• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.242 actors
  • 9.374.469 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

1. Superieur beeld en geluid.

2. Het gebrekkige aanbod van de gemiddelde bioscoop.

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

1. je beleefd de film anders door het veel grotere scherm en hardere geluid, het is af en toe leuk om met je vrienden er heen te gaan.

2. de reis, het is ongeveer 30 km dus daar heb ik niet altijd zin in, er willen wel eens wat mensen de sfeer in de bios verstoren, soms ook de prijs als ik blut ben.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

1. Om een film veel intensiever te beleven.

2. Zou niet weten wat eigenlijk.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

1. Wat zijn voor u de belangrijkste redenen om naar de bioscoop te gaan?

- Intensieve filmbeleving

- Vrijwilligerswerk doen

- Sociale contacten

2. Wat weerhoudt u om naar de bioscoop te gaan?

- Prijs bioscoopkaartje

- Afstand naar bioscoop

- Aanbod films

- Gedrag medebioscoopgangers

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

1.

-Superieur beeld (mits ze de moeite nemen om het goed scherp te stellen) en geluid

-Eerste mogelijkheid om een film te zien

2.

- Gebrekkig aanbod,

- Andere bezoekers,

- Vaak onscherpe projectie.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

1 Een film komt vaak mooier over op een groot doek.

2 Niets eigenlijk..

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

1. Wat zijn voor u de belangrijkste redenen om naar de bioscoop te gaan?

- beeld en geluid zijn superieur --> intensievere filmbeleving;

- vaak een sociale aangelegenheid (met vrienden samen gaan: 'uitstapje');

- films zijn als eerste hier te zien.

2. Wat weerhoudt u om naar de bioscoop te gaan?

- veel te mainstream aanbod;

- de prijs;

- luidruchtige, zich misdragende mensen.

Eigenlijk alles wat al genoemd is, dus.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hier ook hulp gevraagd.

Binnen twee weken gaat mijn oudste broer op (verplicht) pensioen.

Hij gaat zijn ganse omgeving daarvan officieel op de hoogte brengen en natuurlijk zal het grootste gedeelte via e-mail zijn.

Daarom zoekt hij (ik voor hem eigenlijk) naar e-mail briefpapier en/of bewegende plaatjes in verband met pensioen en/of ouderdom.

En natuurlijk: hoe grappiger en hoe origineler, hoe liever.

Vriendelijk bedankt bij voorbaat.

(afbeelding)

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Maar Speedy, jij bent toch zelf de geknipte persoon om daarvoor te zorgen? Als er nu iemand is die weet waar hij die beeldjes kan vinden

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

(Ik neem aan dat je met bioscoop de reguliere filmzalen bedoelt, en niet de filmmuseums)

1Wat zijn voor u de belangrijkste redenen om naar de bioscoop te gaan?

Ontspanning met vrienden, dat is de enige reden. Als iemand zin heeft om naar de film te gaan, ga ik gewoon mee, maar uit mezelf ga ik nooit meer. Ik zat vroeger in een filmjury en kreeg alle tickets gratis, maar sindsdien heb ik nooit meer uit eigen beweging zoveel geld uitgegeven voor een film.

2Wat weerhoudt u om naar de bioscoop te gaan?

Prijs en aanbod, in de meeste zalen ook de sfeer die er hangt en het publiek dat er komt. Bovendien heb ik niet zo'n behoefte om films zo snel mogelijk te zien, ik zal ze later nog wel eens tegenkomen. Ik heb nog nooit een film gedownload trouwens, dat is dus absoluut niet de reden.

salvatore

• 1937 messages
  • 3238 votes

1. Om een film, die volledig gebruikt maakt van alle mooie aspecten van de bioscoop (intens geluid, groot scherm) te aanschouwen met vrienden. Dus veelal een grootse spektakel film.

2. Geen interessant aanbod voor bioscoop bezoek en alle kosten die bioscoop met zich meebrengt (bioscoopkaartje, treinkaartje, eten en drinken)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Freud wrote:

Maar Speedy, jij bent toch zelf de geknipte persoon om daarvoor te zorgen? Als er nu iemand is die weet waar hij die beeldjes kan vinden

Ja, maar toevallig deze niet.

kate2

• 6 messages
  • 1 votes

In Film > Algemeen > gezocht: spannend filmbegin, waarbij het publiek meer "weet"dan de personages:

Ik ben op zoek voor mijn les op school,naar een film voor 12+, waarbij in de introscene het publiek meer weet dan de personages. Een voorbeeld is final destination 2, waarbij het publiek weet dat een van de personages een visioen heeft gehad, maar de overige n weten dat niet.

