopen) bekogelen met sneeuwballen. Geef mij dan maar -10 zonder gladheid ofzo.
Sinds donderdag neem ik geen risico's meer en belaad ik mijn fiets minder (dan maar één of twee keer heen en weer fietsen). Slag in mijn wiel heeft de fietsenmaker gelukkig kostenloos even minder weten te maken.
En voor mensen die dit lezen en nog kerstkaarten gaan versturen: doe ajb niet van die kleine rotkaartjes. Tering, wat zijn die irritant zeg!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3632 votes
's Ochtends om 06.45 je autoruiten krabben is ook geen pretje, wat een ellende zeg. Neem nu maar elke avond voorzorgsmaatregelen, het is me veel te vroeg voor dat gedoe 's ochtends. Wel voor het eerst aan de winterbanden gegaan, ben benieuwd of het echt zoveel verschil gaat maken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 messages
- 4562 votes
Zo'n scherm voor de ruiten werkt prima, En een vochtvreter in de auto scheelt al snel dik beslagen ruiten. Je hebt ze nog wel, maar al snel drooggeblazen dan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3632 votes
Ik heb inderdaad van die schermen, maar sinds gisteren ook een autohoes. Alleen wilde ik hem vanavond bevestigen, sowieso veel te groot voor mijn kleine autootje en geen idee hoe ik dat rotding vast kreeg. Snel mijn schermen maar weer uit de kofferbak gehaald. 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Alleen wilde ik hem vanavond bevestigen, sowieso veel te groot voor mijn kleine autootje en geen idee hoe ik dat rotding vast kreeg. Snel mijn schermen maar weer uit de kofferbak gehaald.
Het is te hopen dat er op 22 december nog mannen in leven zijn 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3632 votes
Ik ga het me voor die tijd wel even uitzoeken, morgen even een buurman lief aankijken. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2546 votes
Laat dat maar buiten het dorp hier. Vind het prima zo hoe het nu is (zelfde als vorige jaar, maximaal 2 weken sneeuw en daarna weg..)
606
-
- 23882 messages
- 12287 votes
Laat dat maar buiten het dorp hier. Vind het prima zo hoe het nu is (zelfde als vorige jaar, maximaal 2 weken sneeuw en daarna weg..)
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 messages
- 4562 votes
KNMI lijkt wat anders te zeggen in hun diagrammen. Denk dat het gisteravond nog boven 0 is gekomen. Tot 8 uur 's avonds was de max idd -0,2 C.
edit* 0,5 max volgens het KNMI gisteren, dus geen ijsdag.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Mescaline
-
- 7100 messages
- 3278 votes
Na het weekend kruipen de temperaturen tot ruim boven nul en moeten we het doen met een groene kerst.
Klinkt goed, een witte kerst is ook wel mooi natuurlijk maar geef mij maar lekker boven 0. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 messages
- 4562 votes
Na het weekend kruipen de temperaturen tot ruim boven nul en moeten we het doen met een groene kerst.
Klinkt goed, een witte kerst is ook wel mooi natuurlijk maar geef mij maar lekker boven 0.
Boven 0 in de winter staat meestal gelijk met vochtige vieze waterkoude lucht en veel neerslag. Nee, -10 met droge lucht uit Siberië en een heldere hemel en een fijne zon zijn veel en veel beter. Zoals februari dit jaar. Kan je je beter op kleden dan die vieze drab met 10 graden boven 0.
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Morgen weer een hele hoop regen!
Een Witte kerst zit er waarschijnlijk niet in.
In deze jaren was het wel raak:
1913 7 cm : Sneeuw enkele dagen eerder gevallen.
1917 6 cm : Sneeuw op kerstdag zelf gevallen.
1918 2 cm : Dunne sneeuwlaag die wel enkele dagen bleef liggen.
1923 2 cm : Officieel witte kerst te Ukkel, maar rond het middaguur is alle sneeuw verdwenen.
1938 7 cm : Sneeuw op kerstavond gevallen. 's Nachts hevige vorst, overdag lichte dooi.
1950 8 cm : 16 cm sneeuw gevallen op 5 december. Op kerstdag was de helft reeds weggesmolten.
1964 17 cm : 's Nachts regen die overdag overging in sneeuw. Grootste sneeuwtapijt op kerstdag in twintigste eeuw.
1986 1,5 cm : Officieel witte kerst te Ukkel, maar in rest van het land amper sneeuw te bespeuren.
2009 3 cm : Officieel witte kerst te Ukkel, maar rond het middaguur is alle sneeuw verdwenen.
2010 25 cm : In de Westhoek geen sneeuw, West-Vlaanderen 1-5cm,Oost-Vlaanderen 5cm-15cm( tot 19cm regio Aalst) , Antwerpen en Vlaams-Brabant 17-35cm, in Limburg tot 50 cm (regio Tongeren)
AGE-411
-
- 10343 messages
- 750 votes
Hier en daar zal het nog tot wateroverlast komen. Als je ziet hoe hoog de beken al staan, en wat het nog zal regenen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Bij ons in Ninove (centrum België) gaat het er ook om 'spannen'.
606
-
- 23882 messages
- 12287 votes
Het is diep triest, en de hele week is het komen en gaan van regen zone's, bah.