- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Ik rook niet echt vast, maar als ik alcohol op heb dan smaakt een sigaret toch uitermate prettig. En soms heb ik gewoon trek in een sigaret en dan rook ik er een. Maar om de een of andere rede heb ik dan een soort van schuldgevoel bij mezelf, dus voel ik me er weer niet prettig bij; heel vreemd.
Ik denk dan ook bij mezelf dat ik nooit meer een pakje koop; maar toch ligt er altijd weer een pakje lucky strikes in mijn bureaulade..
rpjvdh
-
- 30 messages
- 1325 votes
Ik wil stoppen...Zou ook eigenlijk moeten stoppen (het is volkomen nutteloos, kost klauwen vol met geld en is nog eens ongezond ook) maar elke keer als ik besluit te stoppen vind ik wel weer de een of andere bullshit reden om te roken... Maar eens zal het me lukken!
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
ik zal nooit van mijn leven beginnen aan die troep..
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Een pakje sigaretten kost zoveel als een cinematicket. Eigenlijk moet je zot zijn als filmliefhebber om te roken!
Geef mij de film dan maar...
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Geef jij al je geld uit aan cinematickets dan?
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Geef jij al je geld uit aan cinematickets dan?
Nee, maar moest ik evenveel naar de cinema gaan als mensen een pakje sigaretten kopen kan ik veel films zien op een jaar... 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ja, zo kun je alles wel laten staan om een keer extra naar de film te kunnen. Volgende keer als jij naar de bioscoop gaat moet je ook die bak popcorn en die halve liter cola maar laten staan.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ja, zo kun je alles wel laten staan om een keer extra naar de film te kunnen. Volgende keer als jij naar de bioscoop gaat moet je ook die bak popcorn en die halve liter cola maar laten staan.
Gewoon een kwestie van wat je wil doen met je geld denk ik. Ik ga er liever een film mee zien dan het op te roken. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk. Je zal altijd het een moeten laten voor het andere. Tenzij je Rockefeller bent..
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zuivere rokerspraat. 
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Volgende keer als jij naar de bioscoop gaat moet je ook die bak popcorn en die halve liter cola maar laten staan.
Hoeft niet, want ik geef m'n geld niet aan sigaretten. 
somebody
-
- 183 messages
- 0 votes
ik ben 17 en ik rook ongeveer 3 pakjes camel per dag en stoppen gaat mij niet goed af
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Joh, over een paar jaar stop je automatisch.
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Ik heb een paar keer gerookt en dat beviel me wel, in tegenstelling tot anderen vindt ik dan ook niet dat sigaretten stinken. Ik denk ook niet dat rokers een soort van randdebielen zijn, vaak zijn rokers erg stijlvolle/slimme mensen.
Niet roken omdat het veel geld kost is maar een bekrompen/kapitalistische visie.
De enige reden dat ik niet rook is omdat ik schrik heb van kanker en al de pijn die daarmee gepaard gaat.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Heh, Who's Blaming Fred?
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ach ik rook nu ook sins een half jaartje..
Thoort nou eenmaal bij het leven.
We doen zoveel ongezonds.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
En hoelang heeft dat zo geduurd voordat je het zelf ging geloven ?
Mensen roken maar wat ze willen, maar kom toch niet af met van die uitspraken als "het hoort nu eenmaal bij het leven". Je doet het of je doet het niet. Omdat je het lekker vindt, of omdat het je kalmeert, of gewoon puur uit gewoonte.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Hehe, 'het hoort nu eenmaal bij het leven' is wel een hele slechte idd.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Thoort nou eenmaal bij het leven.
We doen zoveel ongezonds.
en mag je nu bij de grote jongens staan?
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Nu stoppen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
In drie worden samengevat: dom, dom en dom.
Fout, het hoort helemaal niet bij het leven.
Maar zeker niets zo ongezonds als roken. Stop er mee terwijl je nog kan.
Dead01
-
- 1167 messages
- 1975 votes
In drie worden samengevat: dom, dom en dom.
Fout, het hoort helemaal niet bij het leven.
Maar zeker niets zo ongezonds als roken. Stop er mee terwijl je nog kan.
Ben al zoveel gestopt met roken en dat is meer dan dom maar het is een verslaving spijtig genoeg en het zit veel in je hoofd en karakter.
Hoop dat ik er ooit vanaf geraak en al die middelen die je helpen stoppen werkt niet goed vind ik persoonlijk.
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
Ben al zoveel gestopt met roken en dat is meer dan dom maar het is een verslaving spijtig genoeg en het zit veel in je hoofd en karakter.
Hoop dat ik er ooit vanaf geraak en al die middelen die je helpen stoppen werkt niet goed vind ik persoonlijk.
Vind het altijd geweldig als mensen over hun slechte gewoontes babbelen, maar ophouden met die slechte gewoontes, dat zit er niet in. 
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Het is binnenkort weer tijd voor goede voornemens, dus kan de omgeving weer (valse) hoop verwachten?
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Het is binnenkort weer tijd voor goede voornemens, dus kan de omgeving weer (valse) hoop verwachten?
Misschien moet je je omgegeving geen verwachtingen geven. Ik denk juist als de verwachting hoog zijn, het moeilijker is om te stoppen. Misschien niemand vertellen en wachten tot dat iemand je er op corrigeerd. Misschien kan je je eigen verwachtingen dan eindelijk waar maken!
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
ik rook camel ik probeer steeds te stoppen maar na 3 dagen ben ik weer terug bij af
en nu denk ik maar zo iedereen gaat ooit de pijp uit
Als het goed is duurt die tijd nog wel lang voor jou 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Wat mij vaak opvalt is dat de ex-rokers de grootste rokers-haters zijn.
Veelgebruikte opmerkingen van ex-rokers:
-"Bah wat stinkt die rook!"
-"Weet je wel hoe slecht dat voor je is?"
-"Je kunt veel geld besparen als je stopt."
-"Waarom stop je niet? Ik ben toch ook gestopt."
-"Stoppen met roken is niet moeilijk, als je maar wilt."
-"Ik ben blij dat ik niet meer rook, ik heb nu zoveel energie!"
Ik ben die opmerkingen zat, echt waar. Ik heb er respect voor dat ze de kracht hebben gevonden om te stoppen, maar rokers worden behandeld alsof het kleine domme kindjes zijn die niet van de koekjespot af kunnen blijven.
Gisteravond zat er iemand naast me in de bioscoop een flesje bier te drinken. Nou heb ik een hekel aan bierlucht, maar ik ga niet zeggen dat zijn bier stinkt en dat hij er niet teveel van moet drinken omdat dat slecht voor 'm is. Nee, ik respecteer hem en laat hem van zijn biertje genieten. Die bierlucht neem ik op de koop toe, die trekt wel weer weg.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Maar als jij naast hem zit zul je niet vreselijk naar bier stinken tot dat je bent wezen douchen.