- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Voor mij in ieder geval één van de bewijzen dat privacy ten onder gaat aan social media.
Hij brengt haar toch helemaal niet in beeld?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik had het over de roofbreakup, niet het vliegtuig.
Oké, er zijn betere plaatsen om een ruzie uit te vechten maar dat een gebuur dat dan allemaal op het internet zwiert. Vind het toch een jammere evolutie.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
PEN15
-
- 1281 messages
- 637 votes
Nederlanders zouden het nog veel slechter doen. Californië, Alaska, Hawaii, Florida, misschien Texas en Arizona nog, en van New York zouden ze kunnen zeggen waar het ongeveer ligt, maar dan houdt het wel op. Ik ken toevallig alle staten uit m'n hoofd
, maar ik ben 1 van de weinigen denk ik.
Chapeau! Weet je dit ook allemaal? Ik weet anders ook niet in welk Vojvodeship Krakau ligt, de prefectuur van Nagasaki of alle deelstaten van Duitsland.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Nee, maar hoofdsteden vind ik ook niet bijzonder interessant. De ligging van de staten ken ik zo goed omdat ik het leuk vind om van films en series die ik kijk te weten waar ze zich afspelen. En aangezien dat vooral Amerikaanse films en series zijn...
PEN15
-
- 1281 messages
- 637 votes
Weet je alle namen van de staten dan ook in hun officiele afkortingen? Het is meestal afgekort en je hebt maar aan te nemen dat je weet wat er bedoeld wordt.
Tijdens mijn laatste bezoek aan de staat Washington viel het me op dat vrij aardig wat inwoners dit lijstje zo kunnen opdraven, menigeen kan ook onmiddellijk de vlag van hun staten aanwijzen. Er wordt er volgens mij van jongs af aan op geoefend op school. Ik hoorde eerlijk gezegd voor het eerst dat alle staten een officiele koosnaam hebben. Neem nou Hawaii the Aloha state. Dat is dus gewoon de "hoi" staat, met Aloha als begroeting en die Amerikanen weten dat gewoon uit hun hoofd. Dat zou ik zelfs allemaal van de twaalf provincies van NL niet onthouden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het is maar gewoon training. Toen ik, in de jaren '60 in het lager onderwijs zat, had je in Europa 26 staten. Wij konden als 11- of 12-jarigen zo maar zeggen (nu nog trouwens) welke die landen waren, hoe de naam van hun hoofdstad was en welke hun buurlanden ze hadden en in welke richting (oosten, noorden, ...)deze gelegen waren.
Het is simpelweg herhalen en nog eens herhalen, net zoals een kinderversje dat je je 20, 30 jaar nadien nog herinnert. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Iedereen die op school heeft gezeten heeft alle provincies van NL en alle Europese landen met hun hoofdsteden geleerd. Ik kan ze zo nog opnoemen en aanwijzen waar ze liggen (op een enkel 'nieuw' land na misschien). Ik neem aan dat de meesten dit zonder al teveel moeite kunnen, want het is er inderdaad zo hard ingeramd, anders heb je een niet al te best geheugen.
Ik verbaas me er dan ook vaak over dat er zoveel mensen niet zonder navigatie willen rijden. Ik gebruik deze alleen maar binnen een vreemde plaats om een specifiek adres te vinden. Als ik van Den Haag naar bijvoorbeeld Groningen wil rijden, dan weet ik zo ook wel welke route/plaatsen ik moet volgen om er te komen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Weet je alle namen van de staten dan ook in hun officiele afkortingen? Het is meestal afgekort en je hebt maar aan te nemen dat je weet wat er bedoeld wordt.
Van de meeste regio's in de VS kan ik per maand wel zeggen wat het gemiddeld aantal zonuren is, wat de gemiddelde hoeveelheid sneeuw en neerslag is, en wat de gemiddelde maximum en minimum temperatur is. Als ik namelijk heb opgezocht waar een film zich heeft afgespeeld bekijk ik op de Engelse Wikipedia namelijk ook altijd even het klimaattabelletje. 
