• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Weertopic

Lovebreeze

• 201 messages
  • 8 votes

mijn knie zat wat gezwollen tot vanmiddag maar voor de rest....

oh en buikpijn

van het lachen toen ik het mijn moeder vertelde

maar in het begin kon ik er wel niet om lachen

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

gelukkig

Lovebreeze

• 201 messages
  • 8 votes

Ik denk dat dit soort weer veel grappige (val)momenten oplevert

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Flink pak sneeuw hier, net eens lekker door de sneeuw gaan baggeren.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Wij wonen net boven de sneeuwgrens. Vannacht wordt het hier een graad of -10, dus wie weet hoe wit het morgen is.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Hier ook een flinke pak sneeuw. Levert toch altijd een mooi plaatje op...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Ook hier spekglad. In strooien hebben ze blijkbaar geen zin meer.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Lovebreeze wrote:

Ik denk dat dit soort weer veel grappige (val)momenten oplevert

Dat kun je wel stellen ja....Was vanmorgen ook gevallen met mijn fiets. Komt een man aangelopen en vraagt of hij me kon helpen. Ik keek op en keek in de mooiste paar ogen die ik ooit gezien had...euh...nee hoor.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Niets te danken nog...

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

gotti wrote:

Niets te danken nog...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Slipcursus voor beginners -.- Leek wel n dragrace op sommige momenten

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Stap hier vanochtend buiten met men schoolkleren aan het huis uit. Na een paar stappen sleer ik toch niet en uit en lig ik met mijn kleren in het vuil. Ben moeten teruggaan en maar nieuwe kleren aangedaan

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Geen zonnevlekken: voorbode van mini-ijstijd?

Gepubliceerd door Adrianus V op 23 november 2008 in weer/klimaat en zon.

Geen zonnevlek te zien

Op Spaceweather.com kan je iedere dag zien hoeveel zonnevlekken er op de zon te zien zijn. De laatste tijd is het aantal zonnevlekken opvallend stabiel: bijna altijd nul! Vandaag, zondag de 23e, ook weer: 0,0 zonnevlekken. In de elfjarige zonnecyclus is het normaal dat er tijdens het minimum weinig of geen zonnevlekken zijn, maar het huidige minimum duurt al zo’n twee jaar en dàt is niet normaal. De vraag die zondeskundigen zich momenteel stellen is of er niet iets met de zon aan de hand is en of we niet weer een soort van Maunder-minimum1 meemaken, welke zich in de 2e helft van de 17e eeuw afspeelde. Dat veroorzaakte toen een kleine ijstijd, wat we nog herkennen aan de winterse taferelen op de schilderijen van de Hollandse schilders van de Gouden Eeuw. Begin juni kwamen honderd van die deskundigen bij elkaar op de conferentie Solar Variability, Earth’s Climate and the Space Environment in Montana en daar werd onder andere gesproken over het opvallend langdurige minimum van de zonnevlekken-activiteit. In 2001 was het vorige maximum en die komt volgens de berekeningen in 2012 opnieuw. Nu zitten we in het minimum van de voorgaande 23e zonnecyclus en zojuist is de 24e cyclus gestart. Op de conferentie werd er al op gewezen dat wereldwijd de gemiddelde temperatuur in 2007 met 0,7 °C is gedaald en dat zou wel eens kunnen duiden op een plotselinge globale afkoeling. Anderen wezen op het zogenaamde Jonge Drias stadiaal, de laatste koude periode (een zogenaamd stadiaal) tijdens de Weichsel-ijstijd. Die stadiaal begon 12.700 jaar geleden zeer abrupt en duurde vervolgens zo’n 1.240 jaar. Zo’n stadiaal zou ook nu weer kunnen beginnen, aangekondigd door het langdurige minimum in de zonnevlekken-activiteit. En wat doet de hele wereld momenteel? Zich voorbereiden op een globale temperatuursstijging. Oeps! Bron: Daily Galaxy.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Zon was in bijna 100 jaar niet zo inactief

Uitgegeven: 3 april 2009 06:38

AMSTERDAM - De zon lijkt de beurskoersen te volgen: net als je denkt dat het niet minder kan, wordt een nieuw laagterecord geboekt. Het afgelopen jaar waren er op 266 van de 366 dagen in het geheel geen zonnevlekken te zien.

