- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ken hem alleen van Jurassic Park, maar wist niet eens dat ie regisseur was! En broers van David! 
Mooie leeftijd. R.I.P.
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Richard Attenborough heeft inderdaad een mooie leeftijd bereikt. Maar toch wel een verlies voor de filmwereld dat hij nu is overleden.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Sir Richard Attenborough.
Veelzijdig en aimabel man. Uiteraard maakte Jurrasic Park indertijd diepe indruk op mij, maar ook het door hen geregisseerde Cry Freedom raakte me diep.
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
deed me toch wat toen ik het vanmorgen op het journaal zag... Opgegroeid met meerdere van zijn films. Hij had altijd inderdaad wat van dat opa-syndroom voor me. Maar dan een opa die naast aardig zijn ook erg mooie films regisseert.
Roger Thornhill
-
- 6015 messages
- 2447 votes
Maakte zijn filmacteerdebuut al in 1942, als jonge (onder)zeeman in mijn top-10-aller-tijden film In which we serve (toevallig ook het regiedebuut van David Lean) :
http://www.themoviescene.co.uk/reviews/_img/2778-3.jpg
maar net zo gemakkelijk ook creepy in Brightron rock :
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/01/29/article-1246982-080D0083000005DC-861_306x342.jpg
R.I.P. Richard Attenborough
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
En broers van David!
Dat wist ik inderdaad ook niet. Maar als je alles weet dan .....
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ai, toch wel een grote naam die ons verlaat.
Moeilijk ook om even z'n beste film te gaan bekijken, want wat moet je dan gaan bekijken?
Gandhi?
Jurassic Park?
A Bridge To Far?
The Great Escape?
10 Rillington Place?
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Ai, toch wel een grote naam die ons verlaat.
Moeilijk ook om even z'n beste film te gaan bekijken, want wat moet je dan gaan bekijken?
Miz 10 Rillington place. Een nu wat vergeten rol, die zeer goed zijn talent laat zien. Geen pretje overigens die film.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5770 votes
Welke rol is die met de baard? Die kan ik zo niet thuisbrengen. In Jumanji heeft ie een tijdje zo'n baard; als dat hem is dan vangt deze afbeelding mooi juist die films uit mijn kindertijd waarmee ik hem het meest associeer. Mooi plaatje.
Lijkt me eerder Moscow on the Hudson, maar ben ook niet zeker
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 messages
- 2791 votes
Triest nieuws inderdaad. Een erg bekend gezicht bij ons in Etten-Leur. Trad vaak op in de kroeg waar ik regelmatig kom. Clip van het youtube filmpje is ook in Etten Leur opgenomen vlakbij waar ik woon. RIP Jeroen...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zanger van Survivor overleden.
http://static1.hln.be/static/photo/2014/17/5/9/20140902081947/media_xll_7064559.jpg
De Amerikaanse zanger Jimi Jamison van de band Survivor is zondagavond op 63-jarige leeftijd overleden. Dat hebben zijn manager en de band bekendgemaakt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Zanger 'Eye of the Tiger' overleden.
De zanger van Eye of the Tiger leeft nog, hoor.
Dave Bickler - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 messages
- 2791 votes
Jimi Jamison verving Dave Bickler bij Survivor die stopte vanwege stemproblemen. Bickler zong echter Eye of the Tiger.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
R.I.P. Gottfried John.
De Duitse acteur is op 72 jarige leeftijd overleden.
Ik kende hem eigenlijk vooral van zijn rol als General Ourumov in de James Bond film GoldenEye. Altijd zonde gevonden dat hij er niet wat meer in zat. Deed het erg goed.
Thanx man!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De Duitse acteur Gottfried John is overleden op 72-jarige leeftijd. Hij speelde vooral in Duitse films en series, maar werd bij het grote publiek bekend als Generaal Arkady Ourumov in de Bond-film Goldeney en Caesar in Asterix & Obelix contre César. Hij woonde met zijn vrouw in België, maar stierf in Duitsland.
http://3.bp.blogspot.com/_UaLWp72nij4/TFi8tpweLrI/AAAAAAAATCg/TzzOopHYpWo/s400/gottfried-john.jpg
John Milton
-
- 24225 messages
- 13388 votes
Ik kende hem eigenlijk vooral van zijn rol als General Ourumov in de James Bond film GoldenEye.
Alleen het zien van zijn hoofd is genoeg, zelfs de naam generaal Ourumov zonder verdere uitleg was voldoende geweest...
"Puttttt yorrrrr gênds abofffff yorrrrr......."
" *Skrieeeek* - *Skrieeeek*
Dus hij heeft wel indruk gemaakt met die relatief kleine rol.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Fassbinder held!
RiF Gottfried John
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Ik kende hem ook van Goldeney. Hij speelt in die film weliswaar niet de hoofdrol. Toch zet hij in die film een goede prestatie neer. Die blik van Ourumov in de openings scene van Goldeney als Bond zich achter die kar verschuilt blijf ik geweldig vinden.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Alleen het zien van zijn hoofd is genoeg, zelfs de naam generaal Ourumov zonder verdere uitleg was voldoende geweest...
"Puttttt yorrrrr gênds abofffff yorrrrr......."
" *Skrieeeek* - *Skrieeeek*
Dus hij heeft wel indruk gemaakt met die relatief kleine rol.
Haha! Ja, daar heb jij weer gelijk in!
Ook zijn legendarische: "Use the bumper! That's what it's for!" Doet me altijd weer glimlachen (Terwijl Brosnan als Bond met een tank achter hem aan zit)! Haha!!
Hij was trouwens ook perfect gecast als Ceasar, lijkt echt op die figuur uit de strips, veel beter als Alain Delon.
Thorongil
-
- 1620 messages
- 691 votes
R.I.P. Jimi Jamison.
Heeft geweldige songs gemaakt, onder andere voor Rocky IV (Burning Heart) en Karate Kid (Moment Of Truth). Speel quasi elke dag één of meer liedjes van Survivor. Perfect voor bij de workout.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik moet bij Gottfried John vooral denken aan Berlin-Alexanderplatz. Sterke rol.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geweldige rol van John in GoldenEye ja. Legendarische bijrol zelfs in de Bond reeks.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
In memoriam Gottfried John
Altijd goed. Berlin Alexanderplatz natuurlijk en in In Einem Jahr mit 13 Monden heeft ie ook een prachtige scene (het kantoor).
Spetie
-
- 38871 messages
- 8153 votes
RIP Gottfried John. Zijn rol in Berlin-Alexanderplatz, die ik enkele maanden geleden zag, was echt zeer sterk.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik moest gelijk hier aan denken (kippenvel):
RIP Ourumov!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ook. Daar kwam zijn personage net als in de film ook goed in voor. Beste game ooit gemaakt trouwens. Staat ook al vele, vele jaren op plek 1 in mijn Gamesmeter top 10.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
R.I.P. Andrew McLagen.
Ken hem als een degelijke regisseur, die films draaide met nogal wat sterren erin:
Bandolero en Something Big zijn leuke westerns met Dean Martin in de hoofdrol en als Roger Moore fan ken ik hem ook als regisseur van een drietal Britse avonturen/actiefilms met Moore die telkens een sterrencast aanvoerde, in The Wild Geese, The Sea Wolves en North Sea Hijack aka Ffolkes.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
RIP Joan Rivers.
Vaak erg flauwe grappen in Fashion Police, maar af en toe zat er een heel goede tussen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.