- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Ook Duitsers voorspellen nog koudere winter dan vorig jaar
Duitse weerkundigen verwachten opnieuw een ijskoude winter. Daarmee bevestigen ze eerdere voorspellingen van hun Britse collega's. De Duitse experts gaan zelfs nog een stapje verder en denken dat de winter nog strenger dan vorig jaar zal worden. Enkele dagen geleden waarschuwden weerkundigen uit Rusland en Polen voor een extreme koudegolf. Hun Duitse collega's bevestigen dat het land zich mag opmaken voor een ijskoude winter. Eerder hadden ook de Britten een gelijkaardige voorspelling gedaan. Het lijkt dus logisch dat ook de Lage Landen niet zullen ontsnappen aan de winterkou.
De komende weken zullen we er echter nog niet veel van merken. De temperatuur blijft heel november zacht, maar die warme novembermaand is de voorbode van een ijskoude winter. "De eerste helft van december zal ook nog zacht blijven, daarna begint het te sneeuwen", zegt Dr. Karsten Brandt van de Duitse weerdienst Donnerwetter.de. "Vanaf januari wordt het pas echt koud met nachtvorst tot -20 graden. De sneeuw kan even smelten door een korte opwarming, maar in februari kondigt zich een nieuwe koudegolf aan. De winter zal nog tot diep in maart aanhouden." En de kans op een witte kerst? Die vooruitzichten zijn volgens de Duitsers dit jaar uitzonderlijk gunstig.
Bron Hln
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Een witte kerst
Dat zou ik echt heel gaaf vinden. Ik kijk altijd al enorm uit naar de kerst, zijn echt mijn favoriete feestdagen en een wit pak sneeuw zou het helemaal perfect maken 
Vind deze temperaturen ook wel lekker. Ben echt een winter mens, -20 hoeft dan ook weer niet dat is weer erg extreem, maar zo rond het vriespunt vind ik heerlijk 
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Een witte kerst
Dat zou ik echt heel gaaf vinden. Ik kijk altijd al enorm uit naar de kerst, zijn echt mijn favoriete feestdagen en een wit pak sneeuw zou het helemaal perfect maken 
Vind deze temperaturen ook wel lekker. Ben echt een winter mens, -20 hoeft dan ook weer niet dat is weer erg extreem, maar zo rond het vriespunt vind ik heerlijk
Precies, alleen eerst nog grote kans op storm en heel veel regen voor donderdag en vrijdag.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Regen en storm is minder leuk dan sneeuw, maar als het niet te extreem is vind ik dat ook nog niet eens zo heel erg.
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Zeer zware windstoten op donderdag.
Vanaf donderdag wordt het echt herfst, want voor het eerst dit najaar gaat het echt hard waaien.
Zeer zware windstoten
Weerinstituut Meteo-consult waarschuwt voor zeer zware windstoten van 100 km/u.
Storm
Donderdag en vrijdag wordt het zeer onstuimig weer. Langs de kust gaat het wellicht stormen, windkracht 9. Ook landinwaarts komen er zeer zware windstoten voor. Op vrijdag komen de zwaarste windstoten in de kustprovincies voor. Ook op zaterdag waait het hard, met vooral langdurig en veel regen.
Gevaar voor omvallende bomen
Volgens RTL-weervrouw Margot Ribberink bestaat het gevaar van omvallende bomen. "De bomen staan nog deels in blad en bovendien is de grond nog verzadigd door de regen van de afgelopen tijd."
Bron: knmi
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Hè, lekker zeg.
Is het al lente?
Nee meissie helaas nog niet, eerst even van de winter genieten.
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
In het oosten en in het midden van het land komt er eerst nog lichte regen voor, in het westen wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af, maar van tijd tot tijd kan er ook een bui vallen. In de middag lijkt het weer iets op te gaan klaren en is er in het binnenland ook kans op een enkele opklaring. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 6-8 graden. De wind is matig 3-4 Bft boven land en in de kustgebieden staat een vrij krachtige wind 5 Bft, komend vanuit het noordwesten. Vanavond kunnen er in het oosten en in het westen van het land nog enkele buien voor gaan komen, maar tussen de buien door komen er ook opklaringen voor. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 3 a 4 graden in het oosten tot zo'n 5 graden in het westen van het land. Vannacht blijft de kans op een bui bestaan in het westen van het land, elders is het bewolkt en van tij tot tijd kunnen er enkele opklaringen voor gaan komen. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 1 a 2 graden in het oosten tot zo'n 4 graden in het westen van het land.