Ik neem aan dat de meesten dit zonder al teveel moeite kunnen, want het is er inderdaad zo hard ingeramd, anders heb je een niet al te best geheugen.

SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Zoveel schelen wij nu ook weer niet in leeftijd hoor, dus wat die lijfstraffen betreft valt dat wel mee!
Maar wij moesten bijvoorbeeld wel de provincies met hun hoofdsteden opdreunen op de basisschool: "Groningen-Groningen, Friesland-Leeuwarden, Drenthe-Assen...". Net als het leren van tafels eigenlijk.
Op grote wegen rijden wij vrijwel nooit om, nee. En als ik twijfel kijk ik van te voren even op de kaart en weet het vervolgens alsnog. In een stad (en dan dus met navigatie!) soms wel. Hier in Den Haag bijvoorbeeld kun je al een jaar of vijf niet meer door het centrum rijden met de auto. Wij maken nog regelmatig mee dat mensen die bij ons op bezoek komen (en zelfs Hagenaars) op de TomTom naar ons willen rijden en vervolgens vast komen te staan aan de andere kant van het centrum, omdat hun TomTom nog niet door heeft dat je daar helemaal niet mag rijden met de auto. Mensen stoppen met zelf nadenken als ze hun TomTom aanzetten. Echt zo dom!
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Iedereen die op school heeft gezeten heeft alle provincies van NL en alle Europese landen met hun hoofdsteden geleerd. Ik kan ze zo nog opnoemen en aanwijzen waar ze liggen (op een enkel 'nieuw' land na misschien). Ik neem aan dat de meesten dit zonder al teveel moeite kunnen, want het is er inderdaad zo hard ingeramd, anders heb je een niet al te best geheugen.
Maar jij bent dan ook de Moeder Theresa van het forum, de goedheid zelve. 
Die topografie toetsen konden mij altijd weinig boeien. Dus die werden dus ook altijd pas de avond of (liever nog) de ochtend van te voren even doorgenomen (wat altijd tot flinke stress bij mijn moeder leed). Om het een dag of twee daarna weer allemaal te vergeten. Maar blijkbaar heb ik dan een niet al te best geheugen.
Binnen Nederland is mijn topografie buiten Noord-Holland niet heel goed. In Europa weet ik de meeste landen nog wel aan te wijzen, maar buiten Europa wordt het erg lastig voor me. De Amerikaanse staten en steden vond ik dan weer wel leuk om te leren aangezien ik altijd geïnteresseerd was (en ben) in NBA.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Zoveel schelen wij nu ook weer niet in leeftijd hoor, dus wat die lijfstraffen betreft valt dat wel mee!
Maar wij moesten bijvoorbeeld wel de provincies met hun hoofdsteden opdreunen op de basisschool: "Groningen-Groningen, Friesland-Leeuwarden, Drenthe-Assen...". Net als het leren van tafels eigenlijk.
Wij ook, in groep 4 al. Vervolgens topo Nederland in groep 6, topo Europa in groep 7 en rest van de wereld in groep 8, en in het tweede van het VWO nog eens alle landen en hoofdsteden van Azië, Afrika en Latijn-Amerika. Al zal ik van stampen in de latere jaren niet willen spreken, alleen die hoofdsteden van provincies zo snel mogelijk opschrijven en invullen. Of op de blinde kaart aanwijzen, en dat je dan sommigen ziet die nog niet eens Amsterdam kunnen aanwijzen. Hallo, dat heb je toch net geleerd?
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Dit is het toppunt van wansmaak en slechte muziek, maar ik moet toegeven: ik lig steeds strijk.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dit is nog 's een leuke manier om topografie te toetsen: GeoGuessr - Let's explore the world! - url.geoguessr.com 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
alleen die hoofdsteden van provincies zo snel mogelijk opschrijven en invullen. Of op de blinde kaart aanwijzen, en dat je dan sommigen ziet die nog niet eens Amsterdam kunnen aanwijzen. Hallo, dat heb je toch net geleerd?
