- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
RenDek
-
- 5 messages
- 1 votes
Ik heb momenteel de iPhone 7 maar zit heel erg te twijfelen om over te stappen naar Samsung. Iemand suggesties voor een nieuwe mobiele telefoon?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Voor dat bedrag? Das wel krap om een 'beter' toestel dan je huidige te vinden.
Waarom wil je iets anders? Wat zijn je wensen?
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Meestal geen, het idee van steeds bereikbaar te zijn en nooit meer het gevoel te hebben dat je even op je gemak kan zijn zonder dat verwacht wordt dat je meteen reageert of oppakt voor wat vaak ook nog eens onbelangrijke dingen zijn, vind ik eng en vooral ongemakkelijk. Ik wil met rust gelaten worden wanneer ik dat wil. Ik vind het verder ook nog altijd een erg onhandig en onvolmaakt ding.
Verder zijn er velen, vooral van mijn en nog jongere leeftijd die denken dat dit als vervanger van communicatie dient, en liever op hun gsm tokkelen naar hun lief(je) in plaats van de mensen aan te kijken wanneer je wat zegt of zelfs het vertikken een aanzet te geven tot een gesprek in real-life. De maatschappij doet ons ook geloven dat we dingen nodig hebben, die we in feite totaal niet nodig hebben. Ik denk dat we elke vorm van realiteit allang verloren zijn. De rekening zullen wij en vele generaties na ons, nog zeker gepresenteerd krijgen.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Na dat verhaal van Tornado wat natuurlijk niet direct onwaarheden bevat maar wij toch graag RenDek op weg helpen zodat hij ten alle tijden moviemeter kan blijven checken toch maar eens kijken wat 350 euro ons brengt. 
Zoals John Milton al aangeeft: als je een iPhone7 in bezit hebt en voor 350 euro een ander toestel dan ga je er normaliter niet op vooruit omdat de iPhone7 nogal high-end en duur is.
Dus ga je voor het andere besturingssyteem.
Dan wil je sowieso een toestel wat met Android 7 geleverd wordt.
Motorola G5 Plus, 269 euro, is geen slechte keuze.
Al wat ouder maar draait nu ook Android 7 is de LG Nexus 5x. Erg fijn toestel.
Voor android dat de beste ervaring.
Zelf kan ik geen afstand doen van m'n Moto X uit 2014.
RenDek
-
- 5 messages
- 1 votes
Bedankt mensen! Overigens snap ik dat mijn iPhone 7 high end is maar we hebben thuis alles van Android. Daarnaast wil ik wat geld besparen dus wil ik de iPhone verkopen en een voordelige nieuwe terugkopen. Hopelijk houd ik er ook nog wat geld aan over. Ik zal zeker de genoemde toestellen even checken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik heb een LG-T385. Zonder internetabonnement, gewoon alleen om te bellen, en één of twee keer per jaar een sms te versturen. Verder natuurlijk voor de muziek voor onderweg. Dat laatste is waar ik mijn mobiel voor 95 procent voor gebruik.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Voor die prijs kom je bij Android eerder bij de modellen van Xiaomi. Of OnePlus. Die zijn alleen niet zo eenvoudig in de winkel te verkrijgen geloof ik, maar wel premium phones voor mid-range prijzen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik wil met rust gelaten worden wanneer ik dat wil.
Je kan het ding afzetten. Of muten. En alle notificaties muten. Het is niet omdat je een smartphone hebt dat je meteen op alles moet reageren, dat heb je helemaal zelf in de hand.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
^ Dat is helaas iets wat niet iedereen beseft. Je ziet toch bij veel mensen die drang om meteen te moeten reageren.
Voor die prijs kom je bij Android eerder bij de modellen van Xiaomi. Of OnePlus. Die zijn alleen niet zo eenvoudig in de winkel te verkrijgen geloof ik, maar wel premium phones voor mid-range prijzen.
