• 178.457 movies
  • 12.237 shows
  • 34.024 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.158 votes
Profile

R.I.P.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

ken hem niet maar toch R.I.P

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

kos wrote:

Beetje zinloos om het besturen van een land als Rusland te gaan vergelijken met onze achtergrond lijkt me.

Het is onderdeel van mijn studie , maar dit lijkt me er niet de geschikte plaats/site voor.

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

606 wrote:

ken hem niet maar toch R.I.P

Het was zeker een opvallend figuur.

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

Niet zozeer bijzonder figuur om economische hervormingen maar heeft wel de democratische hervormingen op gang gebracht (hoe minimaal ook).

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Hij was de eerste president van Rusland na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, dan ben je toch wel iemand hoor.

Dit moment met Bill Clinton zal ik nooit vergeten...

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Wel een aderlating voor de Wodka lobby...

as

• 3548 messages
  • 5932 votes

BenicioDelToro wrote:

Dit moment met Bill Clinton zal ik nooit vergeten...

Ik lig zelf ook altijd dubbel als ik dat filmpje zie. Erg leuk idd.

Dogie_Hogan wrote:

Wel een aderlating voor de Wodka lobby...

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

oh ja die man ik kende de naam wel maar had er geen plaatje bij,

en ja dat met bill is erg grappig en nooit te vergeten.

R.I.P

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

RIP Jeltsin

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Jack Valenti dies at 85

(afbeelding)

Jack Valenti, the colorful, charismatic head of the Motion Picture Assn. of America for almost four decades and the prime mover behind the movie ratings system, died Thursday. He was 85.

Valenti had checked out of Johns Hopkins University Medical Center on Wednesday where he was hospitalized after suffering a stroke.

A private mass celebrating the life of Jack Valenti will be held in Washington. The family will announce details in the coming days.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

ken hem zo gouw niet maar R.I.P

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Tarzan-acteur Gordon Scott (80) sterft als een kluizenaar.

Gordon Scott is eerder deze week gestorven in Baltimore. Scott, die in de jaren vijftig en zestig Tarzan speelde, werd tachtig en leefde de laatste jaren als een kluizenaar op een kamertje bij een bevriend koppel.

Veertig jaar geleden hing Gordon Scott zijn lendendoekje voorgoed aan de haak, maar filmfans zullen hem blijven herinneren als de superheld van de jungle en later als vechtjas in westerns en gladiatorfilms.

(afbeelding)

Gordon Scott met tegenspeelster Vera Miles, met wie hij vier jaar getrouwd was.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

ken die man verders niet maar,

R.I.P

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Te bedenken dat die aap die Cheetah speelde, nog altijd leeft. Die overleeft al de acteurs waar hij mee gespeeld heeft.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

er is zo'n regisseur overleden...

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Je bedoelt waarschijnlijk Theo Ordeman ?

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Juist. ken ik alleen niet.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Japanse regisseur Kei Kumai overleden.

In Tokio is de bekende regisseur Kei Kumai overleden op 76e jarige leeftijd. Dat meldde het agentschap Kyodo. Kei verwierf in de jaren zeventig bekendheid met zijn auteursfilms, al dateert zijn meesterwerk, 'Sen no Rikyu' ('Dood van een Theemeester'), uit 1989.

De in 1930 in Nagano geboren Kei raakte in 1974 internationaal bekend met 'Sandakan hachibanshokan bohkyo' (Bordeel nummer 8 ), een portret van een prostituee op Borneo. In 'Kita no Misaki' uit 1975 speelde de vorig jaar overleden Franse Truffaut-actrice Claude Jade een Zwitserse non die tijdens een bootreis van Marseille naar Yokohama verliefd wordt op een Japans ingenieur.