Deze scene was niet geschikt voor de brugklassers, dus ik zoek een minder bloederig fragment.

Weet iemand een titel voor me?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

The Conversation

En natuurlijk alle cliché-films waarbij de Good Guy altijd overleefd. Waaronder alle James Bonds, bijvoorbeeld.

lichtetred

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Bruggen met schuine muren eronder:

Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn opleiding een opdracht doen waarbij ik 25 films moet zoeken die één en hetzelfde thema hebben. Mijn thema is: 'personages die zich onder een brug met schuine muren eronder'. Om een beetje duidelijker te maken heb ik een fragment uit 'A Clockwork Orange' waarin zoiets voorkomt:

http://youtube.com/watch?v=bcbQ1RIStus&mode=related&search=

Behalve 'A Clockwork Orange' heb ik nog gevonden:

-16 years of alcohol

-Monster

-Repo man

Verder heb ik nog een heleboel tips gekregen over films waarin mijnthema voor zou kunnen komen, maar ik weet alleen niet zeker of ik daar wat aan heb omdat ik ze nog niet heb gezien:

-Twister

-It

-Point Blank

-The Core

-Gone in 60 Seconds

-Blood in blood out

-Blue Thunder

-Rize

-To live and die in L.A. (1985)

-Freaky Friday (1976)

Ik weet niet of jullie eerder nog meer van dit soort verzoeken hebben gehad, want ik ben een beetje laat, maar goed, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

In Film > Algemeen > Oskar Shindler:

Beste MM'ers,

Ik moet deze week een werk inleveren over Shindler's List voor Godsdienst ivm de jodenvervolging. Eén van de dingen ik zou moeten vertellen zou zijn waarom Spielberg juist gekozen heeft om de film te maken. Heeft iemand hier een idee over?

(Ik dacht dat het was omdat een deel van z'n familie eveneens omgebracht werd tijdens de oorlog, maar ik ben bang dat ik verwar met Polanski)

Ook zou ik enkele voorbeelden moeten kunnen geven van een Shindler uit deze tijden (iemand die opkomt voor de zwakkeren dus), geen idee waar ik dat moet halen...

Alvast Bedankt

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Ik weet wel dat Spielberg Schindler's List zag als de ultieme kans om te bewijzen dat hij ook goeie serieuze films kan maken, zijn eerdere pogingen ( The Color Purple, Empire of the Sun) waren niet zo succesvol.

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

ik heb die film op school gekeken, de leraar die de film liet zien zei dat Steven Spielberg de film had gemaakt omdat hij zelf ook een jood/duitser is (?) of zijn familie en dat hij dat al heel jong van plan was.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

2. Moeder Theresa misschien?

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Goodfella_90 wrote:

2. Moeder Theresa misschien?

Is hellaas niet actueel genoeg, het zou moeten gaan over een enkeling (net als Shindler dus) die zich verzet tegen bepaalde wandaden.

Toch bedankt, aan iedereen trouwens: P8rb en J.S. heel erg bedankt, kan hier zeker iets mee doen

Ilsa

• 100 messages
  • 446 votes

In Film > Algemeen > Wat is de eerste kortfilm?:

Hallo allemaal.

Weet er iemand welke de allereerste kortfilm in de geschiedenis is.

Dochter moet dit weten voor school doch op Google, Wikipedia ed. is niets te vinden.

thx

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ilsa wrote:

Hallo allemaal.

Weet er iemand welke de allereerste kortfilm in de geschiedenis is.