OnePlus zou ik tijd geleden zonder meer hebben aangeraden maar die zijn laatste tijd beetje wazig over hun update en smartphone release-beleid. Krijg je er een te pakken dan heb je wel idd waar voor je geld.
Xiaomi kent inderdaad aantal hele mooie toestellen maar waar OnePlus nog een fysieke Europese website voor bestelling heeft is het bij Xiaomi in China bestellen het devies.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Die iPhone 7 is alleen nog jaren van updates verzekerd. Een midrange Android niet.
Maar goed, als je over wil, wil je over. Ik weet niet hoeveel geld je over gaat houden, maar wel dat je iPhone 7 iets gaat dalen in waarde wanneer de nieuwe uitkomen in september(?).
Ik zou zelf die ruil niet maken, maar bovenstaande tips zijn dan idd wel de beste keus.
En mijn phone staat idd altijd op mute: geen geluid en geen tril. Ever.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Een midrange Android niet.
Android in het algemeen niet. Maar da's een issue dat voor veel mensen niet eens zo belangrijk is. Ofwel omdat ze niet zo into hun smartphone zijn dat ze die updates toch niet missen, ofwel omdat ze na 2 jaar toch een nieuwe kopen/krijgen bij hun abonnement.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Daarnaast onderscheid maken tussen upgrades (van Android 6 naar 7 gaan) of updates (security).
Upgrades zijn fijn als je ze krijgt maar niet van wezenlijk belang. Smartphone blijft ook bij oude versie gewoon bellen, appen en internetten.
Security Updates periodiek krijgen is wel iets wat je zou moeten blijven krijgen ook al is er een nieuwere versie uit die je niet hebt.
Maar laten we wel wezen als je netjes vanuit Playstore installeert (en niet zomaar wat download) en niet zomaar elk linkje in een mail opent (net zoals Windows) dan beperk je het veiligheidsrisico al enorm.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik bedoelde voornamelijk security, inderdaad. En dat dit op de wellicht al even op de markt zijnde betaalbare toestellen nóg slechter is, dan wanneer je de nieuwe Pixel (of een ander vlaggenschip) rechtstreeks van Google zelf koopt. 2 jaar updates lijkt het summun te zijn wat je mag verwachten op het Android platform... 
Maar dat houdt de gemiddelde consument (helaas, maar enigszins begrijpelijk) niet bezig.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Google zelf heeft:
Google Specifies Dates for Last Pixel and Nexus Security Patches | Droid Life - droid-life.com
minimale data gegeven voor de Pixel en Nexus lijn. Dus de LG Nexus 5X ontvangt hoogstwaarschijnlijk nog Android Omega later dit jaar. Dan nog minimaal een jaar security updates.
Toestel kwam in september 2015 uit.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Google zelf heeft:
Google Specifies Dates for Last Pixel and Nexus Security Patches | Droid Life - droid-life.com
minimale data gegeven voor de Pixel en Nexus lijn. Dus de LG Nexus 5X ontvangt hoogstwaarschijnlijk nog Android Omega later dit jaar. Dan nog minimaal een jaar security updates.
Toestel kwam in september 2015 uit.
Maar hoogstwaarschijnlijk nog een update naar een nieuwe android versie is (laten we wel wezen) toch eigenlijk niet iets om voor te applaudisseren? Dat is toch het absolute minimum? En veel toestellen treffen het een stuk slechter, zoals die OnePlus 2 hier...
We driften alleen wel wat off-topic nu 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Als je van een Iphone 7 naar een midrange Android wilt overstappen boeien de specs en het updateschema sowieso niet. Dus idd offtopic 
Enige wat ik zou kunnen adviseren in deze situatie is een OnePlus 3 (zonder de T) dan heb je topspecs voor midrange prijzen. Al het andere zal toch niet zo voldoen. Zit je met Xiaomi ook niet met frequentieproblemen betreft 4g e.d?
