- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Er zullen zeker uitzonderingen zijn, maar over het algemeen lukt dit gewoon niet. Zo zijn er ook veel tests gedaan met alleen maar Coca-Cola en Pepsi, daar had 60% van de mensen het fout. Bij bier lijkt me het alleen maar moeilijker.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Tja, die Coca-Cola/Pepsi test is al helemaal te makkelijk, keer of 3 gedaan en altijd goed, verschil is ook vrij duidelijk.
Als je Heineken, Brand, Hertog-Jan, Gulpener, Warsteiner naast elkaar zet haal ik ze er wel voor je uit hoor
.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Vol verwachting had ik een tijdje geleden een krat Jupiler gehaald maar ik vond het niks an. Het koolzuur schiet naar je neusgaten dat het lijkt alsof je een bittere 7-up aan het drinken ben. En dan nog 0,25 cl ook. Schandalig! 
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Tja, die Coca-Cola/Pepsi test is al helemaal te makkelijk, keer of 3 gedaan en altijd goed, verschil is ook vrij duidelijk.
Als je Heineken, Brand, Hertog-Jan, Gulpener, Warsteiner naast elkaar zet haal ik ze er wel voor je uit hoor
.
Misschien heb je uitzonderlijke smaakpapillen. Ik weet iig wel dat het mij niet zou lukken.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Het verschil tussen Pepsi en Pepsi max is mij wel duidelijk als ik het proef.
Ik heb een keer een biertest gezien waarbij 'ervaren' bierdrinkers moesten aangeven welk biertje nou bij welk merk hoorde. Dat bleek erg lastig te zijn!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vol verwachting had ik een tijdje geleden een krat Jupiler gehaald maar ik vond het niks an. Het koolzuur schiet naar je neusgaten dat het lijkt alsof je een bittere 7-up aan het drinken ben. En dan nog 0,25 cl ook. Schandalig! 
Een echte bierdrinker weet dat pils van het vat duizend keer smakelijker is dan pils uit een flesje. Maar ik ben er door ondervinding zeker van dat een Jupiler, Maes of Stella van een flesje veel beter is dan het gemiddelde Nederlandse pilsbier van het vat. Zeker weten!
En wil je die bieren in een 33 cl versie, die zijn gewoon verkrijgbaar.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Een echte bierdrinker weet dat pils van het vat duizend keer smakelijker is dan pils uit een flesje. Maar ik ben er door ondervinding zeker van dat een Jupiler, Maes of Stella van een flesje veel beter is dan het gemiddelde Nederlandse pilsbier van het vat.
Zeer waar. De gemiddelde kroeghouder in Nederland gaat sowieso al vaak verkeerd met bier om.
Kom dan eens in Duitsland waarbij een Bitburgje in 5 lagen getapt wordt. (ook in de betere gelegenheden uiteraard)
En op feesten waar dat niet kan, is er flessen-bier. Een fantastische Flensburger (uit het Noorden naast Jever), of een rustieke Erdinger en Löwenbrau (in het Zuiden).
Jammer genoeg verdwijnen de kleinere plaatselijke brouwerijen in hoog tempo.
Midden Duitsland heeft nog een groot arsenaal aan lekkere pilseners, overigens.
Bitburg, Veltins, Warsteiner, König, de Alts uit Düsseldorf, de vele smakelijke Kölsch uit Keulen (zeker 6 merken daar)
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
[anti-light-bier-mode]Geen zoetstof
[/anti-light-bier-mode]
Lis
-
- 232 messages
- 3255 votes
de 'vernieuwde' verpakking van grolsch heeft ook een lichte smaak vernieuwing meegebracht. Ik dronk vroeger altijd grolsch, tot ik ging studeren. Toen heineken. En grolsch was te bitter geworden. Maar na avonden discussieren met vrienden zijn we het eens geworden dat grolsch sinds de vernieuwing, milder is geworden(van smaak)!
We zullen het eens proberen 
Pas vierde ik een verjaardag thuis en had diverse soorten bier gehaald.Amstel,Heineken,Grolsch en blikken van de Liddle,die sommige graag drinken.De Amstel ging toch het snelste op.Uiteindelijk had ik Grolsch en de blikken over waar we eigelijk nog wel een feestje mee hadden kunnen doen,ik had ff teveel gehaald
Maar ja liever teveel dan te weinig!
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Je hebt ten slotte ook altijd nog dat horeca bier, aangelengd met water. Ziet er ook erg licht geel uit en smaakt nauwelijks, met name in discotheken populair. Niet bij mij overigens, dat moge duidelijk zijn.
Dat je dan ook nog eens 1.75 euro per glas (plastic uiteraard) betaald en er 5 vingers schuim op zit laten we dan maar achterwege..
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Er zullen zeker uitzonderingen zijn, maar over het algemeen lukt dit gewoon niet. Zo zijn er ook veel tests gedaan met alleen maar Coca-Cola en Pepsi, daar had 60% van de mensen het fout. Bij bier lijkt me het alleen maar moeilijker.
