- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Gisterenavond was ik rond dit tijdstip voorbij CNN aan het zappen; Michael Jackson hospitalized, een halfuurtje later was de grootste popster allertijden dood... Ik kon het echt niet geloven
R.I.P. Michael Jackson.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Tsja, en toch... iedereen is zogenaamd bedroefd, huilen.. whatever. Ik snap dat niet, vind het zelfs hypocriet. Vaak zijn het mensen die nu gaan beweren ; ik was zijn grootste fan, hij was mijn idool, hoe moet ik hier overheen komen bladiebla... en ondertussen hebben ze al in geen 4 jaar meer een liedje van hem opgehad of nog maar enigzins aandacht aan hem besteedt. Maar omdat hij nu dood is, is het ineens allemaal een groot drama.
I dont get it.
Rot voor zijn kids en familie dat hij overleden is, maargoed, dat moment zat er toch aan te komen. Die kerel klopte psychisch niet helemaal, en lichamelijk was ie ook niet in opperbeste staat.
Hoe weet jij nu hoe vaak mensen hier naar Jackson hebben geluisterd? Echt hypocriet is het niet hoor. Als je van iemand fan bent hoef je niet 24/7 365 dagen per jaar naar diegene zijn muziek te luisteren. Ik luister zelf ook niet zo vaak naar Jackson. En toch vind ik het heel erg dat hij dood is. Met name als ik denk aan wat voor leven die man heeft gehad. Mishandeld als kind, beschuldigd van kindermisbruik. Zoiets maakt iemand zijn leven kapot. Ik ben als kind opgegroeid met Michael Jackson, dus ja ik vind het heel erg en ben er van geschrokken. Mag dat? Of is iedereen die dat zo voelt of denkt dan ineens hypocriet?
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik ben met hem opgegroeid en hoewel ik niet altijd een echte fan was is hij wel de reden dat ik ben beginnen dansen en vond ik zijn muziek altijd bijzonder origineel. Ooit 1 concert gezien van hem en dat is iets wat me altijd zal bijblijven. Hij is gewoon een icoon en iemand die de wereld van de popmuziek en vooral de videoclip voor altijd veranderd heeft, en dat valt gewoon niet te ontkennen. Kijk naar de huidige RnB/pop muzikanten en hoeveel van hen geinspireerd zijn door Michael Jackson.
De roddels heb ik nooit geloofd, hij was excentriek ja maar hij leidde ook een héél excentriek leven en dat al sinds kind, wie zou daar heel normaal uitkomen? Ik heb vaak medelijden met hem gehad door de manier waarop de media hem behandelde.
Het nieuws vandaag schokte mij dus ook, maar langs de andere kant ook niet helemaal. Ik heb nooit gedacht dat hij echt oud zou worden en een paar maanden geleden leek hij al zo ziek te zijn. Hij was dan ineens (zogezegd) aan de beterhand en ging concerten geven maar dat zag ik eigenlijk niet meergebeuren, fysiek zag ik hem daar allang niet meer toe in staat.
Maar toch raakt zijn dood me wel, maakt niks uit dat het nu al jaren stil is rond hem, dat neemt niet weg wat hij vroeger allemaal gedaan heeft toch? Voor mij is dit een stuk van mijn jeugd en tienerjaren, iemand die mij geinspireerd heeft tot m'n grootste hobby wat toch wel m'n leven veranderd heeft, en die persoon is er nu niet meer dus ja tuurlijk raakt dat mij.
Zo erg raken dat ik zou huilen dan is dan weer iets anders, om Heath Ledger kon ik tranen laten, die was véél te jong en moest nog beginnen aan z'n leven/carriere, dat was verschrikkelijk. Michael had zijn beste dagen allang achter de rug.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Michael Jackson heeft heel veel betekend voor me want dankzij hem weet ik nu dat je kinderen moet liefhebben!
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Geforceerd en fake.
Heeft absoluut goede muziek gemaakt hoor maar kan in mijn ogen niet in de schaduw staan van grotere popnamen die het genre daadwerkelijk hebben gestuurd (David Bowie bijv.)
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
De Japanse cultregisseur Yasuharu Hasebe is overleden. Vooral bekend van de genrefilms die hij eind jaren '60 en in de jaren '70 voor Nikkatsu maakte. De beste man was 77.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
De enige echte King ligt al een jaar of 25 onder de grond.
King's zijn zo middeleeuwen.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
De Japanse cultregisseur Yasuharu Hasebe is overleden. Vooral bekend van de genrefilms die hij eind jaren '60 en in de jaren '70 voor Nikkatsu maakte. De beste man was 77.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hoe weet jij nu hoe vaak mensen hier naar Jackson hebben geluisterd? Echt hypocriet is het niet hoor. Als je van iemand fan bent hoef je niet 24/7 365 dagen per jaar naar diegene zijn muziek te luisteren. Ik luister zelf ook niet zo vaak naar Jackson. En toch vind ik het heel erg dat hij dood is. Met name als ik denk aan wat voor leven die man heeft gehad. Mishandeld als kind, beschuldigd van kindermisbruik. Zoiets maakt iemand zijn leven kapot. Ik ben als kind opgegroeid met Michael Jackson, dus ja ik vind het heel erg en ben er van geschrokken. Mag dat? Of is iedereen die dat zo voelt of denkt dan ineens hypocriet?
