- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Als jij een meisje zo kust alsof je een asbak schoonlikt, dan weet ik niet of het meisje ook zo blij moet zijn.
ps. Waarom kust een 43-jarige man meisjes?
ps.2 Hoe weet je wat het is om een asbak schoon te likken? Weddenschap verloren?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
ps. Waarom kust een 43-jarige man meisjes?
In Vlaanderen is het net zo. Je kust meisjes, geen vrouwen of dames. Die zijn ofwel bezet ofwel te oud.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Jawel. Of vogelen. 
litjens999
-
- 532 messages
- 76 votes
Als ik zeg dat van die asbak schoonlikkken bedoel ik niet dat ik werkelijk een asbak heb schoongelikt
Het gaat om die G*#*#@# putlucht die dan uit die mond komt 
vraagje : Je moeder is toch ook een meisje ? 
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Ik heb een tijdje geleden wat met sigaren, sigaretten en wiet geexperimenteerd (puur uit interesse). Erg leuk, jammer genoeg krijg je er longkanker van.
Dat je een paar jaar minder oud wordt, kan me niet veel schelen. Maar mijn laatste jaren in pijn doorbrengen, neen dank u!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat je een paar jaar minder oud wordt, kan me niet veel schelen.
Dat zei ik dertig jaar geleden ook, maar intussen ben ik al heel erg bijgedraaid. Elk jaar is zeer welgekomen. 
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Drie weken nu en het valt me alleszins mee. Blijkbaar was ik er klaar voor.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Blijven verder doen. Als je het drie weken kunt laten, kan je er voor altijd vanaf blijven. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Ik ben eigenlijk geen vaste roker, maar zeker tijdens school en wel eens bij uitgaansgelegenheden. Ben eigenlijk als eerst begonnen met de rook variant uit de coffeeshops. Mijn avontuur begon denk ik pakweg 2 jaar geleden in de zomervakantie. De kans dat ik in aanraking kwam met deze rookwaar was eigenlijk best groot doordat een aantal mensen die ik kende (waaronder vrienden, kenissen en broers daarvan) dit ook al rookte en zo kwam ik er vanzelf in. Ze hebben het me een aantal keer aangeboden, maar ik weigerde een aantal keer totdat ik op een dag in de zomervakantie dus een vriend belde om dit te proberen. En zo begon ik eigenlijk ook een beetje met roken en zeker tijdens de schoolpauze's of als een zware dag heb gehad (alhoewel ik de jonko boven de cigaret verkies) gaat een cigaret er wel in. Tot op de dag van vandaag heb ik hooguit 5 pakjes cigaretten gekocht dus dat is relatief vrij weinig, maar de variant tja valt zeer moeilijk te vermijden zowel door de weeks als in het weekend.
The Lexx
-
- 426 messages
- 3485 votes
ik wou dat ik een vulkaan was, de hele dag roken en iedereen die zegt; "kijk hij werkt" 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
ik wou dat ik een vulkaan was, de hele dag roken en iedereen die zegt; "kijk hij werkt" 
Ja, en stoppen met roken is net als de eerste week in het nudistenkamp. Je weet niet waar je met je handen moet blijven. 
Lis
-
- 232 messages
- 3255 votes
Ik rook al bijna 20 jaar. ( wat vreselijk lang als je dat zo ziet staan) Ik rook nu ook en de as valt net tussen het toetsenbord. Das balen. Ik heb me laten laseren( hielp niets) boek van Alan Carr gelezen( hielp niets) pleisters, hielp ook niet en de kauwgum ook niet. Ik weet nu inmiddels wel, je moet het 100% zelf willen om te stoppen en dan lukt het je. Cold Turkey schijnt het beste te werken en er 100% achter staan. Toen ik gestopt was na het laseren kwam ik erachter hoe debiel ik in elkaar zat, omdat ik jaloers werd op rokers! De rokers onder ons begrijpen wel wat ik bedoel als ik zeg; nergens meer wat aan te vinden en niets smaakt meer als je niet rookt. Je komt jezelf wel erg tegen, tenminste dat heb ik. Wie weet, gaat het me ooit nog eens lukken, dat het knopje omgaat en ik er 100% achter sta. Maar erg genoeg, tot nu toe geniet ik er nog teveel van.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Laseren? wat houdt dat in?
