- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "Conspiracy theory" topic
Het grote "Conspiracy theory" topic
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Wat Dionysos zegt, maar er is meer aan de hand...
De zogenaamde 'article 98'-verdragen. De VS gaat bilaterale verdragen aan met andere staten. In die bilaterale verdragen staat dat de andere staat geen Amerikaanse burgers en militairen mag berechten/voordragen voor het Internationaal Strafhof. Natuurlijk zijn die verdragen op dit moment geheel onnodig, omdat een staat inderdaad het ICC Statuut heeft moeten ratificeren alvorens haar burgers berecht zouden kunnen worden.
Geen vuiltje aan de lucht, denken veel mensen. Maar hoe komen die bilaterale verdragen tot stand, en waarom hebben zoveel landen die verdragen dan getekend?
Heel simpel. Het gros van de staten die zo'n article 98 verdrag met de VS hebben ondertekend zijn 'ontwikkelingslanden'. Ze hadden de volgende keuze-mogelijkheid: als je niet ondertekent, stoppen we de bilaterale ontwikkelingsgeld-stromen.
Een van de weinige landen die niet heeft ondertekend is Zuid-Afrika. De Amerikaanse administratie vond dat niet leuk, de afwijzing ging zelfs gepaard met de historische woorden: 'keep your damn money."* Het valt dus nog mee dat Zuid-Afrika nog niet 'ge-invased' is...
* dat werd natuurlijk niet officiëel gezegd... 
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
...Zembla deed het erg goed, met maar één fout: ze hebben voor alles wat met vliegtuigen en het Pentagon te maken heeft één persoon aangewezen om het onderuit te halen.
Er was die explosievenexpert, er was die nabootsing in de simulator, er was die crash met een vliegtuig met vergelijkbare snelheid die eenzelfde krater achterliet en er was dat team van de TU Delft die de kracht van de explosie naberekende en tot de conclusie kwamen dat het vliegtuig inderdaad tot stof verpulverd kon zijn.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Zou de in 2002 door de VS aangenomen 'The Hague Invasion Act' wat te maken kunnen hebben met mogelijke betrokkenheid van de Amerikaanse overheid bij de narigheid van 11 september 2001?
Dat kun je net zo goed relateren aan de oorlog in Afghanistan, en de mishandeling van krijgsgevangenen in Guantanamo Bay.
wolter
-
- 21 messages
- 12 votes
Bij 9/11 (2002):
Ja, en daar zijn ze iets minder sensatiebelust met de dingen omgegaan en hebben daardoor de meeste complottheoriën met goede argumenten van tafel kunnen vegen.
Hier is trouwens een topic over: http://www.moviemeter.nl/forum/13/3947/
Precies, de meeste theoriën.
Het verontrust me dan ook dat WTC 7 naar beneden kwam storten zonder enige aanleiding, en geruime tijd na de terroristische aanslagen.
Dit alles wordt in de doofpot gestopt en fatsoenlijk onderzoek is er nooit naar gedaan.
Ik begrijp nog steeds niet dat het gros van de amerikanen dit pikt en dat er nog geen acties zijn ondernomen tegen de regering.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik weet dat nog niet zo net, want deze 'Act' maakt het dus wel onmogelijk om leden van de Amerikaanse overheid (en ook 'gewone' Amerikanen) voor de rechter te brengen. Of ze nou schuldig en/of medeplichtig zijn of niet, vrij-uit gaan ze toch wel? Of niet?
/me vraagt onze huis-rechtsgeleerde om uitleg. 
Er is één redelijk recht dat vooralsnog de enige mogelijkheid biedt deze regering omver te gooien, en die staat in de bill of rights.
Artikel 10: Government being instituted for the common benefit, protection, and security, of the whole community, and not for the private interest or emolument of any one man, family, or class of men; therefore, whenever the ends of government are perverted, and public liberty manifestly endangered, and all other means of redress are ineffectual, the people may, and of right ought to reform the old, or establish a new government. The doctrine of nonresistance ag ainst arbitrary power, and oppression, is absurd, slavish, and destructive of the good and happiness of mankind.
Er is nog hoop 
Elke nieuwe amerikaan moet ook de eed afleggen waarin duidelijk is opgenomen: "...that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic".
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik vind het na (al het gejammer op de radio vandaag) toch wel weer opvallend dat er een hoop gezeverd wordt over 'het complot' dat de regering bij 9/11 betrokken is, in plaats van dat de mensen zich echt druk maken waarom dit uberhaupt gebeurd is, namelijk dat die Amerikanen decennia lang over de hele wereld zitten te rotzooien.
Je zou toch verwachten dat het volk daar dan eens wat aan wil gaan doen, maar nee, sindsdien is het allemaal nog 10 keer erger geworden.
