- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Richard Glatzer (63), regisseur van 'Still Alice', overleden. Hij leed al jaren aan de ziekte ALS.
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
Ahh dat is triest, maar mooi dat hij zo'n film nog heeft kunnen maken die prijzen won.
R.I.P
Ook voor de 36 jarige Windell
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Richard Glatzer (63), regisseur van 'Still Alice', overleden. Hij leed al jaren aan de ziekte ALS.
Pfff. Geen vrolijk nieuws om mee wakker te worden. Maar wel indrukwekkend om te lezen in welke omstandigheden en met welke communicatiemiddelen hij Still Alice heeft gemaakt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
R.I.P. Luciano Ercoli
Een van de genre meesters uit de Jaren 70. Die titels alleen al: 'Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion' en 'Death Walks on High Heels' ...
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2564 votes
http://m.tmz.com/#Article/2015/03/15/mike-porcaro-toto-dies-dead-bassist
Niet iemand uit de film industrie maar toch zeker iemand die bekend is.
Mike Porcaro-toto ook door de ziekte ALS.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Mike Porcaro kon door die ziekte de laatste jaren al niet meer meespelen. Hij kwam bij de groep in 1982, het topjaar van Rosanna en Africa. R.I.P. Mike Porcaro!
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Keepertje keepertje...
Hugo wist destijds toch de beelden van menig slaapverwekkend bal-in-de-sloot-wedstrijdje op te fleuren met nu haast spreekwoordelijk geworden commentaar.
Mijn persoonlijke favoriet is de opmerking 'Dat had ik persoonlijk heel anders gedaan', bij een actie op het veld die in zijn ogen wat minder geslaagd was.
Een opmerking die overigens een adequate samenvatting zou zijn van veel kritische MM-recensies 
Hugo Walker R.I.P.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
In memoriam Gregory Walcott, acteur met een aanzienlijke staat van dienst.
Zijn gezicht zal de meesten wel bekend voorkomen.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Actrice J KAREN THOMAS is overleden aan kanker.
http://image.mcomet.com/M/2007_6_imdb/0photo_153/thumb/0_2007-6-10-5-26-19671.jpg
Veel credits op IMDB:
Actrice SALLY FORREST is op 86 jarige leeftijd overleden.
http://i.ensonhaber.com/resimler/diger/2_8272.jpg
http://www.briansdriveintheater.com/cheesecake/sallyforrest/sallyforrest12.jpg Sally Forrest met Mickey Rooney.
IMDB: Sally Forrest - IMDb
Actrice BJ CROSBY is op 62 jarige leeftijd overleden.
De actrice/zangeres was genomineerd voor een Tony-award (Oscars voor toneel) in 1995.
Een paar credits op IMDB:
BJ Op Youtube:
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
R.I.P.
Ik heb nog maar twee films van hem gezien. The Odd Couple (1968) vond ik erg leuk.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
In Memoriam Rik Battaglia
http://i61.tinypic.com/2rr32na.jpg
http://i57.tinypic.com/29d73sy.jpg
Met Sophia Loren
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
Ahhh veel te jong zeg, vond hem geweldig in Maniac Cop.
Rust zacht Robert !!!
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
R.I.P. Manoel de Oliveira
moest er eens van komen, toch érg treurig 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zat er inderdaad wel aan te komen, er zijn weinig mensen die aan de gezegende leeftijd van 106 jaar komen. Moet nog altijd eens aan mijn doop van hem beginnen. Ik heb volgens mij nog ergens zijn film met Cardinale en Moreau liggen, maar dat is er nog altijd niet van gekomen.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ah. Die naam was ik vanwege zijn (inderdaad gezegende) leeftijd ook al een paar keer tegengekomen de laatste jaren.
Heb overigens maar één film van hem gezien: Douro, Faina Fluvial (1931). Denk niet dat er nog veel filmmakers rondlopen die toen al films maakten, if any.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
De man van wie je hoopte dat hij niet dood kon. Blijkt de film die ik vorig jaar op het IFFR zag zijn zwanenzang te zijn. Heerlijk eigenlijk, mensen die zich bijna tot aan hun dood creatief uiten. Zijn regiedebuut (een korte documentaire) komt uit 1931!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vraag me af wanneer de film die pas na zijn dood gereleased zou worden gaat uitkomen:
Manoel de Oliveira - Movies - New York Times - nytimes.com
(stond oorspronkelijk bij de regisseurspagina, maar breng het hier dan ook maar even onder de aandacht)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8282 votes
Ja, die heeft mij ook altijd geïntrigeerd. Er is bij IMDB wel al op gestemd?
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Spijtig.
Hopenlijk was zijn leven ook zo mooi als het lang was. En alhoewel hij 106 geworden is lijkt het mij vooral een man van de stelling " tis niet hoeveel jaren je leeft maar hoeveel leven er in je jaren zit". Manoel was een bezige bij tot op het eind.
Toevallig heb ik verleden week mijn eerste werk van hem gezien, "Viagem ao Princípio do Mundo", en dat is me heel goed bevallen. Er zullen wel meer volgen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Taaie cinema: maar tijdens het 'kauwen' werd het soms betoverend, soms bleef-ie ondoorgrondelijk of afstandelijk en soms was het voor mij niet te kraken. Zijn mooiste film (van de 14 die ik zag): O Princípio da Incerteza. Die is echt wel geweldig!
"En in zijn jonge jaren ook formule 1-coureur" 
"Hij wijdde zich aan de productie van port op het familie landgoed"
Eigenlijk deed hij tijdens zijn 'werkzame leven' (tot zijn pensoengerechtigde leeftijd) dus andere dingen, want hij maakte pas in 1972 zijn tweede speelfilm. Hij was toen al 64 !!
Zijn vrouw leeft trouwens nog, zij is 96.
R.I.P. Manoel de Oliveira.
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Wow, zijn 2de speelfilm pas op pensioengerechtigde leeftijd.
Alhoewel eerder toch een deel docu's en kortfilms maakte levert hij het bewijs dat het nooit te laat is om echt aan je droom te beginnen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Hij werd pas vanaf zijn 80e echt productief. 't is ongelofelijk maar waar. Vanaf Os Canibais (1988) kwam er bijna jaarlijks een nieuwe film. Vorig jaar op IFFR zijn zwanenzang gezien. edit: het was al twee jaar terug.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het blijft een ongelofelijk verhaal, deze man!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.