- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik denk dat Elvis over 30 jaar nóg zo'n legende is, en Michael ook. Chaplin heeft die tijd niet overleefd.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Hallo!?! Ik had hem NIET! 
Maar Jackson was toen wel dè artiest. Er zijn er maar weinigen die zó wereldwijd bekend zijn en in de picture staan (alleen Chaplin en Elvis zijn daarmee misschien te vergelijken).
Nouja, bijna iedereen dan. Bij mij in de klas zeker!
Bovendien, zie ik dat je 6 jonger bent dan ik, dus dat scheelt ook heel veel. Als ik toen een jaar of 14, 15 was, was jij nog in je kinderjaren.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP MJ.
Heb altijd gedacht dat hij de vijftig niet zou halen. En zie, de vijftig heeft hij met de hakken over de sloot gehaald.
Tragische figuur, geniale gek. Hij is altijd een kind gebleven, omdat hij nooit kind mocht zijn. Ik geloof dan ook niets van die verhalen van kindermisbruik. Als hij kinderen heeft gevraagd bij hem in bed te komen liggen, is dat op een onschuldige manier gegaan. Zoals kinderen met elkaar omgaan. Hij was gewoon naïef.
Op het muzikale vlak was MJ natuurlijk legendarisch. Zijn status als popster is ongeëvenaard, zijn muziek is tijdloos en als danser was hij fenomenaal. Jammer dat zijn muziek door alle randzaken vanaf halverwege de jaren negentig naar de achtergrond werd gedrukt.
Uiteraard ook RIP Farrah Fawcett, Yasmine en Lorena Gale.
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 messages
- 76936 votes
Inderdaad veel goede muziek gemaakt ook al was is geen fan maar het feit is wel dat hij geniaal was.
Prive vond ik het ook maar een engerd ook die shit met de kinderen heeft hem geen goed gedaan dat was eigenlijk al zijn einde. R.I.P.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Voor mij persoonlijk zijn mensen als Bono grotere engerds. Die gaan om met de grootste oorlogscriminelen. Michael Jackson ging om met kinderen, inderdaad op een wat naieve manier, maar ok.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8556 votes
Tragische figuur, geniale gek. Hij is altijd een kind gebleven, omdat hij nooit kind mocht zijn. Ik geloof dan ook niets van die verhalen van kindermisbruik. Als hij kinderen heeft gevraagd bij hem in bed te komen liggen, is dat op een onschuldige manier gegaan. Zoals kinderen met elkaar omgaan. Hij was gewoon naïef.
-
- 23444 messages
- 76936 votes
Farrah Fawcett is een ander geval was ook mega beroemd in mijn tijd en ik vindt het ook jammer dat al deze sterren langzaam weg vallen dat bevestigd maar weer dat we oud worden. R.I.P.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik weet niet of je Michael een engerd moet noemen. Verknipt was hij natuurlijk zeker wel. Maar ja, wat wil je. Hij heeft nooit een normaal leven gekend, stond al vanaf zijn jongste jaren in de spotlights. Dan kun je er donder op zeggen dat zo iemand niet helemaal 'normaal' zal zijn in zijn latere leven. En je kunt het hem niet eens kwalijk nemen. Hij heeft er zelf niet voor gekozen om al op zijn vijfde op een podium te staan.
Als ik zo terugkijk op zijn leven dan overheersen twee zaken: hoe geniaal hij was als artiest en hoe tragisch zijn leven eigenlijk was.
En de hysterie rond zijn persoon houdt zeker niet op met z'n dood. Sterker nog, nu begint het pas. Let maar op, voor je het weet staan zijn albums weer hoog in de hitlijsten. Zo ging het met Elvis en John Lennon ook.
-
- 23444 messages
- 76936 votes
Ik heb nu TMF op staan dan hoor je eigenlijk hoeveel prachtige muziek hij heeft gemaakt.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik heb nu TMF op staan dan hoor je eigenlijk hoeveel prachtige muziek hij heeft gemaakt.
Dat krijg je als iemand dood gaat... Dan wordt alles opeens mooier.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hoezo? Dat is altijd zo. Hij is nu weer even gigantisch in het nieuws, zij het op de verkeerde manier.
Toen Hazes dood ging gebeurde het ook en als Madonna sterft zal het ook gebeuren.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ja, per 10 seconden wordt er een cd van MJ verkocht. Zo gaat dat...
De schilderijen van v. Gogh werden ook pas (heel) veel geld waar toen hij overleden was. Maar dat waren andere tijden.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Madonna is bijna net zo groot als MJ. Grootste vrouwelijk artiest ooit, lijkt me. Naast M. Monroe.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Jackson domineert de verkooplijsten van Amazon volkomen (eerste 15 uit de CD lijst en ook de hele top 5 van de DVD lijst en nog veel plekken eronder) en bijna elke titel is niet meer op voorraad. Het zou over een paar dagen weleens moeilijk kunnen worden om een CD van Jackson te kopen, waar dan ook. Lijkt me nauwelijks tegenop te produceren nu.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Gisteren tot 6 uur 's morgens naar zijn clips gekeken en nu ook alweer de hele tijd naar zijn muziek aan het luisteren.
Ik heb hem altijd gewaardeerd en zag hem altijd graag bezig, maar ik kon me niet voorstellen dat ik me zijn dood zo zou aantrekken. Ik moet toegeven dat ik op momenten mijn tranen niet kon bedwingen.
