- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat zullen inderdaad de vooroordelen zijn die spreken. Los van esthetische kenmerken of een feature hier en daar, koop je met de iPhone 8 (zo te zien) een telefoon die tot 2021 IOS updates gaat krijgen, snel, zuinig en stabiel is, van goede materialen vervaardigd is en met geweldige app ondersteuning.
In welk Android toestel van nu durf je dat vertrouwen uit te spreken? Allround?
Zulks zondermeer naar de prullenbak verwijzen is Haat of gebrek aan inzicht in de wensen van andere consumenten dan jijzelf.
Komkom, rep_robert. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
De enige twee dingen die ik echt graag heb zijn trouwens zo een toetsenbord bij je GSM. Ik heb nu touchscreen en eigenlijk heb ik dat echt niet graag, waarom moet je altijd alles touchen. Extreem onhandig, en onbruikbaar wanneer het regent ofzo... . En wat ik ook nodig heb is Android uiteraard, hoewel ik in principe echt niet zo veel apps meer gebruik. Vroeger was dat "cooler", en nu gebruik je gewoon het broodnodige en eigenlijk is dat in de praktijk heel weinig, want alles wat ik zou doen, doe ik eigenlijk op de laptop en een smartphone gebruik ik niet voor spelletjes. En wat ik ook echt niet graag heb is standaard correctie van taalgebruik (verschrikkelijk, en ik weet niet hoe ik het moet afzetten).
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat zullen inderdaad de vooroordelen zijn die spreken. Los van esthetische kenmerken of een feature hier en daar, koop je met de iPhone 8 (zo te zien) een telefoon die tot 2021 IOS updates gaat krijgen, snel, zuinig en stabiel is, van goede materialen vervaardigd is en met geweldige app ondersteuning.
In welk Android toestel van nu durf je dat vertrouwen uit te spreken? Allround?
Zulks zondermeer naar de prullenbak verwijzen is Haat of gebrek aan inzicht in de wensen van andere consumenten dan jijzelf.
Komkom, rep_robert.
Standaard Apple verkooppraatje hier. Hoop niet dat je op de verkoopafdeling staat? Bv Samsung geeft 2 jaar lang software updates en nog langer beveiligingsupdates. Over de telefoons van Google zelf niet gesproken natuurlijk. Die zijn het best te vergelijken met Apple qua updates, omdat die gelijk over de telefoons uitgerold kunnen worden.
De gemiddelde gebruiker geeft hier echter geen ene reet om en dat weet je ook wel. Die willen gewoon een telefoon met een batterij die het doet. Die weten echt niet welke versie van een UI er op de telefoon draait. Ik heb vrienden en familieleden die continu de software updates uitstellen(zie telkens het icoontje bovenin op hun telefoons), ik moet ze telkens uitleggen waarom ze dat wel beter kunnen doen.
En het ging er meer om dat het in eerste instantie om de Iphone 7S en 7SPlus zou gaan en de IPhone X(10) zou de Iphone 8 zijn. Nu worden die twee telefoons gepresenteerd alsof het gloednieuwe modellen zijn, terwijl het slechts licht geupgrade versies van de IPhone 7 zijn en normaliter dus de S modellen zouden zijn geweest.
Maar ben zelf geen fan van kale Android. Tweak mn telefoon te graag. Dus er zou sowieso al een launcher overheen komen. Zelfs de Samsung interface gaat mij niet diep genoeg en die staat al bekend om de 10.000 verschillende functies.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
De enige twee dingen die ik echt graag heb zijn trouwens zo een toetsenbord bij je GSM. Ik heb nu touchscreen en eigenlijk heb ik dat echt niet graag, waarom moet je altijd alles touchen. Extreem onhandig, en onbruikbaar wanneer het regent ofzo... .
Met de nieuwe waterbestendige telefoons heb je dat niet meer. Je kan als het ware douchen met je telefoon. Alleen het kost helaas wat...
Blackberry heeft wel een relatief nieuwe Android phone met een touchscreen en eronder een toetsenbord. Recensies zijn helaas niet heel positief.
.
Het kan wel uitgezet worden. Ergens in het toetsenbordje moet je even de instellingen knop opzoeken en de voorspellende tekst uitzetten waarbij staat dat woorden automatisch ingevoegd worden bij het intikken van de spatiebalk.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
De nieuwe X ziet er eindelijk modern uit. Vanaf nummer 5 liep Apple op design gebied best achter. Die dikke bezels!
