• 178.227 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.238 votes
Profile

R.I.P.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Pfff, raar idee dit. Ik ben een kind van de jaren '80 en toen was Michael Jackson zó enorm, qua populariteit en beroemdheid boven alles en iedereen verheven (alleen 80's Madonna kwam in de buurt) daar kun je je wellicht niet zoveel bij voorstellen als je de jaren 80 niet bewust hebt meegemaakt. Nooit erna was er iemand zo'n enorme popster als Michael Jackson in de jaren '80. Met de nadruk op ster. Mijn smaak is het niet echt (hoewel vooral Off The Wall en Thriller zeer knappe platen zijn), maar iedereen die in de jaren '80 opgroeide heeft wel een herinnering aan Jackson, want die man was overal en alomtegenwoordig in een tijd dat er nog veel minder media was als nu. MTV werd groot op zijn clips. Jackson is alleen daarom al een icoon, wel beschadigd door de gekke dingen die er in zijn latere leven gebeurden, maar toch. En het is raar als zo iemand dood gaat.

En dan heb ik het nog niet over zijn kinderen gehad. Met alle respect: een normaal leven als je vader Michael Jackson heet is al totaal onmogelijk, als diezelfde vader ook nog doodgaat terwijl je nog een klein kind bent, wat moet er dan van je leven worden?

Het is wel een dodendag zeg. Alleen vandaag al vier namen in dit topic.

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Hier ook nog eens: R.I.P. Michael Jackson

Best wel tragisch nieuws aangezien met zijn dood één van dé meest invloedrijke popsterren ooit sterft...

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Om zijn grootte nog maar eens aan te geven: toen zijn "Black or White" single uitlekte draaide een populair radiostation in Amerika de single non-stop voor 24 uur. Zie je het al voor je? Borsato's nieuwe single, 24 uur lang op Radio3?

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

R.I.P.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wat starbright boy zegt....

De RIP berichten hier doen me vrijwel nooit iets, maar dit nieuws bezorgt me een beetje een raar gevoel. Je kon in de jaren 80 niet om hem heen. Volgens mij was Bad het eerste album dat ik op cd kocht oa.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

Kai wrote:

R.I.P. Dat ze je nou eindelijk met rust mogen laten.

Inderdaad! Die jarenlange hekenjacht van de media en slechte publiciteit op/over hem zullen er ook wel een beetje aan geholpen hebben. Was geen fan, maar dat verdient niemand natuurlijk...

R.I.P. Michael Jackson. Zal morgen Thriller wel even opzetten...

En ook 70's icoon Farrah. Yasmine en Lorena Gale niet vergeten natuurlijk!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Wat een tragisch nieuws, hier krijg je inderdaad een raar gevoel van. Misschien wel de grootste superster aller tijden, en nu is die er niet meer. De man had ook echt stijl. Tot op de dag van vandaag luisteren we nog dagelijks naar zijn muziek, en dat zal nog jaren zo blijven.

R.I.P.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Nomak wrote:

Misschien wel de grootste superster aller tijden.

Ik denk dat the Beatles/Rolling Stones op muziekgebied toch meer supersterren waren, maar verbeter me als ik het fout heb.

RIP Farah en Michael..

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Vooral Beat It, Thriller en Heal The World vond ik prachtige liedjes.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Thriller was de eerste plaat die ik kocht. Een persoon met flinke ups- en downs.... Controversiële beschuldigingen over misbruik van kinderen en geruchten over obsessieve fascinatie voor 'Peter Pan' en over het "eeuwig willen leven".

In mijn jeugd las ik nog in de 'Hitkrant' dat hij in een capsule sliep gevuld met "puur lucht". De fantasie als kind zijnde slaat dan behoorlijk op hol. Maar ondanks deze rariteiten is Michael Jackson als muziekkant zonder meer een groot artiest, zeer getalenteerd.

Vriend en vijand zijn het daar wel over eens R.I.P. Michael.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

R.I.P. Micheal Jackson

Dat nu eindelijk die (negatieve) media-circus een beetje kan ophouden (met name voor zijn kinderen).

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7947 votes

En CNN bevestigt het nu ook...

RIP Jackson kunnen we nu wel officieel gaan zeggen denk ik

Ajax&Filmfreak

• 3364 messages
  • 3730 votes

R.I.P. mijn eerste en enige grote idool.

Mijn eerste bandje was van hem posters, kleding, nadoen op school.

Heel erg jammer.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

soom wrote:

Ik denk dat the Beatles/Rolling Stones op muziekgebied toch meer supersterren waren

Is dat zo? Ik zie het er niet in, misschien omdat ik ze niet bewust heb meegemaakt.

Michael Jackson was magisch! Zijn clips waren briljant.

Ik vind zijn muziek fantastisch en dat terwijl ik buiten old school rap weinig andere muziek kan waarderen. Van dansers moet ik ook niets hebben, maar als ik naar Michael keek, dan kon ik niet anders dan zeggen dat hij klasse was. Wat een energie dat die man uitstraalde op het podium.

Lees het laatste bericht van Stephan maar eens, bijna niet voor te stellen hoe groot de man was.

