• 178.145 movies
  • 12.219 shows
  • 33.990 seasons
  • 647.196 actors
  • 9.373.692 votes
Profile

R.I.P.

Spetie

• 38871 messages
  • 8152 votes

R.I.P. Robin Williams en Lauren Bacall. Twee grote persoonlijkheden, waarvan ik vooral van de laatste enkele films en rollen echt geweldig vond. Prachtige vrouw ook. Written on the Wind is mijn favoriet. Williams kon ook best acteren, maar had ik minder mee. Ik vond zijn rol in Dead Poets Society wel erg goed en wil binnenkort Good Morning Vietnam eens gaan zien. Jammer dat je leven zo moet eindigen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

In memoriam Lauren Bacall

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Lauren Bacall. Deze bijzondere actrice heeft gelukkig wel een mooie leeftijd mogen halen. Vele mooie films van haar gezien. Blijft een prachtige actrice.

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

De pijn is bijna ondraaglijk, maar de tijd zal alles verzachten.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterkte Linda!

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ja Lin, ook namens mij.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

speedy23 wrote:

Prachtig is dit.

(afbeelding)

Welke rol is die met de baard? Die kan ik zo niet thuisbrengen. In Jumanji heeft ie een tijdje zo'n baard; als dat hem is dan vangt deze afbeelding mooi juist die films uit mijn kindertijd waarmee ik hem het meest associeer. Mooi plaatje.

En ja, het gaat hard ineens. Nu dus Lauren Bacall. Mooie leeftijd en zeker niet zo tragisch als Williams, maar wel een actrice waar ik een hoop waardering voor had. Ze was een icoon en legende van een tijdperk en opmerkelijk is dat ze dat met vrij weinig films heeft bereikt. Vanaf de jaren '50 al acteerde ze niet altijd consistent veel en eigenlijk zijn er maar vier écht klassiekers: To Have and Have Not, The Big Sleep, Written On the Wind en Dogville. In Dogville steelt ze niet echt de show (wel speelt ze uiteraard prima) en in veel andere films, inclusief semiklassiekers als Key Largo en Dark Passage wordt ze als weinig meer gebruikt dan als de love interest. Ze was daar niet slecht in, maar haar talenten werden niet getest.

Misschien was het alleen Howard Hawks die echt zag wat haar speciaal maakte en vandaar dat ik bij haar toch altijd moet denken aan To Have and Have Not en The Big Sleep, ondanks dat Written On the Wind hier minstens net zo vaak genoemd wordt. Die moet ik wellicht herzien, maar de twee Hawks-films zijn moeilijk te overtreffen. Hawks merkte de chemie op tussen Bogart en Bacall en wist daar niet alleen twee films omheen te bouwen, maar ook twee meesterwerken. Ze was hier niet zomaar een verplicht liefje voor de held, maar iemand die op gelijke hoogte aan hem stond. Niet iets wat gewoon was voor die tijd (of nu), maar Bacall kon stoer en hard zijn en tegelijkertijd sexy en vrouwelijk. De manier waarop ze suggereert dat ze net zo'n taaie is als Bogart in To Have and Have Not en haar geflirt met hem in The Big Sleep zijn de reden om die films te kijken. Avonturenverhaaltjes of moordmysteries doen er dan niet meer toe.

Ik heb ter nagedachtenis vanavond weer eens The Big Sleep gekeken. Die verveelt nooit. Die bevat ook Dorothy Malone (ook te zien in Written On the Wind), die nog leeft.

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Ik heb hem sinds de jaren 90 niet meer gezien, maar vermoed dat baard The Fisher King is?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Nu ook zware tijden voor Lauren Bacalls tijdgenoten en collega's Rhonda Fleming (91) en Dorothy Malone (89). De laatste 2 glamourgirls uit Tinseltown.

