• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.252 actors
  • 9.374.478 votes
Profile

R.I.P.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P. Rambaldi, hij heeft veel betekend voor de filmwereld.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

R.I.P. Een geweldige maker van se.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

R.I.P. Carlo Rambaldi

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Silvia Seidel (42) de Duitse actrice die een publiekslievelinge werd door haar rol van danseres Anna, in de gelijknamige TV serie en film (1987) werd dood aangetroffen in haar woning.

Doodsoorzaak waarschijnlijk zelfmoord (een afscheidsbrief lag naast haar)

Haar eerste (kleine) rol was die van fee, in The NeverEnding Story.

Na aanvankelijk groot succes verliep haar verdere carrière als actrice niet al te best.

Silvia Seidel - IMDb

(afbeelding)

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

R.i.p..

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P....zo jong nog.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Kleine Metalfist had altijd een crush op haar vanwege haar rol in The NeverEnding Story Later compleet uit mijn gedachten verdwenen, ben haar precies ook nooit meer ergens tegen gekomen.

RIP

Altijd schrijnend als iemand zelfmoord pleegt.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Albert Freeman Jr overleden

Acteur Albert Freeman Jr is overleden. Hij werd bekend als Elijah Muhammad in Malcolm X en speelde ook in Law and Order en The Cosby Show.

(afbeelding)

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

R.I.P. Mel Stuart.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

R.i.p. Albert Freeman Jr..

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

De 2de zelfmoord van een cast uit The NeverEnding Story

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Een begrip in Vlaanderen. Vaarwel Odilon.

Odilon Mortier (81) overleden.

Het populaire vtm-programma 'De Kotmadam' verliest een held. Odilon Mortier is op 81-jarige leeftijd overleden in het Aalsterse Onze-Lieve-Vrouwe-ziekenhuis.

De gezondheid van Mortier was al langer zorgwekkend, maar dat weerhield de bekende Aalstenaar er niet van vorig jaar nog zijn 20ste seizoen als de niet al te snuggere cipier in te blikken. Dit jaar vonden naar verluidt ook al opnames van het 21ste seizoen plaats, maar hoe men het verlies gaat opvangen is momenteel niet geweten, schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Mortier had hartproblemen en bracht de voorbije weken veel tijd in het ziekenhuis door. Eigenlijk moest hij al een tijdje onder het mes, maar dat liet zijn verzwakte lichaam niet toe.

(afbeelding)

• 31148 messages
  • 5448 votes

R.I.P. Odilon.

Bekend figuur in Vlaanderen in (volgens mij) de langst lopende Vlaamse komedieserie.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Film Pegasus wrote:

Bekend figuur in Vlaanderen in (volgens mij) de langst lopende Vlaamse komedieserie.

Inderdaad. En een echte carnavalist en humorist.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

R.I.P. Joe Kubert (een van de bekendste Amerikaanse striptekenaars, en spectaculaire vernieuwer van de Tarzan strip)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Film Pegasus wrote:

R.I.P. Odilon.

Hoewel ik zeer Belgisch/Vlaams minded ben, en vele acteurs en actrices mij bekend zijn, zegt de naam van deze acteur mij helaas niets.

Heeft hij ook nog iets anders gedaan dan De Kotmadam ? (ik ken alleen de titel van de serie)

Op IMDb is verder niets te vinden over hem.

Het grote nadeel van VTM is dat de meeste series die daarop te zien zijn niet in Nederland te bekijken zijn.

Bekende acteurs die eerst voor de VRT werkten, en daarna naar de blijkbaar beter betalende VTM overstappen, verdwijnen voor niet-Belgische kijkers ook helemaal uit beeld.

Desondanks R.I.P.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Eind dit jaar wordt seizoen 20 van De Kotmadam op VTM gegeven en zijn de opnames van de 21e reeks al begonnen. Daarmee doet het beter dan F.C. De Kampioenen. Odilon Mortier was al vanaf de eerste jaargang een vast personage samen met Kotmadam Jeanne en haar man Jef, terwijl de cast van studenten wel eens wisselde.

Hij was ook actief op VTM als moppentapper (ergens jaren '90) en was muzikaal actief als schrijver van carnavalliedjes en dirigent. Als acteurs zal je hem niet meteen ergens anders gezien hebben buiten De Kotmadam.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Jammer dat die zender hier niet te ontvangen is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik vind de reeks persoonlijk nog slechter dan De Kampioenen (en dat wilt wat zeggen) maar Mortier was hier wel een bekend gezicht. Ik wist alleen niet dat het er zo slecht aan toe ging met hem

RIP

edit: en Joe Kubert is ook een verlies natuurlijk. Heb hier zelf niets van in huis liggen maar ben zijn naam erg vaak tegen gekomen en wat ik zag was knap getekend.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

R.i.p..

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Odilon Als kind was ik best wel fan van de Kotmadam.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Vele mensen weten niet dat Odilon Mortie veel meer in zijn mars had dan 'De Kormadam'.

Hier zijn eigen liedje 'Mijn eigen Aalst'. Opgeltet, is in dialect en voor veel mensen moeilijk te begrijpen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Peter Hunt is overleden op 77-jarige leeftijd. Hunt was de regisseur van de James Bondfilm On Her Majesty's Secret Service en editor van de eerste 5 James Bond films.

Peter Hunt passed away

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

R.i.p..

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

Die is al jaaaaren geleden overleden.

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

Pffff, ik heb net dat artikel aangevingd: dat is van 25 augustus 2002!!!

Beetje erg late melding, niet?

• 31148 messages
  • 5448 votes

Dat krijg je als je snel iets wil posten.... In dat geval R.I.P. omdat het 10 jaar geleden is.

Mijn eerste gedacht was nochtans 'was die al niet overleden'?

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Zullen wij toch maar ff lief doen en politiek correct RIP roepen? Bij deze dan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

RIP Elvis Presley en Marilyn Monroe!

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Wie zijn dat?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.