- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een onzin. Gewoon terecht dat een vermissingszaak van 2 jonge kinderen zoveel aandacht krijgt. Nu zijn ze gevonden, dus zal de aandacht terecht afnemen. Dat mensen hun facebook vol knallen met die onzinnige herdenkingsplaatjes e.d. is inderdaad sneu, maar goed, je hebt nu eenmaal veel irritante mensen op fb die graag aandacht zoeken voor alles.
Maar als het nieuws van 2 vermoorde jochies die 2 weken in het water in een riool in een weiland lagen al niet belangrijk genoeg mag heten voor landelijk nieuws, dan weet ik het ook niet meer.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lijkt me prima te rechtvaardigen hoor mjk, zoals Materny ook zegt heeft het ook wel te maken me tdat ze Nederlands zijn. Hoor bijna niemand over die Britse vader die zijn twee kinderen heeft omgebracht in Lyon.
Duh. Dat is pas gister bekend geworden, dat er in Lyon ook een drama dit weekend afgespeeld heeft. En nogal logisch dat het nieuws uit eigen land voorrang krijgt.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Maar als het nieuws van 2 vermoorde jochies die 2 weken in het water in een riool in een weiland al niet belangrijk genoeg mag heten voor landelijk nieuws, dan weet ik het ook niet meer.
Dat zegt toch ook niemand hier.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Duh. Dat is pas gister bekend geworden, dat er in Lyon ook een drama dit weekend afgespeeld heeft. En nogal logisch dat het nieuws uit eigen land voorrang krijgt.
Heeft er niets meet e maken weet je zelf ook wel. Zie ook maar in het Philpott drama van Nottingham in Februari. Ook totaal geen aandacht. En ook in de social media was het bijna niemand die geschokt was, en nu wel.
Het is allemaal heel erg, al vind ik die selectieve schokkering misselijkmakend. Alleen maar omdat - zoals Materny treffend verwoordde - bloemkool at.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Punt is al die mensen die gaan zoeken en op fb zi medelevend zijn kennen die kinderen net zo min als die uit Lyon en in india... Even allemaal pseudo betrokken zijn. Ik vind het kansloze aandachttrekkerij.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Punt is al die mensen die gaan zoeken en op fb zi medelevend zijn kennen die kinderen net zo min als die uit Lyon en in india... Even allemaal pseudo betrokken zijn. Ik vind het kansloze aandachttrekkerij.
+1
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nogal logisch dat het nieuws van dichterbij je meer doet. Wat een bullshit berichten hier zeg.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Nogal logisch dat het nieuws van dichterbij je meer doet.
Wat niet wil zeggen dat het niet heel erg is voor de moeder en de rest van de familie.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Het gaat om die Facebook onzin. Maar wat je er van vind mag je zelf weten.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het is echt niet dramatischer omdat ze toevallig Nederlands spreken en boerenkool eten.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Nogal logisch dat het nieuws van dichterbij je meer doet. Wat een bullshit berichten hier zeg.
Met eerste ben ik het eens. (Heeft overigens niets met bekrompenheid te maken). Het tweede vind ik een beetje overtrokken. Respecteer wel elkaars mening. Wat er gebeurd is, is gewoon ziek. Bij die vader is er gewoon wat geknapt, en er is geen weg meer terug. Een normaal denkend en functionerend mens zal dit niet zo snel overkomen (denk ik). Je kan natuurlijk nooit in iemands hoofd kijken wat er in omgaat, maar wellicht kan je ruim van te voren aan iemands gedrag al vast stellen dat er iets mis is. Hoogstwaarschijnlijk is dit voor de buitenwereld over het hoofd gezien. Want er mankeerde toch zogenaamd niets aan deze man? hij werd toch gezien als een lieve vader? aldus de media. Shit happens everyday en overal (in de wereld)
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Het is eerder dat niemand de moeder noemt als wellicht 'zijnde in het complot' op wat voor manier dan ook. Zal vast wel niet, maar bij dit soort zaken moet je toch alles openhouden? Opvallend vind ik. Als je kind valt van de trap kijkt men ook direct of er geen mishandeling in het spel is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ray Manzarek, keyboardspeler en medestichter van the Doors is vandaag overleden op 74-jarige leeftijd. Ik heb enkele jaren geleden nog een optreden gezien van wat overbleef van The Doors, inclusief Ray Manzarek. Morrison kan je niet vervangen, maar de muzikanten waren nog best goed. Van de groep schieten enkel nog John Densmore (68 jaar) en gitarist Robby Krieger (67 jaar) over.

