- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Daser
-
- 27 messages
- 191 votes
In Film > Algemeen > horror titels:
Ik ben opzoek naar een aantal Hollywood horror titels, waarin geesten/spoken voor komen. De film moet rond deze tijd afspelen en van de afgelopen 10 jaar zijn.
Alvast bedankt!
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6592 votes
The Amityville Horror (2005)
Thir13en Ghosts (2001)
Stir of Echoes (1999)
Dark Water (2005)
The ring (2002)
White noise (2005)
The fog (2005)
House on Haunted Hill (1999)
The shining (1997)
Gothika (2003)
The Grudge (2004)
Ik raad je gewoon aan om de meeste in de lijst gewoon te laten liggen. Ga gewoon de originele films bekijken, laat hollywood achter je liggen en ga wat verder het verleden in dan de afgelopen 10 jaar.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Via IMDB:
Here are the 43 matching titles:
"Chronicle, The" (2001) TV Series 6.6/10 (25 votes)
...aka "News from the Edge" (2001) (USA)
"Haunted" (2002) TV Series 6.4/10 (32 votes)
"Supernatural" (2005) TV Series
'Salem's Lot (2004) (TV) 6.1/10 (1940 votes)
7th Guest, The (1992) (VG) 8.2/10 (20 votes)
Callous Sentiment (2002) 2.1/10 (20 votes)
Campfire Stories (2001) 2.9/10 (390 votes)
Campfire Tales (1997) 5.6/10 (778 votes)
Dead Calling, A (2006) (V) 2.5/10 (110 votes)
Death Row (2006) 3.4/10 (58 votes)
...aka Haunted Prison (2007) (USA: cable TV title)
Death Tunnel (2005) 2.7/10 (1429 votes)
Familiar Spirits (2007)
Fog, The (2005) 3.2/10 (7742 votes)
Forever (1992) 4.9/10 (26 votes)
Frighteners, The (1996) 6.9/10 (14873 votes)
...aka Robert Zemeckis Presents: The Frighteners (1996) (USA: complete title)
From a Place of Darkness (2007)
Ghost Lake (2004) (V) 2.4/10 (745 votes)
Ghosts of Les Cheris (2005) {{SUSPENDED}}
Ghosts of Mars (2001) 4.5/10 (9706 votes)
...aka John Carpenter's Ghosts of Mars (2001) (USA: complete title)
GhostWatcher (2002) 4.3/10 (345 votes)
Grave Secrets: The Legacy of Hilltop Drive (1992) (TV) 5.1/10 (132 votes)
...aka Grave Secrets (1992) (TV)
Green Man, The (1990) (TV) 6.9/10 (148 votes)
Grudge, The (2004) 5.7/10 (22272 votes)
...aka Fluch, Der (2005) (Germany)
...aka Juon, The (2005) (Japan)
Hallow's End (2003) (V) 2.9/10 (124 votes)
Haunted Mansion, The (2003) 4.9/10 (5558 votes)
...aka Disney's The Haunted Mansion (2003) (USA: complete title)
Haunting, The (1999) 4.5/10 (19717 votes)
...aka Maldición, La (1999) (USA: Spanish title)
Hellboy Animated: Sword of Storms (2006) (TV) 6.1/10 (175 votes)
House on Haunted Hill (1999) 5.1/10 (13306 votes)
House That Screamed, The (2000) (V) 2.4/10 (57 votes)
I Pass for Human (2004) 3.0/10 (10 votes)
Intermedio (2005) 3.2/10 (310 votes)
...aka Dead and Dying (2005) (UK: DVD title)
...aka In Between, The (2005) (USA)
Knocking on Death's Door (1999) 3.7/10 (104 votes)
...aka Haunted House (1999/I) (Philippines: English title)
Nightshadows (2004) 4.7/10 (20 votes)
Outside of Nowhere (2004) 7.2/10 (5 votes)
Playhouse (2003) (V) 3.9/10 (61 votes)
Ring Around the Rosie (2006) (V) 3.1/10 (511 votes)
...aka Fear Itself: Dark Memories (2006) (V) (UK)
Scooby-Doo on Zombie Island (1998) (V) 6.5/10 (630 votes)
Shadows (2005)
Sometimes They Come Back (1991) (TV) 5.2/10 (1461 votes)
...aka Stephen King's 'Sometimes They Come Back' (1991) (TV)
Soul Survivors (2001) 3.5/10 (3207 votes)
Thir13en Ghosts (2001) 4.9/10 (12177 votes)
...aka 13 fantômes (2002) (Canada: French title)
Tower of Terror (1997) (TV) 5.5/10 (508 votes)
Two Front Teeth (2006)
Daser
-
- 27 messages
- 191 votes
@mr confused het is voor mijn scriptie.