btw, ik dacht dat je juist veel meer smaakgevoel kreeg als je stopt met roken
.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Dat roken zit vooral tussen je oren en mentaal moet er dus gewoon een knop omgezet worden. Daar kan geen laser-behandeling tegenop. Met dat genieten valt het ook wel mee. 90% van de sigaretten rookte ik onbewust. Zelfs het uitdrukken van mijn laatste sigaret heb ik niet meegekregen, omdat het allemaal zo automatisch ging. Ik ben uiteindelijk gestopt omdat het gewoon een verslaving is. Je bent continu bezig met je eerst volgende sigaret(ten): waar, wanneer, hoeveel, wanneer daarna pas weer, hoeveel heb ik er nog, tot hoelang hou ik het er mee uit, waar haal ik mijn volgende pakje. Ik vond het op een gegeven moment genoeg en ik heb nu meer rust momenten dan ooit. Succes als je ooit echt wil stoppen met roken en zo niet dan geniet er maar lekker van.
Hi-Tek
-
- 666 messages
- 0 votes
Wat in de praktijk ook vaak is, is dat het geen zin heeft om te zeggen ik stop vanaf de volgende week, maand of na de vakantie, want het moet onbewust komen. Zoals hier word gezegt moet je er wel 100% achterstaan anders heeft het geen zin. In verband met school is het voor mij ook verstandiger om te stoppen en zo nu en dan denk ik daar ook over, maar wil ik dat eigenlijk wel ? dat is de hamvraag. Ik denk eerlijk gezegt dat ik cigaretten niet persé nogdig, maar het zeker lekker is zo 1 per dag. Ook bij soft-drugs staan een aantal vraagtekens, want in de vakantie rook ik met een paar vrienden er misschien 6/7 per dag, maar nu (gezien ik ook even geen geld had) rookte ik niet zo veel hooguit 2/3 door de weeks en ik heb het niet persé nodig.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Je smaakpapillen en je reukzin gaat met 200% vooruit.
Dat heb ik zelf meegemaakt.
Nooit wat van gemerkt.
Lis
-
- 232 messages
- 3255 votes
Laseren? wat houdt dat in?
btw, ik dacht dat je juist veel meer smaakgevoel kreeg als je stopt met roken
.
Het houdt niet zoveel in hoor
Je ligt op een bankje en en dan wordt er een of ander buisje her en der tegen je aangehouden. je oren, gezicht, handen en polsen. Het doet geen pijn, je voelt je eigenlijk een beetje voor joker liggen 
Enne wat ik bedoel met die smaak. Toen ik gestopt was ( wel een héle week!!!) smaakte de koffie me niet, mijn biertje smaakte me niet en zelfs een glas water was niet om te pruimen. Dat bedoelde ik ermee 
En verder was ik zo sjagerijnig als wat, wat een cliché!
Zeker als er mensen langskomen en zeggen; ik mag toch wel gewoon roken hier he? Met andere woorden, leuk dat jij gestopt bent, maar niet gaan zeiken, waar is de asbak!
Na een week zijn we naar de buren gegaan en hebben daar 2 shaggies gerolt en hebben die, voor ons gevoel stiekem, op zitten roken in de tuin. ( zodat de kids niets zouden merken, tis erg...) En het ergste was..ik hoopte dat het vies zou smaken, maar geloof me, het was lekkerder dan...... vul dat zelf maar in 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Nooit wat van gemerkt.
Ik wel. Een voorbeeldje: toen ik een week of drie, vier gestopt was met roken, kon ik een sinaasappel die gepeld werd, ruiken van in een andere kamer, zeker een dikke tien meter verder. Iets wat ik daarvoor helemaal niet meer kon.
Ik had er dan wel een kleine dertig jaar 'dampen' opzitten.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Enne wat ik bedoel met die smaak. Toen ik gestopt was ( wel een héle week!!!) smaakte de koffie me niet, mijn biertje smaakte me niet en zelfs een glas water was niet om te pruimen. Dat bedoelde ik!
Die komt pas later terug. Ik het begin denk je maar aan één ding: de smaak van een sigaret. 
somebody
-
- 183 messages
- 0 votes
ik rook camel ik probeer steeds te stoppen maar na 3 dagen ben ik weer terug bij af
en nu denk ik maar zo iedereen gaat ooit de pijp uit