- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Jezus, Een van mijn favoriete bands toen ik een jaar of 16 was! 
Tijd om nog een wat Slayer-plaatjes vanonder het stof te halen en straks in de auto (met open ramen) af te spelen. 
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Weer een gevalletje van een kindersterretje die niet met de roem om kon gaan. Ik heb Kris Kross ooit nog live gezien in het voorprogramma van Michael Jackson, nog zo'n kindersterretje die... ach u weet wel.
Chris Kelly, helft van rapduo Kris Kross, op 34-jarige leeftijd overleden :: nrc.nl
R.I.P. Chris Kelly
R.I.P. Jeff Hanneman
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice VIRGINIA GIBSON,Het best bekend als Liza,een van de bruiden in de film-klassieker "Seven Brides for Seven Brothers",is op 88 jarige leeftijd overleden.

Gibson maakte haar filmdebuut in de Doris Day-film "Tea for Two",en was ook succesvol op het Amerikaanse toneel,waar ze een keer genomineerd was voor een Tony-award.

IMDB:
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice ANNE STROPSHIRE is overleden.
De actrice was oa te zien in films als:"Tootsie,Green card & Something to Talk About en de TV-soap "As the world turns".

IMDB:
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice JAQUELINE BROOKES is op 82 jarige leeftijd overleden.

Brookes,een succesvolle Broadway-actrice,was naast het toneel ook veel te zien in films en op TV...Films oa:"Sea of Love","The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991)","Ghost Story "(1981) eva...TV oa:"As the World Turns","Star Trek: The Next Generation"en Law and Order...Veel andere:
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
RIP Jeff Hanneman. Niet zo lang geleden nog gezien in Paradiso waar hij de zaal plat speelde. Benieuwd wat dit met Slayer gaat doen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ex-Anderlecht-aanvaller Jacques Stockman is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat maakte RSC Anderlecht vandaag bekend.
Jacky Stockman debuteerde in 1957 op 19-jarige leeftijd in het eerste paars-witte team. In totaal speelde hij 279 wedstrijden voor Anderlecht en scoorde daarin 159 doelpunten. Met Anderlecht veroverde hij bovendien vijf landstitels.
In 1962 werd hij topschutter in de Belgische competitie met 29 doelpunten. Uiteindelijk bleef hij tot 1966 bij paars-wit, nadien trok hij nog naar Club Luik (1966-1967) en Waregem (1967-1972), alvorens in het seizoen 1972-1973 zijn carrière bij Anderlecht af te sluiten. Stockman droeg ook 32 keer het Belgische nationale shirt.

jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Vandaag is Ray Harryhausen overleden op 92-jarige leeftijd. Vooral bekend als 'monstermaker'.
Docu over hem: Ray Harryhausen: Special Effects Titan (2011)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
RIP Ray Harryhausen - genoten!
(echt iemand waarvan ik al dacht dat hij al jaren dood was trouwens)
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Hij had de afgelopen jaren juist best veel aandacht op festivals en beurzen, meerdere docu's ook volgens mij, en terecht, want een hele vriendelijke en creatieve man, maakte de favoriete films uit mijn jeugd!! RIP Harryhausen
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
R.I.P. Ray Harryhausen (met een diepe buiging uit bewondering voor zijn werk)
He's stopped in motion,
but his stop-motion will never fail to move us.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ach... een aantal jaar geleden nog ontmoet op het AFFF. R.I.P.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Ray Harryhausen, groot pionier in de wereld van de special effects en animatie.
Ook nog RIP Deanna Durbin, Virginia Gibson en Chris Kelly (slechts drie jaar ouder dan ik...)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Geen Ray H uiteraard, maar een 'founding father' van de fantasy-monsters gekocht vandaag.
Zie het als een soort van tribute (gerekend met de opheffingskorting bij Boudisque voor nog geen 5 euri's):

jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Actrice Jeanne Cooper overleden op 84-jarige leeftijd.
Cooper is vooral bekend door haar rol van Katherine Chancellor in de soap The Young and the Restless. De actrice was bijna veertig jaar in deze serie te zien. Ze won in 2008 een Emmy Award voor de rol.
'The Young and the Restless' Star Jeanne Cooper Dies at 84 - Yahoo! TV - tv.yahoo.com
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hoor nu pas van Harryhaussen. Had ik iets meer aandacht voor verwacht, of heb ik dat gemist? Erg weinig van gezien, maar ik hou wel van stop-motion en hij was een pionier op dat gebied.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Iemand van wie ik meer wil zien (L-Shaped Room, Stepford Wives), want ik zag alleen (het zeer goede) Séance on a Wet Afternoon (1964)
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ja, Seance on a Wet Afternoon vind ik één van de allerbeste films van de Britse New Wave, misschien wel de beste zelfs. Ik wil ook meer zien, ik zag alleen nog Stepford Wives (aardig, maar niet geweldig)
RIP Bryan Forbes
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Franse ex-wielrenner Philippe Gaumont (40) overleden.
De Franse ex-wielrenner Philippe Gaumont, winnaar van Gent-Wevelgem van 1997, is maandag op amper 40-jarige leeftijd overleden. Dat staat te lezen op de wielerwebsite cyclismactu.net. Eind april was al bekend geraakt dat de voormalige renner een hartaanval gekregen had en in een coma gehouden werd. Gaumont, een voormalige ploegmaat en vriend van wijlen Frank Vandenbroucke bij Cofidis, won op de Spelen van 1992 in Barcelona olympisch brons in de ploegentijdrit.

rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Teveel doping gebruikt waarschijnlijk. Hele lichaam naar de klote. Maar wel lullig. Laat dit een les en een eye opener zijn voor velen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Teveel doping gebruikt waarschijnlijk. Hele lichaam naar de klote.
Kan zijn, maar daarom niet noodzakelijk. Er zijn immers genoeg (zware) dopinggebruikers die oud worden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Teveel doping gebruikt waarschijnlijk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Bizar hij is hersendood, (nog) niet overleden zo blijkt nu.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Wie weet of ze wat gebruikt hebben? Maar we praten hier wel over een wielrenner die veelvuldig met doping in verband is gebracht en ook heeft bekend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Niet alleen doping trouwens (en ook niet alleen het gebruik). De ontluisterende docu over (Franck) VDB bij Sporza ooit staat me nog helder voor de geest.
Hij runde de laatste jaren een kroeg en een frituur. Staan ook niet in de Schijf van Vijf... Dus om alles op doping te schuiven lijkt me niet kloppen, omdat de rest van de levensstijl net zo goed zou kunnen hebben bijgedragen.
In elk geval is het leven van (de figuur) Gaumont zoals in het in de docu wordt geschetst tragisch.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.