• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.888 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

De kater valt mee hoor, alleen dat vastzittende slijm wat inmiddels gelukkig al minder is geworden. Laten we het op uitdroging houden? haha.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Inland Rabbit wrote:

Meestal 1 verstopt neusgat. Altijd 1, nooit 2. lol

Vanochtend ook gehad. Best vervelend gevoel.

Tja, de Tiroler avond in de Graetheide was zo geweldig dat ik iets veel op had.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Mescaline wrote:

(afbeelding)

Deze van het weekend op, echt een lekker biertje! Eerder een IPA als een normale blond met duidelijke tonen van grapefruit .

Grappig ik had gisteren in de kroeg Emelisse Rauchbier... Nog nooit eerder in mijn carrière als bierliefhebber heeft iemand mij een Rauchbiertje geserveerd. Erg apart naar oudduits recept gebrouwen op Zeeuwse bodem. Tis wat het woord al zegt bier met een rooksmaak, beetje spekkig. Niet helemaal mijn cup of... eh... Glass of Beer maar goed leuk om eens gedronken te hebben.

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Was ook benieuwd naar dit bier ja, maar heb hem nog niet besteld. Toch teveel twijfels of ik het wat vind haha

Drinkt het wel lekker weg of helemaal niet?

Heb inmiddels de DIPA ook op (Double India Pale Ale) die ook wel smaakte, maar tot zover vind ik de blonde versie nog steeds de beste.

Vanavond probeer ik Bink Blond, iemand bekend met dit bier?

• 7484 messages
  • 1715 votes

Nou een lekkere doordrinker zou ik het zeker niet willen noemen... Overigens schijnt het echte Deutsche Rauchbier vele malen heftiger te zijn

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Gaat snel tegenstaan dus? althans bij jou?

• 7484 messages
  • 1715 votes

Had na een glas wel genoeg eraan ja.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Lang geleden weer Heb er 6 pack van mee gebracht.

(afbeelding)

En een 4pack van deze.

(afbeelding)

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Laatst werd ik door mijn zusje verrast met een heerlijke Bruichladdich, First Growth 16yr. Hij is vrij stevig, dus niet voor het ontbijt.

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

riesma wrote:

Hij is vrij stevig, dus niet voor het ontbijt.

Wel voor de lunch?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Gerijpt op bourbon casks zie ik. Zal wel wat zoets hebben dus. Trouwens niet gezegd dat het per definitie een zware whisky is, qua smaak. Ik ken de Laddie 10 en die is behoorlijk zacht. Of is deze wel wat peaty?

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Madecineman wrote:

Grappig ik had gisteren in de kroeg Emelisse Rauchbier... Nog nooit eerder in mijn carrière als bierliefhebber heeft iemand mij een Rauchbiertje geserveerd. Erg apart naar oudduits recept gebrouwen op Zeeuwse bodem. Tis wat het woord al zegt bier met een rooksmaak, beetje spekkig. Niet helemaal mijn cup of... eh... Glass of Beer maar goed leuk om eens gedronken te hebben.

Heb die vandaag gehad en toch wel erg van genoten. Perfect voor bij de open haard in de winter, óf gewoon lekker bij de barbeque in de zomer. Lekker rustig nippen en genieten geblazen.

Verder gelijk maar even deze gekocht à best duur, maar ga wachten met openen tot een goed moment. Iemand ervaring mee? De Molen zou op dit moment in ieder geval één van de beste brouwerijen ter wereld zijn (#12 in de door Amerikanen overheerste consumenten-top 100).

(afbeelding)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Dat bier ken ik niet, zag wel op de site dat ze samen met Flying Dog bier op de markt brengen. Die ken ik wel, Amerikaanse brouwerij die goede biertjes op de markt brengt met aansprekende namen als Doggie Style en Raging Bitch Hunter S Thompson heeft trouwens nog een connectie met die brouwerij.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Inland Rabbit wrote:

Gerijpt op bourbon casks zie ik. Zal wel wat zoets hebben dus. Trouwens niet gezegd dat het per definitie een zware whisky is, qua smaak. Ik ken de Laddie 10 en die is behoorlijk zacht. Of is deze wel wat peaty?

In eerste instantie is hij vrij zoetig, hij ruikt ook zoet. Daarna wordt hij direct erg scherp en eindigt met een peaty nasmaak, maar niet zo zwaar als bijvoorbeeld een Cadhu dat heeft.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Madecineman wrote:

Dat bier ken ik niet, zag wel op de site dat ze samen met Flying Dog bier op de markt brengen. Die ken ik wel, Amerikaanse brouwerij die goede biertjes op de markt brengt met aansprekende namen als Doggie Style en Raging Bitch Hunter S Thompson heeft trouwens nog een connectie met die brouwerij.