"Wat is het verschil in beeldvorming van geesten in de hedendaagse Japanse en Hollywood horrorfilms?"
Zelf hou ik ook niet zo van Hollywood cinema, daarom wist ik ook niet zoveel geesten films te bedenken.
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6592 votes
@mr confused het is voor mijn scriptie.
"Wat is het verschil in beeldvorming van geesten in de hedendaagse Japanse en Hollywood horrorfilms?"
Zelf hou ik ook niet zo van Hollywood cinema, daarom wist ik ook niet zoveel geesten films te bedenken.
Lees dit eens:
http://www.thenewatlantis.com/archive/14/soa/TNA14-StateOfTheArt-JHorror.pdf
Misschien staar hier wat in dat je kan gebruiken!!!
Spoonfire
-
- 1 messages
- 112 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek.. 25 kapotte telefooncellen:
Hallo Moviemeter-leden.
Ik ben student Media en Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam, en ik heb een ontzettend vervelende opdracht gekregen.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Het is voor een vak genaamd 'Mediarepertoire in context', en de bedoeling is dat ik 25 mediaproducten (films, televisieprogramma's, games en commercials) vind met een bepaald motief (een terugkerende gebeurtenis/voorwerp/etc.).
Het motief dat ik heb gekozen is de 'telefooncel die tijdens de film vernield wordt', en er zitten enkele beperkingen aan vast. Zo zijn telefooncellen die worden kapotgemaakt óm een frustrerend telefoontje uitgesloten (zoals de scène in Goodfellas waarin DeNiro de cel omgooit na het slechte nieuws). De telefooncel mag bovendien niet al kapot zijn, bijvoorbeeld dat de telefoonlijn kapot is, zodat een personage niet kan bellen.
Ik heb al een flink lijstje, maar hij is nog niet helemaal compleet.. De leden van collega/rivaal Filmtotaal hebben me al een heel eind vooruit geholpen, maar daar is de inspiratie een beetje op geloof ik. Bovendien zijn ze de vragende studenten een beetje zat. 
Op dit moment heb ik de volgende mediaproducten:
1] The Matrix (kapotgereden door vuilnisauto)
2] The Birds (kraaien breken het glas)
3] Commando (Arnie tilt de telefooncel op en smijt hem weg)
4] Dumb and Dumber (man slaat door de telefooncel heen iemand neer)
5] Cheech and Chong's Up in Smoke (wordt omver gereden)
6] Window to Paris (Rus slaat telefooncel kapot)
7] Phone Booth (pooier slaat glas in, later schiet moordenaar gat in glas)
8] Duel (Cel wordt vernield door pesterige vrachtauto.)
9] The Blues Brothers (Cel wordt opgeblazen door vriendin van Jake(?))
10] Clockwise [?] (Cel wordt vernield door John Cleese omdat de telefoon het niet (goed) doet)
11] High Anxiety (Cel wordt beschadigd door aanvaller van bellende Mel Brooks (telefoon blijft het wel doen))
12] Dead Fish
13] The X Files in de eerste aflevering (Herrenvolk) van het vierde seizoen (een auto rijdt een telefooncel aan diggelen.)
14] Jumpin' Jack Flash (telefooncel wordt weggesleept terwijl Whoopi Goldberg staat te bellen.)