Ik denk dat er nooit meer zo een grote superster komt als Michael Jackson.

niethie

• 7319 messages
  • 7244 votes

De Stones en vooral The Beatles waren op zijn minst net zo groot. Die tweede kent 40/45 jaar naar dato nog steeds miljoenen obsessieve aanhangers.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Wacko was zeker net zo groot, maar zijn muzikale invloeden waren niet meer zo relevant. Het was meer de show. Maar evengoed, één van de grootsten van een decennium (jaren 80). Maar zo kunnen we natuurlijk wel over elk decennium een superartiest aanwijzen. U2 heeft geloofwaardiger de jaren 80 overleefd, maar die konden ook iets meer natuurlijk.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Jackson is haast ongeëvenaard. Neem Lennon. De Beatles en Lennon's solo carrière is zo'n 20 jaar. Elvis.. idem. Ervan uitgaande dat Jackson zijn tour gewoon gedaan zou hebben, had dat hem weer redelijk in de spotlight gezet. 1968-2009... 40(!) jaar en dan was hij nog maar 50.

Daar komen alleen nog de Stones bij in de buurt, maar die doen na de 60-er jaren eigenlijk alleen nog maar hetzelfde dingetje.

Jackson was tot aan de 90-er jaren vernieuwend.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

orbit wrote:

Wacko was zeker net zo groot, maar zijn muzikale invloeden waren niet meer zo relevant. Het was meer de show. Maar evengoed, één van de grootsten van een decennium (jaren 80). Maar zo kunnen we natuurlijk wel over elk decennium een superartiest aanwijzen. U2 heeft geloofwaardiger de jaren 80 overleefd, maar die konden ook iets meer natuurlijk.

Vergeet niet dat Jacko ook een flinke deuk (ten grootte van de Titanic) aan zijn imago heeft opgelopen vanwege het vermeende kindermisbruik.

Het zou me niks verbazen als Jacko's huidkanker het gevolg was van de talloze cosmetische operaties die hij heeft ondergaan.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Vergeet niet dat Jacko ook een flinke deuk (ten grootte van de Titanic) aan zijn imago heeft opgelopen vanwege het vermeende kindermisbruik.

Het zou me niks verbazen als Jacko's huidkanker het gevolg was van de talloze cosmetische operaties die hij heeft ondergaan.

Dat geloof ik graag, dat heeft hij natuurlijk wel zelf in gang gezet.. verder is het een wonder dat die man nog niet uit elkaar viel na de vele behandelingen.. maar een OD gun ik hem ook zeker niet. Maar het was wel een beetje over met zijn personage.

hunkydory

• 168 messages
  • 0 votes

Jaja. Ik zet Bowie lekker weer op. Tjuus.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Er wordt hier en daar geroepen dat het om zelfmoord zou gaan.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Bij vlagen leuke muziek, maar ook net zo veel controverse rondom deze gozer.

Ik ga hem eerlijk gezegd niet missen (kind van de 90's, hier).

Desalniettemin R.I.P. natuurlijk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Phoenix wrote:

Bij vlagen leuke muziek, maar ook net zo veel controverse rondom deze gozer.

Ik ga hem eerlijk gezegd niet missen (kind van de 90's, hier).

Desalniettemin R.I.P. natuurlijk.

Ik kan me hier bij aansluiten. Toch was ik wel even geschrokken toen ik vanochtend het nieuws aanzette op TV. Hoorde gisteren dat hij was opgenomen, maar dat het zo 'snel' zou gaan had ik niet gedacht.

Ookal vond ik hem maar een freak, met zijn vreselijjke uiterlijk, verdacht zijn van kindermisbruik en het laten bungelen van zijn baby over het balkon..

U-96

• 11875 messages
  • 2077 votes

Michael, R.I.P.!

FixX

• 622 messages
  • 456 votes

zo zie je maar het leven is echt veel te kort

benut je tijd goed zodat je van bovenaf naar jezelf kan kijkken en kunt nagaan of je alles uit je eigen hebt gehaald waar je trots op kunt zijn

wat er ook gezecht werd over jackson ik was daar niet bij ik oordeel daar niet over maar kwa muziek heeft hij miljoenen mensen geraakt misschien wel miljarden

echt ik ben overdonderd door dit trieste nieuws

en ook voor farrah en lorena R.I.P

een trieste dag in showbiz

z,n nieuws haalt gelijk me eige verdriet van me vader omhoog ook al is die 1,5 jaar geleden overleden

je staat dan wel weer even stil bij alles

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

R.I.P. Michael. De wereld is een van zijn grootse sterren en meest verknipte figuren kwijt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Jammer van Michael. Gelukkig heeft hij nu rust.

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

R.I.P

Mike rust zacht

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Erg shockerend bericht ..Ben het met AHWA eens, eindelijk heeft hij rust gevonden. Misschien is het beter zo, want zo'n fijn leven heeft hij niet gehad denk ik. R.I.P. aan een geweldig artiest, een fascinerend mens en een lieve man.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

R.I.P. Michael Jackson

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.