- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Yep, kan mij nog herinneren (min of meer) dat ik er op en zonnige dag op een middagje 3 a 4 had gedronken... Heel veel meer die dag niet meer gedaan 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Een whisky van Duvel? Dat kan niet meer dan een leuk uitprobeersel zijn. Belgen mogen dan wel goede bieren maken, hun whisky mag nog wel wat jaartjes op goede vaten liggen. De Belgian Owl is wel leuk... als aperitiefje 
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Een whisky van Duvel? Dat kan niet meer dan een leuk uitprobeersel zijn. Belgen mogen dan wel goede bieren maken, hun whisky mag nog wel wat jaartjes op goede vaten liggen. De Belgian Owl is wel leuk... als aperitiefje
De smaak van Duvel wiskey viel wel goed mee. Jammer dat het zo moeilijk verkrijgbaar is 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Dit is wel leuk (van een Vlaamse blog): Duvel Distilled « Onversneden. Maakt me ook wel nieuwsgierig naar deze drank.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Net een Rochefort 10 gedronken 
Een van de 8 trappisten.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
8? In België waren het er slechts 5 (of 6?). Rochefort, Westvleteren, Orval, Westmalle, Chimay en Achel (was dat België of NL?). In Nederland alleen La Trappe dacht ik.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Achel ligt in België.
Lekkerste biertjes vind ik bijv. Tripel Karmeliet, Chimay Blue, La Chouffe, Westmalle...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Franse Mont des Cats wordt achtste trappistenbier.
De abdij op de Catsberg in het noorden van Frankrijk, vlakbij de grens met België, komt binnenkort met een bier op de markt. Die 'Mont des Cats' wordt de achtste trappist, zo bericht de VRT-nieuwsredactie. Voor Frankrijk zou het om de eerste trappist gaan.
Enkele Belgische bierkenners waren al op de hoogte van het nieuws. "De broeders in Catsberg krijgen de hulp van de trappistenbrouwers van Chimay. Die hebben een nieuw recept ontwikkeld voor 'Mont des Cats'", vertelt bierkenner Geroen Vansteenbrugge. Naar verluidt zou de productie nog dit jaar verhuizen van Chimay naar de Catsberg zelf.
Om het predikaat 'trappist' te mogen voeren, moet een product aan enkele voorwaarden voldoen. Het moet onder meer geproduceerd worden binnen de muren of in de nabijheid van een trappistenabdij. Het product moet door of onder toezicht van de kloostergemeenschap worden gebrouwen, en het grootste deel van de winst moet naar sociale werken gaan.
Enkele bierkenners twijfelen nog of 'Mont des Cats' zomaar het trappistenlogo zal toegekend krijgen, ook omdat het in eerste instantie in Chimay zal worden gebrouwen. "Maar de kaas die op de Catsberg wordt geproduceerd, heeft het logo al. Bovendien zijn het de trappistenabdijen zelf die beslissen of een product al dan niet het keurmerk 'trappist' krijgt", vertelt Vansteenbrugge. "Ik vermoed dat dat geen probleem zal zijn."
Momenteel is er een Nederlandse trappist, La Trappe, en zes Belgische trappistenbieren: Chimay, Orval, Rochefort, Westmalle, West-Vleteren en Achel, dat als laatste het selecte clubje kwam vervoegen. (belga/tma/demorgen.be)

decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Dit vind ik ook een heerlijk biertje! Zeker als het ijskoud is.
![]()
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
AUGUSTINER BRÄU MÜNCHEN BIER | Die älteste Brauerei Münchens - augustiner-braeu.de
Mag je me voor wakker maken.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij een bestelling deze net bij gekregen.

