• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.732 votes
Profile

R.I.P.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat doen ze in Nederland altijd, vermelden of landgenoten betrokken zijn bij een ramp. Boeit mij verder ook niet zo, schijnbaar vinden anderen dat wel belangrijk. Maar het is niet dat de ramp zonder Nederlanders minder ernstig wordt gevonden.

Heb net de nodige foto's gezien, de bus is van voren compleet verwoest.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dergelijke berichtgeving (slachtoffers uit eigen land vermelden) komt overigens niet alleen in Nederland voor.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

ja, ik begrijp Metalfist wel. Je schrijft in je titel toch gewoon; er zijn 28 mensen gestorven tijdens een bus-ongeval, want dat is de primaire informatie, daarna begin je pas met de secundaire informatie namelijk 22 kinderen ( waarvan 9 met de Nederlandse identiteit) en 6 volwassenen. Hoe het bericht opent is gewoon smakeloos, maar het gebeurt inderdaad overal.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Vind het ook niet zo vreemd. Het menselijk leed is er niet minder om, maar het is vooral groot nieuws hier nét omdat er zoveel Belgen en Nederlanders op de bus aanwezig waren. Als er in Taiwan een bus van een berg rijdt is er hier toch ook geen haan die er naar kraait?

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Asaharo wrote:

ja, ik begrijp Metalfist wel. Je schrijft in je titel toch gewoon; er zijn 28 mensen gestorven tijdens een bus-ongeval, want dat is de primaire informatie, daarna begin je pas met de secundaire informatie namelijk 22 kinderen ( waarvan 9 met de Nederlandse identiteit) en 6 volwassenen. Hoe het bericht opent is gewoon smakeloos, maar het gebeurt inderdaad overal.

Dat is niet bekend dat 9 NL kinderen dood zijn.

Er zaten 10 NL kinderen in de bus maar of die omgekomen zijn laat nog op zich wachten.

Tien Nederlandse kinderen in bus - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ja, ik nam die cijfers als voorbeeld om mijn punt te maken, ik volg het niet echt en de familie-leden hebben men medeleven, maar zoals onderhond zegt, Als het een schoolbus uit Taiwan is of nog beter een Palestijnse schoolbus , niemand die er een traan voor wegpinkt.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Nou dan vind ik 'geen haan die er naar kraait' (journalistiek die het niet oppikt) beter gekozen woorden (van Onderhond). Een traan wegpinken doe ik sowieso niet bij een ongeluk met onbekende mensen, maar ik vind die hypothetisch verongelukte bus uit Taiwan net zo erg als deze hoor.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Heeft allemaal te maken met fysieke afstand en culturele vereenzelviging.

Zo zal een trein- of busongeluk in (West-)Europa per definitie meer aandacht krijgen dan eenzelfde ongeluk in een verafgelegen land (Taiwan bijvoorbeeld).

Enkel wanneer er ook sprake is van eenzelfde culturele leefwereld (VS, Australië, Japan) is de afstand secundair en zal men ook hier aandacht aan besteden in de media.

Enkel meer slachtoffers kunnen deze regel breken, hoe cynisch dit ook mag klinken.

1 dodelijk slachtoffer hier staat gelijk aan een honderdtal in China (bijvoorbeeld).

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Dat is een bekend verhaal natuurlijk. Vergelijk 9-11 maar met aanslagen in Afrika of Azie.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Wat heeft dit vreselijke ongeluk met films te maken? Begrijp mij niet verkeerd: het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar ik had de indruk dat dit topic in eerste instantie bedoeld was voor acteurs, actrices of mensen die een link hadden met de filmwereld. Of ben ik soms abuis?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3227 votes

Skycrawler wrote:

Wat heeft dit vreselijke ongeluk met films te maken? Begrijp mij niet verkeerd: het is verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar ik had de indruk dat dit topic in eerste instantie bedoeld was voor acteurs, actrices of mensen die een link hadden met de filmwereld. Of ben ik soms abuis?

Over het algemeen gezien ja, maar het is goed dat er over dit soort nieuws ook gepraat kan worden toch.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Skycrawler wrote:

En waar staat dat het filmgerelateerd moet zijn in dit topic?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Precies, dit topic staat notabene bij Overigen > Algemeen. In deze categorie zitten wel meer topics die niet filmgerelateerd zijn lijkt me, zo niet allemaal.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

België is in diepe rouw.

(afbeelding)

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

speedy23 wrote:

België is in diepe rouw.

(afbeelding)

Nederland ook vanwege die Nederlandse kinderen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3227 votes

606 wrote:

(quote)
Nederland ook vanwege die Nederlandse kinderen.

Vanwege alle kinderen, ongeacht waar ze ooit geleefd hebben..

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Vanwege alle kinderen, ongeacht waar ze ooit geleefd hebben..

