- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Naya Rivera is overleden. De zangers/actrice uit Glee was sinds enkele dagen geleden vermist als ze met haar zoontje op een meer ging varen. Vandaag vonden ze aan het meer een lichaam en het zou nu ook bevestigd zijn dat het Rivera is. Ze was nog maar 33 jaar...
https://apicms.thestar.com.my/uploads/images/2020/07/09/750224.jpg
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
R.I.P. Naya. Een groot talent en veels te vroeg heengegaan. Als Glee-fan van het eerste uur valt me dit zwaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mythbusters-presentator Grant Imahara (49) overleden | AD.nl
Samen met mede-presentator Kari Byron maakte Imahara in 2016 voor Netflix de serie White Rabbit Project. Daarnaast werkte hij mee aan films als Star Wars, The Matrix en The Lost World: Jurassic Park.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Zizi Jeanmaire (96)
Franse balletdanseres, zangeres, actrice (en charmante Parisienne bij uitstek)
https://www.imdb.com/name/nm0419929/?ref_=nv_sr_srsg_0]Zizi Jeanmaire - IMDb
Puur bij toeval zag ik haar in de jaren zestig een keer aan het werk tijdens een repetitie in een theater.
Een tot leven gekomen fragiel porseleinen poppetje leek het wel.
Dat uiterlijk was echter bedrieglijk, want ze bewoog als een wervelwind over het podium, met tomeloze energie en veerkracht.
Enkele films waarin ze speelde heb ik gezien.
Het best in herinnering gebleven is mij daarvan "Folies Bergère"(1956) waarin ze de tegenspeelster van Eddie Constantine was.
Eddie kende ik uiteraard van de ooit populaire knokfilms, dat hij ook beschikte over een uitstekende zangstem ontdekte ik pas via die film.
Een andere (bekendere) film met Zizi is "Anything Goes", eveneens uit 1956.
[url=https://imgbb.com/[/url]
Met Bing Crosby op de set van "Anything Goes"
Met Eddie Constantine in "Folies Bergère"
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
En hoe kún je nou vergeten te vermelden dat ze ook nog genoemd wordt in (en daar ken ik haar naam uit:) de tweede regel van Where do you go to my lovely van Peter Sarstedt :
You talk like Marlene Dietrich
And you dance like Zizi Jeanmaire...
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Peter Green (73) Muzikale held en mijn favoriete Bluesgitarist

Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam John Saxon (84)
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
R.I.P. muzieklegende 'Peter Green' en top acteur 'John Saxon'.
Serpicos
-
- 1139 messages
- 4170 votes
Rust in vrede, Olivia de Havilland. Ze werd 104(!)
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Bijzonder zeg, wist niet dat ze nog leefde. Ken haar vooral van Gone with the Wind.
Dievegge
-
- 3170 messages
- 8192 votes
Vijf jaar geleden heb ik voor Olivia de Havilland "gesupporterd" om haar honderdste te halen. Uiteindelijk heeft ze er nog vier jaar bij gedaan. Nu is dus echt de laatste uit het Gouden Tijdperk overleden. Naast haar grote nevenrol in Gone with the Wind heeft ze ook heel wat prachtige hoofdrollen gespeeld, met als hoogtepunten The Adventures of Robin Hood (1938) en The Heiress (1949). Deze in Japan geboren Britse actrice had de mooiste glimlach van Hollywood.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Aan elk sprookje komt een einde en ook Hollywoodsterren hebben geen eeuwig leven. Een mooie leeftijd en hopelijk nu de nodige rust. RIP Olivia de Havilland.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Deze in Japan geboren Britse actrice had de mooiste glimlach van Hollywood.
Ze had eenzelfde lievige uitstraling als Setsuko Hara of Michelle Williams. Ze was trouwens de zuster van Joan Fontaine met wie ze een jarenlange vete had. Ze zijn nog steeds de enige zusters ooit die ieder een Oscar voor beste actrice ontvingen (broers zijn er ook niet overigens).
Zelf zag ik haar toevallig laatst in een a-typische rol voor haar in Hush...Hush, Sweet Charlotte (1964).
RIP Olivia de Havilland.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
John Saxon is afgelopen zaterdag overleden en is 83 jaar geworden.
Ik ken hem vooral van de Bruce Lee classic "Enter the Dragon" en van een paar Nightmare on Elm Street films als politeman en vader van Heather Langenkamp.
R.I.P. John Saxon.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
In Memoriam:
Olivia de Havilland
John Saxon
Peter Green
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Maarten Biesheuvel.
De andere schrijvende Maarten. Beiden twee van mijn lievelingsschrijvers, 't Hart en Biesheuvel. Oorspronkelijke en onafhankelijke mensen.
Rip Maarten.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
R.I.P Alan Parker.
Alan Parker is op 76-jarige leeftijd overleden. Dank U voor Midnight Express.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Vooral ook bedankt voor The Wall. Een meesterlijke verfilming van het verhaaltje van Pink Floyd.
RIP
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
R.I.P Alan Parker.
Alan Parker is op 76-jarige leeftijd overleden. Dank U voor Midnight Express.
RIP
Merkwaardig toeval dat nu juist vandaag Midnight Express op de NL TV te zien is. 
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
R.I.P. Alan Parker. Wat je ook van hem mocht vinden, ik heb me in ieder geval nooit verveeld bij zijn films, en Angel heart kruipt nog altijd onder mijn huid.
misterfool
-
- 339 messages
- 730 votes
R.I.P Alan Parker.
Birdy, Angel Heart en Mississippi Burning zijn alledrie geweldig.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
In Memoriam Alan Parker
Pfff nog steeds kippevel van deze scene, zelfs met slechte youtube kwaliteit.
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
R.I.P. Alan Parker. Ook The Commitments en Angela's Ashes verdienen het om genoemd te worden.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
Wilford Brimley, known for his roles in 'Cocoon' and 'The Natural', has passed away at 85
Geef mij toch maar 'The Thing'!
R.I.P Wilford Brimley
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
En R.I.P Olivia de Havilland
R.I.P John Saxon
R.I.P Alan Parker
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Jezus...
Hans...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.