'Dood van een theemeester', over de zelfmoord van een beroemd meester van de theeceremonie uit het feodale 16de eeuwse Japan, won in 1989 de Zilveren Leeuw op het filmfestival van Venetië. Ook zijn laatste film, 'Umi wa miteita' ('The Sea is Watching') was een meesterwerkje, niet in het minst omdat de prent over de liefdesavonturen van een prostituee gebaseerd is op een scenario van grootmeester Akira Kurosawa. (belga/hln)

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

R.I.P

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

Heeft al bij al toch een kleine 20 films gemaakt. Verrassend dat MM soms nog redelijk onvolledig blijkt

• 31154 messages
  • 5451 votes

Vooral bekend bij de Vlamingen op het forum:

Jo Röpke overleden

Jo Röpke, filmcriticus en jarenlang presentator en samensteller van het BRT-programma Première, is overleden in Cannes. Röpke was ook directeur van de filmschool RITS.

(bron: het laatste nieuws)

Hij was er blijkbaar voor het Festival van Cannes en is daar ziek geworden. Op zich wel een mooie plaats om te sterven als filmliefhebber... Hij was rond de 73 jaar geloof ik.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Film Pegasus wrote:

Hij was rond de 73 jaar geloof ik.

FILMCRITICUS JO ROPCKE IS OVERLEDEN.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

In Cannes is filmcriticus Jo Röpcke overleden. Hij was enkele dagen geleden opgenomen in het ziekenhuis terwijl hij het filmfestival volgde.

Jo Röpcke was decennia lang de filmcriticus van de openbare omroep. Hij was ook leraar en directeur van de filmschool RITS.

Röpcke was het eerste gezicht van het filmprogramma "Première" op de openbare omroep. Hij presenteerde het programma van 1962 tot 1991. "Hij was een icoon", zegt zijn collega Roel Van Bambost, die hem de afgelopen dagen nog sprak in Cannes. Röpcke was 78 jaar.

* Bijna dertig jaar lang presenteerde Jo Röpcke het programma "Première". In al die jaren zag hij 12.000 films in première. Het programma evolueerde onder zijn bewind

van pure promotie voor de bioscoopzalen en filmproducenten naar voorzichtige, ironische filmkritiek.

* Sinds zijn pensioen kampte Röpcke voortdurend met gezondheidsproblemen. Woensdagavond werden nierproblemen en een hartaanval hem fataal.

* "Hij kwam nog graag naar Cannes", aldus Roel Van Bambost. "Hij volgde het filmfestival niet meer intens, hij ging niet meer naar films, maar hij was graag in de ambiance en zag graag zijn collega's nog eens terug."

(afbeelding)

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Het enige serieuze filmprogramma dat ik in de nederlandse taal gevolgd heb.

RIP.

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

R.I.P

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Huh, ik dacht dat hij allang was overleden..

was wel een fijne presentator iig. Wel mooi dat hij als filmkenner nu in Cannes is overleden.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4555 votes

RIP Jo Röpcke, een groot filmkenner gaat aan ons verloren.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Ken hem niet goed, maar in het harnas gestorven zou ik zeggen...

• 31154 messages
  • 5451 votes

Franse acteur en filmmaker Jean-Claude Brialy overleden

(afbeelding)

Jean-Claude Brialy.De Franse acteur en filmmaker Jean-Claude Brialy is gisteren op 74-jarige leeftijd overleden. Dat is uit zijn directe omgeving vernomen. Hij was al lange tijd ziek.

Jean-Claude Brialy werd op 30 maart 1933 geboren in het Algerijnse Aumale. In zijn leven speelde hij in zo'n honderd films, waaronder 'Elena et les hommes' (1956) van Jean Renoir (de eerste bioscoopfilm waarin hij speelde), 'Ascenseur pour l'échafaud' (1957) en 'Les amants' (1958) van Louis Malle, 'Le beau Serge' (1958) en 'Les cousins' (1959) van Claude Chabrol, 'Les quatre cents coups' (1959) van François Truffaut en 'Le genou de Claire' (1970) van Eric Rohmer. Als regisseur tekende hij voor tien films, waaronder 'Eglantine' (1971) en 'Les volets clos' (1972).

bron: krant 'De Morgen'

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

R.I.P., vreemd bericht om te smijten met belangrijke filmtitels waar hij slechts (voornamelijk) een figurantenrol in speelde...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.