• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.938 actors
  • 9.380.738 votes
Profile

R.I.P.

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

Spaanse acteur José Luis de Vilallonga (87) overleden

De Spaanse acteur, schrijver en journalist José Luis de Vilallonga is gisteren op 87-jarige leeftijd overleden.

Breakfast at Tiffany's

Vilallonga, die van adel was, speelde in tientallen films. 'Breakfast at Tiffany's' uit 1961 is de bekendste. Hij speelde daarin een Braziliaanse multimiljonair, met wie hoofdpersoon Holly Golightly, gespeeld door Audrey Hepburn, wil trouwen. Ook is hij te zien in Fellini's 'Giuletta degli spiriti' uit 1965.

Journalist en biograaf

Als journalist werkte Vilallonga voor het Spaanse persbureau EFE en voor de bladen Paris-Match, Marie-Claire en Vogue. Ook schreef hij een geautoriseerde biografie van koning Juan Carlos, die in 1993 verscheen.

Bron: de krant Het Laatste Nieuws

Quentin

• 10202 messages
  • 8557 votes

Acteur Roef Ragas overleden

Op 42-jarige leeftijd is de acteur Roef Ragas overleden. Tijdens het eten overleed hij aan een hartstilstand.

Ragas werd bekend als rechercheur Rinus de Gier in de politieserie Grijpstra De Gier. Hij vervulde die rol van 2004 tot 2006 in 36 afleveringen. Verder was Ragas te zien in speelfilms, in andere tv-series en op het toneel.

In 1994 studeerde Ragas af aan de Toneelschool in Amsterdam. Daarvoor had hij al een studie Nederlands afgerond.

(c) ANP

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Ik ken hem niet, maar da's wel erg zeg, zo jong.

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

Jeetje, dat is erg . R.I.P Roef, daar schrik ik toch wel even van.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Hier schrik ik ook van. Zo jong nog.:(

http://www.moviemeter.nl/film/42484

http://www.moviemeter.nl/film/30257

http://www.moviemeter.nl/film/1373

Hij speelde ook een vader in de Pietje Bell films.

http://www.roefragas.com

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

RIP .

starbright boy (moderator films)

• 22414 messages
  • 5114 votes

Pfoe, dat is wel schrikken. Wat jong zeg.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Veel te jong!

RIP Roef.

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Is hij dood? Ongelooflijk.... het kan iedereen overkomen.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Dat is inderdaad schrikken. Zo jong! Erg triest!

Stephan

• 7892 messages
  • 1387 votes

Holy shit.

...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

*Geen woorden voor*

...

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ongeloofelijk.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

niet te geloven geen woorden voor.

R.I.P

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

Erg jong... R.I.P.

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

Wat verschrikkelijk, hij was getrouwd met Susan Visser ( uit Gooische Vrouwen ) en had daar 2 kindjes mee.

Hij is veel te vroeg weggehaald.

R.I.P.

geronimo

• 1955 messages
  • 0 votes

Sinds ik ooit "Mijn moeder heeft ook een pistool" op TV zag is hij me enorm opgevallen.

Wat erg dat ie er niet meer is!

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik hoorde het ook net op het nieuws.

RIP

• 31155 messages
  • 5452 votes

Ik zag gisteren op de nieuwssite dat Pavarotti kritiek was en blijkbaar is het dan heel snel gegaan. Jammer wel, want ook al was het niet direct m'n genre, in wat hij deed was hij echt wel goed. Hij werd 71 jaar.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Luciano Pavarotti overleden.

Vanochtend vroeg is in Modena de werelberoemde Italiaanse operazanger Luciano Pavarotti overleden. Gisteren was zijn gezondheidheidstoestand plots heel sterk verslechterd. De 71-jarige tenor raakte volgens E' TV Antenna Uno (een tv-station uit zijn thuisbasis Modena) gisterenavond buiten bewustzijn en zijn nieren blokkeerden. Vorige week werd Pavarotti - die aan kanker leed - nog na twee weken ontslagen uit het ziekenhuis na een reeks testen en behandelingen.

