• 177.985 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.113 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

LimeLou

• 2048 messages
  • 777 votes

(afbeelding)

Heb nog een weekje geleden hiervan mogen genieten Miller Draft is een Amerikaans biertje. Iets waar ik normaal niet zo veel goede ervaringen mee heb gehad, maar deze is heerlijk verfrissend met een vlees-achtige nasmaak. Heerlijk bij een vlees- of slagerecht

brabusRUS

• 1628 messages
  • 2808 votes

In Overigen > Algemeen > In je eentje alcohol drinken?:

Ik doe het zelden, maar had vandaag geen zin om uit te gaan. Dus open ik een fles wijn.

Dus zijn er meer mensen die het wel eens doen, en waarom?

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Praat ik liever niet over, en ik denk velen met mij.

brabusRUS

• 1628 messages
  • 2808 votes

Is het een taboe? Ik doe het omdat het lekker is.

Het is een taboe, dat zeker

Precies hetzelfde als soloseks, daar praat je in het algemeen ook niet graag over.

Zeer zeker niet als je die twee onderwerpen gaat combineren

Om die bovengenoemde redenering mag ik nog steeds de plaatselijke Intertoys niet meer in.........

* En dat was in godsnaam al drie jaar geleden ofzo, get over it Intertoys *

brabusRUS

• 1628 messages
  • 2808 votes

Haha. Solo sex, okay. Maar ik snap niet dat mensen gelijk paniekerig doen over solo drinken. Het is bij mij geen gewoonte. Maar als ik gewoon rustig wil relaxen is het wel leuk. Niet iedereen drinkt solo omdat ie problemen heeft.

Ik snap jouw redenering, en je hebt gelijk hoor, solo doet een mens wel meer dingen alleen waar je gelukkig van kan worden

B.v. een fimpje kijken, een boek lezen, sigaretje roken of in de zomer lekker in de tuin zitten.

(de vraag van het onderwerp is daarom ook erg suggestief (alsof alcohol altijd slecht is ofzo).

Cameo

• 126 messages
  • 0 votes

Ja, lekker. Ik houd het echter meestal bij eentje.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Nee ik ben een gezelligheidsdrinker dus drink alleen in groepsverband. Evenals seks trouwens

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Net als in je uppie naar die bios gaan, lijkt mij alleen alcohol drinken ook geen probleem. Zolang er geen verslaving aan vast zit.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Taboe?

Echt, hoe mensen er soms bij komen. Alleen naar de bios, alleen een wijntje/biertje/whisky'tje drinken, die dingen zijn toch de normaalste zaak van de wereld?

Ik denk dat ik maar een topic ga openen of mensen weleens alleen naar het toilet gaan.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Heerlijk topic weer

Mensen durven niet meer alleen te zijn ofzo.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Hoe kun je dit als taboe zien Wat ontzettend sneu! Als je zin hebt om te drinken, dan doe je dat. Of je nou alleen bent of met een groep. In het tweede geval drink ik echter het 15-voud van wat ik zou drinken wanneer ik alleen ben. Wat dat betreft is er dus wel een verschil.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Oh ik ben er open over hoor, drink ieder weekend wel aardig wat biertjes of ik nou alleen ben, weg ben of visite heb dat maakt voor mij niet echt uit.

Biertje drinken en muziekje luisteren, of een biertje drinken en een serietje of filmpje kijken vind ik nog steeds erg rustgevend en fijn.

Inderdaad niet iedereen drinkt alleen door problemen, maar omdat ik vanuit mij zelf nog al een denker ben helpt het mij wel meer te ontspannen in het weekend

Niks geks aan, ik heb er geen problemen mee en als andere dat wel hebben dan missen ze het hele punt.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Het taboe waar waarschijnlijk op word gedoeld heeft niet zozeer met het alleen zijn te maken, maar meer met het feit dat mensen die alcohol drinken wanneer ze alleen zijn en dus niet alleen in sociale situaties, een grotere kans lopen op alcoholverslaving.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is waarom je alcohol drinkt als je alleen bent. Is dat puur vanwege de smaak of vanwege het effect. En als het om het effect gaat welk effect wil je dan als je alleen drinkt?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

SelmaDuim wrote:

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is waarom je alcohol drinkt als je alleen bent. Is dat puur vanwege de smaak of vanwege het effect. En als het om het effect gaat welk effect wil je dan als je alleen drinkt?