Dat van de cola snap ik niet. Het verschil tussen pepsi (zoeter) en coca-cola is vrij groot. En bier, ach... Dat is inderdaad lastig (zelf ook 's mee gedaan aan een bierproefwedstrijd met blonde bieren en ik dacht overal Grimbergen te proeven
), maar voor een kenner is dat ook geen probleem.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Heel veel mensen proeven het verschil pas als ze het etiket zien, dat is voor hen de bevestiging. Als het gaat om een test met plastic bekertjes, dan wordt het vaak al erg moeilijk.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Alleen een bier-barbaar drinkt bier uit plastic bekertjes... jegg 
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Niks lekkerder dan op een vrijdagmiddag een biertopic door te lezen...
Ik dronk eigenlijk altijd Heineken, maar ben inmiddels overgestapt op Grolsch, toch wat steviger. Verder koop ik af en toe een krat Palm, heerlijk en wel uit een echt Palmglas natuurlijk.
Echt vies bier ken ik niet, alleen Oranjeboom is niet echt te pruimen (kom dus niet in de kroeg trams in Grunnen)
Vanavond toch weer even aan de Heineken, Pathe Grunnen heeft nl al een tijd geen Grolsch beugels meer, beetje jammer.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Alleen een bier-barbaar drinkt bier uit plastic bekertjes... jegg 
We hadden het over een cola test. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Zo'n Cola-test lijkt me echt leuk om te doen. Ik weet wel zeker dat ik Pepsi en Coca uit elkaar kan halen.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Ik vind het pas knap als je alle bestaande huismerken cola kan onderscheiden, dan mag je meedoen aan Wedden Dat 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik heb een tijdje huismerken cola gedronken, maar dat valt vies tegen hoor. C1000/Albert Heijn/Summit/Giant, ik hou ze wel uit elkaar als ik wat oefen
.
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Ik vind het pas knap als je alle bestaande huismerken cola kan onderscheiden, dan mag je meedoen aan Wedden Dat 
Haha ja al die meuk smaakt hetzelfde! maar ik denk dat ik wel aardig de smaen weet.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Als cola-addict proef echt wel degelijk verschil tussen huismerken cola. Van de cheapies is die van de Lidl een van de betere, de allervieste is Euroshopper. Van sommige huismerken ben ik bijna zeker dat in verschillende flessen gewoon exact dezelfde cola zit.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Dat is toch al duidelijk? Potten pindakaas van huismerken worden allemaal in dezelfde fabriek gemaakt, alleen wordt er een ander merkje opgeplakt. Dit is met cola precies hetzelfde.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Je hebt ten slotte ook altijd nog dat horeca bier, aangelengd met water. Ziet er ook erg licht geel uit en smaakt nauwelijks, met name in discotheken populair.
Doen ze dat echt? Hier in Vlaanderen krijg je daarvoor een kogel door het hoofd.
Lichtgeel en nauwelijks smaak... Je bent toch zeker dat het bier is? 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat is toch al duidelijk? Potten pindakaas van huismerken worden allemaal in dezelfde fabriek gemaakt, alleen wordt er een ander merkje opgeplakt. Dit is met cola precies hetzelfde.
Met cola niet altijd. 300 meter voorbij ons is een frisdrankenfabriek, Sunco N.V. Iedereen die cola, limonade of een aanverwant produkt wil laten produceren moet zijn samenstelling doorgeven in de fabriek. Op die gegevens produceert men dan zijn frisdrank. Men maakt daar zelfs Pepsi. Ons voordeel is, dat wanneer een overproduktie is, wij het kunnen kopen aan een zeer voordelige prijs. Twee weken geleden betaalden we € 2,5 voor 12 x 0,5 liter Pepsi Maxi. Spotgoedkoop.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Gouwe handel 
Maar bij redelijk wat huismerken gaat dat er zo aan toe. Ik zeg natuurlijk niet allemaal, maar bij een hoop wel.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Doen ze dat echt? Hier in Vlaanderen krijg je daarvoor een kogel door het hoofd.
Lichtgeel en nauwelijks smaak... Je bent toch zeker dat het bier is? 
In Frankrijk durven ze te vragen welke siroop je er doorheen wil hebben. Kijken ze je nog raar aan als je zegt dat dit niet nodig is. Alsof ík de barbaar ben!
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Nou Speedy, ga niet naar discotheken in Nederland (is niet in alle disco's zo) want bier is heel vaak niet "puur". Heb je trouwens weleens een colaatje op uit zo'n spuitslang? Die cola krijgen ze aangeleverd als poeder en voegen dan zelf water en koolstof bij.. Zo gaat dat hier 
Met bier wordt tegenwoordig niet goed meer omgegaan, zelfs in de voetbalkantine krijgen we bier vaak in stapenglazen i.p.v. fluitjes (zoals vroeger). Gelukkig krijgen we daar wel echt bier, dat dan weer wel.. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Wat zijn wij hiet gelukkige 'dronkaards' zeg. 
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Probleem is natuurlijk dat jullie de hele dag bier drinken, waardoor de rest een beetje verslofd 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
In Duitsland mikken ze gewoon sinas of cola door hun bier, die zijn pas echt van god los
.