Dochter moet dit weten voor school doch op Google, Wikipedia ed. is niets te vinden.

thx

wat bedoel je precies met kortfilm??

onder de 80 minuten of gewoon paar minuten

Ilsa

• 100 messages
  • 446 votes

Dat is eigenlijk ook iets dat ze moest opzoeken, tja, hoeveel min. mag een film eigenlijk max. duren om een kortfilm te zijn?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ilsa wrote:

Dat is eigenlijk ook iets dat ze moest opzoeken, tja, hoeveel min. mag een film eigenlijk max. duren om een kortfilm te zijn?

ok dus een goede vraag van mij.

probeer eens een PM mail te sturen naar een Crewlid

en zet het antwoordt hier neer dan weet iedereen het

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Ilsa wrote:

Mondiaal bestaat er geen officiële speelduur voor korte films en de richtlijnen van de korte films variëren in de verschillende landen. Zie ook het volgende stukje:

Short subject is a format description originally coined in the North American film industry in the early period of cinema. The description is now used almost interchangeably with short film; either term is often abbreviated to short (as a noun, e.g. 'a short'). Although the North American definition generally refers to films of between 20 and 40 minutes long, the definition refers to much shorter films in Europe, Latin America and Australasia. In New Zealand, for instance, the description can be used to describe any film that has a duration longer than 1 minute and shorter than 15 minutes. The North American definition also tends to focus much more on character whereas the European and Australasian forms tend to depend much more on visual drama and plot twists. In this way, the North American form can be understood to be a derivation of the feature film form, usually acting as a platform for aspirant Hollywood directors. Elsewhere, short films tend to work as showcases for cinematographers and commercial directors.

Ervan uitgaande dat de speelduur niet van belang is, kan ik je wellicht met het volgende stukje - dat afkomstig is uit een zelfgeschreven artikel over de dagen dat film nog een prille manifestatie was - van dienst zijn:

In de negentiende eeuw ging de ontwikkeling van fotografie en film snel. Nicéphore Niépce heeft de fotografie ontdekt en ongeveer vijftig jaar later was het Eadweard Muybridge die het voor elkaar kreeg om duidelijke foto’s van bewegende objecten te maken. Tien jaar later, in 1888 om precies te zijn, werd het eerste filmpje gemaakt. De Roundhay Garden Scene werd gemaakt door Louis Aimé Augustin Le Prince en is te zien op internet: http://www.youtube.com/watch?v=PPykuusoe5k

Over dit filmpje is op IMDb het volgende te lezen: This is the earliest surviving film, a 2 1/8 inch wide paper roll, filmed at 10-12 frames per second. Le Prince's mother-in-law appears in the film, and she died in October of 1888, which is why there is some certainty as to its chronology. Only photographic copies of parts of the paper filmstrip exist today.

Meer geschiedenis van film: klik en klik.

Ilsa

• 100 messages
  • 446 votes

Bedankt, zal het de dochter straks eens laten zien, is hier wel iets mee denk ik.

AyJay

• 3 messages
  • 1 votes

In Film > Filmgames > Onderzoek film (win bioscoopkaartjes):

Voor mijn studie Marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam ben ik momenteel een scriptie aan het schrijven over films. Daarom ben ik op zoek naar een aantal personen die mee willen werken aan een onderzoek.

Het onderzoek is verdeeld in twee delen. Het eerste deel bestaat uit een filmfragment van 6-8 minuten. Na het filmfragment is er een korte vragenlijst. De data uit de vragenlijst zullen vertrouwelijk blijven en alleen gebruikt worden voor dit onderzoek.

Onder de deelnemers van het onderzoek zal er 2 x 2 bioscoopkaarten worden verloot.

Om mee te doen aan het onderzoek kunt u op 1 van de volgende links klikken.

The Fourty-Year Old Virgin

http://www.thesistools.com/?qid=31331&ln=ned

http://www.thesistools.com/?qid=31509&ln=ned

Inside Man:

http://www.thesistools.com/?qid=31513&ln=ned

http://www.thesistools.com/?qid=31514&ln=ned

Alvast bedankt.

Quentin

• 10202 messages
  • 8555 votes

Kunnen jullie me aan titels helpen van films met eenzame hoofdpersonen of hoofdpersonen die geïsoleerd van de maatschappij zijn?

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Taxi Driver is geweldig!

Off Screen is in mijn ogen de beste nederlandse film (en weet het onderwerp perfect te behandelen)

Maar mijn favoriet over een eenzaam persoon die afgezonderd is van de maatschappij is toch echt Pink Floyd The Wall.

Niet alleen de muziek is geweldig maar het is een cinematografisch hoogstandje!

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Quentin wrote:

Kunnen jullie me aan titels helpen van films met eenzame hoofdpersonen of hoofdpersonen die geïsoleerd van de maatschappij zijn?

Fight club.

Magnolia.

Happiness.

American beauty.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.