Heb het net eigenlijk al uitgelegd maar wou er aan toevoegen dat ik ook echt wel bier drink voor de smaak, heb ook nooit een goedkoop merk in huis eigenlijk

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

hmmm apart. Zinloos topic? Misschien niet, het is tenslotte gewoon een vraag.

Ik woon echter op mezelf, zonder huisgenoten. Bovendien vind ik film kijken of een plaatje draaien in mijn eentje vaak een stuk rustiger dan met een gezelschap, want dan kan ik focussen op de film. Ja ik heb daar graag een biertje bij, in geval van dat muziekje graag een whisky(vooral even voor het slapen gaan), Inderdaad, voor de smaak. Soms een glas melk en een stuk kaas, maar dat is eigenlijk alleen bij Nederlandse films.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

SelmaDuim wrote:

Vraag is vooral: waarom niet? Ik zou eigenlijk geen enkele reden kunnen bedenken waarom je wel 'sociaal' maar niet 'alleen' zou drinken. Integendeel, zou ik bijna zeggen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik kan er niet bij dat het woord taboe in dit topic wordt genoemd. Ik vind louter in een sociale gelegenheid alcohol nuttigen zorgelijker dan een liefhebber die het gewoon echt daadwerkelijk lekker vindt dan indivisuën die het alleen met anderen doen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Inland Rabbit wrote:

Soms een glas melk en een stuk kaas, maar dat is eigenlijk alleen bij Nederlandse films.

Dus bij andere films heb je nooit de neiging om naar de zuivel te pakken?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik heb geen 3d tv.

david bohm

• 3074 messages
  • 3439 votes

Ik trek de gordijnen stevig dicht en ga dan in mijn eentje lekker op zolder zitten anoniem drinken.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Film kijken gaat het best alleen, en drank past er prima bij. Mag toch hopen dat de massa dat niet als taboe bestempelt..

Cameo

• 126 messages
  • 0 votes

Ik zou nu eigenlijk een biertje moeten nemen, alleen...ik wordt er zo dik van... .

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Cameo wrote:

Ik zou nu eigenlijk een biertje moeten nemen, alleen...ik wordt er zo dik van... .

Is ook vaak het snacken bij je biertje, is toch lekker om er iets bij te eten terwijl je drinkt

Cameo

• 126 messages
  • 0 votes

mwoah...alcohol zorgt idd voor behoefte aan wat te (vr)eten, maar dat maakt het nog minder (en bovendien worden mijn lippen dan vet, wat weer een negatieve invloed op de schuimkraag heeft ...dood bier...brr.. )

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Haha, zosnel gaat dat ook weer niet hoor

Of anders een speciaal biertje pakken van hogere gisting, schuim gegarandeerd

Cameo

• 126 messages
  • 0 votes

Je hebt gelijk . Drink en eet met (je) mate.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Cheers!

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Naomi Watts wrote:

Ik kan er niet bij dat het woord taboe in dit topic wordt genoemd. Ik vind louter in een sociale gelegenheid alcohol nuttigen zorgelijker dan een liefhebber die het gewoon echt daadwerkelijk lekker vindt dan indivisuën die het alleen met anderen doen.

Dat is wellicht iets te kort door de bocht. Ik ben zo'n gezelligheidsdrinker, en ik drink verder zeer en zeer zelden alcohol als ik alleen ben, maar ik heb bij die sociale gelegenheden echt zin in bier. Wellicht een soort Pavlov-reactie dat door daar aanwezig zijn de zin in bier opgewekt wordt, maar de zin is wel degelijk aanwezig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.