- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ja dat was wel emotioneel dat hij de prijs voor meest strijdlustige renner van de dag kreeg.
Neen, hij kreeg de prijs voor meest strijdlustigste renner ooit. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
ook goed, je weet wat ik bedoelde.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Erg Spijtig. Een groot sportman.
Afgelopen zomer in Frankrijk heb ik nog bijna elke etappe gezien op de televisie. En in het begin dacht ik, die man moet echt een keelsnoepje nemen. Maar toen ik een keer de krant opensloeg, zag ik dat Fignon Keelkanker had...
R.I.P. Fignon.
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Zoals Speedy laatst in dit topic al opmerkte: Ze gaan snel de laatste tijd.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Ex-wielrenner Laurent Fignon is, twee weken na zijn vijftigste verjaardag, overleden. De Fransman won in 1983 en 1984 de Ronde van Frankrijk, maar ging vooral de sportgeschiedenis in na zijn verloren Tour in 1989 toen hij in de slottijdrit een voorsprong op Greg Lemond prijsgaf en op 8 seconden tweede werd.
Ja, zo herinner ik me hem óók!
Ik was toen 11 jaar, maar dat weet ik nog wel. Op een paar seconden verloren van een Amerikaan notabene....
Veel te jong gestorven, en kanker wens je niemand toe!
RIP Laurent Fignon!
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Ik kan me dat ook goed herinneren. Ik was op vakantie met mijn ouders in een Belgisch bungalowpark en heb het toen zitten kijken. Ik was voor Fignon (geen idee waarom eigenlijk, volgens mij waren er veel meer mensen voor Lemond. Fignon was niet heel populair toen). Met zijn al kalende hoofd en paardestaart. Zittend op de Champs Elysees.
Ik was 14.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
RIP Laurent
Was toch één van de helden in één van de mooiste wielerstrijden ooit.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Voormalig wielercommentator en auteur Jean Nelissen is na een lang ziekbed op 74-jarige leeftijd overleden.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ze vallen echt bij bosjes deze week.
RIP Jean
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Tjongejongejonge wat een narigheid 
RIP Jean 
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Heel triest.. beste commentator die ik heb meegemaakt. Fijne stem, leuke anekdotes 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Belachelijk dat hij werd weg geboulangeerd voor Dijkstra en later ook nog door Philip Freriks.
Anyway RIP sigaar.
narva77 (crew films)
-
- 12736 messages
- 6540 votes
Voormalig wielercommentator en auteur Jean Nelissen is na een lang ziekbed op 74-jarige leeftijd overleden.
Verdomme, nóg een icoon overleden (maar dan een icoon in de sportjournalistiek)!!!

Triest, erg triest dit nieuws.....
RIP Jean Nelissen!!!
Belachelijk dat hij werd weg geboulangeerd voor Dijkstra en later ook nog door Philip Freriks.
Anyway RIP sigaar.
Hoe kom je dáár nou weer bij?
Hij heeft het volgens mij zelf zo gewild!
Het werd gewoon te zwaar voor hem, om ruim drie weken lang elke f*ucking dag on the road te zijn (plus een paar dagen voorbereiding, en een paar dagen afbouwen enz.).
Heb je enig idee hoe zwaar dat moet zijn???
Volgens mij heeft hij dat zelf ook ooit eens gezegd....
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Toen hij het opeens niet meer mocht doen was hij daar in het begin echt niet blij over weet ik nog. Daarom mocht hij toen die stukjes gaan maken.
In 1995 vertrok hij bij de krant, een jaar later vond de NOS hem te oud voor de Tour.
-
- 22413 messages
- 5077 votes
Zat er al een tijdje aan te komen met Nelissen. Het laatste seizoen dat hij nog iets in de Avondetappe mocht doen was pijnlijk en gezond zag hij er toen bepaald niet meer uit. Hij is een jaar te lang doorgegaan. Maar dat doen de meeste wielrenners ook.
