- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wat een onzin. Dat bedoel ik toch helemaal niet snuggere. Als je geen beslissingen kan nemen is dat met of zonder mobiel even sneu natuurlijk.
Het gaat er om dat je op elk moment dat je wil even kan overleggen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Wat een onzin. Dat bedoel ik toch helemaal niet snuggere. Als je geen beslissingen kan nemen is dat met of zonder mobiel even sneu natuurlijk.
Het gaat er om dat je op elk moment dat je wil even kan overleggen.
Dat bedoel ik ook, slimmerd.
Dat gaat volkomen ten koste van de vaardigheid om zelf beslissingen te kunnen nemen.
Men zegt "gemak dient de mens", maar dat is een misvatting.
Gemak dient de gemakzucht, en van gemakzucht wordt je lichamelijk en geestelijk dik en lui.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ik heb deze nog, ben er zeer blij mee, hoop funcities waaronder een zeer gebruikersvriendelijke agenda functie. En de filitser is perfect als zaklantaarn te gebruiken. Ook de mp3 en radio werken top. Het kapje voor de lens die dicht kan is goed bedacht. Heb er via Ebay een Memory stick duo van 1gb bij gekocht. Goed product van Sony Ericsson.

Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik heb geen gsm. Besteed mijn geld liever aan iets anders, en zo'n ding mis je niet als je het nooit gehad hebt. Email is snel genoeg als communicatiemiddel en babbelen kun je ook als de persoon naast je staat. En foto's, daar heb ik dus een speciaal toestel voor.
Ik merk trouwens net als joyce.b dat mensen die een gsm hebben niet kunnen afspreken. Dat gaat altijd van 'ja we bellen wel nog dan' en dat soort gedoe. Ik ben eerder iemand die een jaar op voorhand al toneelvoorstellingen vastlegt en zo, maar goed, ik heb er mee leren leven
. Moet ook wel, ik ken echt helemaal niemand meer die geen gsm heeft eigenlijk.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
ik noem het nogal onbenullig.
als het pak `merk` wasmiddel uitverkocht is,dan pak je toch gewoon een ander pak,daar is toch helemaal geen overleg voor nodig?
Of van die mensen, nog steeds in de supermarkt, die dan bellen,met een vies gezicht: `ja de boontjes zien er wel wat slapjes uit,zal ik maar de bloemkool nemen?`
Nou,dan eet je toch verlepte boontjes,of gewoon een andere groente?
daar hoef je toch helemaal niet voor te bellen?
Ik zie dat soort gebel ook erg als geldverspilling.
Wat ik verder bij sommige mensen zie,is dat ze helemaal gaan `glunderen` als ze worden gebeld,want dan zijn ze `belangrijk`.
Ze worden niet `vergeten`,en ze `horen er helemaal` bij,en zeker bij jongeren heb ik dat idee.
in cafes, waar groepen jongeren zitten, loopt er dan regelmatig eentje `semi triomfantelijk` naar buiten toe,bijvoorbeeld.
Of ze zitten elkaar te vertellen wat ze allemaal gesemest hebben.
Het enige waarvoor ik handigheid in de mobiel zie,is in noodsituaties en voor instanties.
als ik hier thuis een been breek, kan ik niet zo goed naar de fooncel lopen om het ziekenhuis te bellen.
En instanties hebben vaak telefoonnummers die vanuit een fooncel,waar het dan begint met een starttarief van bijvoorbeeld 1.50 euro,die heel erg duur zijn.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Jij denkt zeker ook nog dat Rock en Roll muziek het werk van de duivel is joyce? 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ook heel typisch is dat mensen je het gevoel proberen te geven dat je achter bent als je geen gsm hebt, terwijl ze niet doorhebben hoe ze zelf als idioten de mode achterna hollen. Maar trek het je niet aan hoor SSS
.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
GSM is voor veel mensen mode, maar voor mij niet. Het is gewoon de moderne tijd. Veel funcionaliteit en handigheid in een klein formaat.
- MP3 speler
- Radio
- Klok
- Alarm
- Agenda met afspraakalarm
- Telefoon
- Internet
- Zaklamp
- Foto toestel
- Videocamera
- Mini Hard drive
- Spelcomputer
en waarschijnlijk nog meer zaken waar ik niet aan denk op het moment.
Het is gewoon een afkeer van de moderne tijd (ouderwetse instelling / achterhaalde opvattingen) om geen gebruik te maken van zulke mogelijkheden als ze in een klein en betaalbaar pakketje worden geboden.
Ik heb vooral de foto toestel, zaklamp, Mp3 en agenda functie al zeer vaak gebruikt omdat het gewoon zeer goed van pas komt. Je bent op veel meer situaties voorbereid.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
GSM is voor veel mensen mode, maar voor mij niet. Het is gewoon de moderne tijd.
"de moderne tijd".