m1chel
-
- 1948 messages
- 499 votes
The Doors is nu een stukje completer in de hemel. RIP Ray Manzarek, now you broke trough to the other side.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb je al een schijtdag en krijg je dit nog te horen op radio..
RIP Ray Manzarek. Je orgelsolo in Light My Fire (samen met heel het oeuvre van The Doors) staat voor eeuwig in mijn geheugen gegrift
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wat niet wil zeggen dat het niet heel erg is voor de moeder en de rest van de familie.
Misschien kunnen we al het binnenlandse nieuws ook wel verbannen, want in Nederland kent men geen echte armoede, in Amerika worden elke 5 minuten wel mensen doodgeschoten, het regent harder in het regenwoud in Indonesië.
We wonen in Nederland, dus logisch dat het primaire nieuws om Nederland(ers) draait. Het klinkt lullig, maar een ver van je bed show is voor ons Nederlanders over het algemeen gewoon veel minder interessant.
Wen hier maar aan, want dit is wel een goed voorbeeld van de manier waarop social media betrokken wordt in dit soort vermissingszaken.
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Gelukkig tweemaal live aan het werk kunnen zien, een groot muzikant!
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
R.I.P. Ray Manzarek, 74 is wel een mooie leeftijd teken er zonder twijfels voor.. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De Franse zanger Georges Moustaki is vandaag overleden. Hij werd 79 jaar. We kennen hem (voor wie hem kent natuurlijk) van hits als Milord (oa gezongen door Edith Piaf) en Le Métèque. Als acteur heeft hij enkele zeer bescheiden rolletjes gespeeld in vooral tv-series of tv-films. De man was op de eerste plaats singer-songwriter en poëet.

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Britse acteur Bill Pertwee is maandag op 86-jarige leeftijd in zijn slaap overleden.
Hij is vooral bekend als Warden Hodges uit de comedyserie Dad's Army, in Nederland uitgezonden onder de titel Daar komen de schutters.
BBC News - Dad's Army star Bill Pertwee dies aged 86 - bbc.co.uk
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Op 21 mei is actrice Leonoor Pauw overleden. Pauw leed al langere tijd aan een onbehandelbare vorm van kanker. Ze werd slechts 57 jaar. Toen enkele jaren geleden bleek dat Leonoor Pauw aan kanker leed, besloot het team van Broos dat het al langer gewenste vervolg op Broos er nu moest komen. Op dit moment werken Mijke de Jong en Dorith Vinken aan de montage van Brozer.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Cult held Eddie Romero is heen gegaan en laat een mooi oeuvre na met titels als The Twilight People, The Mad Doctor of Blood Island en natuurlijk Black Mama, White Mama...RIP!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
R.I.P. Jack Vance, geweldig auteur van science fiction en fantasy verhalen. Ongelofelijk dat er (bij mijn weten) nooit iets van hem verfilmd is? Wellicht wilde hij dit zelf niet?
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
R.I.P. Jack Vance, geweldig auteur van science fiction en fantasy verhalen. Ongelofelijk dat er (bij mijn weten) nooit iets van hem verfilmd is? Wellicht wilde hij dit zelf niet?
Ik las het ook net, dat Jack Vance is overleden. Ik had al iets gepost op de Boekmeter, maar ik ben blij dat hij hier ook gewaardeerd werd. Fantastische auteur met briljante humor. Er is overigens wel wat verfilmd van zijn werk, in ieder geval deze, maar zijn SF inderdaad nooit. Ik heb wel eens in een interview gelezen dat hij vreesde voor wat ze bijvoorbeeld zouden doen met Cugel in een film of stripversie. Alleen als hem genoeg geld zou worden geboden zou hij akkoord gaan, maar dat zou wel nooit gebeuren verzuchtte hij.
R.I.P. Jack Vance
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice Jean Stapleton,onvergetelijk door haar rol als Edith Bunker in de TV-klassieker All in the Family,is op 90 jarige leeftijd overleden
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.