Wat een fenomenale artiest was hij toch, geen woorden voor.
Wat Maradona voor het voetbal was, wat Ali en Tyson voor het boksen waren, dat was Michael Jackson voor de muziek.
Typisch voor de allergrootsten ook dat ze niet enkel positief in het nieuws komen.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Hoezo? Dat is altijd zo. Hij is nu weer even gigantisch in het nieuws, zij het op de verkeerde manier.
Toen Hazes dood ging gebeurde het ook en als Madonna sterft zal het ook gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarschijnlijk als een eerbetoon of dat ze er niet eerder aan gedacht hebben?
Als morgen Leonardo DiCaprio doodgaat kopen we ook allemaal weer massaal Titanic.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Ik vind dat behoorlijk stom en beperkt.
Ik vind die muziek van hem niet lelijk ofzo, maar meer dan 3 nummers hoef ik niet te horen. Ook niet nu ie dood is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Same for me. Ben nooit echt een liefhebber van zn muziek geweest al zijn een aantal wel erg mooi. Maar respect voor zijn carriere heb ik zeker. Maar ik zou nooit dan plots een cd gaan kopen. Sowieso nog nooit een cd gekocht 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
De grootste reden dat mensen nu naar MJ luisteren is dat zijn muziek nu extra beladen is.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Waarom? Als ie nu zou zingen: ''I'm gonna die at the age of 50'' ofzo maar dat is niet het geval.
Ik snap je wel Rico trouwens, althans dat mensen zo denken. Maar ik ben dan gelukkig ook anders dan anderen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Wie nog nooit een cd heeft gekocht van de man en toch wil kennismaken met zijn muziek is deze een echte aanrader:
Michael Jackson - The Essen...
Erg goedkoop en dan heb je een goed overzicht van zijn carrière.
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Er was veel controverse rond zijn persoon, maar dat hij kon zingen staat vast.
R.I.P.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Ook wel zijn eigen schuld, hij heeft een overdosis aan verschillende medicijnen/pillen (morfine o.a) genomen. Dat moet je dus écht niet doen wanneer je gestrest bent, veel processen achter de rug hebt en ook nog eens van veel dingen beschuldigt wordt (pedofiel enz).
Hij had ook een ziekte waardoor hij blank geworden is.. dus ja, je kunt van zelfmoord spreken.
Nu heeft hij tenminste rust, alleen een vraag:
Zou hij zich niet op de maan laten invriezen om vervolgens na 100 jaar ontdooid te worden en in de toekomst te leven? Dat werd iig een aantal jaren geleden gezegd, is niets van gekomen zo te zien..
R.I.P
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Wel erg kort door de bocht, Simpson!
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Farrah Fawcett is een ander geval was ook mega beroemd in mijn tijd en ik vindt het ook jammer dat al deze sterren langzaam weg vallen dat bevestigd maar weer dat we oud worden. R.I.P.
Beroemdheden sterven altijd eerder dan ''de normale'' mensen.
Noem eens een 10 legendes op die de 70 hebben gehaald... zul je niet halen. Sterren hebben vaak een kort leven met veel geld, verdriet, bloed, zweet & tranen en geen rust. Daarnaast laten ze ook duizenden operaties doen waardoor ze sowieso eerder sterven door b.v. de gevolgen daarvan.
Je moet wel een onderscheid maken tussen filmsterren en zangers/dansers. De zangers/dansers gaan meestal veel eerder dood dan de filmsterren. De filmsterren halen vaak een hogere leeftijd en zijn vaak ook ''normaler''. Denk b.v. aan Clint Eastwood, Steven Spielberg, Niro etc.
Maar ja, toch R.I.P Michael.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Wel erg kort door de bocht, Simpson!
Wat bedoel je daar precies mee?
Ik ga deze man niet aanbieden alsof het een profeet is, hij was ''gewoon'' een mens zoals jij en ik en hij verdiend niet meer dan een R.I.P. Denk ook eens aan de mensen die vandaag overlijden maar vergeten zullen worden door het overlijden van deze ene man!
Hij was, met de nadruk op was, een legende. De laatste 10 jaar heeft hij alleen van zichzelf laten horen op een slechte manier. Hij is al zijn geld kwijt geraakt, zijn huis, Neverland..
Hij woonde zelfs in een huurhuis. Maar ja, waarom zou deze man meer aandacht verdienen dan een ander persoon die vandaag is overleden of gaat overlijden (komt een beetje bot over, maar je snapt wat ik bedoel).
Misschien is vandaag een WO2 veteraan overlijden, een persoon die in een dag meer heeft mee gemaakt dan Michael Jackson in 10 jaar tijd.
Een persoon die er voor gezorgd heeft dat wij in vrijheid kunnen leven en dus ook MJ. Die mensen mogen niet vergeten worden, hoeveel monumenten er voor die mensen ook zijn, het zijn er nooit genoeg. Zelfs vandaag overlijden er militairen die vechten voor onze vrijheid & veiligheid. En voor die mensen:
R.I.P!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Biedt je wel eens vaker een profeet aan dan? Marktplaats? Ebay? Tell me!
PS: Komt meneer weer met WO II. Zoek een dokter...
Net of je MJ en een WO II veteraan kan vergelijken. Beiden hebben de mensheid blij gemaakt maar wel op 2 andere manieren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.