Morgen neemt de bewolking steeds verder toe vanuit het westen en krijgen we te maken met behoorlijk veel neerslag. Ook de wind neemt flink in kracht toe, in de kustgebieden en op de Wadden komt er een harde tot stormachtige wind te staan 7-8 Bft en mogelijk even storm 9 Bft op de Wadden. In het binnenland komt er een krachtige tot harde wind te staan 6-7 Bft. Naast de storm(achtige) wind krijgen we ook te maken met (zeer)zware windstoten die op kunnen lopen tot zo'n 122-125 km/u op de Wadden en in het noordwestelijke helft van het land, in het binnenland kunnen er windstoten voor gaan komen die op kunnen lopen tot zo'n 100 km/u. Houdt u alstublieft de situatie goed in de gaten!!
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Het is vandaag weer om meerdere malen keihard naar November Rain van Guns & Roses te luisteren.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Nee meissie helaas nog niet, eerst even van de winter genieten.
Omwaaiende bomen, meer auto ongelukken, ijzige kou, troep op de wegen, smerige wind... ja, genieten geblazen inderdaad!
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Omwaaiende bomen, meer auto ongelukken, ijzige kou, troep op de wegen, smerige wind... ja, genieten geblazen inderdaad!
Buiten dat heeft de winter zijn charmes.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eens. Altijd lekker om dan lekker binnen te zitten, een filmpje/serie te kijken terwijl het buiten niet echt aangenaam weer is.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ah, is het weer weer vandaag? Hiero gaat het straks flink tekeer, valt nu nog mee. Vannacht was er ook al een aardige woei, de ramen kraakten zowat. Lachen joh.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Dan doe je zeker twee keer zo lang over dezelfde afstand.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ik ga met de wind mee. Alleen kom ik dan niet meer thuis. Even kijken nog.
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
De wind is hier flink aan getrokken en het regent ook hard,
Maar de wind gaat nog harder worden vandaag.
Lees maar:
Donderdag 11 november 2010 8:31 uur, Onweer-Online
Vandaag neemt de bewolking steeds verder toe vanuit het westen en krijgen we te maken met behoorlijk veel neerslag. Ook de wind neemt flink in kracht toe, in de kustgebieden en op de Wadden komt er een harde tot stormachtige wind te staan 7-8 Bft. In het binnenland komt er een krachtige tot harde wind te staan 6-7 Bft. Naast de storm(achtige) wind krijgen we ook te maken met (zeer)zware windstoten die op kunnen lopen tot zo'n 115 km/u op de Wadden en in het noordwestelijke helft van het land, in het binnenland kunnen er windstoten voor gaan komen die op kunnen lopen tot zo'n 95-100 km/u. Ook vanavond en vannacht blijft het zeer onstuimig, er komen talrijke buien voor die in het noorden en in de kustgebieden gepaard kunnen gaan met onweer. De temperaturen voor vandaag liggen ongeveer rond de 10 a 12 graden. De wind neemt vannacht in kracht toe in het noordwesten en in het Waddengebied tot storm 9 Bft. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 8 a 9 graden.Houdt u alstublieft de situatie goed in de gaten!!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Lol, ik heb nu nog meer medelijden met al die carnavalsgekken die het seizoen staan te openen in het centrum van Maastricht. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Die mogen ook wegwaaien. Hier begint het nu ook te regenen, hehe. 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Dit is een memorabele elfde van de elfde.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Lol, ik heb nu nog meer medelijden met al die carnavalsgekken die het seizoen staan te openen in het centrum van Maastricht.
Dat is nog niks vergeleken bij die arme kindjes die hier straks langs de deuren gaan met hun zorgvuldig in elkaar geknutselde lampionnetjes... (en de ouders die mee moeten lopen). Hier aan de kust waait het bovendien ook nog harder dan in 't zuiden!
