- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ongeëvenaard ten opzichte van alle andere opdringerige T9/Woord voorspel functies. Maar zolang je het zelf nooit hebt gebruikt zal je ook niet snappen wat ik bedoel. Niet voor niets dat Samsung het implementeert in haar nieuwe vlaggenschip. Zullen vast wel voor de patenten betaald hebben.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Op WP heb je deze, weinig opdringerigs aan.

rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik zal wel even een paar dingen opnoemen:
- Swiftkey onthoudt alles wat je hebt getypt en kan (alleen als je wilt) door je smsjes en door je FB/Twitter berichten heen gaan om de door jouw getypte teksten te onthouden.
Je hoeft dus geen woorden die je vaak gebruikt op te slaan in je woordenboek, Swiftkey onthoudt het immers vanuit zichzelf al.
-Swiftkey voorspelt en verbetert je woorden en geven deze voorspelde woorden mooi weer op de voor mensen bekende plekken. Echter voegt Swiftkey deze woorden niet automatisch in waardoor je vaak ongewilde woorden krijgt(het eerder genoemde "Damn you autocorrect" momentje). Wanneer je dus het desbetreffende voorspelde/verbeterde woord wilt gebruiken hoef je het alleen aan te tikken. Als je het niet wilt gebruiken kan je de voorspelfunctie dus gewoon negeren en daar ligt dus de kracht van Swiftkey.
- Swiftkey houdt bij wat je fout tikt, hoeveel aanslagen je hebt en hoeveel % je beter bent gaan typen sinds je Swiftkey gebruikt. Ook kan je een heatmap produceren waar Swiftkey aangeeft waar je alle toetsen altijd raakt.
- Je kan tot drie verschillende talen tegelijk kiezen bij de voorspelfuncties. Ik gebruik dus het Nederlandse woordenboek en de Engelse/Amerikaanse variant tegelijk.
- Je kan als je wilt zelfs hele zinnen maken met de voorspelfunctie, aangezien hij vanaf het begin al veelgebruikte woorden/zinnen weergeeft.
- Misschien simpel, maar iets wat ik wel veel mis. Je kan het toetsenbord in formaat aanpassen. Erg handig wanneer je op een groot scherm werkt of juist een te klein scherm.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Klinkt erg handig voor mensen die niet kunnen typen en/of zichzelf de hele tijd herhalen 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat bedoel ik dus
Of mensen met dikke vingers.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het is gewoon prachtig dat je gewoon wat in de buurt van de benodigde keys kan rammen en dat er dan je gewenste zin in foutloos Nederland uit is komen rollen.
En de toevoeging van Swipen maakt het nog veelzijdiger.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Swiftkey 
Btw wel oppassen met 'illegale' versies, wat bij Android op grote schaal gebeurd vanwege de simpelheid om een bestandje van het internet te plukken en te installeren:
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Weet iemand een paar leuke Apps (+ uitleg waar het voor is) voor de Samsung Galaxy S3?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Weet iemand een paar leuke Apps (+ uitleg waar het voor is) voor de Samsung Galaxy S3?
Wees eens wat specifieker. Zoek je games, zoek je fun-apps, zoek je handige apps of wat?
Als ik een tip mag geven, ga naar de play store op je mobiel en zoek even in de toplijst van de gratis apps. Zeker in de eerste pakweg 25 staan een hoop leuke apps. Ik heb er ook flink wat uitgehaald.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Je 2de zin is wat ik meer zocht. Bedankt.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
We praten verder over een half jaar
In het begin merk je er weinig van inderdaad. Ik merk het vooral ook in de batterijduur.
Moet eerlijk bekennen dat ie gister opeens langzamer draaide. Na het overplaatsen van mijn foto's naar mijn laptop en het verwijderen van enkele nutteloze apps en bestanden van mijn oude telefoon draait ie weer als een tierelier.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat is het ook hoor. Het werkgeheugen krijgt er ook last van en gaat er dan al snel onder lijden.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
De specs van de Galaxy S4 zijn echt dodelijk, maar ik vind het wel tegenvallen dat het design nauwelijks tot niet verschilt met de S3. Ik vind de S3 simpelweg geen mooi toestel. Nu toch maar even goed nadenken wat mijn volgende toestel gaat worden!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Erg fraai inderdaad, alleen ze neigen toch teveel naar gimmicks nu. De SIII bracht ook gewoon veel nieuwe dingen. Die extraatjes van nu zit niemand op te wachten. Geluid bij een foto? Wtf, dat is gewoon een video dus.
Ik vind de nieuwe HTC One wel erg mooi, alleen ik ben totaal GEEN fan van unibody designs. Batterijen moeten te verwijderen kunnen zijn..
Wat dat betreft kom je dan al snel weer uit bij Samsung, al weet ik niet of die nieuwe Sony een unibody design heeft. Even googlen..
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
De nieuwe Sony heeft -denk ik- wel een unibody aangezien deze waterdicht is. De nieuwe HTC One is inderdaad een fraaie telefoon. Ik prefereer ook dat de batterij te vervangen is, dit heb ik ook met mijn Galaxy S2 gedaan. Je telefoon krijgt dat weer een heel nieuw leven en gaat weer mee zoals 'ie uit de doos kwam.