Om een nog smettelozer zonnejaar te vinden, moet je helemaal terug tot 1913, toen de zon op slechts 54 dagen donkere vlekken vertoonde. Maar misschien gaat 2009 dat record wel breken. Want dit jaar telt al 78 zonnevlekloze dagen.

Het aantal zonnevlekken is een maat voor de magnetische activiteit van de zon. Eens in de ongeveer elf jaar bereikt deze activiteit een minimum, en het moge duidelijk zijn: ook nu zit de zon in zo'n dip.

Zonnewind

De zon vertoont momenteel niet alleen weinig vlekken, maar ook is de zogeheten zonnewind - de stroom geladen deeltjes die de zon voortdurend uitzendt - duidelijk zwakker dan anders.

Bovendien zendt de zon nu een beetje minder zichtbaar licht en ultraviolette straling uit dan twaalf jaar geleden. Op de opwarming van de aarde heeft dat overigens weinig invloed. Naar verwachting zal de zonneactiviteit de komende jaren weer aantrekken.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Dagen zoals deze doen mij even vergeten in wat voor kutland ik leef....

Vandaag zijn we wezen voetballen met stuk of 15 man op kunstgras. Van half 10 's ochtends tot maar liefst 5 uur. Heer-lijk. Gewoon 20 graden met een klein beetje wind zoals het hoort. Ben net onder douche vandaan en heb me al een hele tijd niet meer zo lekker gevoeld. Vanavond ook nog terrasje pakken in de stad en mijn dag is compleet.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Alles over zonnevlekken (sunspots), en ook zonnewind, etc.: SOLARCYCLE 24.com / Solar Cycle 24 / Spaceweather / Amateur Radio VHF Aurora Website. - solarcycle24.com

Zeer veel gedetailleerde foto's en info; continu updates.

(afbeelding)

Desondanks, recente noorderlicht:

(afbeelding)

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Lekker man lente...

Alles krijgt weer kleur, bloempjes, bijtjes, vrouwen die ineens uit hun winterslaap lijken te zijn ontwaakt. Koetjes in de wei en de BBQ weer onder het stof vandaan gehaald. En vandaag weer voor het eerst in de korte broek en shirt op de fiets gezeten.

Ben die hele winter al weer bijna vergeten

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Was weer lekker genieten bij de marathon. Niet te warm, niet te koud en nauwelijks wind .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Voorlopig blijft mn witte broek nog even in de kast hangen bij mn andere zomerkleding, wat een wisselvallig weer zeg.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Nou morgen kan ie uit de kast hoor!

correctie: morgen is verplicht rokjesweer!

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Hehe.

Dat lijkt er beter op inderdaad kos.

*Dames, laat die rokjes nou maar waaien, want een wind maakt toch geen kind*

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Allemaal leuk en aardig maar voorlopig heb ik het stervenskoud omdat het gewoon bewolkt is en ik me gekleed had op een zonnige dag.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Snel naar Dublin toe, daar is het vast beter.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En daar zit ik dan, lekker in de tuin in mn rokje en topje, te genieten van de zon en van mn boek! Heerlijk

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Foto!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zal me haasten, zit hier voor mn rust hoor! Het is al storend genoeg dat de buurman steeds over de heg gluurt.

En daarbij, die witte melkflessen zijn niet mooi op de foto. Probeer het over een maand of 2 nog maar eens.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Is goed buurmeisje.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Sinds wanneer ben jij een afghaan van 60 jaar?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Valt mn vermomming zo erg op?

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

God, van die foto krijg ik het spontaan nog warmer!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.