• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.111 votes
Profile

R.I.P.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Rust in vrede Deborah.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

RIP Deborah!

Mochizuki Rokuro wrote:

het kan aan mij liggen, maar ik vnid er nogal onherkenbaar op de geplaatste foto. Te gestyled naar mijn zin. Juist Deborah had die cmobi van 'volks' (ahum) en vrouw met klasse voor mij altijd.

En de IMDB slaapt nog..... Uit '47:

(afbeelding)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik vond haar erg goed in Black Narcissus. Zeker iemand van wie ik nog graag meer zie. R.I.P.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

R.I.P. Deborah Kerr.

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

do 18/10/07 - De Amerikaanse komiek Joey Bishop (89) is overleden.

(afbeelding)

Bishop is vooral bekend als lid van de vriendenkring Rat Pack van Frank Sinatra.

De komiek was het laatste levende lid van de beruchte Rat Pack, die bestond uit Sinatra, Peter Lawford, Sammy Davis Junior en Dean Martin. (AP) De Rat Pack werd een begrip in de Amerikaanse showbusiness door optredens in het begin van de jaren 60 in Las Vegas.

De chaotisch aandoende shows bestonden uit muziek en komedie. Na de moord op de Amerikaanse president John F.Kennedy (1963) viel de Rat Pack uit elkaar.

bron: Gazet van Antwerpen

info over Ratpack via Wikipedia:

Rat Pack was de bijnaam voor een groep artiesten in de 50er jaren, waaronder Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis Jr., Joey Bishop en Peter Lawford. De Rat Pack trad vaak op in Las Vegas, en zijn deels de reden dat de stad zo'n populaire bestemming werd voor shows en entertainment.

Ze maakten een aantal films samen waaronder Ocean's Eleven (1960) en Robin and the Seven Hoods (1964). Het vervolg op de remake van deze film, Ocean's Twelve (2004), is deels opgenomen in Haarlem en Amsterdam. De term rat pack werd door Lauren Bacall aan de groep gegeven nadat ze hen na een avond feestvieren vroeg in de ochtend tegenkwam.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Deborah Kerr en Joey Bishop

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

He gossie. De komende dagen natuurlijk veel Wolkers belangstelling op tv (een uitzending van Turks Fruit zal wel niet uitblijven...). Hopelijk gaat de VPRO de meesterlijke serie 'De Achtertuin' eens herhalen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8557 votes

Ja heerlijk programma, kan me nog een hilarische aflevering herinneren waarin Wolkers een kwatier met blaadjes voor zijn oog zat te rotzooien.

(mooi moment om Kort Amerikaans op dvd te zetten!)

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

De dood is en blijft onvermijdelijk, maar ik denk dat die man alles behalve te klagen had. Ik denk dat hij een van de gelukkigste senioren was in Nederland.

Maar ondanks dat zal ik zijn lieve uitstraling missen!

starbright boy (moderator films)

• 22414 messages
  • 5114 votes

Jammer. Leuke, eigenzinnige man. Prachtig oud geworden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

RIP. Dank voor Turks Fruit, dat is een schitterende film geworden.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

RIP.

Mug wrote:

(een uitzending van Turks Fruit zal wel niet uitblijven...).

(Publieke Omroep Nederland)

Netherlands, 9 returning visit

Date Time WebPage

19th October 2007 16:50:19 www.google.nl/search?hl=nl&q=filmrechten Turks Fruit&btnG=Zoeken&meta=

Helaas voor de PO liggen die rechten bij RTL

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Die zenden 'm vanavond om 23 u uit. Op RTL 4.

• 31155 messages
  • 5452 votes

Jammer van Wolkers...

Nieuws aan Vlaamse kant:

19/10 Buschauffeur waarop "De Hel van Tanger"' is gebaseerd, overleden

Pierre Stukken, de buschauffeur die in 1996 in een Marokkaanse cel belandde nadat in zijn bus drugs waren gevonden, is donderdagavond in Antwerpen overleden. Dat meldt de VRT-nieuwsredactie. Stukken leed aan kanker en werd 63 jaar oud.

Stukken werd in november 1996 aangehouden in Marokko op verdenking van drugssmokkel. Na een kort proces werd hij tot vijf jaar cel veroordeeld. Het gevangenisregime was ondraaglijk. Hij zat met dertien gedetineerden in een cel.

Na twee jaar kwam hij vrij, maar zijn gezondheid was fel achteruit gegaan. Hij had onder meer tuberculose.

De film "De Hel van Tanger" (2006), met Filip Peeters in de hoofdrol, is gebaseerd op het wedervaren van Pierre Stukken.

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

RIP Wolkers...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Tja, voor Turks Fruit ben ik Wolkers alles behalve dankbaar, maar ik gun hem zijn rust verder wel.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Turks Fruit

RIP.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

RIP Jan Wolkers.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

R.I.P DHR wolkers

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

RIP Jan!

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13419 votes

RIP Norman Mailer

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Amerikaanse actrice Laraine Day overleden.

Laraine Day is zaterdag op 87-jarige leeftijd overleden. De Amerikaanse actrice speelde tussen 1937 en 1960 bijna vijftig filmrollen.

Eén van haar bekendste rollen was die van Carol Fisher in 'Foreign Correspondent' van Alfred Hitchcock uit 1940. In de 'Dr. Kildare'-filmreeks, uit dezelfde tijd, speelde ze de rol van de verpleegster Mary Lamont.

In 1951 kreeg Day haar eigen televisieshow, 'The Laraine Day Show'. Ze was één van de eerste vrouwelijke talkshowpresentatoren. Day bleef tot 1986 voor de televisie werken. Enkele series waarin ze gastrollen speelde zijn 'Lou Grant', 'Hotel' en 'Murder, She Wrote'. (novum/ap/tdb)

(afbeelding)

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

zozo 50 filmrollen

netjes respect.

R.I.P

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Laraine Day ken ik eigenlijk alleen van Foreign Correspondent.

RIP!

• 31155 messages
  • 5452 votes

13/11 Amerikaanse regisseir Delbert Mann overleden

De Amerikaanse cineast Delbert Mann is zondag op 87-jarige leeftijd in Los Angeles aan een longontsteking overleden. Dat melden zijn nabestaanden maandag.

Mann kreeg in 1955 een Oscar voor de beste regisseur en een Gouden Palm in Cannes, beide voor zijn film "Marty". Deze romantische film kreeg ook een Oscar voor de beste film, het beste scenario en de beste acteur (Ernest Borgnine).

Na "Marty" maakte Delbert Mann nog vijftien bioscoopfilms. Hij bleef tot 1994 actief televisiefilms regisseren.

(bron: Gazet van Antwerpen)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wat jammer zeg.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

RIP Delbert!

Naast Marty een aantal Doris Day komedies gezien die hij geregisseerd heeft.

Quentin

• 10202 messages
  • 8557 votes

Schrijver Ira Levin overleden

` In New York is de Amerikaanse auteur Ira Levin (78 ) overleden.Hij schreef onder meer de horrorthriller Rosemary's Baby en The Boys from Brazil,waarin Adolf Hitler voortleeft in tientallen klonen die voorbestemd zijn om de macht in de wereld te grijpen.

Levin schreef bij elkaar nog geen 20 boeken en toneelstukken,maar wat hij schreef werd bijna altijd een succes.

Veel van Levins boeken zijn verfilmd.In Rosemary's Baby speelt Mia Farrow een jonge vrouw die een kind van de duivel krijgt.Zijn debuut A Kiss before Dying werd in 1956 verfilmd met Robert Wagner en in 1991 met Matt Dillon.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.