- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In Memoriam Earl Cameron (102)
Een uitstekende acteur met een enorme staat van dienst, en drager van een CBE orde (Commander of the Order of the British Empire )
https://www.imdb.com/name/nm0131565/]Earl Cameron - IMDb
[url=https://imgbb.com/[/url]
in Thunderball
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Niet mijn favoriete componist maar wel een absolute legende 
Ennio Morricone op 91-jarige leeftijd overleden - hln.be
Ik ga die 80 jaar Morricone Jubileumeditie toch nog eens opzetten..
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Hier schrok ik echt van. Zo onverwacht. Een meester is heengegaan. R.I.P. Ennio Morricone!
Jack Sparrow
-
- 472 messages
- 3267 votes
Een grootheid in filmmuziek en een geweldig componist. 2 keer Ennio Morricone nog mogen zien optreden in Nederland. Triest dat hij er niet meer is.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
R.I.P. Ennio Morricone! Wat een prachtige muziek laat deze man achter voor ons. Respect.
Don Homer
-
- 510 messages
- 1297 votes
R.I.P. Ennio Morricone. Wat heeft hij prachtige muziek gemaakt waarmee het allemaal begon bij de spaghetti westerns van Leone. Voor mij is er geen betere filmcomponist. Straks zal ik wat draaien van hem.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
R.I.P. Ennio Morricone
Toevallig net ´Adio Cheyenne!´ gedraaid in de auto.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Helaas blijft niemand eeuwig leven. Onbegrijpelijk hoe zo'n iconische componist moest wachten tot 2016 voor zijn eerste Oscar (buiten de ereprijs in 2007). Indrukwekkend palmares en een filmcomponist waar je toch niet omheen kan. RIP Morricone.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Rust in vrede. Mijn favoriete filmcomponist. Zijn muziek ontsteeg de film en is ook vaak los te luisteren.
Ik zag toevallig laatst Red Sonja en dacht: wat heeft deze film toch een goede muziek. Bleek Ennio Morricone ook hiervoor de muziek te hebben verzorgd.
Ik was idd ook verbaasd dat hij pas in 2016 een Oscar kreeg terwijl Heightfull Eight niet zijn beste werk is naar mijn mening.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Wat zouden de westerns van Sergio Leone zijn zonder de magistrale muziek van Ennio Morricone 
In Memoriam Ennio Morricone
Bobbejaantje
-
- 2260 messages
- 2062 votes
RIP Ennio Morricone.
Wat heeft hij een prachtig leven gekend.
Kunnen doen wat hij echt wilde doen en andere mensen daarmee ook nog eens gelukkig maken.
Zijn muziek is en blijft een referentiepunt waar ook toekomstige generaties nog veel plezier aan zullen beleven.
En ik twijfel er niet aan dat hij de engelen hierboven enkele innovatieve harparrangementen zal aansmeren 
Dankuwel Ennio Morricone, voor al dat moois.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Oef. Dit komt even binnen. Wat een enorme gigant was die man. Zijn muziek van vooral de klassieke westerns is legendarisch en zal nooit verloren gaan of vergeten worden.
Ik heb toevallig vorig jaar nog eens The good, the bad and the ugly + Once upon a time in the west opgezet en daar echt gigantisch weer van genoten. Dat is ook echt voor minstens de helft te danken aan de soundtracks. Heb ook toen zitten te bedenken dat ik best eens naar Morricone zou willen gaan, mocht de man nog eens in de buurt een concert geven. Helaas, het zal nooit meer gaan gebeuren.
Wel sneu dat hij moet overlijden aan een val, anders was hij er nog misschien jaren bij geweest.
MRDammann
-
- 661 messages
- 3560 votes
Eén van de weinige filmcomponisten die mij met zijn muziek heel erg weet te emotioneren zonder dat ik daarvoor de film moet zien. Zoveel wonderschone muziek heeft hij gemaakt, echt niet normaal, ongeëvenaard.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Het was een absolute eer om hem live op Ziggo Dome te zien optreden. RIP.
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Verschrikkelijk nieuws. Ennio Morricone was een van de beste filmcomponisten. Samen met John Barry was hij grotendeels verantwoordelijk voor mijn intresse in filmmuziek. Vooral bekend om zijn western muziek, maar zijn oeuvre is zoveel groter. Ook voor mij was het een grote eer om hem live te zien optreden.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Het was een absolute eer om hem live op Ziggo Dome te zien optreden. RIP.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Een goede vriendin (en hoboïste) van mij speelde jaren geleden "Gabriel's Oboe" met Ennio. Vanmiddag de opname voor een CD (die er nooit kwam) gehoord. Wat is het toch een wonderschone compositie en wat raakt zijn muziek mij altijd. Lolita en Bugsy vaak als temp track gebruikt.
R.I.P.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
R.I.P. Ennio Morricone. Ben blij dat ik hem jaren geleden in het Ziggo Dome heb mogen zien.
Geweldige muziek!
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Triest nieuws.
Ontzettend originele, unieke componist.
Heeft zoveel moois gemaakt.
Meteen zin om een film met zijn score op te zetten. Denk dat ik Le clan des Siciliens ga kijken.
R.I.P. Ennio Morricone
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik blijf dit lijzige deuntje van hem nog steeds geweldig vinden:
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
R.I.P. Ennio Morricone. Een absolute meerwaarde voor de westerns van Sergio Leone en met name zijn werk voor C'era una Volta il West is adembenemend mooi. Eén van de weinig filmscores die ik in mijn bezit heb.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Opnieuw is een Ajax icoon overleden. Rust zacht. Bedankt voor alles bij Ajax en Oranje.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
R.I.P. Wim Suurbier, onwaarschijnlijk snel en een solide steunpilaar van het Ajax van die gouden jaren 70.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Actrice Kelly Preston, vrouw van John Travolta op 57-jarige leeftijd overleden | AD.nl
Preston, die in films als Jerry Maguire en Gotti te zien was, leed aan borstkanker.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.