En dan weer allemaal schrikken als er over een tijdje weer wat aanslagen komen.
je zou bijna denken dat de regering zelf al die conspiracy-toestanden de wereld in heeft geholpen zodat men zich niet zo druk maakt om de echte redenen.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Hoe verrassend. Een nieuwe videoboodschap van Al Qaida is opgedoken aan de vooravond van 9/11. Dit keer niet Osama (ik zeg niets maar ik denk een hoop) maar al-Zawahri, de tweede man van Al Qaida.
Volgens RTL nieuws zegt hij dat alle niet-moslims slachtoffers kunnen worden. Op de één of andere manier lijkt me dat niet een uitspraak waar Osama achter staat maar dat kan aan mij liggen.
Vooral de Amerikanen in de Perzische Golf worden genoemd en ook Israël word genoemd.
Bron : het RTL nieuws
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik vind het na (al het gejammer op de radio vandaag) toch wel weer opvallend dat er een hoop gezeverd wordt over 'het complot' dat de regering bij 9/11 betrokken is, in plaats van dat de mensen zich echt druk maken waarom dit uberhaupt gebeurd is, namelijk dat die Amerikanen decennia lang over de hele wereld zitten te rotzooien.
Je zou toch verwachten dat het volk daar dan eens wat aan wil gaan doen, maar nee, sindsdien is het allemaal nog 10 keer erger geworden.
En dan weer allemaal schrikken als er over een tijdje weer wat aanslagen komen.
je zou bijna denken dat de regering zelf al die conspiracy-toestanden de wereld in heeft geholpen zodat men zich niet zo druk maakt om de echte redenen.
Ik denk dat die tijd al is aangebroken. Dat er iets niet helemaal goed zit met die aanslagen is inmiddels al onderzocht door de meesten. Nu is de vraag die iedereen stelt : Waarom ? Het waarom zit hem in de dingen die jij hier stelt. Ik zal niets politieks zeggen behalve dat een permanente aanwezigheid van 100.000 Amerikaanse militairen in Irak niet alleen voor Irak bestemd is.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
En let op Columbia. Schatkist voor olie (grote reserves) en drugsgelden (voor Wallstreet)
Pax Americana
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
.
So what?
Ooit een wereldmacht geweest die dat niet deed?
Wat een politiek gezever allemaal.
Ja, sorry, ik ben pissig. Drie keer is hier een mededeling van mij, die goed beschouwd NIET politiek was, weggehaald, en de crew en moderatoren gaan maar door met hun politieke nitwitpraatjes. Och gut, die Amerikanen toch....
(En nee, ik ben geen pro-Amerika persoon)
Lee-john
-
- 103 messages
- 876 votes
'dat die Amerikanen decennia lang over de hele wereld zitten te rotzooien'
Mensen praten tegenwoordig allemaal zo of alle Amerikanen hetzelfde zijn en denken.
Denk toch eens na zeg, onwetend zijn er veel toch. De helft van alle Amerikanen is tegen Bush. Velen zijn tegen de oorlog in Irak. Enz. Enz.
Ik ben ook Amerikaan, en ik ben soms trots op mijn land en soms schaam ik me ervoor. Maar dat mensen zo neerkijken op Amerika tegenwoordig baart me toch wel zorgen. Amerikanen zijn het aardigste volk ter wereld, met de mooiste steden van de wereld, de beste films nota bene.
Natuurlijk zijn er ook veel 'verkeerde' mensen in USA, maarja, wat wil je met zo'n groot land.
Probeer het eens anders te zien dan steeds 'die Amerikanen' of 'dat volkje'.
Verder vind ik Bush natuurlijk een ontzettende lul en slechte president, daar niet van.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Er was die explosievenexpert, er was die nabootsing in de simulator, er was die crash met een vliegtuig met vergelijkbare snelheid die eenzelfde krater achterliet en er was dat team van de TU Delft die de kracht van de explosie naberekende en tot de conclusie kwamen dat het vliegtuig inderdaad tot stof verpulverd kon zijn.
Idd, je hebt de eerste, en de rest was allemaal één en dezelfde persoon (bij TU Delft bijgestaan door 2 studenten).
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
[
So what?
Ooit een wereldmacht geweest die dat niet deed?
.
Wat een politiek gezever allemaal.
Ja, sorry, ik ben pissig. Drie keer is hier een mededeling van mij, die goed beschouwd NIET politiek was, weggehaald, en de crew en moderatoren gaan maar door met hun politieke nitwitpraatjes. Och gut, die Amerikanen toch....
(En nee, ik ben geen pro-Amerika persoon)
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Mensen praten tegenwoordig allemaal zo of alle Amerikanen hetzelfde zijn en denken.