15] Charmed (Piper (Holy Mary Combs) wordt aangevallen door "een Wendigo". Telefooncel wordt ondersteboven gegooid en ruit wordt ingeslagen en Piper wordt "gekrabt" waardoor ze zelf ook in een Wendigo veranderd)
16] The Secret of my Success (Michael J. Fox belt vanuit een telefooncel naar zijn ouders. ondertussen is er vakbij een overval (ofzoiets) aan de gang waarbij geschoten wordt. volgens mij vliegen er ook nog een paar kogels door de telefooncel...)
17] Terminator 2 (John wil naar z'n pleegouders bellen maar heeft geen kleingeld. Arnie beukt de geldlade van de telefooncel open.)
18] Black (het videospel)
19] 8 Heads in a Duffel Bag (Joe Pesci)
20] ...
21] ...
22] ...
23] ...
24] ...
25] ...
Zoals je ziet, is het fijn als er ook een korte beschrijving bij zit van de scène in kwestie. Heb je een waardevolle aanvulling, post het dan in deze topic of stuur me een PB. Wat precies de bedoeling is van deze opdracht weet ik trouwens nog niet, maar het is iets in de richting van een functie of doel zoeken voor het motief. Ofzo.
Ik stel jullie hulp behoorlijk op prijs. Alvast bedankt dus. 
(Overigens excuses als ik dit eigenlijk ergens anders had moeten plaatsen, maar ik wist niet waar ik zo'n topic het best kwijt kon.)
Nubis
-
- 287 messages
- 1489 votes
Hoi,
Ik vraag hier ook nog een keertje om hulp bij het vinden van 25 mediaproducten.
Mijn motief is 'personages die iets bijzonders filmen of fotograferen'. Voorwaarden die ik hieraan heb gesteld, zijn:
1) De fotograaf/filmer mag geen professional zijn.
2) Het mag niet om spionage gaan.
Ik heb het liefst iets wat echt zeer bizar/bijzonder/ongewoon is om te filmen of fotograferen (mijn idee begon met het boterhamzakje in American Beauty).
Verder mag mijn motief ook niet het (hoofd)thema van de film zijn en is het dus ook zeer onwaarschijnlijk dat mijn motief in de samenvatting voorkomt.
Ik zal even m'n lijst met (eventuele) mediaproducten tot nu toe posten:
- Sowieso:
1. American Beauty (boterhamzakje wordt gefilmd)
2. Wie is de Mol (ze moeten iemand fotograferen waarvan ze denken dat diegene hun filmt)
3. CSI (per ongeluk wordt een moord opgenomen door een mobiele telefoon)
4. American History X (overval in supermarkt wordt gefilmd door een van de overvallers zelf)
5. Saw (moordenaar filmt zijn slachtoffers)
6. Heat (soort spionage, bij wijze van uitzondering gebruik ik deze film, behalve als ik uiteindelijk genoeg andere goede titels heb)
7. Blowup (is wel een prof die fotografeert, maar is toch bijzonder: hij zet per ongeluk een moord op de foto)
8. Justin Timberlake - Cry me a river
9. Amateuropnames van 9/11
- Tips, moet ik nog bekijken/nakijken:
Yi yi
Amélie
King Kong
The lost world: Jurassic park II
Alien
The Killing Fields
Blade: Trinity
Swordfish
Apollo 13
Heroes (tv-serie)
La Mala Educación
Twister
Q en Q
Superman returns
Henry, Portrait of a Serial Killer
Ik heb nog een erg lang lijstje met b-opties voor als ik niet aan 25 goede titels kom. Dus post alleen een titel als je bijna zeker denkt te weten dat mijn motief er goed in voorkomt (let op m'n voorwaarden etc.). Blowup en Heat zijn zoals gezegd dus ook uitzonderingen eigenlijk.
Over een paar titels uit m'n lijstje van Tips twijfel ik ook nog, wacht nog even op andere tips.