Ja, een keer een IPA van TFD gedronken, behoorlijk lekker. Die marketing is echt belabberd inderdaad. Grappig, maar belabberd. Dronk die IPA met een bierkenner (ik weet veel van whisky, niets van bier) en zonder zijn expertise zou ik nooit aan zoiets beginnen. Vind dat overigens voor veel brouwerijen gelden, vaak Amerikaanse. Een rondgang door de Bierkoning in Amsterdam is vooral een kleurrijke ervaring qua flessenlabels. Dan doen brouwerijen als Emelisse, De Molen of Mommeriete het beter, al is de flesinfo van De Molen wel héél summier.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Voor mij behoren die Flying Dog etiketten juist tot 1 van de gaafste die ik ken haha. Hou daar wel van.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Madecineman wrote:

Hunter S Thompson heeft trouwens nog een connectie met die brouwerij.

Nu ik er aan terugdenk: er staan idd van die Fear and Loathing-vleermuizen op het etiket. Vroeg me dat toen dus ook al af

• 7484 messages
  • 1715 votes

Staat ook op de bierviltjes bedenk ik me nu; 'Good people drink good beer'- Hunter S Thompson

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

(afbeelding)

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Hé grappig, een niet onderbouwd plaatje van pis in een fles. Kan ik ook

(afbeelding)

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Pis om dronken van te worden. Verder heeft deze troep geen functie.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onlangs deze gekocht. Bevalt me alleraardigst. Fijne fruitige single malt. Een echte Speyside.

(afbeelding)

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Verdere tekst is verdwenen zo te zien. De 'onderbouwing' was een terugblik op vroegere tijden, dat je dit haast dronk als limonade en vervolgens een klap van een hamer kreeg.

Laatst weer eens een glaasje van gedronken, en dat was niet wat ik me er van herrinerde. Smaakpapillen ontwikkelen zich met de jaren, zullen we maar zeggen.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Beetje vrouwendrankje, Southern Comfort, al geef ik toe dat ik ook gewoon een fles Disaronno op de kast heb staan. Best lekker, bij de koffie. Fijne fles, dutchtuga.

Zijn hier ook mensen die whisky verzamelen?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Glenrothes is idd fijn. Mezelf gister verwend op een Aberlour 15yo voor de Kerst.

Niks nieuws maar toch erg lekker .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

(afbeelding)

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Wat is het punt in het land van het bier te wonen als je er gewoonweg niet aangeraakt door de grote vraag vanuit het buitenland of de beperkte capaciteit van het brouwen. Na Westvleteren gaat nu ook Orval dezelfde toer op en ook de prijswinnende bieren van Brouwerij "De Dolle Brouwers" in Esen beginnen een zeldzaamheid te worden.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Prudh wrote:

Zijn hier ook mensen die whisky verzamelen?

Schuldig! Heb er nu 9 staan, een aantal heb ik al eerder vermeld:

- Glenfiddich Gran Reserva 21 jr

- Glenfiddich 15 jr

- Macallan Fine Oak 15 jr

- Yamazaki 12 jr

- Mackmyra The First Edition

- Bruichladdich First Growth, The Sixteens 16 jr

- Dalwhinnie 15 jr

- Cadhu 15 jr

- Famous Grouse, een achtergebleven kado die ik nu gebruik voor ongewenst bezoek en om mee te koken.

Vooruit, 8 echte whisky's dus.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Denk dat door de vele Belgische brouwerijen ze wel meer op export moeten gaan omdat er anders te weinig geld aan te verdienen is?

Velen goede bieren komen inderdaad uit België, maar volgens mij is het bijna zo gek dat 1 op de 5 dorpen een brouwerij heeft? haha.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Een weekend of twee geleden heb ik de Leffebrouwerij (Maison Leffe in Dinant) bezocht. De basisvariëteiten die we hier (in NL) in de supermarkten hebben, kende ik al. Blond, bruin, dubbel en tripel, dat waren ze, denk ik.

Daar dus maar de voor mij nog onbekende soorten geproefd, waarvan de 9º mij toch wel het meest aansprak. De Ruby is met zijn (of haar) bessen- en frambozensmaak een echt vrouwenbier, hoewel de enige vrouw in ons gezelschap hem ook na een paar slokken weg zette - te zoet. De Radieuse en Royale waren ook erg lekker, maar de 9º (le click ici) is er eentje die ik hier op ga zoeken. Fris en sterk van smaak, eentje die je iets te makkelijk wegdrinkt om daarna te beseffen dat je ook nog een keer op moet staan...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.