• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.549 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

Nubis

• 287 messages
  • 1489 votes

Zou je kunnen aangeven in welke scene of context er wordt gefilmd/gefotografeerd?

Edit: Aan de storyline van Blow-Up te zien kan ik die film denk ik niet gebruiken, aangezien de hele film om mijn motief draait.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

84C MoPic (1989)

Nubis

• 287 messages
  • 1489 votes

Ik heb ondertussen m'n motief veranderd in: 'personages die iets bijzonders filmen of fotograferen'.

Verder heb ik twee voorwaarden gesteld aan m'n motief:

1) Het mag niet het ‘gewone’ filmen of fotograferen betreffen zoals bijvoorbeeld toeristen doen.

2) De personages die iets bijzonders filmen of fotograferen mogen geen professionals zijn.

@speedy23: in die film ligt het er volgena mij te dik bovenop, het woord 'cameraman' komt zelfs voor in de storyline.

Ik heb tot nu toe:

- American Beauty

- Wie is de Mol, aflvering 08-02-2007

- The Butterfly Effect eventueel?

- Saw

Afgevallen wegens te duidelijk voorkomend motief:

- Proof

- Yi yi

- Blow-Up

- Rear Window

- Memento

Ik heb voor nu nog minstens één film (of ander mediaproduct) nodig waarvan ik hoop dat ik die ken zodat ik geen films hoef na te kijken.

Het gaat nu namelijk alleen nog om een opzet met 3 mediaproducten. Pas daarna hoor ik of m'n motief goed is en heb ik 25 mediaproducten nodig.

Dus.. kan iemand me helpen aan een bekende film met mijn motief (die aan de voorwaarden hierboven voldoet)?

Bedankt!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nubis wrote:

@speedy23: in die film ligt het er volgena mij te dik bovenop, het woord 'cameraman' komt zelfs voor in de storyline.

Je zou hem eerst even moeten bekijken voor je je over deze film uit kunt spreken.

84 MoPic (korte versie van 'motion picture', dat ook staat voor de codenaam van de cameraman) volgt de actie met een 16 mm-camera, waardoor de gebeurtenissen uitgesproken realistisch overkomen. Deze docudramatische aanpak is ook de grote kracht van de film. Een 'kleine' onafhankelijke film en absoluut het bekijken waard.

Maar meningen kunnen en moeten uiteraard verschillen.

Nubis

• 287 messages
  • 1489 votes

Dat is het punt allemaal niet. Het gaat erom dat het verhaal niet eens over een cameraman zou mogen gaan. Mijn motief mag geen hoofdthema of -onderwerp van een film zijn.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Q & Q.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Het heeft niks met film te maken, maar misschien dat een rekenwonder mij hier even kan helpen want ik loop bij deze opgave vast.

Stel je hebt €100,- verdeeld over 4 kwartalen, echter je hebt het 4de kwartaal 20%meer dan in de andere 3 kwartalen (waar het bedrag wel ieder kwartaal even hoog is)... hoe verdeel je dat?

Alvast bedankt!

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

is toch gewoon x+x+x+1,2x = 100

Dan 4,2x=100

100/4,2 = 23,81

dus 3 maanden 23,81 en laatste maand 23,81x1,2= 28,57

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

1: € 23.81

2: € 23.81

3: € 23.81

4. € 28.57

edit: kos is net iets slimmer dan ik

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Hannibal wrote:

1: € 23.81

2: € 23.81

3: € 23.81

4. € 28.57

(afbeelding) .

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Bedankt jongens!

aMUSEd

• 50 messages
  • 991 votes

In Film > Algemeen > films met roze en paarse pruiken:

Hallo filmkenners,

Ik moet voor mijn studie Media en Cultuur een opdracht doen, waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken. Deze luidt: zoek 25 mediaproducten waarin hetzelfde motief voorkomt. Mijn motief is 'vrouwen met roze en paarse pruiken'.

Deze moeten te zien zijn in 1 of een paar scènes in een film, dus ik zoek geen films waarin vrouwen de hele tijd dezelfde pruik op hebben. (het mogen ook afleveringen van tv series zijn of videoclips)

Ik heb al: Lost in Translation, Closer, A Clockwork Orange, Lady Marmalade videoclip.

Van de volgende titels heb ik gehoord dat er roze/paarse pruiken inte vinden zijn, kan iemand dit bevestigen?

Amadeus, Cremaster-cyclus – 3, ULTRAVIOLET, Dead of Alive, nieuwste harry potter film, stateside, petty crimes / aller simple pour manhattan, kiss kiss bang bang, helter skelter, Marie-Antoinette, Heartbreak High.

Alle hulp is welkom

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Grease.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

De serie UFO

aMUSEd

• 50 messages
  • 991 votes

soom wrote:

Grease.

Die had ik ook al als tip gekregen, alleen het blijkt dus dat zij haar haar per ongeluk roze had geverfd ofzo.. geen pruik dus, helaas. Maar bedankt voor de tip!

aMUSEd

• 50 messages
  • 991 votes

kos wrote:

De serie UFO

Wordt daar constant een pruik gedragen of is dat in 1 aflevering zo. Ik moet namelijk duidelijke scènes kunnen aanwijzen... Maar in elk geval bedankt voor de tip, ik kijk er nog wel even naar!

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

aMUSEd wrote:

(quote)

Wordt daar constant een pruik gedragen of is dat in 1 aflevering zo. Ik moet namelijk duidelijke scènes kunnen aanwijzen... Maar in elk geval bedankt voor de tip, ik kijk er nog wel even naar!

geen idee, ik was ff aan het googlen.

DieGo

• 5808 messages
  • 2366 votes

(afbeelding)

Are You Being Served schiet bij mij binnen.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Kiss Kiss Bang Bang (2005)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dame Edna Everage alias Barry Huphries

(afbeelding)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Kan het kloppen dat de dame/heer die speedy hierboven post redelijk recent heeft opgetreden bij Rayman is laat met een rap à la Missy Elliot?

aMUSEd

• 50 messages
  • 991 votes

speedy23 wrote:

Dame Edna Everage alias Barry Huphries

(afbeelding)

Het moeten helaas echte vrouwen zijn

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ooooh. Jammer.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Ik zoek hulp :

Ik moet maandag een presentatie houden van 15 minuten over een juridisch onderwerp. Het ''probleem'' is dat ik zelf mag kiezen waar het over gaat.

Ik ben al de hele dag aan het bedenken waarover, maar kom er niet uit; het is of niet interessant genoeg of ik kan er niet genoeg informatie over vinden.

Weten de Moviemeters misschien een leuk en interessant juridisch onderwerp om een kwartier mee vol te kunnen lullen?

Bij voorbaat dank

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Dubbele nationaliteiten? .

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

hoe lang de huidige wetgeving omtrent intellectuele auteursrechten nog vol te houden is.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

De verschillen tussen een rechtsstaat en een dictatuur

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

@kos: Dit wordt 'm. Interessant genoeg en ook meer dan genoeg informatie over te vinden. Bedankt

@gondwana: Hier heb ik bijna niks over kunnen vinden. En ik denk dat dit onderwerp niet door iedereen in de groep gewaardeerd zal worden. Toch bedankt voor je idee

@Fisherking: Toevallig heeft iemand uit m'n klas het al over rechtsstaat gehad, anders had ik deze gekozen.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ging het ook over de dictatuur in Nederland van de afgelopen 2 jaren ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.