Denk toch eens na zeg, onwetend zijn er veel toch. De helft van alle Amerikanen is tegen Bush. Velen zijn tegen de oorlog in Irak. Enz. Enz.
Ik ben ook Amerikaan, en ik ben soms trots op mijn land en soms schaam ik me ervoor. Maar dat mensen zo neerkijken op Amerika tegenwoordig baart me toch wel zorgen. Amerikanen zijn het aardigste volk ter wereld, met de mooiste steden van de wereld, de beste films nota bene.
Natuurlijk zijn er ook veel 'verkeerde' mensen in USA, maarja, wat wil je met zo'n groot land.
Verder vind ik Bush natuurlijk een ontzettende lul en slechte president, daar niet van.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Natuurlijk zijn de Amerikanen niet over één kam te scheren.
Ik geloof ook best dat er meer 'goede' Amerikanen zijn dan niet, ze zijn me alleen te stil.
Maar we hebben het hier natuurlijk hoofdzakelijk over de machthebbers...
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Amerikanen zijn het aardigste volk ter wereld, met de mooiste steden van de wereld, de beste films nota bene.
De beste films? 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De grootste hamburgers en hotdogs... 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Amerikanen zijn het aardigste volk ter wereld, met de mooiste steden van de wereld, de beste films nota bene.
Dit is het probleem nou juist. Het hele Amerika gevoel van "wij zijn alles". Niet persoonlijk bedoelt maar daar walg ik soms wel van, vooral bij sommige films.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Amerikanen zijn het aardigste volk ter wereld, met de mooiste steden van de wereld.
Hey Cowboy, weet je wel wat je zegt? Jij ziet liever een wolkenkrabber uit 1920 als een kathedraal uit 1500? Jij ziet liever een 10-baans freeway dwars door de stad, als een middeleeuws stadscentrum met steegjes en poortjes die zo nauw zijn dat je er amper je kont kunt keren? Liever een hypermodern kantoorpand, als een Neo-Gotisch stadhuis of een pand in Rococostijl?
Liever een all-American Suburb, als een gebouw in Renaissance-stijl of Barok?
Tja, dit bevestigt maar weer dat Amerikanen cultuurbarbaren zijn....
.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Liever 'dan' (sorry, kan het niet laten).
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Je kunt de Amerikanen er in ieder geval niet van beschuldigen dat ze geen eigendunk hebben. 
Lee-john
-
- 103 messages
- 876 votes
ókeee, IK vind New York in ieder geval de mooiste stad van de wereld, MIJN top 10 bestaat (bijna volgens mij) alleen uit Amerikaanse films en IK vind dat de Amerikanen het aardigst zijn. dat zijn geen feiten maar meningen.
Maar geef toe, zonder Amerika was de wereld een stuk saaier geweest!
God Bless America, and the rest of the world!
(welke film!?)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ons grootste probleem is dat we Amerikanen met Europeanen vergelijken. Laat je dat idee los, dan zijn de ergernissen een stuk makkelijker te verteren.
@ Narva
Even het ezelsbruggetje.
Wanneer je twee zaken vergelijkt die gelijk zijn (John is even oud ALS Harry) gebruik je dus ALS. Wanneer het een vergelijking is waarbij het ene afwijkt van de ander (Lee-John is groter DAN Hannibal) dan gebruik je dus DAN.

Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
...Ons grootste probleem is dat we Amerikanen met Europeanen vergelijken. Laat je dat idee los, dan zijn de ergernissen een stuk makkelijker te verteren.
WE...dwalen af...???
Ik heb bovenstaande zin nu 5x gelezen en begrijp nog niet wat je precies bedoelt. Er klinkt slechts een generaliserend europeaans idee (bestaat dat???) en anti-Amerikaanse teneur in door. Dit topic hoort te gaan over de ware toedracht over 9/11 maar gaat steeds meer over anti -Amerikaanse sentimenten. (zoals ik al eerder signaleerde). Prima (ik ben ook geen Bush-fan) , maar start dan een nieuw topic.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wat is nou precies jouw probleem Redlop? De discussie gaat over de mogelijke conspiracy over 9/11 en om die te begrijpen kom je niet om de Amerikaanse buitenlandse politiek heen. Als je daar zoveel moeite mee hebt zit jij misschien in een verkeerd forum.
Edit: Het kan ook zijn dat politiek, glad ijs is hier, maar we kunnen anti-amerikaanse sentimenten echt wel rationeel bespreken zonder te flamen. Ik zette in mijn vorige post juist de toon om de Amerikanen niet als Europeanen te zien. Dat spreekt in zekere zin in hun voordeel. Ik maak ze daarmee niet minderwaardig.
[edit 2]