Ik wacht wel eventjes af wat de prijzen met abonnement gaan worden bij de S4. De specs winnen dan toch van het design. Dat scherm moet wel echt genieten zijn!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Prijzen worden gewoon duur hoor. Ga maar uit van rond de 60 euro per maand, ongeacht welke provider.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Zo'n custom rom vind ik alleen aantrekkelijk als je een minder/ouder toestel hebt die geen updates krijgt. Waarom zou ik een custom rom op de allerlaatste versie van Android willen draaien? Daar kan je al zoveel meer mee als met android 2.x
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Ik wil geen zooi wat Samsung erop gooit, zoals Gameshub, Samsung dagboek etc. Touch wizz en alle toeters en bellen. Android Vanilla, zoals het hoort, draait echt super strak. Dit komt de batterij zeker ten goede plus ik vind dat ik als gebruiker zelf mag bepalen wat ik wel en niet installeer.
Veel consumenten zullen dit juist niet willen, maar ik juist weer wel. Daarnaast als Google met een update komt, zal je eerst moeten wachten totdat samsung met een update komt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat is zo, maar dat heeft verder weinig te maken met CyanogenMod in mijn ogen. Het verhaal over de updates, de eigen UI van de fabrikanten en de bijkomende apps hebben alle telefoons. Al pleur ik gewoon al die Samsung apps in een mapje en kijk ik er niet meer naar om 
Wel is het vaag dat de Nexus telefoons in Nederland amper worden uitgebracht, een schande wat mij betreft. Want verder heb je wel gelijk natuurlijk.
Gerucht: is dit de LG Nexus 5? Androidworld
Als dit bijvoorbeeld allemaal waar zou zijn ben ik al in droomland 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Nadeel van die Android toestellen is toch dat je ondertussen een vliegtuig kan aansturen met de processors die er inzitten, maar een vlotte interface krijg je er niet mee. De promofilmpjes van de SIV zijn soms beschamend.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Licht toe?
Merk er zelf weinig van, ook niet toen ik bijvoorbeeld zo'n Sony Xperia Z vast hield in de Mediamarkt. Loopt als een tiet en lagged ook niet..
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Op de SIV filmpjes die rondzwerven zie je toch duidelijk dat de interface overal blijft laggen. Animaties die niet vlot lopen, frames skippen enzo. De Xperia Z nog niet vastgehad, maar even rondsnuisteren op het web brengt genoeg lag-stories naar boven. Misschien dat je het na een tijdje op Android niet meer opmerkt natuurlijk 
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Op de dikste Android toestellen is de framerate inderdaad sowieso nog steeds niet consistent 60 fps. Wanneer je van een iPhone eens overgaat naar een dergelijk apparaat merk je het meteen op. Niet direct een groot nadeel maar voor een toestel waar je dagelijks aardig wat tijd mee spendeert doorgaans vind ik het toch wel het verschil maken.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Komt eigenlijk door de schil en alle bloatware dat fabrikanten toevoegen aan Android. Ik snap ook niet dat de Nexus toestellen in Nederland (-en meer landen) beschikbaar zijn (Android Vanilla).
Geloof mij maar als je de software gaat strippen of dat je een custom rom op de telefoon zet dat het een heel stuk soepeler gaat. Natuurlijk is er ook een kans op slopen
Maar met goed inlezen in de materie kom je een heel eind.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Gerucht: is dit de LG Nexus 5? Androidworld
Als dit bijvoorbeeld allemaal waar zou zijn ben ik al in droomland
Dat is nou inderdaad een droomtoestel 
Al zal ik voorlopig ook uit de voeten kunnen met een Nexus 4!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Als een Samsung S3 in aanraking komt met water, is dat dan ernstig?
De mijne is gevallen in water, maar heb het snel uitgehaald en gedroogd, maar ik kon eerst niet met de touchscreen, dan wel, en nu weer niet.. daarnaast doet t menuknop het niet samen met de 2 andere links- en rechtsonder.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Ja dat is niet de bedoeling, waterschade. Iets wat je kan proberen is de s3 in een bak droge rijst leggen voor een lange tijd, ~ 1 week. Dat onttrekt vocht. Maar het kan heel goed zijn dat het kwaad al is geschied. Het proberen waard! Waterschade en garantie gaan niet samen of je moet je toestel verzekerd hebben.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik zou hem in ieder geval eerst een tijdje op de verwarming leggen (eerst uit elkaar halen, droogt uiteraard beter). Ik heb het ook gehad met mijn BlackBerry. Eerst deed ie bijna niks meer en was het scherm ook naar de klote. Na een tijd op de verwarming te hebben gelegen viel er tenminste weer mee te werken.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik ben voor waterschade verzekerd, dus ik ga ze morgen bellen en als het klopt dat ze zo eerlijk en goed zijn als ik hoor, krijg ik binnen no-time een nieuw mobiel.