• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.835 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

1: Oostenrijks biermerk (ben ff de naam kwijt)

2: Bavaria

3: Heineken

4: Amstel

Grolsch vind ik Smerig

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

jordybeukeboom wrote:

Extra zwaar bier , probeer Het Kanon van Grolsch eens, ik geloof 14% alcohol

Dat is gevaarlijk bier, ik geloof nog steeds dat daar iets meer in zit dan enkel alcohol, als drug.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Serieus? Wat denk je dan? Waarom stem jij trouwens niet, kijkert? (off-topic, kweet het...)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

jordybeukeboom wrote:

probeer Het Kanon van Grolsch eens, ik geloof 14% alcohol

Dat is hier nergens te vinden. Spijtig, ik zou het wel eens willen proberen.

Voor de mensen die naar Wallonië gaan, probeer eens de blonde, bruine of amber van La Gauloise (niet de sigaretten) van de 'Brasserie du Bocq'. Maar zorg er voor dat je een BOB bij de hand hebt, want het is een zeer verraderlijke godendrank.

(afbeelding)

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Een bier-topic. Hoe heb ik dat kunnen missen.

Voor een zwaar biertje raad ik Gladiator aan. Die vond ik iets beter verteerbaar dan Het Kanon.

Mijn voorkeur gaat uit naar speciaal bier:

Moeder Overste, La Chouffe en Westmalle Trippel gaan er altijd in.

Hoegaarden blijft wel mijn favoriete bier.

Qua krattenwerk houd ik het liefst op Palm en Hertog Jan.

Hoewel ik Heineken, Amstel en Bavaria niet zal afslaan hoef ik zelf geen 24 flessen ervan in mijn koelkast te hebben.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

La Chouffe, dat kabouterbier , lekker ja! Is Gladiator ook van Grolsch? Zijn Gladiator en Kanon nog wel verkrijgbaar trouwens, waren dat geen tijdelijke bieren?

Duvel is trouwens ook wel lekker zo af en toe. Een aparte smaak, een beetje vreemd maar wel lekker...

Palm vind ik zelf dan weer vies.

Die Light-bieren vind ik trouwens ook 3 x niks. Ik dacht: he lekker Grolsch in een iets lichtere versie, maar het is gewoon bier met zoetstof: slootwater dus Dat de nazaten van Monroe haar daarmee laten verbinden, schande Ook schande van Grolsch, dat voor mij te boek stond als een a-commerciele brouwer, die ging voor een echt product, ook als dat niet het populairst was. Nu toch een dramatische knieval richting het grote publiek, die ze hopelijk niet weten te veroveren.

Nee geef me dan nog maar liever Amstel Malt. Dat mogen ze eigenlijk ook geen bier noemen, maar als 'frisdrank' is dat best lekker. Die zoetstofhoudende troep niet. Ik drink trouwens veel light-frisdrank, dus die zoetstof ben ik wel gewend. Maar kom op: bier met zoetstof... Daar moeten ze in Belgie om janken (hier ook trouwens)...

0,5 sterren voor het light-bier

Stevo

• 499 messages
  • 429 votes

Ik hou ook wel van een biertje (liefst meerdere ).

Van de normale pils is Dommelsch toch wel favoriet. Al gaan de andere merken er ook best in. Al zou ik Grolsch en Oranjeboom zelfs niet in de aanbieding kopen.

Het lekkerste biertje wat ik gehad heb was op een Horecabeurs in Zwolle. Voor een radio-item hebben we een biertest gehouden. Gratis tientallen soorten bier proeven. Daarnaast natuurlijk vele soorten bittergarnituur naarbinnen werken. En dat alles Gratis. De mooiste dag van mijn leven . Dat lekkerste biertje was een Belgisch speciaal bier. Ik heb het nog nergens gevonden in NL en zal het ook niet vinden, want ik ben de naam inmiddels kwijt. Ik zal het eens navragen. Verder is de Quadrupel ook een erg lekker biertje.

Jorick

• 8776 messages
  • 2335 votes

Timmy757 wrote:

1: Oostenrijks biermerk (ben ff de naam kwijt)

Warsteiner soms?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

jordybeukeboom wrote:

Maar kom op: bier met zoetstof... Daar moeten ze in Belgie om janken (hier ook trouwens)...

Zeker weten!

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Warsteiner is Duits. Wel erg lekker en valt hier onder het krat-werk.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Het is inderdaad geen warsteiner .

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

jordybeukeboom wrote:

Serieus? Wat denk je dan? Waarom stem jij trouwens niet, kijkert? (off-topic, kweet het...)

Ik stem niet omdat ik een cijfer eigenlijk nietszeggend vind. Een mening in het filmforum is veelzeggender. Er zijn voor mij teveel aspecten aan een film, zowel technische als inhoudelijke, om tot een weloverwogen cijfer te kunnen komen. Na een stemmetje of 200 kwam ik erachter dat er grote willekeur op kwam zetten.

Bij Kanonbier is de kater onevenredig groot. Van een pijpje kanon is de kater veel zwaarder dan van een liter wijn.

gemaster

• 1005 messages
  • 2715 votes

Ik wil even opmerken dat alle mensen die hier beginnen van 'Dommelsch is slootwater, Amstel is niet te zuipen, Heineken is pisbier' een beetje ongeloofwaardig zijn. Als je een normale bierdrinker bent dan proef je echt het verschil niet tussen al deze merken als er een test wordt gedaan. Mensen die Pepsi en Coca-Cola uit elkaar kunnen houden, dat wil ik nog best geloven, maar bij bieren is dit praktisch onmogelijk. Dan zijn er natuurlijk nog de echte bierkenners en die zal het misschien wel lukken, dat durf ik niet te zeggen. Dat gezegd hebbende zijn dit de biertjes die ik meestal koop(in de reclame):

1. Jupiler

2. Dommelsch

3. Heineken

En ik koop ook erg vaak het heerlijke witbiertje Hoegaarden.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Palm ook heerlijk

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Ik weet wel zeker dat ik Heineken kan onderscheiden van andere merken. Smaakt naar blik (ook als het uit een glas komt) en gegarandeerd binnen een half uur koppijn.