Onderhond ik kan me herinneren dat je fervent voorstander was van Windows Phone. Wat voor telefoon heb je nu, aangezien Windows Phone nu haar laatste adem aan het uitblazen is en er van alles niet meer wordt ondersteund. Surface Phone is volgens mij ook al een behoorlijke poos een optimistische toekomstdroom
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Heb gewoon een Lumia 950XL. Een jaar oud, doorgaans hoop ik 4 jaar met die dingen te doen, dus die gaat nog wel even mee. Ik heb nooit echt het gevoel iets te missen, anderzijds ben ik ook nog steeds niet echt onder de indruk van smartphone. Ze voldoen niet echt aan de behoefte die ik heb van een "computer".
Als MS het er inderdaad bij laat zitten, dan is de logische keuze Android. Dan zal ik eens moeten uitzoeken hoe die Chinese modellen zich verhouden tov Samsung 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het is maar hoe je het ervaart inderdaad. Bij mij heeft het de computer/laptop voor 90% vervangen. Vooral vanwege de snelheid (heb nooit dure computers/laptops gehad, ook geen games gespeeld). Browsen en het gebruiken van apps gaat veel sneller en effectiever dan een laptop/pc. Gebruik de laptop enkel nog for the occasional streaming en wanneer ik erop moet werken. Laatste keer internetbankieren of MovieMeter op de laptop kan ik al niet eens meer herinneren haha. Maar de XL heeft een redelijk groot scherm toch?? Vast met een reden gekozen denk ik?
Welk voordeel heeft een computer nog tov een smartphone? En dan voornamelijk in dagelijks gebruik, iedereen snapt wel dat videos editen e.d. Niet echt mogelijk is.
Denk dat het met de Chineze toestellen vooral een kwestie van de juiste bandbreedte zal zijn. Zo'n Xiaomi Mix ziet er ook awesome uit door het bijna bezelloze ontwerp. Al hebben de Galaxy's dat ook.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik slaag er gewoon niet om vlot te typen op een smartphone. De XL heeft een best groot scherm, maar ik vind nog steeds dat je naar een klein prulleding aan het kijken bent, vooral wanneer het keyboard openstaat. Zaken kopiëren, selecteren, ... blijft ook erg clunky. Zo'n software keyboard blijft aanvoelen als een erg geaccidenteerde oplossing voor een kernprobleem van de smartphone.
Verder ben ik iemand die gewoon is meerdere windows naast elkaar open te hebben, makkelijk tussen tabs wil switchen, makkelijk dingen wil rondkopiëren tussen programmas. Dat soort zaken blijven traag en vervelend op smartphones. Zelfs een beetje rondneuzen op Amazon of bol.com vind ik uiterst vermoeiend op een smartphone, omdat ik normaal gewoon ben meerdere tabs te openen via de overzichtspagina, om daarna snel te kunnen vergelijken tussen verschillende producten.
Op een doorsnee dag heb ik een chat openstaan, browser met een 10-tal tabs open, sportstream vaak, Spotify, soms wat werkgerelateerde programmas om snel iets te fixen op m'n site. En dat allemaal naast elkaar. Geen smartphone die daar een goeie oplossing voor biedt. De meeste smartphone apps vind ik ook redelijk waardeloos, behalve wat nuttige zaken ala internetbank apps inderdaad. Maar ik heb zelfs geen Facebook of Twitter staat, die heb ik gewoon gebookmarked in m'n browser.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Dan is een Chromebook vrij ideaal moet ik zeggen. Heb er zelf eentje en aangezien het "slechts" een browser is maakt het ideaal voor die soort toepassingen. Het gemak van toetsenbord om te tikken is een ontzettende meerwaarde.
En dat er geen groot OS op staat maakt het ook weer erg makkelijk in onderhoud en updaten.
Zou ik zware programma's gebruiken (office kan gewoon op chromebook dus denk aan InDesign en videobewerking, CAD, etc) dan zou ik dat op een goed uitgeruste desktop doen.
Smartphone is makkelijk om mee te bellen (lol), berichten en sturen en snel browsen langs aantal vaste pagina's. Op moment dat er meer dan twee regels getikt moet worden doe ik dat toch weer liever op een toetsenbord.