Pijnlijk omdat hij daarvoor heerlijke in nostalgie gedrenkte oude mannen-tourfilmpjes had gemaakt. Vaak met oude tourhelden die vaak kort daarna doodgingen. Zoals de eerste Nederlandse etappewinnaar Theo Middelkamp (de man die voor het eerst een berg zag in de bergetppe die hij won). En soms ook wat anders. Ik herinner me een portret van de familie van Jose Maria Jimenez. Een Spaanse wielrenner die ontzettend jong overleed, na een leven met overwinningen, maar ook met zware depressies. Dat was een fraai en waardig portret. Nelissen had een gevoel voor een van de dingen die wielrennen aantrekkelijk maakt. De verhalen, de heroische, de trieste, de spannende en de verborgen. Hoewel hij wel wat zwakke plekken had als wielercommentator (hij herkende wielrenners bijvoorbeeld niet al te snel), heeft Nelissen wel een belangrijke rol gespeeld in het uitgroeien van wielrennen tot veruit mijn favoriete kijksport.
Bedankt, Nelissen.
PS: Tot mijn grote vreugde liet de NOS een van de mooiste stukjes commentaar van De Neel even zien: Zoetemelk valt in de tour van '80 en Nelissen zegt "Wat een drama.... misschien" . Prachtig, die misschien doet het 'm.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een mooi stukkie tekst op een nare dag.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
In Fort Braggs (VS) i de Amerikaanse actrice CAMMIE KING op 76 jarige leeftijd overleden.
King werd wereldberoemd door haar rol in de film:"Gone with the wind",waar ze de dochter van Vivien Leigh en Clark Gable speelde.
Cammie King & Vivien Leigh in "Gone with the wind".
Ook leende King haar stem aan de Disney tekenfilm "Bambi"

maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
R.I.P. Jean Nelissen. Een fijne, aimabele vent!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Laurent Fignon
RIP Jean Nelissen
RIP Cammie King
Hopelijk was dit het weer voor deze week, want er gaan er wel érg veel dood de laatste tijd... 
Mr. E-28
-
- 532 messages
- 0 votes
Fignon won, naast 2x de Tour, onder meer ook 1x de Giro (89), 2x Milaan-Sanremo (88-89), de Waalse Pijl (86) en het Frans wegkampioenschap (84).
En zo wil ik me hem herinneren. Dat is toch geen misselijke lijst met overwinningen, dacht ik zo.
R.I.P. Laurent
aspro
-
- 570 messages
- 1518 votes
RIP Laurent Fignon
RIP Jean Nelissen
RIP Cammie King
Hopelijk was dit het weer voor deze week, want er gaan er wel érg veel dood de laatste tijd...
Anton Geesink veelvoudig wereldkampioen judoka heeft alles gewonnen wat er te winnen valt in deze tak van sport.
maar er is maar weinig aandacht voor geweest in de media wel jammer voor zo'n groot sportman!!
Anton:RIP.
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2378 votes
Anton Geesink veelvoudig wereldkampioen judoka heeft alles gewonnen wat er te winnen valt in deze tak van sport.
maar er is maar weinig aandacht voor geweest in de media wel jammer voor zo'n groot sportman!!
Weinig aandacht voor Geesink? Pardon?
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
RIP Cammie King!
To quote Rhett Butler (spoiler!): When she went, she took everything...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Je zag het alleen maar op elke tv zender en hoorde het op elke radiozender.. En zelfs nog genoeg aandacht in de kranten.
Om maar te zwijgen over het feit dat iedereen het over zijn dood had, op straat, in de supermarkt..
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Van het overlijden van Geesink is heel veel in de media geweest. Condoleance in de naar hem vernoemde sportzaal, bloemen in zijn straat, bij zijn borstbeeld in Utrecht, anderen die hun mening over hem gaven, zijn begrafenis. Gisteren was er nog een herhaling van Andere Tijden Sport over hem.
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2378 votes
Je zag het alleen maar op elke tv zender en hoorde het op elke radiozender.. En zelfs nog genoeg aandacht in de kranten.
Om maar te zwijgen over het feit dat iedereen het over zijn dood had, op straat, in de supermarkt..
Ik wou zeggen... Bovendien was er extra aandacht van bijvoorbeeld Andere Tijden over de Spelen in Tokio waar Geesink won, werd bijvoorbeeld bij het jeugdjournaal gekeken bij zijn de sportschool die zijn naam draagt, en was er uitgebreid aandacht voor de uitvaart op allerlei zenders. En zoveel tv kijk ik niet, dus het kan zomaar nog meer zijn. Het is maar wat je weinig aandacht noemt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.