Dus: heeft iemand nog ideeen?
Of heeft iemand opmerkingen over de films/series die onder het laatste lijstje (Tips) staan?
Alvast heel erg bedankt! 
Shq_1_ptar
-
- 3 messages
- 0 votes
Schindlers List
Kan er iemand op deze vragen beaantworden a.u.b ik heb die aantworden dringend nodige dus a.u.b. help mij
1. Bij welk genre kan deze film ondergebracht worden?
2. Wat is het thema van deze film?
3. Kan wat in de film gebeurt ook in het echt gebeuren?
4. Heeft de maker van de film iets duidelijk willen maken?
5. Heb je in de film een verklaring voor de titel gevonden?
6. Wie zijn de hoofdfiguren?
7. Wanneer speelt het verhaal zich af? (geef een
nauwkeurige afbakening
8. Waar speelt het verhaal zich voornamelijk af?
9. Hoe voelde je je tijdens het bekijken van de film?
10. Hoe voeld je je na de film?
11. Wat vin je van de afloop ?
a.u.b help iemand mij want ik heb voor morgen nodige 20-03-07
Dag!!
P8rb
-
- 10773 messages
- 1821 votes
1. oorlog
2. 2e wereldoorlog , nazi's en joden haat
3. het is gebaseerd op echt gebeurde dingen
4. ja, dat de 2e wereld oorlog erg hard was (ofzo)
5. ja, de lijst van schindler voor de mensen die in zijn fabriek werkten.
6. schindler, de joden die in zijn fabriek werken, amon goeth
7. 2e wereldoorlog (ik we het, is niet erg nauwkeurig
8. concentratie kampen en fabriek
9. onder de indruk van hoe hard ze tegen de joden waren
10. normaal
11. goed, omdat die joden op het laatst schindler bij zijn graf tog nog bedankten ook al was hij van de nazi's
zoiets?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Wat een noob, hier lid worden om anderen z'n huiswerk te laten maken. 
En dan die antwoorden ook nog krijgen!
Shq_1_ptar
-
- 3 messages
- 0 votes
ah okej dank u
nog iemand ?
en dank u voor komentaar;)
want ik moest ergens gaan dus ik d8 mss kan ik op jullie rekenen
wij helepen allemaal elkaar of nie?
maar toch bedankt
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Heb je gisteren in je pm gekeken? 
Shq_1_ptar
-
- 3 messages
- 0 votes
azo nee sorry niet gezien 
maar dank u
want ik heb vandaag afgegeven 
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
nog iemand ?
De eerste acht vragen berusten op feiten. Wat heb je er dan aan dat die vragen nogmaals beantwoord worden? Als je twijfelt aan de antwoorden, kan je ook gewoon de film gaan kijken en de vragen zelf maken. 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Schindlers List
Kan er iemand op deze vragen beaantworden a.u.b ik heb die aantworden dringend nodige dus a.u.b. help mij
1. Bij welk genre kan deze film ondergebracht worden?
2. Wat is het thema van deze film?
3. Kan wat in de film gebeurt ook in het echt gebeuren?
4. Heeft de maker van de film iets duidelijk willen maken?
5. Heb je in de film een verklaring voor de titel gevonden?
6. Wie zijn de hoofdfiguren?
7. Wanneer speelt het verhaal zich af? (geef een
nauwkeurige afbakening
8. Waar speelt het verhaal zich voornamelijk af?
9. Hoe voelde je je tijdens het bekijken van de film?
10. Hoe voeld je je na de film?
11. Wat vin je van de afloop ?
a.u.b help iemand mij want ik heb voor morgen nodige 20-03-07
Dag!!
1. Oorlogsdrama/holocaust.
2.De jodenvervolging, centralisatie en vernietiging en het voorkomen daarvan door Oskar Schindler. Daarnaast is de onderneming van Schindler en het leed en geweld in het werkkamp misschien een thema.
3. Er zitten veel elementen in die werkelijk gebeurd zijn. Ik denk dat dit ook een memoire is van overlevenden en Schindler zelf. En de personages ook Goeth hebben werkelijk bestaan.