Maar als PA werkt m'n smartphone wel weer goed. Bij je hebben van documenten, agenda, notities, touchless voice control in auto.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nouja dan is het begrijpelijk. Vind het zelf alleen vervelend om speciaal achter een tafel te gaan zitten achter zo'n laptop. En zoiets op schoot op de bank vind ik ook oncomfortabel. Gebruik de split screen ook erg veel, maar heb ook altijd grote telefoons gehad (Note 3, S6 Edge Plus en nu de s8+). Het browsen is bij mij niet van dusdanig niveau dat ik op een groter scherm meer te zoeken heb. Het is en blijft een aantal stappen die je extra moet zetten tov een smartphone die in je zak zit.
Maar het is maar net hoe je het gebruikt. Wanneer je bv werkgerelateerde dingen erop draait, zoals je aangeeft, dan is het niet meer dan logisch dat je veel meer uit een computer kan halen. Van het toetsenbord snap ik het wel. Heb zelf al jaren SwiftKey en dan het toetsenbord op de grootste stand staan.
Ben zelf wel erg van de smartphones. Zou mezelf nooit met zo'n gruwel van een iPhone zien. Dan zou ik na een uur kapot verveeld zijn van mijn telefoon. 0,0 customization. Eenheidsworsten en allemaal hetzelfde. Je hebt een megaduur ding dagelijks urenlang in je handen, dan moet je er ook wat mee kunnen.
Ben nu ook flink bezig met het customizen van mn phone. Hier mijn laatste 2 setups... Zelfgemaakte/zelf ontworpen widgets van Zooper en KWGT, verschillende icon packs en een Nova launcher schil eroverheen waarmee ik mijn startscherm naar eigen wens kan inrichten. Superleuk en je bent daarmee verzekerd dat je de enige op de wereld bent met zo'n setup, tenzij iemand het kopieert natuurlijk
http://i63.tinypic.com/23hrldu.png
http://i65.tinypic.com/15mfbd1.png
Hier nog mensen met een leuke setup op hun smartphone? Merk op zo'n screenshot pas eigenlijk hoe groot /lang het scherm is. Er past zoveel op (al houd ik het zelf liever redelijk clean)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Erg lekker. Maar eigenlijk onacceptabel duur (al gaan veel Android vlaggenschepen ook richting de 1000). Wellicht toch de eveneens nieuwe iPhone 8 serieus overwegen.
Ik vond overigens de nieuwe Xiaomi Mi Mix 2 ook beeldschoon, en veel betaalbaarder, maar of ik naar een matig ondersteunde Android wil...
Ik heb de complete Keynote gekeken, en de discussie op tweakers gevolgd (blijft leuk). Het komt er echt op neer dat iedereen zijn eigen keus maakt, aan de hand van wat je van je toestel en OS verwacht. Maar het aantal stompzinnige opmerkingen en onbeargumenteerde voordelen blijft opmerkelijk.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Dat is wel grappig, bij jou heb ik echt altijd het gevoel dat je echt altijd de nieuwste GSM hebt, en heel veel kent over apps en ze veel gebruikt, en een actieve twitteraar bent. John Milton. Zelf probeer ik de goedkoopste GSM te kopen die Android of een deftig besturingssysteem kent of smartphone-apps. Huawei is een ideaal merk voor me. Lekker 150 euro max voor een smartphone, meer wil ik er echt niet aan uitgeven. Ik heb al die dingen ook niet nodig + dan is het geen ramp als die gestolen wordt, je hem ergens kwijtraakt of het scherm kapot is (hoewel ik mijn huidige smartphone nu al 1,5 jaar heb (of 0,5 jaar, maar ik denk toch anderhalf jaar). 
Ik heb wel een week geleden een nieuwe laptop gekocht. De oude was eigenlijk niet echt meer werkbaar (vooral het typen zeg, enkele toetsen deden het niet meer of maar half), en ik gebruik extreem veel een laptop dus daar wou ik wel wat voor neerleggen, al gebruik ik de oudere ook nog (vooral dan voor downloaden / films kijken die ik dan aansluit op tv met hdmi-kabel).