Als het goed is niet...
Altijd mooi trouwens dat de Europeanen het zogenaamd beter zouden weten dan die domme Amerikanen. Nou, wijs Georgië maar eens aan dan, en wat is toch de hoofdstad van Slovenië?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Dit is nog 's een leuke manier om topografie te toetsen: GeoGuessr - Let's explore the world! - url.geoguessr.com
Op eentje na, allemaal vrij goed geplaatst! 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Apple ondersteunt nu ook windows
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1426366_466655526788319_1438103398_n.jpg
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een vent in een Mini staat bij het stoplicht naast een Rolls Royce.
De bestuurder van de Mini doet zijn raam open en roept naar de bestuurder van de Rolls: "Hé vriend, leuke wagen. Heb je telefoon in je Rolls? Ik heb er een in mijn Mini!"
De bestuurder van de Rolls kijkt minachtend naar de Mini en zegt: "Ja, ik heb telefoon."
De bestuurder van de Mini zegt: "Graaf hè? Trouwens heb je ook een ijskast daarbinnen? Ik heb een ijskast hierachter in mijn Mini!"
De bestuurder van de Rolls kijkt een beetje verveeld en zegt: "Ja ik heb een ijskast."
Bestuurder van de Mini: "Da's te gek man! Hé, heb je trouwens ook tv in je Rolls?
Weet je, ik heb een tv achterin mijn Mini!"
De bestuurder van de Rolls kijkt nu heel erg verveeld en zegt: "Natuurlijk heb ik tv.
Een Rolls Royce is de meest luxueuze auto van de wereld!"
Bestuurder van de Mini: "Erg leuke auto! Hé, heb je daar ook een bed?
Ik heb een bed achterin mijn Mini!"
De bestuurder van de Rolls gaat helemaal over de rooie omdat hij geen bed heeft en snelt er vandoor.
Hij gaat direct naar de dealer waar hij opdracht geeft om een bed achterin zijn Rolls te laten bouwen.
De volgende morgen gaat hij zijn auto ophalen en het bed ziet er schitterend uit.
Lakens van satijn en koperen versiering. Duidelijk een bed dat in een Rolls Royce thuis hoort. En dus gaat de bestuurder van de Rolls op zoek naar de Mini. Na heel de dag te hebben rond gereden, ziet hij uiteindelijk de Mini staan op een parkeerplaats met al de ramen aan de binnenkant beslagen. Hij stapt uit zijn Rolls en klopt op het raam van de Mini. Maar hij krijgt geen reactie.
Hij blijft op de ramen van de Mini kloppen en eindelijk steekt de eigenaar zijn hoofd drijfnat naar buiten. "Ik heb nu een bed achterin mijn Rolls," zegt de bestuurder van de Rolls arrogant.
De bestuurder van de Mini kijkt hem aan en zegt: "Man toch, moet je me daarvoor uit mijn bad halen?!?!"
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Een Audi Quattro met vijf inzittenden komt aan de Belgische grens. De
Belgische douane wil de auto echter niet doorlaten.
"U hebt een audi Quattro, quattro betekent vier en u bent met vijven. Dat is
verboden en ik mag u niet doorlaten."
Omdanks dat de bestuurder de douanier ervan probeert te overtuigen dat
Quattro slechts de náám van de auto is, mag de Audi niet verderrijden.
"Quattro betekent vier en u bent met vijven."
Daarop vraagt de bestuurder de superieur van de douanier te spreken, waarop
de douanier zegt: "Dat zal voorlopig niet gaan, want die is bezig met een
stelletje in een Fiat Uno."
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
http://imageshack.us/photo/my-images/812/s5ye.jpg/
Dan maar zo voetbal kijken als er weer eens storing is bij Ziggo. Je moet toch wat hé
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Had ik al gezien bij Dumpert, na een keer of 3 is de lol er nog steeds niet vanaf 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Komt een vent bij de Chinees.
Vraagt de serveerster: Wilt u menu
Zegt die vent: Ja, aaar eerst even een hapje eten