Zie je mij beweren dat ik het over de mensen HIER heb? Nee, ik spreek alleen over de mensen die ik persoonlijk ken, en die nu een beetje meegaan met 'de hype'. Apart dat je je ineens zo aangevallen voelt. En tsja.. wat voor een leven hij heeft gehad... ergens heeft hij het er toch zelf naar gemaakt, de ene operatie na de andere en de stunts die hij uithaalde. Hij kan naief zijn, prima, maar dat was echt niet het enige. De man hád de afgelopen jaren geen leven meer, want in plaats dat we hoorden over nieuwe muziek, stond hij voornamelijk negatief in de publiciteit. Vervelend voor je dat je je er rot onder voelt, maar nogmaals, bovenstaande reactie is geen reden voor JOU om je aangesproken te voelen, want ik kan niet oordelen over de mensen hier.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Nog maar een paar off-topic berichten over WO2 en veteranen verwijderd.
Tja, Michael Jackson wie kent hem niet zullen we maar zeggen... Muzikaal heeft ie voor mij 2 interessante albums gemaakt (Off the Wall en Thriller) en een paar aardige hitjes nog gescoord daarna.
De rest rond zijn persoon interesseert me eigenlijk allemaal niet zo maar dat het een icoon van ongekende grootte was lijkt me wel duidelijk. Vooral in de jaren '80 nam zijn bekendheid mythische proporties aan. Jammer dat hij al jaren de weg totaal kwijt was, verspilling van talent.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Geforceerd en fake.
YouTube - Michael Jackson's stage performance on Bille Jean
zo dan?
Heeft absoluut goede muziek gemaakt hoor maar kan in mijn ogen niet in de schaduw staan van grotere popnamen die het genre daadwerkelijk hebben gestuurd (David Bowie bijv.)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Billie Jean bij 25 jaar Motown was denk ik wel zo'n beetje zijn echte grootte doorbraak. Maar lekker nummer en goede performance inderdaad.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Billie Jean bij 25 jaar Motown was denk ik wel zo'n beetje zijn echte grootte doorbraak.
en wist je dat wat ie hier laat zien gewoon ter plekke uit zn duim heeft gezogen.
daarom liet ik die van 2003 zien, praktisch hetzelfde met wat aanpassingen. 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Huh? Die YouTube video die je doorlinkt is toch gewoon die beroemde versie van 25 jaar Motown?
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
klopt maar check Drs. DAJA zn bericht waar hij me op quote.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
klopt maar check Drs. DAJA zn bericht waar hij me op quote.
Ah, zo. Alhoewel ik de oude versie wel beter vind kon een gevoel voor show MJ niet ontzegd worden 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Een "herdenkingsdienst" neemt een steeds curieuzere vorm aan. Zo zat ik gister op een terrasje (Marie Heinekenplein Amsterdam, De Pijp) waar plots een busje met een ingebouwde audioset parkeerde vergezeld door een honderdtal Michael Jackson fans die op nummers van The King of Pop begonnen te dansen.
Spontaan, denk je dan, niks aan de hand. Maar aangrenzend stond een flatgebouw waar op een balkon op de hoogste verdieping plots een persoon verscheen die een doekje om zijn gezicht had gebonden en een plastic baby vasthield die hij onhandig over de reling liet bungelen.
Macaber en onsmakelijk wellicht als je het zo leest maar ik moest, samen met de omstanders, daar toch om glimlachen.
Plezier maken is toch de beste remedie tegen verdriet, zo blijkt.
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
Plezier maken is toch de beste remedie tegen verdriet, zo blijkt.
Mooi stukje en gelukkig doet iedereen het zo op zijn eigen manier.
En om de juiste te vinden valt niet mee.
Zo luister ik op de muziek zender VH-1 classic naar zijn muziek.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En al was hij een pedofiel, maakt dat het dan minder erg dat hij dood is?
Uh, ja wel degelijk. Als hij echt pedofiel was en dat zou dus bewezen zijn, dan is het een smerige gore kerel die inderdaad het leven niet verdiend, ook al heeft hij zoveel betekend in de muziek.
Maar hij is niet schuldig bevonden ondanks jarenlange processen en dus is het daarmee voor mij klaar. Onschuldig en ondanks een zeer vaag iemand dus geen pedo.
Valt me op hoeveel impact MJ toch heeft. De laatste 2 dagen gaat het over niks anders.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Uh, ja wel degelijk. Als hij echt pedofiel was en dat zou dus bewezen zijn, dan is het een smerige gore kerel die inderdaad het leven niet verdiend, ook al heeft hij zoveel betekend in de muziek.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Voor pedofielen die zich nooit vergrijpen heb ik eigenlijk een enorm respect.
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
Voor pedofielen die zich nooit vergrijpen heb ik eigenlijk een enorm respect.
UHM ja twijfel geval.
Maar ik denk 100% zeker dat MJ dat niet was ondanks dat hij graag leefde als peter pan en moeilijke jeugd heeft gehad.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Je denkt dat je het 100% weet...?
Laten we inderdaad 500 jaar teruggaan en zo iemand alsnog op de brandstapel zetten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb je duidelijk kinderen misbruikt, ja why not dan (bij wijze van spreken)? Dan ben je laagste vd laagste.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Volwassen mensen die zich aan kinderen vergrijpen? Daar is geen excuus voor lijkt me. Dood hoeven ze niet, maar wel voorgoed achter slot en grendel. Op die manier blijven ze in ieder geval met hun poten van kinderen af.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jep.
Maar goed, dit topic is er natuurlijk voor om Jackson te herdenken, niet om te oordelen over zijn verleden. Dus ik ga er dan ook niet meer verder op in.
Ondanks zijn aparte gedrag zal de wereld hem zeker missen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Volwassen mensen die zich aan kinderen vergrijpen? Daar is geen excuus voor lijkt me. Dood hoeven ze niet, maar wel voorgoed achter slot en grendel. Op die manier blijven ze in ieder geval met hun poten van kinderen af.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.