• 178.426 movies
  • 12.237 shows
  • 34.020 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.379.088 votes
Profile

R.I.P.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

18/04 Actrice Kitty Carlisle Hart (96) overleden

De Amerikaanse actrice en zangeres Kitty Carlisle Hart, die de vrouwelijke hoofdrol speelde in de Marx Brothers-film 'A night at the opera', is op 96-jarige leeftijd overleden, zo is woensdag bekendgemaakt.

In 'A night at the opera' uit 1936 speelde Hart, toen nog Carlisle geheten, de operazangeres Rosa Castaldi. Ze was ook twee keer de tegenspeelster van Bing Crosby: in 'She loves me not' en 'Here is my heart', beide uit 1934. In 'Radio days' van Woody Allen speelde ze de radiozangeres Kitty Carlisle Hart.

Ook zat ze jarenlang in het panel van het televisiespelletje 'To tell the truth', de Amerikaanse versie van Wie van de drie

bron: Gazet van Antwerpen

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Pieke Dassen (80) overleden

[19.04.2007]

Kunstenaar Pieke Dassen is op 80-jarige leeftijd in zijn woonplaats Maastricht overleden. Dassen was al geruime tijd ernstig ziek. In de jaren zeventig verwierf hij nationale bekendheid met de rol van August in het uitermate populaire kinderprogramma 'De Film van Ome Willen'. Ook speelde hij de hoofdrol in het regiedebuut van Guido Pieters; Vaarwel. Dassen staat ook bekend als schilder, cabaretier en accordeonist. Binnenkort verschijnt er een boek over Pieke Dassen.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

r.i.p

pieke dassen

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ook van mij een welverdiende r.i.p. Pieke Dassen was ook de ontwerpers van de poppen (Jan Klaassen en Katrijn) bij de Film van Ome Willem... wie van mijn generatie is daar niet mee opgegroeid?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Pieke Dassen in zijn August-rol, welke 30-plusser kent hem niet?

Gelukkig toch best wel oud geworden.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Pieke Dassen

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

Vaarwel Pieke Dassen. Bedankt voor alle mooie dingen die je ons hebt laten zien.

starbright boy (moderator films)

• 22413 messages
  • 5077 votes

Met Pieke Dassen is toch wel een heel klein beetje van mijn jeugd overleden. Hoe vaak heb ik niet naar De film van Ome Willen gekeken als kind? Uiteindelijk was dat toch echt wel een van mijn lievelingsprogramma's. Als ik weer eens bij toeval tegen een herhaling oploop voel ik me zo weer een jaar of vijf.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Een gemis

Beetje moeilijk uit te leggen maar vooral hij sprak me zo aan, bij de Ome Willem Show. Het moet haast wel zijn Eerlijkheid en Openheid geweest zijn, die je zelfs op hele jonge leeftijd kan boeien. Of Juist op hele jonge leeftijd. In ieder geval Universeel mens.

Dat soort mensen hoop je later in de Eeuwige Jachtvelden weer tegen te komen!

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Voor mij is de Film van Ome Willem niets meer dan een tv-programma waar mensen ouder dan ik graag nostalgisch over praten. Maar van de hele Pieke Dassen had ik nog nooit gehoord.

R.I.P., toch.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Vond ik de meest vervelende en niets zeggende persoon uit de Film van ome willem.

Hoop wel dat hij lekker rust.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Ik behoor met men 28 niet tot de 30+, maar kom wel uit die generatie van Ome Willem. Zeker in een periode dat er van jongerenprogramma's niet veel te zien was op Belgische tv en we veel naar Nederlandse zenders keken (Mijnheer Kaktus, Theo & Thea, Villa Achterwerk, Sesamstraat, Kinderen voor Kinderen, ...) en dus ook deze Ome Willem. Jammer van de man.

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

R.I.P.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Is hij dood! Jammer . Ik vond hem altijd heel aardig overkomen. Hij leek me een hele sympathieke man.

L. luchtloper

• 857 messages
  • 0 votes

Ik kom zelf uit Maastricht en zag hem vaker in zijn scootmobiel rijden door het stadspark van Maastricht. Hij was geen jeugdicoon van me, maar bij deze toch een welverdiende R.I.P.

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

RIP Pieke...

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Boris Jeltsin overleden...

MOSCOW, Russia (AP) -- Former President Boris Yeltsin, who engineered the final collapse of the Soviet Union and pushed Russia to embrace democracy and a market economy, has died, a Kremlin official said Monday. He was 76.

Kremlin spokesman Alexander Smirnov confirmed Yeltsin's death, but gave no cause or further information. The Interfax news agency cited an unidentified medical source as saying he had died of heart failure.

Although Yeltsin pushed Russia to embrace democracy and a market economy, many of its citizens will remember him mostly for presiding over the country's steep decline.

(afbeelding)

blabla

• 2070 messages
  • 5244 votes

Jean-Pierre Cassel overleden.

French actor, singer and dancer Jean-Pierre Cassel has died following a long illness. He was 74. The star, whose talent was discovered by Gene Kelly, died at his home in Paris yesterday. The father of actor Vincent Cassel and father-in-law of Italian actress Monica Bellucci will be best remembered for his role in late 1950s/ early 1960s comedies directed by Phillippe De Broca - but he also starred in English-language films including Those Magnificent Men in Their Flying Machines, Murder on the Orient Express and the Three Musketeers films, as well as the Oscar-winning film The Discreet Charm of the Bourgeoisie . Cassel is survived by his three children, actors Vincent and Cécile and rapper Matthias.

bron: IMDB

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

RIP Boris Jeltsin

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

RIP Jeltsin

Ook plotseling zeg

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

(afbeelding)

RIP

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

R.I.P Boris Jeltsin..

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

(afbeelding)

.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Dat hij zijn land half naar de afrond heeft gebracht vergeten we maar even dan. Een grappige kerel was het wel, vindt ook Bill Clinton.

http://www.youtube.com/watch?v=UzXNXjbZafU

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

BoordAppel wrote:

Dat hij zijn land half naar de afrond heeft gebracht vergeten we maar even dan.

Dat was het land al voor hem ... hij is er behoorlijk in geslaagd de Russische economie te hervormen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Voor hem en na hem. De levensstandaard is er niet echt beter op geworden geloof ik.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

BoordAppel wrote:

Dat hij zijn land half naar de afrond heeft gebracht vergeten we maar even dan. Een grappige kerel was het wel, vindt ook Bill Clinton.

http://www.youtube.com/watch?v=UzXNXjbZafU

Eén van de mooiste momenten ooit .

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Beetje zinloos om het besturen van een land als Rusland te gaan vergelijken met onze achtergrond lijkt me.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.