Pavarotti zong voor het laatst in het openbaar toen hij op 10 februari 2006, tijdens de opening van de Olympische Winterspelen in het Italiaanse Turijn, zijn lievelings-Verdi-aria Nessun Dorma ten gehore bracht.

(afbeelding)

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

erg jammer ben geen liefhebber van opera maar

soms had ik wel dat is mooi

R.I.P

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik wist niet dat hij nog leefde...

Toch een verlies voor het opera gebeuren. R I P

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

R.I.P. Luciano .

• 31155 messages
  • 5452 votes

Eerste Japanse Oscar-winnares gestorven

(afbeelding)

De eerste Japanse winnaar van een Oscar, de actrice Miyoshi Umeki, is op 78-jarige leeftijd overleden. Ze kreeg de onderscheiding in 1957 in de categorie beste vrouwelijke bijrol voor haar optreden in de Amerikaanse film Sayonara.

Geboren in 1929 in Otaru (Hokkaido), zong ze voor Amerikaanse militairen in Japan voordat ze in 1955 naar de Verenigde Staten emigreerde. Ze trad op in televisieshows en in musicals.

Miyoshi Umeki stierf eind vorige maand aan kanker, meldde het Japanse persbureau Kyodo donderdag.

Bron: de Belgische krant Het Laatste Nieuws

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

Griekse cultregisseur Nikos Nikolaidis overleden

De Griekse regisseur Nikos Nikolaidis, in de jaren tachtig maker van een aantal film noirs die in Griekenland een cultstatus hebben bereikt, is op 68-jarige leeftijd in Athene aan een longaandoening overleden. Dat heeft het Griekse Filmcentrum meegedeeld. Internationaal scoorde Nikolaidis met zijn magnum opus 'Singapore Sling' uit 1989, een bizarre mengeling van noir, seks als machtsspel en grand guignol.

Subversieve films

De in Athene geboren Nikolaidis liep in zijn geboortestad filmschool en liet in het begin van de jaren tachtig internationaal van zich spreken met subversieve films over marginale en radeloze jongeren als 'Ta Kourelia tragoudane akoma' (The Thrushes are still singing, 1979) en 'Glykia symmoria' (Sweet Bunch, 1983).

Seksuele dominantie

Net als 'Singapore Sling' heeft ook Nikolaidis' laatste film, 'The Zero Years' uit 2005, perversie en seksuele dominantie als onderwerp. Maar het (cult-)succes van 'Singapore Sling' kon Nikolaidis niet meer herhalen.

In een communiqué nam de directie van het internationale filmfestival van Saloniki afscheid van "een onafhankelijk en subversief filmmaker die eeuwig in onze herinnering zal voortleven". (belga/hln)

Bron: HLN

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

R.I.P

Stephan

• 7892 messages
  • 1387 votes

Jane Wyman dead at 93

(afbeelding)

LOS ANGELES, California (AP) -- Jane Wyman, an Academy Award winner for her performance as the deaf rape victim in "Johnny Belinda," star of the long-running TV series "Falcon Crest" and Ronald Reagan's first wife, died Monday morning at 93.

Jane Wyman won an Oscar for "Johnny Belinda" and appeared in the long-running TV show "Falcon Crest."

Wyman died at her Palm Springs home, said Richard Adney of Forest Lawn Memorial Park and Mortuary in Cathedral City. No other details were immediately available.

Wyman's film career spanned from the 1930s, including "Gold Diggers of 1937," to 1969's "How to Commit Marriage," co-starring Bob Hope and Jackie Gleason. From 1981 to 1990 she played Angela Channing, a Napa Valley winery owner who maintained her power with a steely will on CBS' "Falcon Crest."

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Jane Wyman oberleden....

Bekend uit The lost Weekend en de ex van Ronald Reagan.

R.I.P.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Herinner met Jane Wyman vooral uit de weepies van Sirk: Magnificent Obsession en All That Heaven Allows.

Een gezegende leeftijd. Jane Wyman RIP.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik herinner me haar vooral als Falcon Crest-bitch. Veel wijngaarden.

Mooie leeftijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.