Om terug te komen op het onderwerp van smartphones. Ik heb al gezegd dat ik het zeker bij korte afstanden zelfs niet eens altijd buitenhuis meeneem, of als ik het gevoel heb gewoon met rust te laten gewoon wat verder van me wegleg en heel vaak het geluid uitzet (al gebruik ik het wel als wekker indien nodig). Het voelt zo veel meer bevrijdender aan. Ik heb het gevoel dat anderen je verplichten om je leven te laten dicteren om dat je altijd bereikbaar dient te zijn. Verschrikkelijk gedachte gewoon, soms wil ik gewoon even weg zijn zonder me ergens druk in te maken. Met een smartphone heb ik het gevoel dat je al die vrijheid en de weinig momenten waarop je je geen stress ervaart gewoon zelfstandig opgeeft.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Was ik ook altijd. Na een aantal omzwervingen met Phillips, Nokia, Samsung, Siemens en HTC, Iedere 2 jaar de nieuwe iPhone. 3GS, 4, 5, en nu al 3 jaar de iPhone 6. Voor het eerst dat ik er drie jaar mee doe. De upgrade was simpelweg echt onnodig en een sim-only veel voordeliger, helemaal als KPN personeel. Het is nog net niet gratis.
En ik wil nu intussen wel weer eens een nieuwe, maar het topmodel wat ik normaal gewend ben is extreem duur, en de normale iPhone vind ik wel erg lomp om de upgrade te maken. Niet ondenkbaar dat ik nog een jaar wacht.
Edit: wat betreft je vrijheid TornadoEF5, ik ben geen reguliere smartphone gebruiker. Zowel geluid als tril staan bij mij structureel uit, en het is niet ongebruikelijk dat ik er soms de hele dag niet op kijk, als ik vrij ben. Het is voor mij meer een toegang tot internet, muziek, mail, agenda, etc, maar dan wanneer ik iets wil opzoeken of weten. Het is pertinent geen middel om bereikbaar te zijn, of een mailtje/appje/sms direct te kunnen lezen. Mijn wederhelft heeft dat wel, het gevoel dat ze direct moet antwoorden. Ik niet.
Ik heb die vrijheid ook hoog in het vaandel. Dus ik snap die opmerking nooit zo goed, dat het beperkend zou zijn. Mijn phone zit in een hoesje, doesn't make a peep, en komt er pas uit wanneer ik me afvraag of er iets iets is (doorgaand wanneer ik iets op wil zoeken en zie dat er iets is)... en anders zou ik er inderdaad mee kappen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Was ik ook altijd. Na een aantal omzwervingen met Phillips, Nokia, Samsung, Siemens en HTC, Iedere 2 jaar de nieuwe iPhone. 3GS, 4, 5, en nu al 3 jaar de iPhone 6. Voor het eerst dat ik er drie jaar mee doe. De upgrade was simpelweg echt onnodig en een sim-only veel voordeliger.
En ik wil ni intussen wel weer eens een nieuwe, maar het topmodel wat ik normaal gewend ben is extreem duur, en de normale iPhone vind ik wel erg lomp om de upgrade te maken. Niet ondenkbaar dat ik nog een jaar wacht.