De was de essential phone eerder dan de X met zo'n opzet van een scherm.
Vindt wel mooi dat Apple het zo weet te brengen alsof ze iets nieuws doen dat al langer bestaat. Ook nu weer. Goede marketing daar. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Vindt wel mooi dat Apple het zo weet te brengen alsof ze iets nieuws doen dat al langer bestaat. Ook nu weer. Goede marketing daar.
Da's iets waar je als consument blij mee moet zijn ja ... een bedrijf met goede marketing, dat het zo weet te brengen dat je meer krijgt dan daadwerkelijk het geval is 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Lol, dat is toch gewoon respect hebben dat ze dat al jaren zo weten te verkopen.
Psychologische factor ligt hoog daar.
Daarom heb ik nog altijd een Moto X uit 2014. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Ik ben iets cynischer op dat vlak vrees ik, ik prefereer goede producten boven goede marketing 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik ben allesbehalve een mobieltjesverkoper, en ook geen blinde fanboy. Ik houd wel van technologie. Kan genoeg nadelen of punten van kritiek noemen wat Apple betreft. Ik vond je insteek alleen nogal bruusk 'iets gelijk naar de prullenbak verwijzen', lijkt meer op hating dan een weloverwogen oordeel. En twee jaar is voor Android behoorlijk, maar het is relatief. Het tech nieuws staat bol van nieuwsberichten van 2 jaar oude telefoons (of jonger) die geen Android nougat gaan krijgen, laatste Blackberry vlaggenschip heeft na 5 maanden nog een update gekregen, en laatst werd bekend dat het daarbij bleef. Vijf.Maanden.!!! Tuurlijk, er zijn security updates, maar iPhone 5S gebruikers hebben straks weer een beetje een nieuwe telefoon voor hun gevoel, omdat hun vier jaar oude toestel iOS 11 krijgt. Dat is bij Android gewoon niet.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het er niet persé over wat de gemiddelde gebruiker wil, maar wat ík wil. Net zoals jij een launcher positief vindt, ik moet er niet aan denken.
En wat OH zegt, een goed product. Inderdaad. Dat is een product dat zoveel mogelijk doet wat je ervan verwacht (evt los daarvan verrast op vlakken die je niet had verwacht). Ik moet zelf ook altijd lachen om die promospotjes. Maar laten we niet doen alsof gebruiker daardoor die toestellen blijven kopen. Ik niet althans.
Not looking for a Fight here, btw 
Als er iets wat onnuttig is zijn het Apple Android flame wars.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
John heeft natuurlijk gewoon gelijk. Blijft verbazingwekkend hoe mensen reageren op Apple-aankondigingen. Laat het gewoon links liggen als het niet voor jou is, waarom overal een mening over willen hebben?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het er niet persé over wat de gemiddelde gebruiker wil, maar wat ík wil. Net zoals jij een launcher positief vindt, ik moet er niet aan denken.
Daarom. Het is fijn dat je een duur product in je handen hebt en ermee kan doen wat je zelf wil. Dat je kan kiezen wat je standaardapplicaties zijn waarmee je dingen opent. Vrijheid 
En ben het er ook mee eens dat niet elk merk zijn best doet voor een goede Android ondersteuning/ervaring. Maar dat zijn vaak ook de bedrijven die het (hier) minder goed doen.
Kijk, over de X kan je iig zeggen van Apple dat ze iets anders proberen, al volgen ze hier gewoon Android. Dat lockscreen is ook gewoon 100% Android qua uiterlijk.
Maar de IPhone 8 vind ik niet minder dan een schande, al lag de nadruk gisteren natuurlijk niet op deze telefoon. Maar het is wel de telefoon die het meest verkocht gaat worden van deze 2. En zoals je zelf al zegt, Apple biedt een goede ondersteuning. Dus kan je beter voor de Iphone 7 gaan, die nagenoeg precies dezelfde ervaring biedt voor een stuk minder geld als de 8 uit is. Dat is ook de reden waarom ze de X met zoveel bombarie aankondigen en deze sneaky op de achtergrond plaatsen. De X is te duur voor veel mensen, maar ze zien zo wel over het hoofd dat de Iphone 8 niet meer dan een 7s is en teveel betalen.. Alls de X er niet was hadden ze er geen Iphone 8 van gemaakt. Niet dat andere flagships wel goedkoop zijn, maar die zijn met elke nieuwe versie vaak wel een stuk beter/anders/innovatiever dan de voorganger (behalve Sony, die leven nog in 2014).