Sneu hè, volgens mij is het altijd slecht weer met Sint Maarten. Vroeger ook al (zo herinner ik het me althans).
Iedereen die vanavond de straat op moet - noord, zuid, oost of west - sterkte!
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Het is buiten even wat rustiger tot 00,30 daarna gaat het weer onstuimig worden misschien nog meer als vandaag overdag.
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Vanavond neemt de bewolking in het zuiden van het land weer toe en krijgen we te maken met een flinke hoeveelheid regen, de regen breidt zich in de loop van de avond uit naar het noorden van het land. De temperaturen voor vanavond zijn ongeveer 9 graden in het noorden tot zo'n 13 graden in het zuiden van het land. Vannacht is het in het gehele land regenachtig en de temperaturen liggen ongeveer rond de 10-12 graden. De wind is matig boven land 4 Bft, in de kustgebieden staat een vrij krachtige tot krachtige wind 5-6 Bft en komt vanuit het westen. Morgen krijgt met name het midden en het zuiden van het land te maken met regen, in het noorden van het land kan er een enkele bui gaan vallen. De temperaturen voor morgen liggen ongeveer 11 tot 13 graden.
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Ook Duitsers voorspellen nog koudere winter dan vorig jaar
Duitse weerkundigen verwachten opnieuw een ijskoude winter.
München met een flink pak sneeuw, het zou mooi zijn! Dan komen overigens de Christkindlmarkten ook meer tot hun recht, fingers crossed dus.
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
zaterdag 13 november 2010 9:44 uur,
Het zuiden en in het zuidoosten van het land is het regenachtig en kan er lokaal veel neerslag gaan vallen. In het noorden van het land wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. De temperaturen voor vandaag zijn ongeveer 11 graden in het noorden tot zo'n 13 graden in het uiterste zuiden van het land. De wind is matig boven land 4 Bft, in de kustgebieden staat een vrij krachtige tot krachtige wind 5-6 Bft en komt vanuit het zuidwesten. Vanavond breidt de neerslag verder uit over het land, in het noorden van het land is het eerst nog bewolkt. De temperaturen liggen ongeveer rond de 9 graden in het noorden tot zo'n 10 a 11 graden in het zuiden van het land. Vannacht krijgt heel het land te maken met regen, lokaal kan er flink wat neerslag gaan vallen. De temperaturen liggen ongeveer rond de 7 a 8 graden op de Wadden tot zo'n 12 graden in het zuidoosten van het land.
Morgen krijgen we te maken met enkele opklaringen, maar van tijd tot tijd kan er ook regen gaan vallen. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 12 a 13 graden. Tegen de avond neemt de wind in kracht toe, in de kustgebieden zelfs een stormachtige wind mogelijk 8 Bft. Ook windstoten behoren tot de mogelijkheden. In het binnenland oplopend tot zo'n 75 km/u en op de Wadden en in de kustgebieden oplopend tot 95 km/u.
Onweer-Online
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
trieste weersomstandigheden allemaal... Word er letterlijk moe van, want slapen ging eerst moeilijk.. en dan nog onderweg naar werk of school; niet echt prettig
606
-
- 23876 messages
- 12278 votes
Voor alle winter liefhebbers,
De winter komt stilaan dichterbij vanaf volgend weekend 20 /21 november komen we in koudere lucht terecht.
Lees het volgende:
Er verschijnt rond het midden van de week een Scandinavisch hogedrukgebied op de weerkaart. Aan het einde van de week trekt het hoog naar Rusland. Bij ons wordt het na woensdag iets wisselvalliger onder invloed van storingen die ingebed zijn in een grootschalige trog boven het oostelijk deel van de Oceaan en West-/Zuidwest-Europa.
Tijdens het weekeinde van 20-21 november bevindt zich boven Frankrijk een lagedrukgebied. Daardoor gaat de wind bij ons uit het oosten waaien en koelt de atmosfeer langzaam verder af. Op de lange termijn vestigt zich een sterke blokkade van hogedruk boven Groenland-IJsland. Aan de oostflank van de blokkade stroomt steeds meer kou (!) vanuit de poolstreken via Scandinavië naar het zuiden en zuidwesten. Grote kans dus dat de atmosfeer na 21 november verder verkilt.
@Jan Visser