Ja, ik zou het gewoon ook aanraden om het niet te doen, of enkel te doen wanneer je het idee hebt dat je huidig model niet meer toereikend is. Ik sta sowieso wat sceptischer tegenover een steeds meer digitaler wordende wereld, hoewel het dan ook een beetje ironisch is dat ik dan vrij actief ben op moviemeter en verschillende andere fora, en tot voorheen ook Facebook, hoewel ik in dat gebruik enorm ben afgezwakt. Ik vind de huidige evolutie niet echt heel positief, hoewel anderzijds het internet enorm bijgedragen heeft tot een meer toegankelijk systeem om informatie te vinden en kennis op te doen, maar er zijn ook heel wat negatieve punten aan verbonden, sommige wat angstaanjagender dan andere (namelijk dat we na verloop van tijd volledig afhankelijk worden van het net en de digitale wereld, dat de digitale wereld/gesimuleerde/virtual reality de echte wereld voor sommigen zal vervangen, het gevaar van AI, allerlei andere ziektes, ongemakken op langere termijn (evolutie v/h oog), een nieuwe agressieve methode van propaganda die wellicht zelfs een rol heeft gespeeld in de campagne van Bernie Sanders maar ook die van Donald Trump en mogelijk zelfs niet door de campagne van Donald Trump maar door onafhankelijke (extreem)-rechtse internetgebruikers. Je kan zo maar door gaan blijven gaan, maar de snelheid waarop de technologie evolueert kan als een boemerang terugkeren, en dan kunnen we er nog heel veel spijt van hebben.
Ik heb het gevoel dat we onverantwoordelijk en heel naïef te werk gaan. Nog andere voorbeelden zijn de manier waarop wij zonder erover na te denken radio-signalen de ruimte insturen. Wie weet is de ruimte wel bevolkt door allerlei beschavingen die het niet zo goed zullen voor hebben met ons (en onze aard voorspelt niet veel goeds -> de Azteken hebben het bijvoorbeeld niet kunnen navertellen). Of de manier waarop wij de negatieve eigenschappen van uitvindingen negeren. Het mooiste voorbeeld is Alfred Nobel die het dynamiet had uitgevonden, maar blijkbaar er geen rekening mee hield dat het ook voor minder positieve doeleinden kon gebruikt worden. Een ander hypothetische uitvinding is bijvoorbeeld apparatuur om ervoor te zorgen dat we verzekerd zijn van overleving indien we binnenkort het bericht horen dat een zeer grote asteroïde op ramkoers ligt met de Aarde. Een zwaartekrachtgenerator zou een asteroïde van zijn traject kunnen doen afwijken, maar indien in handen van mensen met slechte bedoelingen zou je met zo een toestel een asteroïde die niet op ramkoers ligt, juist in een baan brengen met ramkoers op de Aarde.
Of we dan weer niet kunnen omgaan met langetermijngevolgen van ons doen en laten. Ik denk dan aan het milieu en de omgeving: de ecologie en de daar mee gepaard gaande klimaatverandering maar ook bijvoorbeeld aan antibiotica en hoe bacteriën na verloop van tijd resistent te worden. AIDS bijvoorbeeld is ook ontstaan door op lange termijn vooral inert te handelen, en had volledig voorkomen kunnen worden. Ons gebrek aan ruimtelijke ordening op wereldwijde schaal is een ander voorbeeld. Waarom niet bepaalde continenten gewoon bewust aan de natuur overlaten. Dienen er mensen te wonen in Afrika. I don't think so. Het is het enige continent waar de megafauna (nog) niet is aangetast na de aantocht van de mens, maar dergelijke dieren kunnen binnenkort niet meer overleven buiten gevangenschap (en zullen volledig afhankelijk zijn van onze conservatiemethoden). De megafauna op andere continenten heeft die kans nooit gehad en is ondertussen al lang uitgeroeid door 1) onze schuld 2) het zeer harde klimaat en klimaatschommelingen en 3) andere factoren die verschillen per soort en regio. (vooral in Zuid-Amerika of de oceanen dan).
