• 177.985 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.113 votes
Profile

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Hahaha, zo mooi heb ik het zelden gezien. Ganna wint de eerste etappe in de Ronde van Algarve op wel heel bijzondere manier: Ganna wint etappe

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Rabobank terug als sponsor in de wielerwereld. Uiteraard voorzichtig begin als co-sponsor van de Visma Lease a Bike ploeg, maar wel verheugend dat ze de stap weer nemen. Hopelijk weer een vruchtbare periode met een stabiele sponsor.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Graaf Machine wrote:

Rabobank terug als sponsor in de wielerwereld. Uiteraard voorzichtig begin als co-sponsor van de Visma Lease a Bike ploeg, maar wel verheugend dat ze de stap weer nemen. Hopelijk weer een vruchtbare periode met een stabiele sponsor.

Ze beginnen voorzichtig, maar er zijn aanwijzingen dat ze weer met flinke ambitie terug willen komen en dat is erg goed nieuws. We zijn nu niet zo diep weggezakt als in 1996 toen ze eerder instapten (al zijn veel van de Nederlandse successen van de laatste paar jaar dankzij een extreem goede renner: Van der Poel). Maar wat al te merken is, is dat er een veel minder gezonde aanvoer van talent is dan onder Rabobank, De gouden rondegeneratie die klassementen konden rijden in grote rondes en bijna uitgefietst is komt nog uit die structuur en de nieuwe aanvoer is beperkter. Als Rabobank die onderdelen van Het Rabo wielerplan kan herintroduceren zou dat fijn zijn. We hebben nu een Visma dat zonder Nederlanders naar de tour gaat. De sponsors na Rabobank waren altijd veel meer van de korte termijn. De laatste oude Rabobank-opgeleide renners komen in de buurt van hun pensioen nu. Steven Kruijswijk, Wilco Kelderman, Bauke Mollema, die generatie.

Helemaal verbaasd ben ik ook niet. Sponsoring van Rabobank had altijd een focus op een verbinding tussen massasport en breedtesport. Van de club en de jeugdwedstrijd in de regio tot het allerhoogste proefniveau en dat bij verschillende sporten. Wielrennen geeft een heel mooie gelegenheid voor zo'n sponsoring. Nog steeds.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Het is koers.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Helaas, de renners dachten er anders over. Wat een sof.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Strade Bianche blonk ook niet uit qua spanning om de winst. Dat is bijna logisch als Pogacar meerijdt, ook al viel hij even. De derde keer in vier jaar tijd en daarmee de tweede renner die hem drie keer wint. Na Cancellara. Hij reed Pidcock uit het wiel. Ook geen misselijke renner, maar toch wel een maatje of drie kleiner dan Pogacar.

De op een na beste renner van de wereld (voor eendagskoersen) won dan weer een koers in Wallonie de afgelopen week waar hij last minute aan meedeed. Gewoon, omdat hij geen zin had om nog een weekje te wachten. En dat is leuk aan zowel Van Der Poel als Pogacar, ze hebben lol op de fiets en winnen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Altijd leuk als zo'n saaie en uitgeregende sprintersrit uiteindelijk een andere uitkomst krijgt: een waaierrit.

Mooi stukje teamspirit door Jumbo. Ze tonen veerkrachtigheid na een tegenslag. Hun kopman pakt 2 minuten bonus op de concurrenten zonder zelf een trap te moeten doen! In de bergen moet je al flink wat energie steken om 30 seconden uit te lopen op een concurrent.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Aanrader zijn de samenvattingen van Lanterne Rouge op youtube.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

Mooi hoor Joep Wennemars wereldkampioen. Wat een verrassing. Mooie emoties met vader en zoon.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Wie wint morgen? Ik zou durven denken dat Pogacar het deze keer toch haalt.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

De winnaar zal iemand worden die hem nog niet eerder heeft gewonnen. Hopelijk een 1v1 tussen vdPoel en Pogacar met een heroïsche sprint.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

SergioMalick wrote:

De winnaar zal iemand worden die hem nog niet eerder heeft gewonnen. Hopelijk een 1v1 tussen vdPoel en Pogacar met een heroïsche sprint.

Maar in dat geval wint Pogacar want vdPoel heeft hem al.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik zet mijn geld op Ganna.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Maar in dat geval wint Pogacar want vdPoel heeft hem al.