Maar zoals Onderhond zegt, goede marketing. Mensen zien daardoor dit soort dingen over het hoofd.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
maar iPhone 5S gebruikers hebben straks weer een beetje een nieuwe telefoon voor hun gevoel, omdat hun vier jaar oude toestel iOS 11 krijgt.
Je bedoelt de bekende "why is iOS so slow" spikes wanneer er een nieuwe iOS gereleased wordt? Laten we eerlijk zijn, het "draait" op oude phones, maar daarmee is het meeste dan ook gezegd. En er is ook geen feature parity tov nieuwe phones, omdat bepaalde hardware nu eenmaal ontbreekt op oudere toestellen.
De vraag naar updates is erg niche. Niet erg als je tot die niche behoort, maar ik volg rep_robert wel dat het voor de meeste mensen eerder iets vervelend is dan een toegevoegde waarde. En 4 jaar support is leuk, maar weinigzeggend als de meesten na 2 jaar toch van phone veranderen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Weet het debacle op de 4s ook nog wel, met volgens mij iOS 7 of 8..
Maar het scheelt dat John geen zware gebruiker is. De batterij van zijn Iphone 6 was al sterven op dood geweest na 2 jaar bij intensief gebruik. Helaas is daar geen enkel onderscheid in te vinden tussen de vele fabrikanten. Soms word je ook gedwongen om iets anders te nemen.
En laten we wel wezen. Om van een high end naar low end of midrange te gaan is wel een moeilijke stap.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
de 4s werd inderdaad langzaam bij die update, geen excuus voor. Maar in de 5s zit wel een iets ander soort cpu.
Sterven na dood is overdreven, de capaciteit neemt af (niet gek bij drie jaar, daar ontkom je idd niet aan) maar hoezo geen heavy user? Mijn dag begint met podcast luisteren tijdens douche, dan komt de bluetooth erbij tijdens naar het station fietsen wanneer de draadloze headphones gekoppeld worden, daar komt de hotspot functie erbij om in de trein drie kwartier internet op de iPad te hebben, zodat ik niet van die NS wifi afhankelijk ben. Tussen de middag weer een half uur muziek en bluetooth verbinding. En op de terugreis omgekeerd. Uren muziek, browsen, en bluetooth en tetheren is niet heel light user, toch? 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Wat was die presentatie lekker zeg gisteravond. Dat zeg ik als niet-Apple fan/gebruiker trouwens. Cook kan fijn presenteren en visueel was de presentatie ook gelikt. Vond de gedeeltes over Apple als bedrijf ook erg gaaf. Voor het eerst ook interesse in 2 Apple producten: die nieuwe Apple Watch en de iPhone X, gave dingetjes. In tegenstelling tot de iPhone 8 die me weer standaard iPhone shit lijkt trouwens; alles zogenaamd het beste ooit maar nog steeds beperkt als het aankomt op personalisatie. Gek genoeg waren de Apple fans in m'n studentenhuis het behoorlijk met me eens dat de iPhone 8 tegen valt.
SouthParkFan
-
- 218 messages
- 1384 votes
Ik zie het niet zo zitten dat Face id. Touch id was fijn omdat je gewoon alleen even de home-button aan hoefde te raken om je telefoon te ontgrendelen. Nu moet je daadwerkelijk de telefoon oppakken. En tijdens de presentatie vond ik het unlocken nu ook niet bepaald vlotjes gaan. Zeker bij mijn 6s zit ik al home voordat ik überhaupt het scherm voor me heb. Ik vind het erg jammer dat ze touch id weg hebben gehaald. En dan hoor je ook nog eens geruchten dat ze onderzoeken om een vingerafdrukscanner in het scherm te verwerken. Als dat lukt weet je al precies hoe de presentatie van volgend jaar eruit gaat zien.