4.[b] Ik heb de dubbeldisc dvd, en bij de extra's vermeld Spielberg dat hij aan de hand van het beeldelement van het meisje in de rode jas dat de holocaust bekend was bij de westerse en Russische autoriteiten en dat men het genegeerd heeft. Het meisje is de enigste kleur in de film, uitgerekend ook nog rood, dat een rode bloedkleur vertegenwoordigd. Het meisje loopt ondanks haar opvallende uitstraling ongestoord door Plazow dat uitgemoord wordt. Er worden mensen op straat door ss'ers gedeporteerd en neergeschoten en zij blijft in het begin ongeroerd.
Later bij de lijkenverbrandingen zien we met meisje in het rood op een kar liggen, klaar om verbrand te worden. Dan valt het op, het chokeerd, maar het is te laat. Dat wilde Spielberg er mee uitdrukken.
5. Schindler's list, de lijst met namen en schindler's truc, (list) om mensenlevens te redden door Goeth om te kopen en meer werknemers in dienst te nemen.
Voor de rest lijkt het me wel duidelijk, en reeds beantwoord door andere MM'ers.
X_CyB3RmAsT3R
-
- 4 messages
- 0 votes
Hallo, ik heb samen met nog iemand een debat op school over de volgende stelling: "Kijken naar misdaadfilms leidt tot gewelddadig gedrag bij kinderen in de basisschoolleeftijd."
Het gaat erom dat ik tegen de stelling in kan gaan met goede argumenten. Aangezien ik hier op een filmsite zit, dacht ik dat jullie wel goede argumenten weten.
Alvast bedankt!
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Maak je jezelf er toch niet zo makkelijk vanaf en bedenk zelf iets.
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
Hartstikke handig om van anderen te horen wat zij hiervan vinden.
X_CyB3RmAsT3R
-
- 4 messages
- 0 votes
Tuurlijk heb ik zelf wel wat bedacht. Maar ik heb het met opzet niet geplaatst, want ik wil jullie denkrichting niet aanpassen.
Ik ben heus niet zo lui dat ik deze argumenten alleen gebruik, maar dit is net zo'n stelling, waarbij filmexperts verstand van hebbeb....
*Chrissie*
-
- 415 messages
- 0 votes
Op school moet ik voor geschiedenis een verslag schrijven over een film waar een historische gebeurtenis/persoon aan bod komt. Nu heb ik gekozen om over de film Seabiscuit te schrijven, het is dan wel geen persoon maar de leraar keurde het goed.
Nu moet ik voor in mijn verslag een vraagstelling opstellen met een hoofdvraag en tenminste vier deelonderwerpen/deelvragen. Ik kan alleen niet verder komen als twee deelonderwerpen/deelvragen. Helaas moet ik bij mijn verslag ook nog de economische crisis van 1929 betrekken.
Mijn hoofdvraag is:
-Waarom werd juist Seabiscuit zo beroemd en niet een WarAdmiral of een Man'O War?
En als deelonderwerpen/deelvragen heb ik:
- De economische crisis van 1929, daarin vertel ik hoe de crisis ontstond en over de massa-projecten die daarna ontstonden om mensen aan het werk te krijgen.
- Seabiscuit; An American Legend, daarin vertel ik over dat de mensen zich konden vinden in het ondermaatse racepaard dat een 2de kans kreeg.
Dat is alles wat ik tot nu toe heb (samen met een tijdslijn en een persoonsbeschrijving van de omstanders). Ik mis dus nog twee deelonderwerpen/vragen. Heeft iemand een idee om mij verder te helpen of een totaal andere sugestie dan hoor ik het graag!
Groetjes Christine
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
- Gokken in de crisisjaren/ vluchten uit de ellende.
- De omgang met dieren in die jaren./ Sympathie voor een dier dat al was opgegeven.
- De grote kloof tussen arm en rijk, waardoor zo'n WarAdmiral van zo'n rijkaard veel minder sympathiek was voor de normale man.
