- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Als je die allemaal opgedronken hebt, was het vast wel iets meer dan een beetje hoofdpijn
.
Ik zie trouwens tripel karmeliet staan... 
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
we waren met 4 man dus het viel nog een beetje mee 
ze waren allemaal wel lekker, behalve de 4e van links een of ander speciaal kerst biertje
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
@Age-411 en Madecineman. Hier in Antwerpen kom je het meer en meer tegen. Ondertussen ook al een keer gedronken, maar het is toch niet echt mijn ding. Het bier heeft te weinig smaak, al ben ik sowieso al geen liefhebber van witbier (en Duvel eigenlijk ook niet). Op zich zeker niet slecht, maar (qua smaak) te licht voor mij. Ik ben eerder voor blond en brunette en sporadisch bruin, naar gelang het bier.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Witbier is qua smaak natuurlijk sowieso al minder sterke en vol dan blonde en bruine bieren maar dat maakt het juist extra geschikt als lichte dorstlesser op warme dagen 
Vedett heeft wel meer smaak dan sommige andere witbieren die ik ken btw.
Trouwens het lokale Maltese pils waar ik afgelopen week aangezeten heb was best goed te drinken. Lekker vakantiebier, niet te zwaar.

AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
@Age-411 en Madecineman. Hier in Antwerpen kom je het meer en meer tegen. Ondertussen ook al een keer gedronken, maar het is toch niet echt mijn ding. Het bier heeft te weinig smaak, al ben ik sowieso al geen liefhebber van witbier (en Duvel eigenlijk ook niet). Op zich zeker niet slecht, maar (qua smaak) te licht voor mij. Ik ben eerder voor blond en brunette en sporadisch bruin, naar gelang het bier.
Ik drink dan ook Vedett als alleman Jupiler (ofzo) drinkt. Vind Jupiler nogal een ordinaire drank.
Als ik wat meer op mijn gemak ben wordt het al snel een Duvel.
En op vakantie, of bij uitzonderlijke gelegenheden een trappist.
Vooral in het Antwerpse is Vedett nogal 'vreemd'. Hier in het Gentse of in Leuven vind je het haast overal.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Nochtans ken ik wel wat cafés waar ze Vedett hebben. Zelfs in de Arenberg serveren ze Vedett. Het komt wel iets meer op dan vroeger, omdat sommige cafés niet bij Inbev willen gaan maar kiezen voor het groeiende Moortgat.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Net voor het slapen gaan een bier test zitten bekijken van keuringsdienst van waarde en daar in zit een zo geheten *bier kenner*
Oke, als je inderdaad van de 1 naar de andere pils gaat moeten je smaak pupillen constant wennen en proef je het volgens mij ook niet meer na een paar slokjes.
Toch vond ik het behoorlijk raar dat hier Bavaria met Grolsh wordt vergeleken? zelf kan ik deze 2 bieren alle 2 waarderen maar waar Bavaria milder van smaak is heeft Grolsch juist weer een sterkere bittere nasmaak.
En dat Euroshopper wordt vergeleken met Hertog Jan ging me toch wel erg ver, is dit nou een bier kenner?
Keuringsdienst van Waarde test bier Gemist? TV Uitzendingen & Online Video kijken op iTelevision
Maar goed, ben erg benieuwd naar jullie meningen en hoop een leuke discussie van de grond te krijgen 
VHS1975
-
- 348 messages
- 70 votes
Ik had thuis altijd standaard 2 bakken bier staan. 1 bak Grolsch beugel en 1 bak Hertog Jan.
En soms nog blikken Guinness. De bakken zijn inmiddels weg en drink enkel nog Guinness 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
AUGUSTINER BRÄU MÜNCHEN BIER | Die älteste Brauerei Münchens - augustiner-braeu.de
Mag je me voor wakker maken.
Hun Edelstoff is briljant!
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Laatst even een bier proeverij gehad, bestaande uit voornamelijk trippel bieren.
erg goed bevallen, en de winnaar (eigenlijk van te voren al bepaald was de Palm Royale
(afbeelding)
volgende dag alleen wel een beetje hoofdpijn, maar het was het waard.
Hoe kun je daar nou een Palm Royale als beste uit selecteren terwijl er een Westmalle en Karmeliet Tripel tussen staan?
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Hoe kun je daar nou een Palm Royale als beste uit selecteren terwijl er een Westmalle en Karmeliet Tripel tussen staan?
Was misschien ook niet een hele objectieve proeverij, zoals je ziet hadden we ook wat meer Palm Royale gehaald, omdat we daar toch wel liefhebbers van zijn.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bier ken ik niet, maar reclame is wel leuk.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
hij is geweldig 
Bier komt uit Engeland vrij groot merk, vroegere sponsor van Fc Liverpool (als je voetbal volgt
)
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Grappige reclame inderdaad.
Carlsberg komt uit Denemarken trouwens
.
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Alleen in halve liter en liter en zo hoort het!
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Lekker, laatst Texels trippel gehad, was ook goed te pruimen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ik stond hier ook van te kijken, maar het witbier van het aldi merk Schultenbrau is best goed te doen en is helemaal niet waterig.
Daar in tegen dronk ik van het weekend de gewone pils van Schultenbrau en daar heb ik werkelijk geen moment van kunnen genieten.
Vind het wel apart dat 2 verschillende bieren van het zelfde merk zo kunnen verschillen en dat wit wel goed te doen is maar de gewone pils moeilijk is weg te krijgen..

Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Lust het ook best in de winter hoor
maar ik snap wat je bedoelt haha
bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
drink niet zo heel vaak bier maar als ik er eentje drink is het deze....

echt mmmmmmm
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
drink niet zo heel vaak bier maar als ik er eentje drink is het deze....
(afbeelding)
echt mmmmmmm
Nog nooit op zeg, waar kan je deze halen?