Verder een erg mooi toestel, al loopt Apple zoals hier al eerder is gezegd, de laatste tijd enigszins achter de feiten aan. Daarnaast is de prijs echt astronomisch hoog, zoveel zou ik nooit voor een telefoon betalen. Meer dan €1.100 voor de 64gb versie en meer dan €1.300 (!) voor die 256gb versie. Bizar.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Je hebt wel gelijk betreft Face ID inderdaad. Maar het liep niet vlotjes omdat het prototypes waren ging ik maar van uit?
Wel raar aangezien de release deze maand nog is, maar anders zou het wel een hele grote faal geweest zijn toch? 'Oh wait, I have a backup' gaat niet echt werken in de praktijk natuurlijk.
Vooral die emoticons inspreken vond ik echt gaaf, al is dat echt een bijzaak. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat unlocken ging inderdaad niet soepel, ik kreeg zelf een moment plaatsvervangende schaamte dat het tijdens de keynote niet lukte. Op tweakers melden ze in de preview dat de medewerker die hen het toestel toonde, het ook meerdere keren niet unlocked kreeg.
Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat ze dit op de markt zouden brengen als het niet goed werkt (facegate, anyone?)... Maar dat merken we binnenkort wel. Overigens werkt mijn touch id ook sporadisch wel eens niet gelijk. Kan me daar niet heel druk om maken, zolang de frequentie laag ligt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Zal wel goed zitten met Face ID. Gebruik zelf ook al meer dan een jaar een retina scanner om in te loggen. Soms werkt het iets minder, maar dat zie je ook bij Touch ID, passcodes of welke andere inlogmethode dan ook. Laatst zelf achtergekomen dat het door een zonnebril heenwerkt ... zou me niet al te veel zorgen maken over de werking van Face ID.
Wel misschien dat andere mensen wel héél makkelijk je smartphone kunnen unlocken. Retina/touch is op dat gebied toch nét ietsje veiliger, maar da's voor mij persoonlijk een non-argument. Wie een beetje of z'n smartphone let ziet 'm ook niet gestolen worden.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ze beweren dat deze heel moeilijk te foppen is. Maar het wordt natuurlijk een sport in de blogosphere om dat voor elkaar te krijgen. Wat je zegt, het is voor mij geen halszaak. Ik gebruik hem alleen privé en mijn vriendin mag erin kijken wat ze wil (jouw newsfeed is veeel leuker) 
Ik ben wel serieus benieuwd hoevel van die iPhone X-en ik om me heen ga zien. Waarschijnlijk grotendeels mensen die hem icm abonnement kopen, maar ik wil die BKR registratie niet ivm hypotheek afsluiten in de komende jaren. Moet hem dus direct aftikken. Ga ervan uit dat zulks voor meer mensen een achterliggende gedachte zal zijn?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Het foppen is bij Face ID niet het grootste risico, het gevaar ligt vooral in het inloggen zonder fysiek contact. Als iemand dat ding uit je zak pikt en hem voor je gezicht houdt is hij ingelogd. Als hij dat een beetje subtiel doet hoef je niet eens door te hebben dat het gebeurd is. Da's bij Touch ID en een retina scanner toch net wat moeilijker. Maar zoals gezegd, ik lig er zelf ook niet wakker van.
Lijkt me dat we de eerste maanden sowieso niet veel X-en gaan zien, want productie lijkt een beetje moeilijk te liggen. Weet niet of er voor BE/NL zelfs al een datum vastligt? Daarnaast is de prijs dermate hoog dat de meeste mensen alsnog voor de 8 zullen kiezen, ofwel gewoon een jaartje wachten tot de X functionaliteiten doorsijpelen naar de klassieke reeks.
Heb zelf ook nog steeds geen touch strips gezien in levende lijve, dus het lijkt me dat Apple qua tech gimmicks de elite toch niet volledig meer op z'n hand heft.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wat was die presentatie lekker zeg gisteravond. Dat zeg ik als niet-Apple fan/gebruiker trouwens. Cook kan fijn presenteren en visueel was de presentatie ook gelikt. Vond de gedeeltes over Apple als bedrijf ook erg gaaf. Voor het eerst ook interesse in 2 Apple producten: die nieuwe Apple Watch en de iPhone X, gave dingetjes. In tegenstelling tot de iPhone 8 die me weer standaard iPhone shit lijkt trouwens; alles zogenaamd het beste ooit maar nog steeds beperkt als het aankomt op personalisatie. Gek genoeg waren de Apple fans in m'n studentenhuis het behoorlijk met me eens dat de iPhone 8 tegen valt.