- Media die sympathie kon maken en breken.
*Chrissie*
-
- 415 messages
- 0 votes
...
Dank, nu kan ik weer even verder.
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Hallo, ik heb samen met nog iemand een debat op school over de volgende stelling: "Kijken naar misdaadfilms leidt tot gewelddadig gedrag bij kinderen in de basisschoolleeftijd."
Het gaat erom dat ik tegen de stelling in kan gaan met goede argumenten. Aangezien ik hier op een filmsite zit, dacht ik dat jullie wel goede argumenten weten.
Alvast bedankt!
.Maar ik wil je best een beetje helpen.
Bij maatschappijleer 1+2 krijgt je mediabeïnvloedingstheorieën. Ik weet niet wat voor een school/opleiding je doet, maar goed.
Een theorie die je misschien kunt gebruiken voor een tegenargument is de selectieve perceptie theorie: De theorie die stelt dat bepaalde mensen bepaalde elementen van een film bijvoorbeeld oppakken en gaan imiteren. Deze theorie stelt dus dat in vergelijking met de injectietheorie, dat het per individu afhankelijk is wie wat selecteert.
Een leraar van mij zei dat altijd heel toepasselijk. Als een les uitvalt, dan hoor je dat, indien die les op een ander tijdstip ingehaald moet worden, dan horen mensen het niet.
De mensen horen wat ze willen horen.
Zo is het ook bij het zien van een film. Bepaalde mensen worden beïnvloed door het geweld van films, anderen kunnen het met een korrel zout nemen en het gedrag niet eigen maken.
Met andere woorden, er zijn ook een hoop mensen die actiefilms kijken en het gedrag niet eigen maken.
Ik zou eens wat lezen over media beïnvloedingstheorieën zoals de injectienaaldtheorie en met name voor jou de selectieve perceptietheorie, op wikipedia bijvoorbeeld of bij google.
X_CyB3RmAsT3R
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik hoop stiekem dat je ook gebruik maakt van de site, gewoon om te stemmen en niet alleen voor je huiswerk
.
Voor mijn filminformatie is moviemeter (naast IMDB) de site bij uitstek die ik gebruik. Ik had me nog niet geregistreert, maar dat heb ik bij deze gedaan.
Zie me niet als een profiteur (iemand die alleen voor huiswerk deze site weet te vinden), maar als lid.
Hartelijk bedankt trouwens. Ik laat jullie denk ik morgen wel even weten hoe het ging!
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Het was niet aanvallend bedoeld, goede meningen over films zijn meer dan welkom, ik vind het soms jammer als mensen puur om één opdracht registreren.
Ik zou er nog een beetje over lezen als ik jou was, wel leuke opdracht trouwens.
Succes morgen 
praline
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Genres en landen > kindermishandeling:
ey,
ik moet voor een spreekbeurt van nederlands over kindermishandeling schrijven. we moeten er een film in verwerken.
nu weet ik niet hoe ik er moet aan beginnen.
kunnen jullie me een aantal films over kindermishandeling geven en/of jullie die film geschikt vinden voor 15à16jarige.
alvast bedankt...
renton
-
- 26 messages
- 115 votes
In Overigen > Algemeen > Ondezoek Bioscoopbezoek:
Ik ben voor het vak marketing bezig met een onderzoek naar bioscoop bezoek. We zitten nog in de voorbereidingen en door jullie mening proberen we meer inzicht te krijgen in het onderwerp. Jullie kunnen helpen door simpelweg te antwoorden op de onderstaande vragen:
1Wat zijn voor u de belangrijkste redenen om naar de bioscoop te gaan?
2Wat weerhoudt u om naar de bioscoop te gaan?
Elke Reactie wordt zeer op prijs gesteld!
Alvast bedankt,
Rob
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
hoi
deze heb ik gevonden
Just Ask My Children (2001)
Indictment: The McMartin Trial (1995)
Map of the World, A (1999)
Monster (2003)