Lis

• 232 messages
  • 3253 votes

Amstel is zoeter dan Heineken en Grolsch vind ik bv ook bitterder. Tenminste zo proef ik het

Van Oranjeboom krijg ik nou koppijn!

Ik drink in elk geval het liefste een Amsteltje.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Ach bier! Heineken is het lekkerste. Ik koop het alleen al voor het merk. Och Neerlandse trots.!

Tevens hangt je smaak er maar net van waar je bent opgroeit. In het oosten zweren ze bij Grolsch hier in Randstad over het algemeen toch Heineken of Amstel.

Ach na 5 bier hou ik het voor gezien. Dan wordt het voor mij gewoon cola, een Red Bull (eventueel met wodka) een Baco’tje of een jajum cola.

gemaster

• 1005 messages
  • 2715 votes

Dustyfan wrote:

Ik weet wel zeker dat ik Heineken kan onderscheiden van andere merken. Smaakt naar blik (ook als het uit een glas komt) en gegarandeerd binnen een half uur koppijn.

Wedden dat als er 5 verschillende glazen bier staan, jij het glas met Heineken er niet uithaalt?

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik drink echt zelden bier, hooguit eens in de 4 maanden, als mijn cola-voorraad op is en ik enorme dorst heb. Dan open ik zo'n groot blik Jaeger. Eerste paar slokken zijn lekker, maar daarna is het net slootwater en krijg ik zowaar kotsneigingen. Vreemd wel, want als ik met mijn neef in Den Haag ben, smaakt bier juist wel erg lekker, het hele glas/fles.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

U-96 wrote:

Ik drink echt zelden bier, hooguit eens in de 4 maanden, als mijn cola-voorraad op is en ik enorme dorst heb. Dan open ik zo'n groot blik Jaeger. Eerste paar slokken zijn lekker, maar daarna is het net slootwater en krijg ik zowaar kotsneigingen. Vreemd wel, want als ik met mijn neef in Den Haag ben, smaakt bier juist wel erg lekker, het hele glas/fles.

Waarschijnlijk is dat geen Jaeger

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

gemaster wrote:

(quote)

Wedden dat als er 5 verschillende glazen bier staan, jij het glas met Heineken er niet uithaalt?

Aangenomen

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Alleen als het heel warm is drink ik bier. En als er bami op tafel staat krijg ik altijd zin in bier (zal we een pavlov reactie zijn ).

Als ik bier drink dan is het of witbier, of iers bier (guinness/murphy) en af en toe grolsch lemon

Maar liever drink ik wijn

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hmm na een dag druk bezig zijn, dat je eigenlijk dood op bent en dan smaakt een koud biertje uit de koelkast heeeeerlijk.. En na mijn mening, smaakt die dan ook op z'n best!

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Voorlopig is de 'slootwater' vergelijking alleen voorbehouden aan Oranjeboom. Grolsch is nog een beetje 'liever niet'.

Vol verwachting had ik een tijdje geleden een krat Jupiler gehaald maar ik vond het niks an. Het koolzuur schiet naar je neusgaten dat het lijkt alsof je een bittere 7-up aan het drinken ben. En dan nog 0,25 cl ook. Schandalig!

gemaster

• 1005 messages
  • 2715 votes

Die 0,25cl is juist een werelduitvinding. Als ik een biertje drink zijn de laatste slokken vaak lauw omdat je het flesje dan zo lang in je klamme handjes hebt gehouden. Door er 0,05cl minder in de stoppen heb je die laatste lauwe restjes niet.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Bij 33 cl flesjes heb ik daar nooit last van. Het laatste beetje is toch altijd ranzig. Net als bier in blik, om de een of andere reden nooit lekker.

gemaster

• 1005 messages
  • 2715 votes

De flesjes in Nederland bevatten 30 cl. In België heb je de 25 cl en van sommige merken(Jupiler bijvoorbeeld) ook de 33cl.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik drink meestal uit blikjes, dus hoef niet te zeuren over flesjes...

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Lis wrote:

Amstel is zoeter dan Heineken en Grolsch vind ik bv ook bitterder. Tenminste zo proef ik het

Van Oranjeboom krijg ik nou koppijn!

Ik drink in elk geval het liefste een Amsteltje.

de 'vernieuwde' verpakking van grolsch heeft ook een lichte smaak vernieuwing meegebracht. Ik dronk vroeger altijd grolsch, tot ik ging studeren. Toen heineken. En grolsch was te bitter geworden. Maar na avonden discussieren met vrienden zijn we het eens geworden dat grolsch sinds de vernieuwing, milder is geworden(van smaak)!

kos

• 46684 messages
  • 8843 votes

gemaster wrote:

Ik wil even opmerken dat alle mensen die hier beginnen van 'Dommelsch is slootwater, Amstel is niet te zuipen, Heineken is pisbier' een beetje ongeloofwaardig zijn. Als je een normale bierdrinker bent dan proef je echt het verschil niet tussen al deze merken als er een test wordt gedaan.

Jawel hoor, vaak genoeg gedaan. Niet alle, maar veel wel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.