- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Bourbon is een speciale variant van whiskey, gebrouwen in Kentucky.
De Amerikaanse Bourbon-whiskey onderscheidt zich niet alleen door de schrijfwijze van zijn Europese voorouders, de (Scotch) whisky. Terwijl de laatstgenoemde traditioneel uit mout gestookt wordt, gebruikten de immigranten in de nieuwe wereld hoofdzakelijk rogge en maïs voor de bereiding van hun "vuurwater".
De benaming Bourbon is afkomstig van Bourbon County, een district aan de grens tussen de staten Virginia en Kentucky, waar in de tweede helft van de negentiende eeuw talrijke ook nu nog bekende destilleerderijen gevestigd werden.
Het aandeel maïs bedraagt bij de huidige bourbon-whiskeys in navolging van de Amerikaanse wet minstens 51%. Pas na het tweejarige bewaren in van binnen gebrande eikenhouten vaten wordt het destillaat gebotteld.
Hoewel Jack Daniel's vaak als een bourbon beschouwd wordt, is dit een Tennessee whiskey, een Tennessee Sour Mash, omdat het nog gefilterd is door houtskool van esdoorn.
Bron: wikipedia.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Eigenlijk smaakt het vrijwel allemaal bijna hetzelfde alleen de een is iets sterker en de ander wat zachter en dan heb je ook nog de kleurverschillen blabla, maar Jim Beam is toch mijn favoriet. Sterk drankje waar je het lekker warm van krijgt. Alhoewel een Johnny Walker Black Label ook heerlijk smaakt
.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Bourbon vergelijken met whisky is heiligschennis.
Heb overigens deze kerst mezelf getrakteerd op:

Single Malt van het Jaar 2009.
.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Deze ken ik niet. Lekkere smaak of viel het tegen?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik kan het niet helpen, maar wisky is niet mijn ding. Een goeie Cognac met een
Extra X.O. Napoléon, gaat er goed in. Of een Armagnac, die slechts één maal gedistileerd wordt, tegenover Cognac tweemaal. Als er mij iemand een flesje
Cles de Ducs Vsop wil geven voor mijn Nieuwjaar, vraag mij maar naar mijn adres. Hij is zelfs helemaal niet duur.

decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Een lekker verwarmd glaasje Joseph Guy gaat er bij mij altijd wel in. Heerlijk! 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een lekker verwarmd glaasje Joseph Guy gaat er bij mij altijd wel in. Heerlijk!
Laten we onderstaande fles virtueel soldaat maken, à votre santé. 

decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Heerlijk ik heb nog een mooie fles in de kelder liggen. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Drink zelf nauwelijks nog alcohol.
Is wel eens anders geweest.
Tegenwoordig zing ik er alleen nog over (vroeger juist erdóór)
Een van de songs die op het repertoire van mijn band staat is getiteld' I'm drinking my Whisky', Johnny Walker wordt daarin met naam genoemd trouwens, haha.
Booze & Blues a.h.w.
(ja, ik weet dat dit niet de muziektopic is...cheers)
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Haha, nou misschien een tip als je niks te doen hebt en je hebt zin om even lekker te genieten. Schenk een lekker glaasje Johnny in en zet een heerlijk plaatje van Albert Collins op zal wel bekend zijn bij Brix aangezien net Blues werd genoemd
kijk even @ muziektopic dan plaats ik even een topnummer.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Om even terug tekomen op Johnnie Walker.
Hier een geweldige clip over de historie van Johnnie Walker.
Overigens geweldig gedaan!
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Normaal gesproken ben ik een echte bierdrinker. Maar op het moment is het helemaal tijd voor bubbels!! I love Bubbels!!!

Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Geef Kos helemaal gelijk! Zit zelf naast de vele flesjes La Chouffe ook te genieten van een goed glas whisky, op dit moment is dit de Black Grouse. Uitgeroepen tot de beste blended whisky van 2009 
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ha, die zag ik ook staan ja. Bevalt ie?
Ben op zich niet zo van de Famous Grouse (daar is ie van toch?)
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Doe mij maar een wit Rieslingetje. 
Alhoewel, een la Chouffe hmm.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Gisteren een mooie fles Johnny Walker Gold Label leeg gedronken met wat vrienden. Iets duurder dan andere flessen maar dan heb je wel een heerlijke Whisky!
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Ha, die zag ik ook staan ja. Bevalt ie?
Ben op zich niet zo van de Famous Grouse (daar is ie van toch?)
Hij bevalt prima! Komt inderdaad uit de Grouse-familie. Mijn volgende fles whisky zal weer een malt worden want dat blijft puur genieten. Heb nu mijn oog laten vallen op een fles Laphroaig, van de week maar even de slijter bezoeken!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Deze drink ik vaak. Glenfiddich Single Malt.

Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Blijft ook een lekkere! Ik ken dan alleen die van 12 en 15 jaar oud.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Sinds wanneer is Glenfiddich bier?
Zit nu aan de Karmeliet, heerlijk bier uit het land der bieren!
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Het gaat al een tijd niet "alleen" maar over bier hoor. Dit is het enige dranktopic dat Moviemeter heeft, dus deelt iedereen gewoon zijn mening over alles met alcohol. Niets mis mee.
Glenfiddich vind ik trouwens ook een keurige Whiskey, lang niet alle geproefd, maar krijg graag zo'n fles. Of twee.
Deze avond drink ik wat Eristoff vodka terwijl ik Inglourious Basterds kijk. Goed te doen. En niet duur (kerstkorting, 11 euro). Zo mag ik het graag.

orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Kan het niet zo goed rijmen met de topictitel, noch met de vele makkelijke plaatjes die worden geuplinkt van allerlei leuke flessen drank.. zo kun je een topic inderdaad makkelijk vullen. Ik houd van drank, maar misschien moet het gaan over waarom je van drank houdt en waarom welke drank.. dan lijkt het nog ergens naar.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Oh, een soort recensie, ik snap het al.
Nou mijn Eristoff smaakt niet alleen lekker, maar is ook inspirerend. Heel goed gespeeld, en mooi vormgegeven fles. Dun van boven, en extra breed van beneden. Een beetje als een vrouw, maar dan lekkerder.
Wanneer gegoten in mijn mond niet alleen verwarmend, ook explosief, maar zonder geweld. Heerlijk maar niet overdreven. Subtiel en met gemak. Bijna talentloos maar wel met oefening. Een beetje spelen zonder speeltje, en bijna een ervaring zonder gebeurtenis.
Eristoff is zo'n vodka die smaakt als alle andere, maar is als geen ander. Eentje die je vaker moet proeven om beter te waarderen. Waar elke proefbeurt meer in te ontdekken valt... Zeker mijn 11 euro waard, en voor herhaling vatbaar.
4.0 sterren.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Sorry, ik kon het gele sterretje niet vinden. Dus je moet het doen met alleen de reactie; geen mening voor deze vodka-recensie. Mijn oprechte excuses. Nu wil ik eigenlijk slapen, maar Eristoff roept mijn naam. Dus nog maar een film. Of gewoon een stukje muziek.
Olee, okee, ik neem Jezus met mij mee...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Mooie recensie, maar een beetje als een vrouw, maar dan lekkerder kan ik uiteraard niet in meegaan. Puntje eraf 2,5 voor je recensie nu. 
noknoke
-
- 391 messages
- 134 votes
Vrouwen zijn sletten.. allemaal
Nou nou orbit weet de bedoeling er niet van.
maar je moet ze niet allemaal over een kam scheren.
Heb ook een probleem net een sletje.
Niet hier op m.m. Een kennis van.... Maarja gewoon aardig doen dan,
is er niks aan de hand.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Eristoff Vodka
. Heerlijk! Vooral met dit weer warm je jezelf een beetje op.