Dorothy en Lauren speelden samen nog in The Big Sleep, gisteravond nog te zien op de Belgische tv.

http://i60.tinypic.com/2w6djd5.png

k.grubs

• 180 messages
  • 341 votes

John Milton wrote:

Ik heb hem sinds de jaren 90 niet meer gezien, maar vermoed dat baard The Fisher King is?

nee, zo'n lange baard heeft ie daar niet. Wel een hele mooie rol in een hele mooie film. Hoop dat ze die weer eens uitzenden, want ik kan mn oude videoband niet meer afspelen. Ik dacht zelf aan Insomnia, ook zo'n mooie rol, maar daar zie ik ook geen baard. Vreselijke tekening btw.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jumanji?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Film Pegasus wrote:

Dit is Robin Williams in Jumanji: (afbeelding)

waarschijnlijk verdrongen, ik vond dat een vreselijke film

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik was 8 toen Jumanji uitkwam. Vond ik toen echt enorm spannend. Zag er jaren later een stukje van op tv, waarna ik al snel besloot dat ik de film maar beter niet kon herzien.

Vandaag/morgen en overmorgen gaan er mensen dood, honderden, duizenden, tienduizenden, honderdduizenden etc, en helaas komt het bij iedereen erg dichtbij, een Vader, een Moeder, tante of oom, om nog maar te zwijgen over zoons, dochters, neefjes en nichtjes………

Het overlijden van een persoon die waarschijnlijk door heel zijn directe omgeving zal worden gemist is een tragedie, een regelrechte ramp.

Graag hoop ik wel duidelijk te maken dat het condoleren van een man/vrouw uit de magische showbizz van Hollywood iets minder persoonlijk hoort te zijn dan het verliezen van iemand die je lief hebt.

Vroeger in de mooie jaren voor het "boze' internet kregen nabestaanden al of niet oprechte rouwkaartjes waar mensen oprecht met inkt hun medeleven probeerden te betuigen……….

Tegenwoordig kom je bij je overlijden op een plek in een Topic terecht waar hyena's elkaar verscheuren om als eerste een "mooie" en "oprechte" boodschap neer te pennen over het voor jouw zo belangrijke leven tegenover het "showbizz" lijk en vervolgens een paar uur later bij de eerste de beste semi-bekende "publieke" figuur die stikt in een Haribo beertje dezelfde riedel te herhalen en te herhalen en te herhalen en te herhalen en te herhalen en te herhalen…………..

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Schrijf er een kwatrijn over zou ik zeggen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Arlene Martel (78) R.I.P.

http://i62.tinypic.com/35ltds8.jpg

Star-trek, The Restless Gun, The Rebel, Have Gun-Will Travel, Gunslinger, Cheyenne, etc.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

R.I.P. Mrs. Doubtfire, Robin was één van mijn favoriete acteurs die ik eigenlijk nog het beste vond wanneer hij echt serieus was zoals in Good Will Hunting.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Stephan wrote:

Schrijf er een kwatrijn over zou ik zeggen.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Acteur/regisseur Brian G. Hutton is op 79-jarige leeftijd overleden.

Hij regisseerde o.a. Where Eagles Dare (1968) en Kelly's Heroes (1970) beide met Clint Eastwood.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Richard Attenborough is overleden op 90-jarige leeftijd. Het jonge volk zal hem vooral kennen als John Hammond in de film Jurassic Park. Hij was oa nog te zien in The great escape, Gandhi en Miracle on 34th Street.

http://storage.canalblog.com/41/43/662785/71027481.jpg

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

RIP attenborough

Artemis

• 3868 messages
  • 2400 votes

RIP Lord Attenborough, mooie leeftijd.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

In memoriam Richard Attenborough.

Een schitterend acteur, die totaal tegenovergestelde personages als de huiveringwekkende moordenaar Christie (10 Rillington Place) als kerstman Kris Kringle (Miracle on 34th Street) perfect geloofwaardig kon neerzetten (om maar eens iets te noemen)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Nooit geweten dat die opa uit Jurassic Park gewoon Gandhi geregisseerd heeft.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

In memoriam Richard Attenborough

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Een fijne man.

R.I.P

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

In memoriam Richard Attenborough (wist trouwens niet dat hij en David Attenborough broers waren!)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.