De grauwe betonwand waartegen een ieder graffiti kan spuiten en posters mag plakken...
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik snap best dat je het handig vindt, was ook een beetje een open deur die opmerking. Maar ik zie voorlopig de handigheid voor mezelf er niet van in, bovendien zie ik zo'n ding als een inbreuk op mijn onafhankelijkheid. En ik zeg het nog, foto's maken, emailen, agenda bijhouden, bellen, muziek beluisteren, bestanden opslaan, wakker worden, ik kan het ook, al dan niet digitaal, en hoewel ik daar verschillende apparaten voor nodig heb stoort me dat niet. Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat je met een gsm nooit dezelfde kwaliteitsmaatstaf bereikt als met een computer/fototoestel/cd-speler/... op zich.
En ik heb een hekel aan telefoneren ook eigenlijk
.
Ach, het is eigenlijk zo'n beetje het laatste principe dat ik nog heb waar ik een beetje moeite voor moet doen om het in stand te houden, ik zou het gewoon laf vinden van mezelf als ik er nu toch aan zou toegeven. Pure koppigheid ook dus.
Om nog een andere discussie te beginnen: mijn prof natuurkunde aan de universiteit die ons vorig semester les heeft gegeven over elektromagnetische straling (die mens is gedoctoreerd stralingsdeskundige en de enige betrouwbare bron in die materie die ik 'persoonlijk' ken) heeft verteld dat hij zijn kinderen nooit een gsm zou geven voor hun twaalfde. Hij geeft toe dat er niks bewezen is over de schadelijkheid van gsm'en, maar volgens hem komen die gevolgen pas na een twintigtal jaren echt boven en hij durft als deskundige het risico niet te lopen. Meer heeft hij er niet over gezegd (ons ook niet afgeraden om er een te gebruiken of zo) maar het deed me wel aan het denken.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Of van die mensen
Nou,dan eet
Ik zie dat soort gebel ook erg als geldverspilling.
Wat ik verder bij
Ze worden niet `vergeten`,en ze `h
Het enige waarvoor ik handigheid
Ik zie ineens hoofdletters
Die komma's lukken nog niet, maar dat is een kwestie van oefenen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik zie ineens hoofdletters
Die komma's lukken nog niet, maar dat is een kwestie van oefenen.
In datzelfde bericht zag ik minimaal 18 komma's, dus waar jij dat 'die komma's lukken nog niet' vandaan haalt is me een raadsel...
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat je met een gsm nooit dezelfde kwaliteitsmaatstaf bereikt als met een computer/fototoestel/cd-speler/... op zich.
Zal je nog verbazen, qua muziek zit het in ieder geval al gelijk met Mp3 kwaliteit van normale Mp3 spelers, nou ja agenda is minder uitgebreid als een palmtop maar net zo handig. Zaklamp minder sterk natuurlijk, maar perfect voor het rommelen met snoeren achter je dvd speler om maar wat te noemen of onder die donkere kast te kijken.
Fotos worden steeds beter. Bij gewoon daglicht komt het in de buurt van een regluliere digitale camera van dezelfde megepixels. Die 2 megapixels zijn overigens genoeg om haarscherpe afdrukken van te maken.
Het is alleen vooral bij donker nog bij lange niet zo goed als een normale camera. Maar het wordt allemaal beter. Binnenkort komt er al een telefoon met 7 megapixels. Zou toch aanraden om je eens te orienteren. Als je het eenmaal gewend bent om alles bij de hand te hebben wil je niet meer anders.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Als je het eenmaal gewend bent om alles bij de hand te hebben wil je niet meer anders.
En dat wil ik dus vermijden
.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Fotos worden steeds beter. Bij gewoon daglicht komt het in de buurt van een regluliere digitale camera van dezelfde megepixels. Die 2 megapixels zijn overigens genoeg om haarscherpe afdrukken van te maken.
sorry, maar de simpele spiegelreflexjes van twintig jaar geleden maken betere foto's.
Alleen als je foto's wilt maken om te pochen of te blitsen zijn de mobifo's goed, voor een foto die je maakt voor de mooi zijn die dingen bij lange na niet toereikend, en mochten ze dat ooit wel worden dan wordt de functie fototoestel/telefoon weer snel ontkoppeld, wegens commercieel belang.
Ondertussen wordt een ganse generatie mensen belazerd.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
In datzelfde bericht zag ik minimaal 18 komma's, dus waar jij dat 'die komma's lukken nog niet' vandaan haalt is me een raadsel...
Komma's horen met een spatie, aanhalingstekens gaan via " of ' en niet via een streepje naar links enzo. Is textueel zo moeilijk te volgen, vind ik.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Komma's horen met een spatie, aanhalingstekens gaan via " of ' en niet via een streepje naar links enzo. Is textueel zo moeilijk te volgen, vind ik.
