- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
86 uit 150. Had wel zoiets verwacht, iets meer dan de helft.
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
94.
Veel fout in het midden van het land. En natuurlijk Hawaii.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
141/150, toch iets weggezakt dan. Bij Ohio, Arizona en Tennessee zat ik er 1 naast, en van Delaware en New Hampshire wist ik alleen nog dat ze in New England liggen.
edit: 2e keer gelukkig wel 150/150. 
Lv92
-
- 278 messages
- 0 votes
Deze is veruit het lastigst. Heb het ook maar niet over de score.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Die van Afrika vind ik veel makkelijker 
You scored 138 out of 165.
Your score is 83%.
Die Amerikaanse staten heb ik halverwege opgegeven, zit er iedere keer naast. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Nu is het wel zo dat wij Nederlanders als excuus hebben dat we de staten ook niet leren op school, de landen van Latijns-Amerika, Azië en Afrika natuurlijk wel. Die moet je dan ook gewoon kennen, al zakt zeker in Afrika het een en ander snel weg.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Wat is daar vreemd aan?
De eerste 'echte' asfaltweg was waarschijnlijk de Place de la Concorde in Parijs. Die werd in 1835 geasfalteerd. Dit was overigens een wat zachter asfalt dan we tegenwoordig op onze wegen hebben liggen.
Het moderne asfaltbeton werd in 1870 ontwikkeld in de VS door de Belgische scheikundige Edmund J. Desmedt. De eerste weg die daarmee bedekt werd, liep langs het Amerikaanse stadhuis van Newark.
In Nederland was het op 31 augustus 1923 op de Nassaukade te Amsterdam 'om de geluidoverlast terug te dringen'.
In België zou het begin 1900 in Antwerpen zijn geweest, maar daar kan ik geen bevestiging van terugvinden.
Ik wil maar zeggen dat het toch niet echt gebruikelijk is. De voornaamste wegen werden vanaf eind jaren 30 in beton aangelegd. In het gros van de steden en dorpen lagen nog gewoon kasseien ... of geen verharding!
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Laat staan dat er op een willekeurig boerenweggetje asfalt zou liggen. Ik wist niet dat het zo oud was, maar een verharde zandweg zou hier veel logischer zijn geweest.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Quiz over. You scored 125 out of 150.
Your score is 83%.
Slechts matig tevreden. Heb namelijk 2 jaar geleden eens alle staten en hun hoofdstad uit het hoofd geleerd. Heb er blijkbaar niet veel meer onthouden. Vooral de oostkust is a bloody mess.
Alles vanaf het midwest tot het westen heb ik perfect. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Deze is veruit het lastigst. Heb het ook maar niet over de score.
Quiz over. You scored 123 out of 165.
Your score is 74%.
Die kleine staatjes in West-Afrika deden me de das om. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Gelukkig is deze wel beter: http://www.lizardpoint.com/geography/europe-quiz.php

Quiz over. You scored 140 out of 141.
Your score is 99%.
Nog een leuke: Europese steden:
http://www.lizardpoint.com/geography/w-europe-cities-quiz.php
Quiz over. You scored 136 out of 141.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Mensen deze nog meegekregen gister op the internets?
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
96 punten uit 150 op die US-quiz. Het is vooral het midwesten en New England waar ik misgrijp, maar ik weet in elk geval van alle staten waar ze ongeveer zijn.
110/165 op Afrika, Noord is simpel, met name West met al die kleine landjes is erg pittig.
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
kennen we hier geen ander Topic voor maken, dit is just a joke, ik scroll die hele pagina naar beneden zonder iets grappigs. De moderator, hierboven, zou al lang ingegrepen moeten hebeen, dit is totaal Off-Topic
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ok, iets "grappigs" dan: Miley Cyrus twerking (gif): (klikken op eigen risico, zéér schokkend) 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Americans Try To Place European Countries On A Map - buzzfeed.com
Wat weten Europeanen en Amerikanen van elkaars gebied
Wat een bullshit ook. Ik vind dat topografische kennis betreft de ligging van landen een stuk belangrijker is dan staten of provincies van een land. In ieder geval een stuk logischer op het gebied van algemene kennis. Ik bedoel, what the fuck. Waar hebben we het over...staten.....
Die Amerikanen moeten dan ook niet zeuren. Ze moeten al blij zijn dat we überhaupt weten dat Amerika zoveel staten heeft en dat veel mensen ook nog eens de meeste staten weten te onderscheiden.
Amerikanen weten grote en bekende landen niet eens aan te wijzen, laat staan provincies en staten van de landen. Elk land bestaat net zoals Amerika uit provincies, deelstaten, staten, counties of weet ik veel wat. Amerika is wat dat betreft echt niet bijzonder hoor, al denken zij zelf van wel natuurlijk dat andere mensen die staten zouden moeten kunnen aanwijzen.. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Gisteren in de Vlaamse versie van 'Komen Eten'. Van een blondjesmop gesproken. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Gisteren in de Vlaamse versie van 'Komen Eten'. Van een blondjesmop gesproken. 
Moet je nagaan, dat is dus de spermacel die gewonnen heeft. En het mag nog stemmen ook.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Wat een bullshit ook. Ik vind dat topografische kennis betreft de ligging van landen een stuk belangrijker is dan staten of provincies van een land. In ieder geval een stuk logischer op het gebied van algemene kennis. Ik bedoel, what the fuck. Waar hebben we het over...staten.....
Die Amerikanen moeten dan ook niet zeuren. Ze moeten al blij zijn dat we überhaupt weten dat Amerika zoveel staten heeft en dat veel mensen ook nog eens de meeste staten weten te onderscheiden.
Amerikanen weten grote en bekende landen niet eens aan te wijzen, laat staan provincies en staten van de landen. Elk land bestaat net zoals Amerika uit provincies, deelstaten, staten, counties of weet ik veel wat. Amerika is wat dat betreft echt niet bijzonder hoor, al denken zij zelf van wel natuurlijk dat andere mensen die staten zouden moeten kunnen aanwijzen..
Staten in de VS liggen qua principe natuurlijk alleen heel wat dichter bij landen in Europa dan de provincies bij ons.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Tsja. In Rusland en China ook. Een beetje overtrokken gedoe allemaal in mijn ogen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Rusland in zekere zin ook, maar ook op een heel andere schaal. China zit heel anders in elkaar. Maar dan hebben we het wel over landen waar wij Europeanen (en vice verse) amper verwantschap mee hebben.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
.
Begint meer en meer voor te komen. Niet zo lang geleden had je deze ook:
Man Live-Tweets His Neighbors' Break Up - Business Insider - businessinsider.com
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Erg sneu om te scoren op andermans misere, idd.
edit: @rooftopbreakup
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Voor mij in ieder geval één van de bewijzen dat privacy ten onder gaat aan social media.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Of dat mensen soms gewoon weinig fatsoen hebben.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Gelukkig is iedereen altijd ten alle tijden even beleefd.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Daarom geef ik ook bewust geen tijdsaanduiding aan.