Dan zijn we er aardig uit voor morgen. Winst Pogacar. Al is dat klimmetje aan het einde net niet zwaar genoeg, maar als hij een gaatje heeft zien ze hem niet meer terug.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Van der Poel kan vanuit meerdere scenario's winnen, dus daar zet ik mijn geld op.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Gelukje voor hem dat Philipsen is gevallen en allicht niet de eerste man gaat zijn. En de wind van achteren vermoedelijk dus ook idealer voor een vluchtgroepje, al moet je er wel bij zitten.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Heerlijke finale. De twee beste wielrenners die er nu rondtijden doen elkaar in een monument ongenadig pijn en Ganna verliest ze nooit uit het oog. Genoten.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Zalig!!!! Dit zijn de finales waar je voor kijkt. Heerlijk drone-shot ook van de twee beste renners in de afdaling.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Wat een heerlijke MSR was het dit jaar zeg, prachtig laatste uur al wel. Mooie finale ook. En veel punten bij Scorito, ook fijn.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Wereldklasse! Alle 3 verdienden de overwinning!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Mooie koers. Heb het helaas niet live kunnen zien, maar achteraf, met de kennis die ik al had, bleef het een mooie koers.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Voor de E3 Saxo Classic, verwacht ik een zeer getergde Van Aert die gaat winnen. En daarna gaat hij ook Roubaix winnen. Daar heeft hij de afgelopen jaren echt teveel pech gehad, terwijl hij niet slechter leek als de winnaars. Dit moet zijn jaar worden en het zit er gewoon in. De Ronde van Vlaanderen is natuurlijk voor Pogacar.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Pogacar rijdt E3 en Gent-Wevelgem niet. Maar wel Parijs-Roubaix. Voor het eerst sinds 1991 dat de tourwinnaar van het jaar ervoor dat durft.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Dat wordt genieten. Maar ik denk dat Pogacar zonder heuveltjes niet het absolute verschil kan maken op Van der Poel en andere zwaardere jongens. Verwacht wel dat hij heel dichtbij gaat komen. Aan de andere kant weet je het met Pogacar nooit.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Pogacar wil heel erg graag de monumenten compleet maken. Hij moet Milaan San Remo en Parijs Roubaix nog, Die gast loopt over van de ambitie. Het zal strategisch een puzzel zijn, maar ik zie het hem wel doen. Maar er is natuurlijk genoeg concurrentie.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

SergioMalick wrote:

Voor de E3 Saxo Classic, verwacht ik een zeer getergde Van Aert die gaat winnen. En daarna gaat hij ook Roubaix winnen. Daar heeft hij de afgelopen jaren echt teveel pech gehad, terwijl hij niet slechter leek als de winnaars. Dit moet zijn jaar worden en het zit er gewoon in. De Ronde van Vlaanderen is natuurlijk voor Pogacar.

Erg getergd is WvA vandaag niet. MvdP weer met een kunststukje waarschijnlijk.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

happie wrote:

(quote)

Erg getergd is WvA vandaag niet. MvdP weer met een kunststukje waarschijnlijk.

Ja ik zit helemaal mis.

happie

• 6234 messages
  • 426 votes

SergioMalick wrote:

(quote)

Ja ik zit helemaal mis.

Denk dat hij vast wel getergd is, maar hij is niet goed genoeg. Ben benieuwd of hij op tijd goed genoeg is voor RvV en Roubaix. Hij lijkt lichtjaren verwijderd van de vorm van MvdP en Pogacar. Zelfs Pedersen en Ganna ogen een stuk beter.

Hij zal bij dwars door Vlaanderen een nieuwe kans krijgen.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Dat denk ik ook. Lijkt me dat hij uit vorm is. En Parijs Roubaix en de ronde komen erg rap dicherbij. Als hij niet in vorm raakt is zijn voorjaar eigenlijk mislukt. Terwijl dat van MvdP al niet meer stuk kan.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Ik ben weer helemaal in mijn nopjes over het wielrennen van afgelopen weken en kijk ook ontzettend uit naar de komende weken. Fenomeen Roglic die vandaag weer eens een kleine ronde wint en Pedersen laat zien dat hij een klasbak is. Zonder Van der Poel en Pogacar is het echt nog niet zo makkelijk als het lijkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.