• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.488 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

s0062423

• 682 messages
  • 1739 votes

Besten,

Ik ben een 21jarige student Taal-& Letterkunde (Ned. - TFL) en maak dit academiejaar een vergelijkende studie tussen de films van Oshii, Miyazaki, Otomo en Kon voor mijn bachelorscriptie. Aangezien er over deze regisseurs nog maar relatief weinig is geschreven, ben ik nog op zoek naar extra aanvullende informatie. Alles helpt; analyses, interviews, recencies,... maar liefst wel van enige "wetenschappelijke" waarde.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Gert.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Er zijn toch boeken verschenen over betreffende regisseurs?

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik ga een paper schrijven over de shift binnen het superheldengenre naar antihelden (is in de Filmkrant ook al een stuk aan gewijd). Denk aan Hancock, Hellboy, Iron Man, The Incredibles, The Dark Knight (vooral die), de nieuwe James Bonds en ook de aankomende films Watchmen en The Spirit. Allemaal superhelden die niet worden toegejuicht maar worden veracht door het volk.

Je hebt natuurlijk nog X-Men, maar da's een beetje een lastige omdat daar niet bekend is dat er superhelden leven.

Kennen jullie misschien nog meer voorbeelden?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Is dat niet het geval bij de meeste Superhelden? Dat ze op een punt in hun leven komen te staan dat hun kracht tevens een burden wordt; zowel voor hun als voor de omgeving.

Zo ook Spiderman bijvoorbeeld...

DVD-T

• 15565 messages
  • 3124 votes

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

Blade, Spawn, Frank Castle uit The Punisher,de Hulk, Constantine, Marv uit Sin City,xXx(triple X).

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

gotti wrote:

Is dat niet het geval bij de meeste Superhelden? Dat ze op een punt in hun leven komen te staan dat hun kracht tevens een burden wordt; zowel voor hun als voor de omgeving.

Zo ook Spiderman bijvoorbeeld...

Spider-Man is toch altijd wel geliefd geweest bij zijn publiek. Zie de scène op de brug in deel 1, scène in de metro in deel 2 en in deel 3 is hij helemaal hot.

Natuurlijk heeft elke traditionele superheld wel zijn sores, maar als puntje bij paaltje komt zijn het toch altijd wel archetypische goodguys die op het einde zegevieren en ervoor worden toegejuicht. Nu is natuurlijk de vraag in hoeverre dat voor Hancock, Hellboy en Iron Man ook niet zo is, maar toch. Het komt op mij allemaal iets grilliger over dan de spandex-vierkante-kaak-wapperende-cape-clichés. Maar misschien zijn die clichés wel niet zo wijdversprijd als ik dacht, dat kan ook nog.

Maar je brengt me wel weer wat verder. Moet misschien maar eens onderscheid maken tussen anti-helden voor het publiek ín een film of anti-helden voor het publiek ván een film.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Nog even iets anders, voor een tweede vak wil ik graag enkele filmtijdschriften uit 1969 inzien bij het Filmmuseum. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Kan ik gewoon bij die bieb naar binnenlopen en om de betreffende jaargangen vragen, of moet je daarvoor eerst van te voren contact opnemen?

cel

• 87 messages
  • 0 votes

In Film > Genres en landen > Verkracht:

voor mijn studie heb ik film titels nodig, waarin in personages worden verkracht. Dit om te zien hoeveel films dat betreft en hier kan ik vervolgens goede statistieken van maken.

cel

• 87 messages
  • 0 votes

titels zoals:

Death Wish 1 - 2

the accused

Stille nacht

The Last House on the Left

Irreversible

cel

• 87 messages
  • 0 votes

thnx

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Seom.

Gastel

• 380 messages
  • 1556 votes

In Film > Algemeen > Jaren 80 films:

Hallo,

Voor een schoolopdracht moet ik de jaren 80 in beeld brengen aan de hand van films.

Hierbij wil een graag een beroep aan de filmkenners hier voor goede tips over films die je een beeld geven van de jaren 80.

Het hoeven dus dus niet persé films te zijn die in de jaren 80 gemaakt zijn, maar ook die in dat decennium spelen.

Alvast bedankt!