Ik heb het al vaak gezegd, technologie zal ons einde betekenen. Het is geen toeval dat ik nog geen 10.000 jaar ben geboren na "The Dawn of Civilization". Geen goed teken indien we nog meerdere miljoenen jaren onze stempel op de wereld willen blijven drukken, want de kans dat ik dan vandaag of in dit percentiel zou geboren zijn zou relatief klein geweest zijn, en toch gebeurt het. Al is het natuurlijk ook zo dat we op dit moment over een immens hoog bevolkingsaantal beschikken. Eigenlijk is de kans best groot dat in deze eeuw of één van de volgende komende eeuwen een bepaald event zal plaatsvinden dat ervoor zal zorgen dat ons aantal gedecimeerd wordt tot bijvoorbeeld eerst nog geen miljard inwoners maar uiteindelijk minder dan één miljoen inwoners, en op lange termijn gewoon relatief snel de volledige uitroeiing.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
. Voor het eerst dat ik er drie jaar mee doe. De upgrade was simpelweg echt onnodig en
Voornamelijk ook doordat je met de IPhone ook altijd exact dezelfde gebruikerservaringen hebt, maar ook weinig innovatie qua design. Logisch dat je ook niet van telefoon wisselt als je het wel bij Apple wilt houden. Maar als je zoals je zelf ook aangeeft. Je bent een lichte gebruiker. Dan zou ik never en te nooit het nieuwste van het nieuwste nemen.
Over de Iphone X: een storm in een glas water wat mij betreft.
Dat geswipe met die nieuwe X gaat ook echt een drama worden. Ben echt benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Gelukkig kan je iig nog de wallpaper wijzigen
. Vraag me af hoevaak je naar het homescreen gaat doordat je per ongeluk naar boven swiped terwijl je bv op fb zit en door je feed heen swiped. Het zal de eerste Iphone zijn die niet geschikt is voor het brede publiek.
Ben al geen fan van Apple, maar ik vind dit ding best een gedrocht. Het ontwerp en de functies waren ook al tijden bekend. Dus geen verassingen verder.
Ondanks dat ze het anders willen verkopen zitten er toch behoorlijke bezels om het scherm en dat is vooral aan de zijkanten lelijk. De X ziet eruit alsof er al een hoesje om het scherm gevouwen zit. Geldt eigenlijk voor de ronde bezel om de hele telefoon heen. Het is geen naadloze telefoon waarin de voorkant en achterkant in elkaar overgaan. Andere telefoons die dat dus wel hebben.. De Essential phone heeft hetzelfde soort design en ziet er veeeeeeeeeeel slicker uit dan dit ding.
En die camerabump op de achterkant....dat is anno 2017 echt achterhaald.
Bijna niet vergeten, maar de iPhone 8 kan gelijk de prullenbak in. Het is gewoon een Iphone 7s die ze maar de 8 noemen. Qua upgrades is het niet een nieuwe naam waardig. Gelukkig hebben ze de startprijzen niet heel hoog staan.
Face id klinkt is de enige innovatie die veelbelovend klinkt, maar die wordt dusdanig opgedrongen dat je geen andere keuze hebt op de smartphone... Ook erg jammer. En ik vind het irritatnt dat Apple je meuk opdringt. Eerst de 3,5mm headjack dumpen.. Nu de vingerafdrukscanner...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Tornado, don't worry... Be happy ? Je dwaalt af in existentiële zaken die niets met smartphones te maken hebben.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Ik ben zeker geen smartphonekenner. Ik denk dat ik echt extreem weinig weet van IPhones en Apple, en het mag zo blijven. Ik denk dat ik eerst een Sony Ericsson heb gehad, nadien een Nokia (echt een goede, ik weet wel niet meer welk één, maar het leek wel op een beetje op een goedkope Blackberry), Samsung gevolgd door LG en nu dus Huawei. Altijd van merk veranderd eigenlijk. Het kan zijn dat ik in tussentijd wel wat modellen heb gehad die ik tijdelijk mocht gebruiken in afwachting van... en zo. (ik denk zelfs tot twee keer toe). Na mijn eerste GSM heb ik ook zelfs een tijdje zonder GSM gedaan. En mijn eerste smartphone was eigenlijk zelfs mijn LG (dus nog maar 2-3 jaar geleden, waarmee ik eigenlijk heel laat was), maar bon. Dat was ook de duurste die ik gekocht heb, en volgens mij heeft die zelfs het minst lang meegegaan (al heb ik andere minder gebruikt), maar eigenlijk haat ik gewoon gsm's en smartphones als ik er zo langer over nadenk.