• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.488 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

s0062423

• 682 messages
  • 1739 votes

Besten,

Ik ben een 21jarige student Taal-& Letterkunde (Ned. - TFL) en maak dit academiejaar een vergelijkende studie tussen de films van Oshii, Miyazaki, Otomo en Kon voor mijn bachelorscriptie. Aangezien er over deze regisseurs nog maar relatief weinig is geschreven, ben ik nog op zoek naar extra aanvullende informatie. Alles helpt; analyses, interviews, recencies,... maar liefst wel van enige "wetenschappelijke" waarde.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Gert.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Er zijn toch boeken verschenen over betreffende regisseurs?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik ga een paper schrijven over de shift binnen het superheldengenre naar antihelden (is in de Filmkrant ook al een stuk aan gewijd). Denk aan Hancock, Hellboy, Iron Man, The Incredibles, The Dark Knight (vooral die), de nieuwe James Bonds en ook de aankomende films Watchmen en The Spirit. Allemaal superhelden die niet worden toegejuicht maar worden veracht door het volk.

Je hebt natuurlijk nog X-Men, maar da's een beetje een lastige omdat daar niet bekend is dat er superhelden leven.

Kennen jullie misschien nog meer voorbeelden?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Is dat niet het geval bij de meeste Superhelden? Dat ze op een punt in hun leven komen te staan dat hun kracht tevens een burden wordt; zowel voor hun als voor de omgeving.

Zo ook Spiderman bijvoorbeeld...

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

Blade, Spawn, Frank Castle uit The Punisher,de Hulk, Constantine, Marv uit Sin City,xXx(triple X).

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

gotti wrote:

Is dat niet het geval bij de meeste Superhelden? Dat ze op een punt in hun leven komen te staan dat hun kracht tevens een burden wordt; zowel voor hun als voor de omgeving.