Dat bedoel ik ook wel, mij maakt het geen verschil het is voor iedereen even erg.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Ongelofelijk, dit. Ik werk zelf in de uitvaart, maar dit is toch een behoorlijk impact. Wat verschrikkelijk.

Ze komen allemaal uit de basisschool, dus ga vanuit van maximaal 13 jaar.

Veel sterkte voor de ouders, familie en kennissen.

R.I.P.

(afbeelding)

ibendb

• 5038 messages
  • 3221 votes

Ook mijn steunbetuigingen aan de ouders en familie van de slachtoffertjes. Een erg ongelukkig drama.

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Die kinderen moeten toch behoorlijke angstige momenten hebben doorstaan voordat de bus finaal tegen die muur botste.

Reconstructie busongeluk - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

606 wrote:

Die kinderen moeten toch behoorlijke angstige momenten hebben doorstaan voordat de bus finaal tegen die muur botste.

Naar het schijnt helemaal niet. Vergeet niet dat het pikkedonker was. Volgens getuigen zou er niets van geschreeuw of gegil zijn geweest. Een totaal onverwachte klap. Ze zouden nooit geweten hebben wat hen overkwam, alsof dat enige troost is.

Ook een quote van een meisje die een telefoontje deed naar haar ouders vanuit de bus, maar die verder onbekend is:

Tijdens de korte conversatie vroeg in de middag wist het meisje haar vader duidelijk te maken wat er met haar gebeurd was. "Ik voelde een harde knal. Daarna werd alles donker. Alle zetels raakten door de klap los en vlogen om ons heen. Ik werd naar voren geslingerd, en raakte gekneld tussen twee zetels", aldus het meisje over de telefoon."

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

speedy23 wrote:

Naar het schijnt helemaal niet. Vergeet niet dat het pikkedonker was. Volgens getuigen zou er niets van geschreeuw of gegil zijn geweest. Een totaal onverwachte klap. Ze zouden nooit geweten hebben wat hen overkwam, alsof dat enige troost is.

Vreemd dan toch, ze botste 2 keer voor dat de grote klap kwam, maar zoiets kan binnen paar tellen gebeurd zijn.

speedy23 wrote:

Ook een quote van een meisje die een telefoontje deed naar haar ouders vanuit de bus, maar die verder onbekend is:

Tijdens de korte conversatie vroeg in de middag wist het meisje haar vader duidelijk te maken wat er met haar gebeurd was. "Ik voelde een harde knal. Daarna werd alles donker. Alle zetels raakten door de klap los en vlogen om ons heen. Ik werd naar voren geslingerd, en raakte gekneld tussen twee zetels", aldus het meisje over de telefoon."

Oke maar dan is de klap wel enorm geweest zeg pffff

dimi303

• 3418 messages
  • 3669 votes

Wat kan je daarover gaan zeggen bij zoveel leed voor verschillende gezinnen. Stilte en er zijn voor hen is nu het beste denk ik. Onmogelijk om zelfs maar te beginnen te begrijpen wat er in de hoofden van al deze mensen omgaat.

Veel sterkte aan iedereen die betrokken is bij dit dramatische ongeval.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

En dan die verdomde persmuskieten die voor niets of niemand respect hebben. Ze moeten ze zelfs uit de klaslokalen houden.

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

speedy23 wrote:

En dan die verdomde persmuskieten die voor niets of niemand respect hebben. Ze moeten ze zelfs uit de klaslokalen houden.

Inderdaad, geld verdienen met andermans verdriet.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Komt door het volk zelf, dat is sensatiebelust.

Neem als voorbeeld dat er mensen hier op MM zijn die willen weten hoe het ongeluk gebeurt is. Is dat interessant voor het verdriet=

Zo werkt nieuws nou eenmaal...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Politiebureau hier heeft de vlag halfstok en om 11 uur hebben we nog op werk 1 minuut stilte gehouden.

nakada

• 2203 messages
  • 1679 votes

@Pitakaas : natuurlijk willen mensen weten hoe het gebeurd is, maar het verschil is dat de meeste mensen toch de direct betrokkene met rust laten. Het argument 'mensen willen het, dus doen we het' vind ik wel één van de zwakste die er zijn, zeker voor journalisten.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Ik weet dat ik er laat mee ben, maar het is niet in me opgekomen, juist bij deze gebeurtenis, dit topic te bezoeken.

Alsnog R.I.P. voor alle kinderen die bij dit tragische ongeval zijn omgekomen. Sterkte gewenst naar alle familieleden.

606

• 23876 messages
  • 12267 votes

Net de herdenking gezien van de slachtoffers van het busongeluk.

Erg heftig vooral de kleine kistjes te zien staan, mooi verteld door Bart Peeters.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.