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

The Breakfast Club

Do the Right Thing

Verder geven de films van Woody Allen altijd wel een goede afspiegeling van de periode waarin ze gemaakt zijn.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Kan men een dvd ook afspelen op een blue ray speler en omgekeerd?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

ja en nee

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Bedankt, dat is interessant. Kan ik rustig eens uitkijken naar een blue ray-speler. En ik hoef mijn dvd's niet weg te doen. Joepieeeee!!!

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Kleine nuance, er zijn ook blu-ray spelers in de omloop die géén dvd's kunnen afspelen. Het is dus wel zaak om dit voor de zekerheid bij de verkoper te controleren.

De meeste blu-ray spelers hebben echter wel de optie om dvd's af te spelen en eveneens formaten als mp3, jpg's....

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

En als je met regiovrije dvd's zit moet je dus zorgen dat je een regiovrije blu-ray speler hebt zeker? Of maakt voor een blu-ray speler de regio niets uit?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

dragje wrote:

Kleine nuance, er zijn ook blu-ray spelers in de omloop die géén dvd's kunnen afspelen. Het is dus wel zaak om dit voor de zekerheid bij de verkoper te controleren.

De meeste blu-ray spelers hebben echter wel de optie om dvd's af te spelen en eveneens formaten als mp3, jpg's....

Bedankt. Ik wordt hier elke dag een beetje slimmer.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Bedankt. Ik wordt hier elke dag een beetje slimmer.

Nu nog even de T weghalen bij het woordje "wordt", dan ben je dubbel zo slim.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Erwinner wrote:

(quote)

Nu nog even de T weghalen bij het woordje "wordt", dan ben je dubbel zo slim.

(afbeelding)

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Ik ben van plan om een kortfilm te maken en dat voor het vak Esthetica. De bedoeling is om van een bestaand "kunstwerk" (in deze zin een film) te beginnen en zo je eigen draai te geven aan iets. Iemand ideeën?

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Reservoir Dogs wrote:

Ik ben van plan om een kortfilm te maken en dat voor het vak Esthetica. De bedoeling is om van een bestaand "kunstwerk" (in deze zin een film) te beginnen en zo je eigen draai te geven aan iets. Iemand ideeën?

Deze obscure film is een lange mijmering/interpretatie van een werk van Salvador Dali. Misschien interessant om eens op te zoeken, als je iets gelijkaardigs wilt gaan doen.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

JJ_D wrote:

(quote)

Deze obscure film is een lange mijmering/interpretatie van een werk van Salvador Dali. Misschien interessant om eens op te zoeken, als je iets gelijkaardigs wilt gaan doen.

Ik heb die film nog niet gezien.

De film moet ook niet perse vanuit een kunstwerk vertrekken, het moet gewoon uit iets bestaand vertrekken (in deze zin een film). Het zou leuk zijn dat de meeste mensen die film al hebben gezien zodat zij er een beter beeld zouden uit kunnen schetsen wat overigens niet verplicht is. Het moet ook niet te moeilijk zijn omdat je het moet kunnen naspelen.

Ik had bv. gedacht aan The Joker, maar nu met dat voorval uit Dendermonde is dat misschien niet zo'n goed idee.

In Film > Algemeen > Ik zoek kots-scenes:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Yannick en ik ben 1e jaars Media en Cultuurstudent aan de UvA. Voor een opdracht voor het vak 'Mediarepertoire in Context' moet ik een specifiek motief in 25 films vinden. Mijn motief is kots-scenes. (uitgezonderd van zwangerschap, ziekte, alcohol etc.) Het liefst dus doordat een personage sterk geemotioneerd is.

Stan & Wendy in South Park the Movie kan dus, het kotsen in Slumdog Millionaire als hij iemand zijn ogen verbrand ziet worden, Clerks II wanneer iemand gepest wordt en zo boos wordt dat hij overgeeft; dat soort kots-scenes zoek ik. Ik heb er inmiddels 10 ofzo, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5310 votes

Met 964 Pinocchio kan je je lol op!

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

New Nightmare, als Heather haar dode man te zien krijgt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

En natuurlijk de kortfilm (alleen maar kots) Gerorisuto van dezelfde regisseur van 964 Pinocchio. Verschrikkelijk wanprodukt ook overigens.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.