- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Daar heb ik wel eens wat van gedronken, maar mij beviel het niet echt zo. Vond het een beetje saai smaken, weet zelf niet goed waarom.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ooh? ik had echt zo sterke smaak verwacht en meer een biertje die enkel lekker was voor de smaak en niet om meerdere van te drinken maar het valt goed mee.
Maarja smaken verschillen natuurlijk, maarja het is sowieso bijzonderder als gewone pils 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Totaal geen vaste benuttiger van alcohol, maar de zeer weinige keren dat ik drink, krijg ik altijd dat gore Heineken tegen me aangedrukt.
In dit geval gaat mijn voorkeur uit naar Hertog Jan. Prima smaak en drinkt lekkerder weg dan dat ik 15 minuten voor een Heineken flesje doe.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ooh? ik had echt zo sterke smaak verwacht en meer een biertje die enkel lekker was voor de smaak en niet om meerdere van te drinken maar het valt goed mee.
Maarja smaken verschillen natuurlijk, maarja het is sowieso bijzonderder als gewone pils
Ik had er misschien ook een beetje te veel van verwacht
Karakter vond ik dan wel weer lekker.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ja als je Hertog Jan Karakter gewend bent snap ik dat de aroma en de smaak een beetje tegenvielen 
Ik vind karakter soms ook wel lekker, alleen na 2 biertjes beginnen ze al tegen te staan 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Iemand een idee wat het verschil is tussen een normale Hefe-Weisse en de Hefe-Weisse hell versie?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Die laatste zal wel een lichter kleurtje hebben, vermoed ik.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Geen idee, volgens de website heeft het een beetje een rode vloed? waarbij ik gelijk denk aan het toevoegen van fruit maar daar zie ik duitsers eigenlijk niet voor aan.
Heb trouwens weer 3 biertjes besteld, iemand bekend met 1 van deze 3?

Ook dit glas heb ik er bij gekocht 

LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Interessante keuzes hoor. Ik hou niet zo van Duits bier maar die biertjes van de Zeeuwse Schelde brouwerij lijken me wel wat.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Thanks
en de Saison Dupont? Belgisch blond biertje die erg goede reviews krijgt 
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Die ken ik niet... Toch leuk om van te horen
ken ik een nieuwe.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik tel niet één Whisky liefhebber hier. Is toch vreemd? Verander dit topic toch in drank topic...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ik tel niet één Whisky liefhebber hier. Is toch vreemd? Verander dit topic toch in drank topic...
Maak anders een topic erover?
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik vind Whisky wel lekker hoor.
Famous Grouse, Jack Daniels enz. Is ook een van de weinige sterke dranken die ik drink. Jenever heb ik na een paar slechte ervaringen maar van de baan geschoven. Wodka of rum komen soms ook aan de orde. Maar als ik in de kroeg ben en heb zin in een borrel, dan word dat meestal Whiskey.
Alleen is dat ijskoude niet echt mijn ding. Dan moet je al kokhalzen voor je het door kan slikken.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Sinds dat ik in een combi met aardig wat bier en later nog een halve fles pure bacardi opdronk toen ik 17 was, moet ik echt niks meer hebben van sterkere dranken.
Tuurlijk vroeg ik zelf wel om die problemen, maarja het was me eerste keer echt dronken 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Vlaanderen boven.
Vanavond dan maar eens een Sint-Bernardus ontkurken.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik vind Whisky wel lekker hoor.
Famous Grouse, Jack Daniels enz.
.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Kom met jouw tips Kos. Niet al te duur graag.
Heb zelf 3 flessen in 1 maand om te proberen voorlopig. John Jameson Triple Distilled is voorlopig het lekkerste. Daarna Chivas Regal 12 aged. Mijn eerste was niet zo bijzonder nl. Glen Talloch Choice, best goedkoop ook.
Ben nooit een drinker geweest, behalve in mijn jeugdjaren. Later af en toe een biertje, hooguit 2.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Als het om blends gaat beter naar een heel goede slijter gaan en vragen of ze een eigen casket ergens hebben. Dan willen ze voor een euro of 13 hele fijne blends hebben die speciaal voor hen gemaakt zijn.
Uiteraard is een Chivas ook prima of een goede Johnny Walker (Black of Green), maar voor dat geld kun je net zo goed een fijne single malt nemen wat wat mij betreft onvergelijkbaar veel lekkerder is.
Maar een Famous Grouse is wel erg matig voor whiskydrinkers (de normale dan, je hebt ook hele goede) en Jack Daniels is niet eens whisky..
boozebelly
-
- 1428 messages
- 1905 votes
Ik heb dit speciale pilsje van Gulpener even meegesnaaid uit de winkel en hij gaat er goed in. Volle smaak, fris bitter en rijke afdronk. Let wel, dit is mijn persoonlijke amateur conclusie, maar ik weet zeker dat ik gelijk heb 
Je moet alleen niet die blauwe fles ernaast zetten, want dan krijg ik het idee dat ik parfum zit te zuipen. Gewoon lekker uit een glas en de fles meteen wegwerken. Wat een vreselijke kleur zeg...

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
... of een goede Johnny Walker (Black of Green), maar voor dat geld kun je net zo goed een fijne single malt nemen wat wat mij betreft onvergelijkbaar veel lekkerder is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
JW Double Black blijft geniaal en Black uiteraard maar oo kde enige blend waar ik voor zou gaan. Als echte liefhebber neig ik - als ik echt een investering wil doen - naar Glendronach, St. Magdalene, Springbank, Ardbeg, Bowmore, Highland Park,Glenfarclas, Laphroaig. En zo zijn er nog meer echte lekker single malt scotch. Maar zoals gezegd, alleen de moeite voor de echte liefhebber. Met single malt scotch niet wenselijk om echt in de laagste prijsklasses rond te neuzen, onthou je je toch veel lekkers.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Vind het meevalllen. Ontdek de laatste tijd ook een beetje whisky en er is elke maand/week wel een leuke blend of malt in de aanbieding. Als je een beetje oplet ben je rond de 22 per fles snel klaar. Dat noem ik redelijk.
Zit nu zelf toevallig aan de Bowmore ja. Valt me op dat er naast de rook zo weinig bijsmaak is, niets zoets ofzo. Had een paar weken geleden een Majesty 12 yr. en die vond ik een stuk beter en rond dezelfde prijs (met aanbieding).
Verder drinken verschillende blends nog wel goed weg. De Grants - Family Reserve, Vat 69, Ballantines (ook 12 yr) en ook iets als Four Roses kan ik aardig drinken. Laten we deze hele discussie inderdaad door een mod verplaatsen naar een daarvoor bedoeld topic, veel handiger/leuker.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uitzonderingen zijn altijd maar niet wenselijk. Eens. Heel vaak open ik dit topic niet eens omdat ik er vanuit ga dat het over bier ging totdat ik HJS hier zag posten.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5586 votes
Whisky? Dan even aandacht voor de gentle Islay:

LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Is daar niet een drank topic voor?
Ik ben geen grote whisky kenner maar heb de afgelopen maanden veel over gelezen, dat wel. Bunnahabhain wou ik al een tijdje proberen. Een soort zachtaardige whisky van Islay? die whisky's zijn toch meestal geturfd?