Ik dacht dat ze verkeerd bij zijn gedaan, maar het had iets met een evenement van Bavaria te maken ofzo.
Geen idee of ze te zuipen zijn. Daar kom ik zo achter, denk ik. Er is ook niemand thuis, dus ik zal ze allebei drinken.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Kwak??? 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Bij een bestelling deze net bij gekregen.
Ik dacht dat ze verkeerd bij zijn gedaan, maar het had iets met een evenement van Bavaria te maken ofzo.
Geen idee of ze te zuipen zijn. Daar kom ik zo achter, denk ik. Er is ook niemand thuis, dus ik zal ze allebei drinken.
Eh.. Rose bier en geen alcohol
Be prepared for one giant disapointment 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
0,0 is niet echt geweldig. Rosé bier is niet lekker, wit ging wel. Al miste ik natuurlijk alcohol. Maarja, als je de BOB bent is 0,0% een redelijke alternatief.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Die Tucher laatst ook gehad niet echt mijn smaak
ben niet egt van het wit bier.
dan heb ik liever een Palm Royaal
heerlijk biertje

Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Net een aantal witbiertjes besteld op verrassingspakket.nl en ben erg benieuwd naar de smaken 
Iemand hier wel eens 1 van deze biertjes op?

Echt heel erg benieuwd naar alle 4 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Laatst in de kroeg op een zwoele avond aan de Vedett gezeten, beviel goed;

Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Hoe omschrijf je de smaak Madecineman?
Kan deze namelijk ook online kopen maar twijfelde door het best goedkoop uitziende logo 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ja laat je niet misleiden door het goedkope uiterlijk... Wordt gebrouwen in de Moortgat brouwerij (van Duvel oa).
Vind het een smaakvol witbier, kruidig en toch fris zou ik zeggen. Sommige witbiertjes smaken wat waterig maar deze is voller van smaak en niet te zuur. Kan je daar wat mee
Overigens kreeg ik het in een ander soort glas dan in het plaatje hierboven, een soort bloemenvaas. Erg retro...
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Kan ik zeker wat mee, had inderdaad niet verwacht dat Vedett een kruidige smaak had, het logo doet geloven dat het zelfs wat waterig is 
Maar in ieder geval bedankt voor de uitleg, ga hem zeker eens proberen!
Nog liefhebbers van Korenwolf? 

Wordt wisselend ontvangen heb ik het idee, maar ik kan Gulpener erg waarderen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Gister voor het eerst een fles Glenlivet Single Malt Whisky geopend. Eén van de lekkerste whisky's die ik tot nu toe heb gehad. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
HJS
.
Best een sterke single malt inderdaad. Wel één van de betere single malts die bij de toegankelijke slijterij te krijgen zijn. Ook een favoriete scotch van mij (top 15). Eigenlijk schandalig dat er geen whiskey topic is hier.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Een whisky-topic zou idd niet verkeerd zijn voor ons als liefhebbers.
Moet nog veel uitproberen, maar ik heb het laatste jaar veel verschillende merken gehad en deze komt toch direct ergens bovenaan m'n toplijst tot nu toe. Erg mooie fles (met kurk) ook.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Whisky, whisky?! Jenever is onze nationale drank!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ben niet echt van de Jenever, opa-drankje. 
VHS1975
-
- 348 messages
- 70 votes
Ik drink geen bier (meer)
Alleen als ik in de stad een Irish pub tegenkom, dan stap ik naar binnen voor een pint Guinness (Of een Murphy Stout en heel soms een Kilkenny)
Verder dat Belgisch bier doet me helemaal niets.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ja laat je niet misleiden door het goedkope uiterlijk... Wordt gebrouwen in de Moortgat brouwerij (van Duvel oa).
Vind het een smaakvol witbier, kruidig en toch fris zou ik zeggen. Sommige witbiertjes smaken wat waterig maar deze is voller van smaak en niet te zuur. Kan je daar wat mee
Overigens kreeg ik het in een ander soort glas dan in het plaatje hierboven, een soort bloemenvaas. Erg retro...
Ik drink steeds Vedett als anderen een gewoon pintje bestellen. Spijtig dat je het niet in ieder café kan vinden. (Ben ik genoodzaakt om een Duvel te vragen
Nadeel is dat dat sneller op loopt)

Op bijzondere momenten durf ik wel eens een trappist achterover slaan. Een Rochefort 10 nu.

Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Laatst even een bier proeverij gehad, bestaande uit voornamelijk trippel bieren.
erg goed bevallen, en de winnaar (eigenlijk van te voren al bepaald was de Palm Royale

volgende dag alleen wel een beetje hoofdpijn, maar het was het waard.