Mmm.... misschien ben je zo delicaat. Voorlopig hou ik het op gezeur, met uw welnemen.
(18!!! komma's over het hoofd zien..... gezeur!)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Waarom ? Ze zijn met iets bezig, ze voelen het aan als een nuttig ding en hebben er hun plezier mee.
Daarnaast kan je ook bellen met die dingen. Wat soms niet onhandig is.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik kan joyce.b's afkeer tegen mobiele telefoons prima begrijpen, maar het gaat dan natuurlijk wel om belgedrag, want mobiele telefoons zijn gewoon handig. Bijvoorbeeld dat wannabe-belangrijk zijn e.d. stoor ik me ook aan. Het bezitten van een mobiele telefoon is dezer dagen hetzelfde als het bezitten van een horloge. Ik heb er geen problemen mee, maar hoe sommige mensen omgaan met hun telefoons, kan ik me weleens aan ergeren. Toppunt is toch wel de pure asocialiteit om te bellen aan de kassa of bij de buschauffeur en deze persoon dan volledig negeren. Irritant, maar vermakelijk zijn die figuren die in het openbaar vervoer zo hard mogelijk praten aan de telefoon, zodat de medepassagiers hun 'belangrijke' informatie kunnen horen. Ik heb een keer iemand in de bus meegemaakt die met luide stem de complete boekhouding van zijn bedrijf op tafel zat te gooien. 
Mijn moeder wil (met name voor de veiligheid) dat ik altijd bereikbaar ben en dat gaat natuurlijk gepaard met een mobiel. Ik heb zelf een Nokia 1100. Lekker eenvoudig en klassiek. Ik zal het nooit vergeten. Ik stapte een Orange-zaak binnen en zei tegen de verkoper dat ik graag een eenvoudige telefoon van goede kwaliteit wou hebben. Binnen 4 minuten stond ik op straat met dat apparaat. Ik heb hem altijd op zak en het is gewoon handig.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
en waarschijnlijk nog meer zaken waar ik niet aan denk op het moment.
Als ik sommige reclames mag geloven zijn die trilfuncties ook nog voor iets nuttig. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Mijn dochter geeft onlangs ook nog een nieuwe gekocht, maar dan met ingebouwde antenne. Prachtding.

Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Een waar blok beton heb.
Je kunt hem van een trap afsmijten en hij blijft nog steeds in leven.
:Motorola C-200.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Die van speedy kan zelfs vliegen, wat ze allemaal al niet bedenken zeg.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Jij denkt zeker ook nog dat Rock en Roll muziek het werk van de duivel is joyce? 
hoe raadt je het?

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Raar maar waar: ik heb een GSM om te bellen. 
En niet om foto's te trekken, te internetten, te spelen of muziek te beluisteren. 't Was wel effe zoeken naar zo'n toestel.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Raar maar waar: ik heb een GSM om te bellen. 
Ik ook! Al blijk er ik veeel meer mee te kunnen. En dat bellen is verrekte handig. Ik vraag me af of de mensen die zo'n hekel hebben aan mobiele telefoons, uberhaupt een hekel hebben aan telefoons. Want mobiele telefoons zijn toch een aanvulling op?! Zoiets heet ontwikkeling. Je bent niet meer gebonden aan de plaats waar de telefoon staat. Bovendien ben je niet meer afhankelijk van telefooncellen en telefoonkaarten.
Je maakt toch ook gebruik van een afstandbediening bij je tv? Dat is het mooie van innovatie!
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik heb een draagbare telefoon thuis waarmee je gezellig het hele huis kunt rondwandelen, alleen de tuin is wat moeilijker. En als ik niet thuis ben, dan hoeven ze me ook niet te bellen, en ik hoef ook niet zo nodig iedereen op de hoogte te houden van waar ik ben of dat ik een half uurtje later ga zijn of zo, dat merken ze wel. Echt waar, ik zie het nut er niet van in.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
De één is ook vaker thuis dan de ander, dat scheelt natuurlijk ook.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik ook! Al blijk er ik veeel meer mee te kunnen. En dat bellen is verrekte handig. Ik vraag me af of de mensen die zo'n hekel hebben aan mobiele telefoons, uberhaupt een hekel hebben aan telefoons. Want mobiele telefoons zijn toch een aanvulling op?! !
Het maakt mij niets uit of men een mobieltje heeft, maar dat overal maar hardop tegen een stuk blik lopen lullen is soms best irritant. Veel mensen hebben nu eenmaal de neiging om hun volume te verhogen als ze tegen zo'n ding praten.
Ik heb zelf overigens een mobieltje, maar neem hem zelden ergens mee naar toe. Ik heb geen behoefte om overal bereikbaar te zijn of anderen te kunnen bereiken.
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Hmm wen er maar aan! Binnen nu en afzienbare tijd moet je wel een mobiel bij je hebben!