Snap ook niet waarom ze bij Samsung altijd die DJ of TJ of hoe die Koreaan ook heet de boel opent. Amerikanen zijn hier veel beter in. Dat bewijst Apple wel weer. Al ging dat emoji gedoe wel door de ondergrens heen.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Geen idee wie je bedoelt. Niet echt een gewoonte van me om zulke presentaties te kijken maar huisgenoten overtuigden me, achteraf gezien vond ik dat zeker niet erg. Ik vond dat emoji gedoe wel mooi juist haha. Zo'n man van 50+ die zich even laat gaan, lekker luchtig.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Bij Samsung gaat de mobiele baas altijd even een heel verhaal in gebrekkig Engels houden. Kan echt niet. Naam maakt verder ook niet uit. Daarna nemen Amerikaanse marketingmensjes het over en loopt het wel.
Ze beweren dat deze heel moeilijk te foppen is. Maar het wordt natuurlijk een sport in de blogosphere om dat voor elkaar te krijgen. Wat je zegt, het is voor mij geen halszaak. Ik gebruik hem alleen privé en mijn vriendin mag erin kijken wat ze wil (jouw newsfeed is veeel leuker) 
Veiligheid qua ontgrendelen zou ik me idd geen zorgen over maken. Alleen wat Onderhond zegt... Als iets uit je zak gehaald wordt en dan kan de dief hem richting je gezicht houden. Dan gaat het met zoiets wel heel makkelijk.
Gebruik de gezichtsherkenning ook icm vingerafdrukscanner op mn s8+. Heb wel 100 foto's van mezelf voor mn telefoon gehouden, maar kan hem echt niet ontgrendelen daarmee. Zo'n soort ontgrendeling is fijn als je bv natte handen hebt en de vingerafdrukscanner daardoor je vingers niet goed kan registreren. Maar het is vooral de keuze die het fijn maakt. Het hoeft niet, het mag. Zelfde geldt ook voor de irisscanners.
Merk soms ook dat ik mn telefoon te makkelijk unlock terwijl ik alleen op mn lockscreen meldingen wil bekijken. Ik vermoed dat dit bij de X ook veel gaat gebeuren.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Ik ben vooral blij dat Apple eindelijk overstag is met het wireless chargen. Dat wil zeggen dat die technologie eindelijk de kans krijgt om breed door te breken. Ik steek al vijf jaar geen draad meer in m'n telefoon, maar stoor me er steeds weer aan dat dat bij andere apparaten nog wel moet.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Alleen is het bij Apple nog steeds "maar" wireless charge geen fast wireless charge? Kreeg dat volgens mij mee.
Dan kan je ook wachten tot je een ons weegt. Maar in studie/kantoor opstelling is de fast wireless charger bij mij ook een must. Lekker dat ding rechtop, Always on display aan en werken maar.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Fast charge is leuk maar eigenlijk niet zo handig in een situatie waar er genoeg wireless charge voor handen is. Het is niet dat je batterij dat snel onder de 50% zakt. Je smartphone neerleggen = opladen.
SouthParkFan
-
- 218 messages
- 1384 votes
Wireless chargen lijkt mij ook zeer fijn. Bovendien fijn dat Apple de huidige standaard (QI of iets dergelijks?) ook gewoon hanteert. Het zal nu qua beschikbaarheid overal dan ook wel in een stroomversnelling komen. Opladen aan tafels in restaurants enzovoort.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Fast charge is leuk maar eigenlijk niet zo handig in een situatie waar er genoeg wireless charge voor handen is. Het is niet dat je batterij dat snel onder de 50% zakt. Je smartphone neerleggen = opladen.
Maar Fast wireless charge vind ik ook niet bijster snel gaan. Vandaar dat ik dat prefereer boven normaal draadloos laden. Maar over een nacht zou het best kunnen.
Ik heb zo ook mijn twijfels over die oplaadmat die Apple introduceert. 3 apparaten tegelijk zonder fast charge? Dat gaat echt heeeeeeel lang duren.