• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.242 actors
  • 9.374.469 votes
Profile

R.I.P.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Serious

Elvis Presley (Tupelo (Mississippi), 8 januari 1935 - Memphis (Tennessee), 16 augustus 1977)was een Amerikaanse schaker, hij was grootmeester. Hij behoorde in de jaren 1956 - 1968 tot de wereldtop. Samen met Marilyn Monroe won Presley in 1968 het beroemde AVRO-schaaktoernooi. Hij deed een aantal pogingen het Amerikaans kampioenschap op zijn naam te brengen, maar moest steeds in Samuel Reshevsky zijn meerdere erkennen.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

R.I.P. Phyllis Thaxter

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Wow, Tony Scott heeft zich van het leven beroofd door van een brug te springen. Ongelooflijk droevig dit.

‘Top Gun’ Director Tony Scott Dies After Jump From Bridge - Movieline

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Las het ook net. Ben geschokt. Rust in vrede Tony.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Heftig nieuws. Groot verlies. Geweldig regisseur.

RIP

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Wow, what the? Rust in vrede, Tony. Sterkte aan Ridley en de rest van de familie.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Net het bericht gelezen van de zelfmoord van Tony Scott. Hopelijk rust hij nu in vrede. Toch even schrikken als je zo'n naam tegenkomt.... R.I.P.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12845 votes

Jammer, voor een ouwe kerel wist hij nog best vlotte films te maken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Alhoewel de meeste 'RIPs' naar Tony Scott zullen gaan, toch ook even vermelden dat zaterdag zanger Scott McKenzie is overleden. Ooit nog lid van The Mamas and the Papas, maar vooral solo bekend met z'n hippy hit San Franciso (be sure to wear flowers in your hear). De zanger werd 73 jaar.

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

R.I.P. Tony Scott. Ik was niet echt een fan, al is Enemy of the State wel een erg fijne film. Maar zelfmoord is wel erg heftig.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

R.I.P. Scott McKenzie.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Jeetje Zelfmoord, heftig voor zijn broer Ridley.

Ik kon zijn films erg waarderen, en True Romance heb ik zelf in mijn collectie.

R.I.P Tony

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

RIP Tony Scott

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Zelfmoord? Met alle respect maar ... oppervlakkige films, oppervlakkig leven?

RIP

Ridley verloor reeds zijn oudere broer tussen de opnames van Alien en Blade Runner.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

AC1 wrote:

Met alle respect maar ... oppervlakkige films, oppervlakkig leven?

Dit is wel de meest grote onzin die ik hier ooit heb gelezen....

Definieer oppervlakkig leven?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

AC1 wrote:

Met alle respect maar ... oppervlakkige films, oppervlakkig leven?

RIP

De beste man heeft eerlijk waar geen oppervlakkige films gemaakt.

Stel je voor dat een regisseur die altijd horror films maakt tevens een horror leven leidt, hoe krom kan je denken

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Het is misschien een gek statement maar het vertaald wel mijn gevoel bij dit nieuws. Als ik naar het werk van Tony Scott kijk zie ik een oppervlakkige macho die eigenlijk niets heeft te vertellen. Bij geen enkele andere regisseur is dit gevoel zo sterk.

If you want to know the artist, look at the art.

Maar goed, misschien heeft iemand hem wel van de brug geduwd.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Altijd erg triestig (voor de persoon zelf, maar ook de omgeving) wanneer iemand zelfmoord pleegt.

R.I.P Tony Scott

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

RIP Tony Scott. Was wel een fan van z'n recentere werk. Groot verlies wat mij betreft.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Jawaddedadde wrote:

RIP Tony Scott. Was wel een fan van z'n recentere werk. Groot verlies wat mij betreft.

Inderdaad, kijk maar naar Man on Fire naast True Romance beide top films.

misterfool

• 339 messages
  • 730 votes

Zeer onverwacht en absoluut zonde

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

AC1 wrote:

Het is misschien een gek statement maar het vertaald wel mijn gevoel bij dit nieuws. Als ik naar het werk van Tony Scott kijk zie ik een oppervlakkige macho die eigenlijk niets heeft te vertellen. Bij geen enkele andere regisseur is dit gevoel zo sterk.

Kijk The Hunger maar eens.... Verder op visueel vlak een groot kunstenaar.

m1chel

• 1948 messages
  • 499 votes

R.I.P. Tony Scott en Scott McKenzie. Trieste dag voor de film en muziek wereld.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Onverwachts een groot regisseur naar mijn mening met een paar top films op zijn naam.

R.I.P.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Nooit echt fan geweest van zijn werk (The Hunger is dan ook alleen maar te doen vanwege Bowie en Deneuve) maar hier verschiet ik toch van. Leek me nog altijd een gedreven regisseur die regelmatig met een nieuwe film afkwam. Ook erg voor Ridley Scott, alweer de tweede broer die hij verliest op relatief jonge leeftijd.

RIP.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

AC1 wrote:

Maar goed, misschien heeft iemand hem wel van de brug geduwd.

Michael Bay, Roland Emmerich etc. etc. ?

Maarre, omdat iemand vluchtige films voor de massa maakt is diegene gelijk oppervlakkig en is zijn leven ook oppervlakkig(het enige wat oppervlakkig is jouw opmerking hier)? Die gast wist gewoon wat de massa wilde en speelde daar vaak ook handig op in. Het is geen Kubrick o.i.d. waar je iemands levensfilosofie in films zien. Dat heb je sowieso niet veel meer in Hollywood tegenwoordig.

Daarnaast was hij natuurlijk niet alleen een regisseur. Zo heeft hij nog veel meer series en films geproduceerd dan geregisseerd. Dus ook andere mensen een kans gegeven.

Anyway, zelfmoord heeft verder weinig met zijn oeuvre te maken. Mensen die zelfmoord plegen zijn vaak al zo ver van het padje dat ze geen andere uitweg zien. Blijkbaar is er iets in zijn leven dat hem behoorlijk veel pijn deed of onzeker maakte. Dan kan je nog zo succesvol zijn als regisseur.

RIP

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Op visueel gebied was ie toch vrij uniek, vooral Domino. Als je narratief minded bent misshcien een beperkte regisseur maar op visueel gebied zijn er weinig hollywoodiaanse regisseurs die aan zijn stijl konden tippen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.